[TI] welk niveau rijden julie met je tinker in dres. enz.?!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Marinda_T

welk niveau rijden julie met je tinker in dres. enz.?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-05 17:58

hoi

ik heb een hele leuke tinker, we zijn nu L1 we zijn in jan. gestart.
wijken gaat nog een beetje moeilijk, maar verder gaat het super, springen kan ze ook super! ik rij ook regelmatig een spring wedstrijd met haar, met buitenrijden is ze heel pittig. maar ik was wel benieuwd wat wat julie allemaal met julie tinkers zijn, of ze goed dressuuren of juist springen.. plaats graag ook wat foto's er bij van wedstrijd, of het rijden! hier wat foto's van mij en mijn tinker

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

groetjes marin

Marinda_T

Re: welk niveau rijden julie met je tinker in dres. enz.?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-05 20:58

niemand die wedstrijden rijd met zijn/haar tinkertje:P haha gr marin

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 21:07

Ziet er super uit zeg, en erg mooie Tinker heb je!
zelf heb ik er welleens over nagedacht om Shakyra serieus dressuurmatig te gaan trainen en uiteindelijk misschien wedstrijden rijden. Maar ik weet niet, ben bang dat ik nogal voor schut sta met m'n lompe Tink in de dressuur. Aangezien ze maar 1.40 is, en ik bijna 18 ben, moeten we toch tussen de paarden starten

Marinda_T

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-05 22:42

ja. dat dacht ik eerst ook, maar je moet je er echt niks van aan trekken!! somige mensen op wedstrijden vinden het echt heel leuk en sommigen staan raar naar je te kijken, maar daar trek ik me niks van aan, met mijn tinker haal ik ook gewoon mijn punten dus, laat die mensen maar lekker denken, jij rijd gewoon lekker je wedstrijd:) gr marin

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 11:04

roosa, dobbel, *Tequila* en Prissiej rijden ook wedstrijden met hun Tinkers!

confetti heeft ooit een Tinker tot Z1 niveau gereden.

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 12:14

De eigenaressa van mijn manege rijd nu M2 met haar supertinker Ze rijd bij de paarden en het gaat hartstikke goed. Het ziet er ook helemaal niet raar uit vind ik, ze rijd vaak netter dan andere 'gewone' ruiters...

Marinda_T

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-05 16:29

haha wat leuk, ik vind ook dat ze niet gekmoeten kijken als wij met een tinker aan komen, het zijn toch ook gewoon paarden!! gr marin

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 16:56

1 keer was wel heel erg leuk, ze ging losrijden en al die paarden dachten dat ze een koe zagen ofzo, dus die gingen allemaal aan 1 kant van de bak rijden, toen had zij dus een heel groot deel voor zich alleen met losrijden

Maarja je kan zeggen wat je wil maar ze haalt haar winstpunten wel binnen..

Marinda_T

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-05 22:43

whahah grappig

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 23:14

Ja ik rij afentoe een onderlinge wedstrijd en wie weet ooit nog officieel,

thuis rijden we tussen L1enL2in maar ik start B springen doet hij ook erg goed,

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

groetjes

Marinda_T

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-05 14:25

wat een leuke tinker, kan ook super springen:)

x_shirley_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 18:06

Met patch heb ik nog geen wedstrijden gereden, ik denk dat ie met lessen makkelijk een L2-proef kan rijden..Maar kan de laatste tijd niet zoveel rijden, we wachten op een bak die binnenkort gemaakt word .
daarna ga ik misschien nog wel starten met m!maar in 't begin nog lekker onderling

roosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 20:41

Zekers dat tinkies kunnen tippen tussen de grote jongens
Heb al een aardig prijzenkastje
Ben ik ook zooo vreselijk trots op!
Hoogste scoren tot nu was 4 winstpunten in 2 proeven!
Ging dus echt flippen en zoende de prijs uitrijker vol op de bek
Zo soepel en vet goed rijden is moeilijk te evenaren hoor.

Soms schrik ik er zelf gewoon van,doen er gewoon 11 paarden mee raak ik gewoon 2e of zelfs 1e.
Dan krabbel ik me wel eens achter mijn oor hoor

Tis een uitdaging,om met een flinke dik kont te rijden tussen al die slanke ballarina,s.

Ik rijd maar 1x in de maand wedstrijd,het moet leuk blijven voor mijn moppie.
Meer doe ik niet!
En krijg super goed les,want alleen kan ik het niet hoor
Mijn juf is ook zo eerlijk om te zeggen als ik er niet klaar voor ben,of als het eind in zicht is dat ik niet met roosje verder zou kunnen.
Maar tot op heden staat ze vierkant achter me.
Zondag mag ik weer voor het eerst L2
En dan 4 weken op vakantie en dan gaan we er weer tegen aan.
super leuke tink heb je daar hoor!ziet er erg goed uit!
Afbeelding
En nog een los rij fotootje
Als haar oren aan de zijkant gaan hangen is ze ontspannen
Afbeelding
En nog een bagger foto,mja moeten maar weer eens wat nieuwe schieten.
Zitten is moeilijk hi hi hi
Afbeelding

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 21:04

Ik rijd geen niveau geloof ik. Heb wel dressuurles met haar gehad en ook wat gesprongen. Dit is nog een foto van de vorige eigenaar in Ierland
Afbeelding

Marinda_T

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-05 23:18

leuke tinkers hebbe julie ,, maar ik heb nog geen 1 bonte er bij gezien, ik geloof dat ik de enigste met een bonte tinker ben hhahahah nee grapje hoor,:P gr marin

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 10:57

Ik was laatste met 2 mensen van mijn manege mee op wedstrijd in Lisserbroek en toen reed er ook een bonte Tinker mee in de M1 tegen die kennissen van mij met dressuurpaarden. Die Tinker heeft ze eruit gereden heb jammer genoeg geen foto's gemaakt, want dat vond ik te opdringerig. Later zag ik dat ze bij het NST was ingeschreven, dus had ik makkelijk naar ze toe kunnen gaan
Er is 3 september in Hoofddorp een dressuurwedstrijd voor alleen Tinkers. het is gelijk met de keuring van het NST, maar het is ook voor niet leden en als je voor punten wil rijden, kan dat ook.
Wil je info? PB me maar. Roosa meedoen daar he. Ik kom je zondag ook aanmoedigen

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 13:24

Ik rijdt helemaal "niks" met mijn tinkertje. Ik vind het heerlijk om gewoon lekker recreatief bezig te zijn. Ooit wil ik haar eens meenemen naar de pony-cross, want ze is echt bloedjesnel, maar dan moet ik het opnemen tegen arabiertjes enzo .

Afbeelding

Afbeelding

Groetjes Dianne

roosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 16:26

Bonte schreef:
Ik was laatste met 2 mensen van mijn manege mee op wedstrijd in Lisserbroek en toen reed er ook een bonte Tinker mee in de M1 tegen die kennissen van mij met dressuurpaarden. Die Tinker heeft ze eruit gereden heb jammer genoeg geen foto's gemaakt, want dat vond ik te opdringerig. Later zag ik dat ze bij het NST was ingeschreven, dus had ik makkelijk naar ze toe kunnen gaan
Er is 3 september in Hoofddorp een dressuurwedstrijd voor alleen Tinkers. het is gelijk met de keuring van het NST, maar het is ook voor niet leden en als je voor punten wil rijden, kan dat ook.
Wil je info? PB me maar. Roosa meedoen daar he. Ik kom je zondag ook aanmoedigen

Wel met spandoek he mariel
En ik heb me ook ingeschreven voor hoofddorp hoor,ze zijn al weg de startkaartjes
ik zie je zondag.
Groetjes es

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 16:35

Ik denk dat ik in de toekomst nog wel eens met mijn tinkermerrie aan een dressuurwedstrijd mee wil doen, voorlopig nog maar rustig verder met haar dingen te leren, (ze loopt nog maar een paar maanden onder het zadel) zoals rechtlopen inplaats van slingeren , qua type zal het best wel kunnen, ze heeft ruime gangen en springen kan ze ook!

Afbeelding
Een niet echt duidelijke foto helaas....

Afbeelding
Let niet op mijn houding, want ik weet dat het waardeloos is en ze schoot hier bijna de bocht uit

MelanieS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 20:15

Ik heb nooit wedstrijdambitie gehad, dus Kieran zal wel een eeuwige bospony blijven. Maar ik moet zeggen dat als ik naar de lokale dressuurwedstrijden in Aerdenhout ga om naar Talida van Bokt te kijken, dan besluipt mij wel de fantasie om daar eens met Kieran te starten tussen al dat "bruine geweld"! Al is het alleen maar om die gezichten van het KWPNvolk te zien als ik met m'n Tink het terrein op kom stampen!

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 21:41

MelanieS schreef:
Al is het alleen maar om die gezichten van het KWPNvolk te zien als ik met m'n Tink het terrein op kom stampen!

Could be my exact words!

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 21:48

Sox draaft het hele kwpn-volk eruit hoor. In stap is het wel wat minder moet ik toegeven

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 21:56

mijn tinker kan zo starten... is een echte dressuur kees... passage, piaff, uitgestrekte draf, galop wissel, wijken voor de kuit... allemaal geen probleem voor haar... helaas is haar timing niet altijd goed gekozen en doet ze het dus eigenlijk gewoon wanneer ik niet wil dat ze dat doet ( net iets te temperamentvol... )ben zaterdag 12 kilometer met haar gaan lopen en draven, ik ernaast, voordat ik erop kon... Ze is een behoorlijke heethoofd, maar komt goed uit wanneer we wat dressuuren... ze kan het allemaal, maar niet echt wanneer ik erom vraag...
Mochten er nog ambitieuze ruiters zijn die wel willen starten met een tinker en trainen en rijden en zo ( wel ervaring vereist) dan zijn deze welkom om bij mij aan te kloppen...
Had in het begin niet echt de behoefte om andere dingen te doen met haar dan buitenritten, maar moet zeggen dat ik steeds meer het idee heb dat er behoorlijk wat in mijn tinkertje zit en dus misschien in de toekomst wel...
dus ben benieuwd wie allemaal wedstrijden rijd en of er nog tips zijn ook...

TS vind je wel een onwijs leuke tinker hebben... het zijn deze tinkers die de naam tinker verdedigen ( tegenover diegene die zeggen dat tinkers nergens goed voor zijn ....)

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 22:04

Met mijn Tink Vasthi heb ik inmiddels 2 maal meegedaan met onderlinge Tinkerwedstrijdjes. Bij de 2e wedstrijd hadden we een 2e prijs met dressuur en een 4e prijs met bestgaande Tinker. Best knap voor een zware Vanner! Het lijkt me leuk om vaker mee te doen en wie weet ooit nog eens officieel te starten.
Afbeelding

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 22:07

Mijn tinker kan ook heel goed wijken, als ik het niet wil
Springen kan ze ook, ook als ìk het wil. Ik heb sinds kort een bijrijdster die met haar wil gaan springlessen. Zelf rijd ik meestentijds buiten maar krijg binnenkort de beschikking over een bak dus wordt het weer wat dressuurwerk, kan ze ook best en is ook nuttig gezien haar stijve linkerkant.