[TI] Welke prijs voor deze ruin?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

frenia

Welke prijs voor deze ruin?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-06 10:38

Mijn vriend is stilaan op zoek naar een paardje voor hem. Eerst wilde hij geen tinker, maar toen hij deze zag was hij toch totally in love
Nu vroeg ik me af wat een redelijke prijs voor hem zou zijn. Met andere woorden: als jullie op zoek zouden zijn, hoeveel zou je voor hem willen betalen?

Afbeelding

Afbeelding

http://www.mijnalbum.nl/Foto=GFBPPIZU
http://www.mijnalbum.nl/Foto=68FJB3SH
http://www.mijnalbum.nl/Foto=MXATBU8Y
http://www.mijnalbum.nl/Foto=47UALFLV

Geslacht: ruin (verleden herfst geruind)
Kleur: zwartbont
Stokmaat: 1m42
Leeftijd: weet ik nog niet precies, maar ik schat zoiets van een 5 jaar
Stamboekpapieren: bij mijn weten niet, hooguit wel opgenomen bij ICS, maar is zeker nog nooit naar premiekeuring geweest. Ik heb eigenlijk liever dat hij nog geen papieren heeft, want dan kan ik hem zelf een naam geven inclusief stalnaam (bovendien geniet ICS mijn voorkeur, dus mocht hij wel opgenomen zijn is het natuurlijk geen probleem)
Karakter: zeer lief, goudeerlijk karakter, heel werkwillig en mensvriendelijk, wel pittig
Trainingsniveau: vorige zomer ingereden en doorgereden en dat ging erg goed, nu gedurende de hele winter stilgestaan.

De prijs is sterk afhankelijk van dat laatste puntje: als ik hem nu zou kopen en hem zelf dus weer opwerk, waarvoor ik eigenlijk de tijd niet heb, ligt zijn prijs natuurlijk lager.
--> Ik zou er toch liever voor opteren om meer te betalen en hem te nemen op het moment dat hij alles van verleden zomer weer opgepikt heeft. Dus dan stijgt zijn prijs natuurlijk...

Als jullie "taxeren" ofwel voor beide situaties, ofwel voor de laatste (dus dat hij daar nog een paar maand blijft en opnieuw goed doorgereden wordt).

Alvast bedankt!

Kytha

Re: Welke prijs voor deze ruin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 10:43

Waar haal je die knapperds toch allemaal vandaan?
Wat een hoog kwijlgehalte zeg je kan wel zien dat ie laat geruind is zeg!
Ik zou toch zeker rond de 3250 euro denken
Wat het ongeveer kost om hem weer lekker aan het werk te zetten weet ik niet precies.
Maar jeetje, wat een ontzettend lekker ding zeg!!

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-06 11:11

In België vind je zo'n kwijlbare tinks

Ik vind het eigenlijk ontzettend jammer dat ie geruind is

Ik vreesde al dat je zo'n prijs zou zeggen Eigenlijk staat voor ons vast dat we er niet meer dan 3000€ voor willen uitgeven... *zucht* (maar als het naar mij ging mocht hij 5000 kosten als ik nou maar even met de loterij won )

Nikita_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 12:12

Frenia - ik vind het een hele mooie ruin, hij is wel klein en dat zou voor mij de prijs lager maken, maar omdat het z'on mooie cob is wordt de prijs weer hoger. Een prijs geef ik je later van mij, omdat ik eerst graag wil weten waarom de eigenaren hem willen verkopen als je dat weet tenminste.

frenia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-06 12:18

De eigenaren zijn een handels/fokkerijstal. Ze hebben onder andere ook de hengsten Mc Brynmore,...
Ze importeren cobs, maar fokken er ook zelf. In eerste instantie zou deze kerel als dekhengst gebruikt worden, maar er waren geen interessenten wegens zijn kleine stokmaat (men wil daar enkel grote maat tinkers van minimaal 1m55), opnieuw omwille van die reden raakte hij ook als hengst niet verkocht en dus werd hij geruind en staat hij te koop.
Hij heeft dus geen "mankementen" alleen zit zijn stokmaat hem niet mee hij wordt verkocht omdat dat nu eenmaal is wat ze doen (wat klinkt die laatste zin gek )

edit: ook voor ons is de maat een beetje een struikelblok: Tinkerbell is 1m51 en we wouden eigenlijk groter gaan...deze ruin is nog eens 10cm kleiner...m'n vriend die erop moet gaan rijden is 1m91
Laatst bijgewerkt door frenia op 13-03-06 12:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Ludora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 12:21

Ik heb niet zo veel verstand van Tinkers, wilde alleen even kwijt dat ik het een heel mooi dier vindt

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 12:33

Hij is idd heel erg mooi..... Maar omdat ik hem voor mezelf ook aan de lage kant vind qua stokmaat, zou ik er nooit meer als 3.000,-- Euro voor geven. Onbeleerd zou ik er maximaal 2.800,-- voor hem betalen... Maar dat is mijn mening hoor..... Hij is wel absoluut waanzinnig....

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 12:38

klein ding inderdaad maar wel lekker stoer uiterlijk. 3000 max voor mij (mits beleerd) en goed door klinische en rontgenkeuring .

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 12:57

Persoonlijk ben ik dus echt gek van die kleintjes, en hadden ze hem maar voor de fok gebruikt
Dus dat speelt ook wel een beetje emotioneel mee, grotere types zijn wel gewilder, maar persoonlijk zou ik er zo'n prijskaartje aanhangen. Maar misschien zit ik er wel hartstikke naast hoor!

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 13:00

stoer ding idd waarom is ie geen hengst

maar idd €3000 max incl klinisch goed (evt röntgen) en dan ook alweer een paar weekjes regelmatig gereden, zodat kan zien/ voelen dat alle knoppen enzo er nog opzitten (is meestal nooit zo'n probleem--> doen ze bij bv ijslanders regelmatig, maar je weet in dit geval ook nooit zeker waarom ie stilgezet is )

Zou hem tenminste voor dit geld ook zelf gereden willen hebben om te voelen of het ook klikt, want t kan nog zo'n plaatje zijn, soms heb ik bv binnen 5 minuten dat ik erop zit al zoiets van dat wordt nooit iets voor mij terwijl het er van de zijkant/ of met een ander erop er nog zo leuk uitzag enzo ...

Geen vraagprijs bekend of ?! Heb eigenlijk altijd liever een vraag/richtprijs waar ik dan een stuk onder kan gaan zitten met 1ste bod
Laatst bijgewerkt door grid op 13-03-06 13:10, in het totaal 1 keer bewerkt

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-06 13:06

Zo heb net even nieuws ontvangen

Hij wordt er dit voorjaar 6 en is dus toch opgenomen in het ICSstamboek (jammer )

@mazzelmeid: weet ik wel natuurlijk is het erg afhankelijk van smaak. Ik zie ook in dat hij minder duur moet zijn omwille van zijn maat, maar daarvoor vind ik hem niet minder mooi daarom vraag ik hier ook wat raad...zodat ik in al mijn euforie geen gekke bedragen ga betalen

@grid: Nee nog geen vraagprijs/richtprijs omdat zij (verkoopster) het er ook vanaf vindt hangen in hoeverre hij weer bereden is. Natuurlijk moet het klikken. ik heb hem al irl gezien en omarmd in zn box is echt een schatje maar we gaan deze week wel nog eens kijken, samen met mn vriend dan...want als het uiteindelijk zijn paard wordt, moet het in hoofdzaak eerst met hem klikken en moet hij hem echt het einde vinden en natuurlijk gaan we hem dan ook eens onder het zadel testen Ik koop geen kat in een zak

jacky2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 13:14

Mooie ruin ja,maar ik vind persoonlijk dat hij op de foto
groter lijkt dan 1.42 ?
of zie ik dat helemaal verkeerd.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 13:16

Max 2500 zoals hij nu is, 3000 goed doorgereden.. Wat een geld..

Als ik eerlijk mag zijn: ik zou verder kijken voor je vriend naar een grotere maat..

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 13:18

Zou toch gaan vragen/ spitten waar ze aan denkt wat men heeft toch altijd wel een richtprijs in het hoofd
bv wat ie op dit moment zou kosten en bv als ie weer meer gereden is ... zo van ... als t teveel is kan ik beter nu al niet meer langskomen dan dat je er al zó vaak geweest bent enzo en uiteindelijk de prijs echt absurt is

Zou t ook raar vinden als er erg veel verschil in prijs zit tussen nu en weer bereden want hij is ingereden en ook nog een tijd doorgereden schrijf je.
Is dat allemaal fijn is gegaan dan is t nu een kwestie van even weer oppakken maar dat duurt geen weken en zeker geen maanden ... of hij moet toen niet erg makkelijk zijn geweest

Bij ijslanders en tinkers die ik kende was t gewoon opzadelen en wegrijden hoor
Soms klein beetje fris, maar verder geen problemen en na 2x (in 4 dagen) eropgezeten te hebben was t bij de frisse ook al bijna niet meer te merken dat die stil hadden gestaan en gingen ook 2e keer al gewoon naar buiten dus ...

Nibbit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 13:19

Als je vriend 1.91 is, zou je dan niet voor een grotere gaan??

ManOnniie_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 13:21

Zker mooi beestje Ik zou er €3000,-/€3500,- voor geven.. Hij is echt vet!

Nikita_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 13:25

Frenia, als hij voor je vriend bestemd is dan zou ik ook maar verder gaan kijken eerlijk gezegd, ondanks dat hij er echt heel tof uitziet.

frenia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-06 13:29

Hij lijkt idd een stuk groter maar is echt maar 1m42

@Chubby: in principe wel, maar hij is echt gek van dit beest (van foto af dan...alhoewel ik nu even twijfel...volgens mij heeft hij hem in zijn "hengst"tijd ook irl gezien... ) en grote maat tinkers vindt hij meestal niet echt "tinker", dit is de enieg tink die helemaal zijn hart veroverd heeft...anders wordt het trakhener, kwpner,... en dan heb IK toch liever dat ie voor kleine maat tinker gaat Uiteindelijk is het ook zo dat we niet weet ik hoe zwaar werk van hem zullen verlangen: boscrossen, recreatief rijden en af en toe wat dressuren in de bak (en als hij ervan houdt, wil ik best eens met hem springen ook ). Ik denk dus dat een robuuste cob van 1m42 dat gerust aankan, al is het niet echt een mooi zicht maar dat ziet ie toch niet als ie er zelf opzit

@grid: 't is nu niet echt ver (zo'n 20 minuutjes met de auto) dus ik ga graag nog eens langs. Heb gevraagd voor morgen en dan ga ik natuurlijk nog eens naar haar ideeën van een prijs vissen face to face praat dat wat makkelijker
We zouden idd nu al graag een (bijna) definitieve prijs weten van de nog eens doorgereden versie zodat we al iets kunnen beslissen. we zouden dan vragen hem dus nog daar te laten tot hij zover is (wat wel nog een paar maand duurt aangezien ze met verbouwingswerken bezig zijn, ook aan de pistes en dus niet meteen aan de slag kunnen). inmiddels hebben we ook de tijd om nog wat extra centjes aan kant te zetten (voor zadel etc) en ook verder alles te regelen (stal, weide,...). Als ie dan zover is, willen we hem nog testen onder het zadel en dan kunnen beslissen of hij meegaat voor die prijs of niet.

sneppie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 13:50

Je moet wel een richtprijs kunnen krijgen vindt ik. Maakt ze je helemaal gek van dat paard en kost hij straks € 4000,- ofzo.
Ik zou op die manier helemaal geen zaken doen, vindt het erg verwarrend. Als ze fokken en handelen weten ze donders goed wat ze uiterlijk willen hebben. Wel of geen conditie. Als hij beleerd is en door gereden moet het een eitje zijn en is het een kwestie van gewenning en conditie daar zal ik echt geen € 500,- of meer voor betalen. Kijk, laat jij hem daar zelf nog 3 mnden staan en je moet de stalling betalen okay. Maar een prijs is een prijs. Qua prijs is € 3000,- netjes betaald voor hem. Je praat hier niet over een groen paard maar een beleerd paard maar zonder conditie.
Hij is helemaal geweldig en stoer.
Laat je ons wel weten wat je uiteindelijk beslist?
heel veel succes!!

Nikita_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 13:52

Frenia - ik kan je vertellen dat de prijs alleen maar hoger wordt als je meer gaat kijken en meer eisen gaat stellen.

Gewoon nu een bod doen van EUR. 2.250,- zou ik zeggen, hij blijft mooi, maar wordt er niet groter van. Is nog veel geld hoor, omgerekend naar guldens is dat F 5.000,-. In Belgische Franken is dat 100.000 BFR. ??

Als je dan uiteindelijk op EUR. 2.500,- uitkomt, heb je hem niet te duur denk ik.....

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-06 14:11

Even voor de maat:

Mijn vriend is de linker jongen op de foto. De haf is de pony van 1m40 waar hij momenteel mee rijdt, maar die is niet van hem
http://www.mijnalbum.nl/Foto=GMOSJ7M4

Rijfoto nouja
http://www.mijnalbum.nl/Foto=W4U3PLTP

En tot slot nog even ik erbij
http://www.mijnalbum.nl/Foto=YFFM8EOB

Die pony kan hetgeen wij met hem doen super aan, dus waarom zou een tink van ongeveer dezelfde maat dat niet kunnen? Was natuurlijk wel vergeten zeggen dat m'n vriend een lange smalle is

We gaan toch nog eerst even kijken. Als m'n vriend dan toch zegt dat het niet klikt, heeft ook geen nut te bieden.
Ik had ook liever een richtprijs gehad vooraleer ik een bod doe anders voel je je zo stom als je er mijlenver onderzit
Ik hoop maar dat we er gauw uitzijn al die stress is niks voor mij Natuurlijk laat ik de uiteindelijke beslissing wel weten
Ik denk wel dat vaststaat dat we hem niet voor meer dan 3000 kopen
Heeft er iemand toevallig zo'n knopje waarmee hij de tijd gauw wat verder kan draaien???

edit: We hebben afgesproken dat we morgen rond 10u30 komen kijken... Afbeelding

't is natuurlijk veel geld maar ik denk dat je dat momenteel voor elke irish cob moet neertellen (veel geld bedoel ik)
Het grappigste vind ik eigenlijk dat ik in eerste instantie geen tweede merrie mocht bijkopen (angel met tweeling) voor €4000 (merrie van 4j oud, 1m44,5 en 2 veulens, onbeleerd en niet ingeschreven in stamboek). Achteraf gezien heeft Angel me dus 1700€ gekost wat ik dan weer spotgoedkoop vind...
Nu wou vriendlief eerst een fries van lekkere 8000€ kopen..;en het ergste is nog dat ik dus niet "nee" kan zeggen (ik ben compleet dierenfreak, zelfs mn laatste eurocent wil ik erin stoppen). Gelukkig heeft hij besloten dat dat toch teveel is, dus was hij op zoek naar een paardje (ruin) van max 3000...en ik telkens maar tinkers aanbrengen maar die waren nooit goed...toen kwam hij zelf met Lewis aandraven...ik dus helemaal blij voor mij mag ie daar gerust 3000 aan hangen (zelfs terwijl hij voor dat geld een goed gereden kwpner zou kunnen kopen )

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 15:45

dus je wilt hem een paar maanden reserveren bij wijze van spreken en dan pas beslissen of je het doet of niet. In de tussentijd rijden zij hem door op eigen kosten en het verblijf is ook voor hun rekening?

frenia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-06 16:49

ja zo kan het ook begrepen worden maar bij hun bestaat die mogelijkheid: ja kan een "optie" op een paard nemen. dat is gratis en betekent dus dat je nog even kan afwachten en je ook eerste keus hebt als er bv een ander zou komen kijken voor hetzelfde paard. Bovendien wil ik dus ook meteen de prijs voor "gereden" paard weten. Als ik dus geen optie zou nemen en gewoon zou afwachten tot hij zover is, hebben zij er evenveel kosten aan.

Heb net 3 paardenstallen volledig uitgemest en gestrooid in de hoop dat dat mijn zin in een vierde paard zou verminderen...nee hoor

@Dienie: wat het stijgen van de prijs trouwens betreft bij nog een keer gaan kijken...kan best zijn, maar sandra weet anderzijds ook al lang (zo'n 2 jaar denk ik ) dat ik Lewis ontzettend gaaf vind...dus ach: zoveel zal het ook niet uitmaken

Biancaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 00:05

lieve Frenia,

Ik heb dus helemaal geen verstand van taxeren Maar ik wil wel even zeggen dat het echt een prachtigggggge tinker is

Ik denk dat je zelf toch het beste kunt kijken wat je mogelijkheden zijn, het wordt tenslotte de tinker van je vriend... dus misschien vindt hij het ook wel leuk om samen die band op te bouwen en dus samen te werken aan het inrijden (met behulp van jou dus). Hoe ziet hij het, wil hij er gelijk opspringen of gewoon lekker rustig aan opbouwen...

De prijs... tja dat hoor je denk ik morgen wel Ik zou als hij nog groen is, ongeveer 2500 euro betalen en bereden 3250 ofzo...

Nou veel plezier bij het kijken morgen, we horen wel hoe het is verlopen. Moet wel even zeggen dat ik behoorlijk jaloers ben hoor Ik wil er ook nog 1 bijjjjjj ... zucht ,zag op marktplaats iemand die 3 drachtige tinkers verkocht. grrr geef maar hier hoor... ik geef ze wel een leuk plekje, maar dat is een ander verhaal

Succes!!!

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 00:28

Deze merries uit Velddriel..... ja ze zijn leuk he....