[TI] Wie heeft er een Tinker via Walter Kloostra/man. de Mossel?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Vasthi

Wie heeft er een Tinker via Walter Kloostra/man. de Mossel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-05 13:12

Omdat er al een topic loopt over de Tinkers die bij Mollema vandaan komen ben ik erg benieuwd wie zijn Tinker bij Walter Kloostra in Otterloo gekocht heeft.

Mijn merrie heb ik daar in februari 2002 gekocht. Er stonden toen meerdere paardjes. Inmiddels is mijn merrie 6 jaar oud. Graag hoor ik meer over jullie paardjes.

Weet iemand misschien waar hij zijn paarden vandaan haalt? Herkennen jullie mijn merrie misschien van vroeger (ze schijnt zwartkopje geheten te hebben....)?

[img] http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto ... y=EWORKSRC [/img]
Zo zag ze er toen ongeveer uit.

Mariska_28

Re: Wie heeft er een Tinker via Walter Kloostra/man. de Moss

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 13:26

Katinka komt ook bij Walter weg. Ik heb haar in april-mei 1999 gekocht daar. Achteraf bleek ze dus drachtig te zijn en in april 2000 is Ciara geboren.

Mero

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 13:36

He hallo Diny,

Ik heb ook paarden van Kloostra gekocht. Dit was in september 2000. Heb hier toen een hengst - en merrieveulen gekocht. Ben eerst wezen kijken, de veulens waren nauwelijk aan te halen maar zagen er goed uit. We besloten er 2 te kopen, en ze enkele dagen later op te halen.

De veulens kenden geen omgang met mensen en waren zeer nerveus. Het hengstje echter was afwezig en zweette veel. Ik gooide dit op het feit dat ze net waren afgespeend en het feit dat ze in een nieuwe situatie terecht waren gekomen. Dezelfde avond nadat ik ze op had gehaald stond het hengstje ineens met hoge koorts en longontsteking op stal. De dierenarts is 's nachts nog gekomen, want het ging de verkeerde kant op. Hij heeft veel spuiten en pasta's gehad voordat hij er echt weer bovenop was.
Kloostra heb ik meteen op de hoogte gebracht, maar hij wist er natuurlijk niks van, duh. Waarschijnlijk had hij het hengstje verdoofd of gekalmeerd met een middel waardoor de symptomen werden onderdrukt.

Kloostra verkocht in deze tijd veel paarden, nu hoor je er weinig meer van. Het was een echte handelaar.

Het hengstje heb ik verkocht, de merrie heb ik nog steeds en zij is nu 5 jaar jong. Het is een lief dier. Vasthi kan ik me niet herinneren, maar zij liep toen waarschijnlijk nog op de Engelse/Ierse vlaktes:-)

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-05 13:55

He wat grappig dat Katinka daar ook vandaan komt! Ik nam eigenlijk maar gewoon aan dat ze bij Henk Janssen vandaan kwam.

Typisch verhaal Monique, het is inderdaad een echte handelaar. Gelukkig is het goed afgelopen met het hengstje. Heb je ook een foto van de merrie die bij hem vandaan komt?

Walter Kloostra was bevriend met de man waar mijn pony vroeger in pension stond (die man is inmiddels overleden). Toen ik vertelde dat ik een Tinker wilde hebben zijn we bij hem wezen kijken en heb ik Vasthi van hem gekocht. We zijn toen zelfs nog wat gaan drinken bij hem thuis (ik geloof in Hoenderloo) Hij had zelf 2 prachtige Tinkers achter zijn huis staan. Die deed hij nooit meer weg zei hij. Ik weet ook dat hij de Tinkers koopt voor de manege zonder drempels, maar verder hoor je inderdaad weinig meer van hem.

Mero

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 14:08

Ik heb (strakjes als ik thuis ben) wel een foto van mijn Tinkermerrie. Het is inderdaad een echte handelaar. Je moet echt je ogen goed open houden maar dat is gewoon handel. Het is een aardige man verder hoor. Heb ook bij hem thuis ook wel wat gedronken. Hij heeft me vlak voor vertrek nog fl. 5,- 'zegengeld' gegeven om me geluk ermee te wensen, dat deed hij altijd zei hij. Nou, en dat heb ik nodig gehad, letterlijk en figuurlijk

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 18:16

irish komt daar ook vandaan! Achteraf onder de wormen en luizen en drachtig ( wat ze verloren heeft zo ziek was ze)

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 19:38

Gaat dit over manege de mossel in otterlo??

Knollehollen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 21:18

irish_lady schreef:
irish komt daar ook vandaan! Achteraf onder de wormen en luizen en drachtig ( wat ze verloren heeft zo ziek was ze)

Wel erg dat ze haar veulen verloren heeft Irish Lady......

Misschien een beetje off-topic, maar vind het wel belangrijk om het even aan te halen.

Handelaren kopen vaak een hele kudde op en proberen nog wat te vangen voor de minder goed verzorgde tinkers. Ik vraag me af of dit soort paarden ooit niet meer verzorging hebben gehad als een stuk weiland en water in Ierland of Engeland.

Eigenlijk kun je het de handelaren niet aanrekenen als je een paard direct van transport koopt. Je krijgt ze dan zo ze in Engeland of Ierland hebben geleefd. Ook weten ze vaak niet of er een hengst bij heeft gelopen, zodat je 2 tinkers in 1 koop doet. Tja in Ierland en Engeland kijken ze niet zo nauw met de verzorging en daar moet je als koper ook rekening mee houden denk ik als je een paard direct van transport koopt.

Nikita heb ik ook direct van transport gekocht, die zag er ook vreselijk uit. Met de nodige zorg is het ook goedgekomen.

Of denken jullie daar anders over?

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 21:55

Ik denk dat als de handelaar een naam hoog heeft te houden, hij beter eerst de paarden laat bekomen van de reis en hun home-town. Worm- en luisvrij en zekerheid betreffende een eventuele dracht.

Maar goed, zoiets zal in de prijs voelbaar moeten zijn...

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 00:08

wij hebben ook een tinker bij ons op stal staan, nouja tinker hij heeft niet echt de tinker bouw heeft echt een onwijs korte rug.
Hij kwam ook uit Ierland hierheen, hoe de staleigenaar hem heeft gekregen is ook niet normaal. Paard had een enorme longontsteking, wondjes en je zou dr bijna niks voor geven. Ze hebben hem eigenlijk gekocht uit medelijden voor het paard zelf. Gelukkig is ie helemaal opgeknapt en staat heel de dag op het land dus gelukkig is ie goed terecht gekomen

wisky

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 11:27

Mijn aller eerste tinker komt ook van Walter vandaan.
Walter had "haast"met de verkoop van mijn tinker want hij had een restaurant waar hij even geld voor nodig had.
Met twee dagen hadden we ons tinkertje al thuis.
We hebben hem bijna een week apart gehouden van onze andere paarden en toen lekker in de wei bij de rest gezet.
Helaas hebben we te kort gewacht.
Binnen een mum van tijd liepen alle pony's met droes rond.
Een jonge fjord is er bijna aan dood gegaan.
Hij kon niet meer slikken dus drinken deed hij ook niet meer.
Het was een wandelend gratenpakhuis geworden.
De komst van ons prachtige tinkertje heeft een mega hoge dierenarts rekening opgeleverd.
Ik ben wel blij dat ik juist deze tinker had gekocht maar had hem gewoon veel langer apart moeten houden van de rest.

Groetjes van mij.

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-05 13:40

He, dat zegengeld deed hij in 2002 al niet meer Monique Plaats je de foto van de merrie nog even.

Quarterhorse, ja dat klopt.

Wat een nare verhalen van I-L en Wisky. Gelukkig is het nu goed met ze.

Tja, handelaar ben je om geld te verdienen. Je gaat dan niet eerst geld uitgeven om een paard in een superconditie te brengen en probeert ze zo snel mogelijk kwijt te raken om weer nieuwe te halen. Zo gaat dat bij een aantal stallen, gelukkig zijn er ook genoeg adressen waar men diervriendelijker bezig is.

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 17:19

Mijn vorige tinker komt ook bij Kloostra vandaan.
Ik heb haar daar zelf niet vandaan, maar heb vernomen dat de eigenaars voor mij haar daar vandaan hadden.

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 11:35

[quote="Vasthi"]

Quarterhorse, ja dat klopt.

quote]

Toevallig, daar heb ik deze vakantie een tinker ruin gehuurd. Was een leuk beesie (zie profiel) Hij heeft nu geloof ik nog 5 tinkers staan maar verkoopt ze inprecipe niet meer.

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-05 14:00

Zeker een leukerd Ouarterhorse! De handel in Tinkers is dus stopgezet volgens jou? Op de site van de manege wordt er nog wel mee geadverteerd.

leintje24

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 14:13

ik ben wel wezen kijken bij deze handelaar, maar vond het niet echt betrouwbaar.
Hij had het over tinkers van 2 jaar die al beleerd waren. Ook vond ik de tinkers bij hem aan huis (hoenderloo) er erg slecht uit zien. Geen 1 was geborsteld ( behalve zijn eigen dan) hij gooide er een zadel op wat voor gene meter paste ( volgens mij had hij er maar 1) en ik zat op een paard met een megahoge kont, zodat ik mijn been er met opstijgen er maar net overheen kreeg
Ik heb toen ff gereden, het was op zich een braaf beestje, maar hij wilde haar wel heel erg snel kwijt en wij hadden nog wat meer tijd nodig. Maar goed we vertrouwde het niet helemaal dus zijn we verder gaan zoeken/ kijken.
HIj was wel vrij goedkoop voor tinkers dan en bracht ze wel thuis, ook kon ik ze wel laten keuren als ik dat wilde.

groetjes marjolein

akerna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 16:45

hij heeft wel meerdere zadels. maar sommige passen id abslouut niet op de paarden daar.

mn nichtje heeft een tijdje een paard van hem gereden en ik heb daardoor ook aantal malen bij hem gereden.
ik mocht pakken wat ik wou (behalve zijn 2 eigen tinkers natuurlijk. heb daar een (erg leuke) tinker gereden en een friesje. tis niet mn stijl zoals t daar gaat. maar ja walter is en blijft gewoon een handelaar

bontebles

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 21:35

Wie heeft er nog meer zo'n soort van grijs paardenpaspoort afkomstig uit Hoenderloo.(niet geldig)

Voorop staan 2 tinkers in een hoefijzer,en het ziet er van binnen ook wel profie uit.
Ik denk dat die man een tinkerstamboek op wou richten, want er staan stempels in met ned.tinkerstamboek i.o. Hoenderloo.
Ook staan er foto's in van mijn tink en een schets. en een sticker van haar chipnummer.

Ben benieuwd of er nog meer van zijn.

puzzeltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 22:38

Bijna 4 jaar geleden kocht ik Puzzel van een particulier uit Strijen. Zij had Puzzel een half jaar daarvoor van Kloostra gekocht. Dat was al haar 3e tinkie daar. De eerste was kreupel, de 2e moest worden afgemaakt omdat ze van binnen helemaal kapot was en toen ging ze voor Puzzel kijken. Eigenlijk wilde ze alleen maar haar geld terug, maar dat was nogal moeilijk. Puzzel stond op die manege en liep lesjes met kinderen. Heel braaf en makkelijk een echte sufferd. Ok, ze hadden haar meegenomen maar na de ervaringen van voorgaande keren de dag erop meteen de dierenarts erbij en toen begon de ellende. Ze konden er helemaal niets mee doen. Niet in de mond kijken, geen beentjes optillen niet aanraken, niets. De conclusie van de dierenarts was dat ze haas expres suf hadden gemaakt (sedatie). Ze besloten om Puzzel toch een kans te geven, en na een paar maanden kon ze er toch wat mee doen. Later kwam de angst en was het vertrouwen bij beide weer weg en na een heftig ongeluk van haar man met Puzzel besloten ze haar te verkopen. Toen las ik hun advertentie op de marktplaats. Ik heb eerst een week met haar gemaild, ben wezen kijken en was meteen verliefd. Ik wilde geen merrie, niet teveel wit en al zeker geen maanoog maar ze was het gewoon. Het heeft me de eerste maanden ook erg vele moeite gekost, maar na veel liefde en geduld kon ik ermee lezen en schrijven... Ze is nog wel een keer "geflipt" toen ik met haar in het bos was. dat is alweer 3 jaar geleden, maar het kwam zomaar uit het niets. lekker stappen, lang teugeltje en toen ineens zonder aanleiding bokken steigeren er vandoor, ben gelukkig blijven zitten, niet boos geworden maar met de bibbers in mijn benen terug naar stal gereden. Oorzaak? Nooit achterhaald, maar het was net alsof ze alle ellende die ze vroeger heeft meegemaakt haar lijf uit heeft gejaagd. En nu? Nu gaat het super en heeft ze voor het 2e jaar alweer een veulentje en is ze voor mij het liefste paard ter wereld!! Dus waar een paard ook vandaan komt, en of het nou opzet is of niet, het gaat erom dat het paard een kans krijgt.. Iedere handelaar heeft zijn plus en minpuntjes, maar als jouw liefde daar staat dan moet je er gewoon voor gaan. 1 vereiste is echter wel dat hij of zij gezond is en ik zou ook altijd een klinische keuring doen...

Liefs, Puzzeltjuh

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 22:50

puzzeltjuh schreef:
Bijna 4 jaar geleden kocht ik Puzzel van een particulier uit Strijen. Zij had Puzzel een half jaar daarvoor van Kloostra gekocht. Dat was al haar 3e tinkie daar. De eerste was kreupel, de 2e moest worden afgemaakt omdat ze van binnen helemaal kapot was en toen ging ze voor Puzzel kijken. Eigenlijk wilde ze alleen maar haar geld terug, maar dat was nogal moeilijk. Puzzel stond op die manege en liep lesjes met kinderen. Heel braaf en makkelijk een echte sufferd. Ok, ze hadden haar meegenomen maar na de ervaringen van voorgaande keren de dag erop meteen de dierenarts erbij en toen begon de ellende. Ze konden er helemaal niets mee doen. Niet in de mond kijken, geen beentjes optillen niet aanraken, niets. De conclusie van de dierenarts was dat ze haas expres suf hadden gemaakt (sedatie). Ze besloten om Puzzel toch een kans te geven, en na een paar maanden kon ze er toch wat mee doen. Later kwam de angst en was het vertrouwen bij beide weer weg en na een heftig ongeluk van haar man met Puzzel besloten ze haar te verkopen. Toen las ik hun advertentie op de marktplaats. Ik heb eerst een week met haar gemaild, ben wezen kijken en was meteen verliefd. Ik wilde geen merrie, niet teveel wit en al zeker geen maanoog maar ze was het gewoon. Het heeft me de eerste maanden ook erg vele moeite gekost, maar na veel liefde en geduld kon ik ermee lezen en schrijven... Ze is nog wel een keer "geflipt" toen ik met haar in het bos was. dat is alweer 3 jaar geleden, maar het kwam zomaar uit het niets. lekker stappen, lang teugeltje en toen ineens zonder aanleiding bokken steigeren er vandoor, ben gelukkig blijven zitten, niet boos geworden maar met de bibbers in mijn benen terug naar stal gereden. Oorzaak? Nooit achterhaald, maar het was net alsof ze alle ellende die ze vroeger heeft meegemaakt haar lijf uit heeft gejaagd. En nu? Nu gaat het super en heeft ze voor het 2e jaar alweer een veulentje en is ze voor mij het liefste paard ter wereld!! Dus waar een paard ook vandaan komt, en of het nou opzet is of niet, het gaat erom dat het paard een kans krijgt.. Iedere handelaar heeft zijn plus en minpuntjes, maar als jouw liefde daar staat dan moet je er gewoon voor gaan. 1 vereiste is echter wel dat hij of zij gezond is en ik zou ook altijd een klinische keuring doen...

Liefs, Puzzeltjuh

toevallig uit uden??

puzzeltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 23:13

ja, en nu is ze lekker een maandje logeren bij vrienden in Duitsland zodat river kan spelen met hun veulen, Faye.

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 10:48

Vasthi schreef:
Zeker een leukerd Ouarterhorse! De handel in Tinkers is dus stopgezet volgens jou? Op de site van de manege wordt er nog wel mee geadverteerd.

Klopt dat het nog steeds op de site stond, maar de site is sinds 2004 niet meer aangepast. Ik heb gevraagd wat de vraagprijs was voor de tinker die ik huurde (best aan de prijs) en of ze evt nog andere tinkers te koop hadden. De tink die ik huurde wilde ze alleen verkopen als ie erg leuk terecht zou komen (aangezien die het daar goed deed) en verder verkochten ze geen tinkers meer dus het lijkt me dat het is stopgezet denk ik

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 11:38

puzzeltjuh schreef:
ja, en nu is ze lekker een maandje logeren bij vrienden in Duitsland zodat river kan spelen met hun veulen, Faye.

owww ok dan weet ik wie je bent

cuupje

Re: Wie heeft er een Tinker via Walter Kloostra/man. de Mossel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 16:54

Heej
ik rijd een pony voor Walter:P

Walter is op dit moment ziek Huilen

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 00:14

bontebles schreef:
Wie heeft er nog meer zo'n soort van grijs paardenpaspoort afkomstig uit Hoenderloo.(niet geldig)

Voorop staan 2 tinkers in een hoefijzer,en het ziet er van binnen ook wel profie uit.
Ik denk dat die man een tinkerstamboek op wou richten, want er staan stempels in met ned.tinkerstamboek i.o. Hoenderloo.
Ook staan er foto's in van mijn tink en een schets. en een sticker van haar chipnummer.

Ben benieuwd of er nog meer van zijn.

Kloostra heeft in 1998 een poging gedaan om een stamboek op te richten. Hij heeft een weekend (2 dagen) ongeveer 100 paarden opgenomen a 385 gulden per paard en er is van dat hele stamboek niets terecht gekomen en naar de centen kon je fluiten.
Die paspoorten heeft hij toen uitgegeven.
Vandaar dat het stamboek erna niet het tinkerstamboek heette, maar het NSvT, want anders werd dat verwart.