Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
irish_lady schreef:irish komt daar ook vandaan! Achteraf onder de wormen en luizen en drachtig ( wat ze verloren heeft zo ziek was ze)
puzzeltjuh schreef:Bijna 4 jaar geleden kocht ik Puzzel van een particulier uit Strijen. Zij had Puzzel een half jaar daarvoor van Kloostra gekocht. Dat was al haar 3e tinkie daar. De eerste was kreupel, de 2e moest worden afgemaakt omdat ze van binnen helemaal kapot was en toen ging ze voor Puzzel kijken. Eigenlijk wilde ze alleen maar haar geld terug, maar dat was nogal moeilijk. Puzzel stond op die manege en liep lesjes met kinderen. Heel braaf en makkelijk een echte sufferd. Ok, ze hadden haar meegenomen maar na de ervaringen van voorgaande keren de dag erop meteen de dierenarts erbij en toen begon de ellende. Ze konden er helemaal niets mee doen. Niet in de mond kijken, geen beentjes optillen niet aanraken, niets. De conclusie van de dierenarts was dat ze haas expres suf hadden gemaakt (sedatie). Ze besloten om Puzzel toch een kans te geven, en na een paar maanden kon ze er toch wat mee doen. Later kwam de angst en was het vertrouwen bij beide weer weg en na een heftig ongeluk van haar man met Puzzel besloten ze haar te verkopen. Toen las ik hun advertentie op de marktplaats. Ik heb eerst een week met haar gemaild, ben wezen kijken en was meteen verliefd. Ik wilde geen merrie, niet teveel wit en al zeker geen maanoog maar ze was het gewoon. Het heeft me de eerste maanden ook erg vele moeite gekost, maar na veel liefde en geduld kon ik ermee lezen en schrijven... Ze is nog wel een keer "geflipt" toen ik met haar in het bos was. dat is alweer 3 jaar geleden, maar het kwam zomaar uit het niets. lekker stappen, lang teugeltje en toen ineens zonder aanleiding bokken steigeren er vandoor, ben gelukkig blijven zitten, niet boos geworden maar met de bibbers in mijn benen terug naar stal gereden. Oorzaak? Nooit achterhaald, maar het was net alsof ze alle ellende die ze vroeger heeft meegemaakt haar lijf uit heeft gejaagd. En nu? Nu gaat het super en heeft ze voor het 2e jaar alweer een veulentje en is ze voor mij het liefste paard ter wereld!! Dus waar een paard ook vandaan komt, en of het nou opzet is of niet, het gaat erom dat het paard een kans krijgt.. Iedere handelaar heeft zijn plus en minpuntjes, maar als jouw liefde daar staat dan moet je er gewoon voor gaan. 1 vereiste is echter wel dat hij of zij gezond is en ik zou ook altijd een klinische keuring doen...
Liefs, Puzzeltjuh
Vasthi schreef:Zeker een leukerd Ouarterhorse! De handel in Tinkers is dus stopgezet volgens jou? Op de site van de manege wordt er nog wel mee geadverteerd.
puzzeltjuh schreef:ja, en nu is ze lekker een maandje logeren bij vrienden in Duitsland zodat river kan spelen met hun veulen, Faye.
bontebles schreef:Wie heeft er nog meer zo'n soort van grijs paardenpaspoort afkomstig uit Hoenderloo.(niet geldig)
Voorop staan 2 tinkers in een hoefijzer,en het ziet er van binnen ook wel profie uit.
Ik denk dat die man een tinkerstamboek op wou richten, want er staan stempels in met ned.tinkerstamboek i.o. Hoenderloo.
Ook staan er foto's in van mijn tink en een schets. en een sticker van haar chipnummer.
Ben benieuwd of er nog meer van zijn.