[HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 20:35

pfff ellie, wat knudde!

Jes toitoi!

Sandra1984

Berichten: 701
Geregistreerd: 29-03-07
Woonplaats: Etten-Leur

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 20:57

jeetje ellie wat een ellende zeg!! het houdt niet op daar!

NathalietjeB

Berichten: 17288
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 21:44

lees over een hele leuke buitenrit met een brave tink die makkelijk de trailer op gaat.
verhuis berichten van tinkies die goed zijn aangekomen en weer moeten wennen.
en lees berichtjes van bijlezers en nieuwe/oude mensen iedereen weer welkom dan.
en lees weer een behoorlijke post van ellie dr stal hopelijk houd t snel op en komt ook t arabiertje weer in orde.

gizmo begint hier aardig op te knappen zijn hele kale plekken op zijn staart zijn nu bijna zo goed als al weg en zijn allemaal korte zwarte haartjes voor in de plaats gekomen *\o/*
ook zijn manen en voorpluk zijn al lekker aan de groei en ook ze kale plekken op ze hoofd en oren zijn bijna weg *\o/*
en ook in zijn karakter beginnen we nu echt goede vriendjes te worden ben echt ontzettend blij met hem en t word straks een hele mooie man

Kailonne

Berichten: 1121
Geregistreerd: 14-11-08
Woonplaats: Best

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 22:00

jeetje Ellie balen daar bij jou op stal. Sterkte.

Wat ik bijzonder vond was dat Jack bij de dode merrie, die trouwens ook Luna heet bleef staan. Uiteindelijk kwam hij toch naar zijn stal toen de eigenaar van stal hem meenam. De eigenaar had Luna toen nog niet dood zien liggen. Normaal heeft Jack wel haast om naar binnen te gaan om zijn brokjes op te eten. Hij heeft Luna dus nog willen beschermen of afscheid nemen.

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 22:04

ahh jack :+: lieverd

Becs

Berichten: 286
Geregistreerd: 27-07-09
Woonplaats: Heesch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 22:09

Nou hier dan de beloofde update over Caitlynn.

Ik weet eigenlijk niet meer sinds wanneer ik jullie een laatste update heb gegeven :? en ik begin dus maar even omstreeks april.
Na een vervelende situatie op mijn vorige stal heb ik Cait uit nood twee maanden thuis op de wei tussen mijn moeder's geiten gezet. Mijn moeder is heel erg van het zo wild mogelijk houden van de tuin en dus ook van het weiland van de geiten en het staat er dan ook vol met planten, bomen en struiken. Cait was natuurlijk gladde strakke weilandjes gewend en vond dit dus helemaal niks. Als ik een stukje tussen de bomen door ging wandelen keek ze me hulpeloos aan, ze was er van overtuigd dat ze niet onder takken door kon, twijgjes braken echt niet onder haar gewicht en een boomstam kon je zeker niet overheen stappen ^) . Geiten waren ook een soort buitenaardse wezens met die rare dingen op hun hoofd. }:0 Ze was dan ook erg blij dat in het weiland naast ons twee jonge hengsten stonden, dat was ten minste iets wat hinnikte en ze aten ook nog gewoon gras _/-\o_. De heren waren zeer gecharmeerd van Cait en hielden dus heel schattig de wacht bij haar. Zodra ze te ver bij hun weg liep, hinnikte ze haar heel hard en dwingend terug. Cait genoot van al die aandacht en liep dus expres nog een paar stappen verder voor ze terug kwam :=

Na een paar dagen waren de takken, bomen en ander groen niet meer eng en galoppeerde ze vrolijk zigzaggend overal tussendoor met af en toe een sprongetje over een slingerend boomstammetje. Het leukste was natuurlijk als je die rare geiten vanuit onverwachte hoek naderde als ze rustig stonden te eten *\%/*. Helaas vond ze nog een nieuwe hobby, het schuren tegen een boom -O-, nou groeien haar manen gelukkig langzaam weer aan.

Ik had dus eigenlijk al besloten om thuis dan toch maar die stal te gaan bouwen en er een ponytje bij te gaan zoeken, niet ideaal, want er was eigenlijk te weinig gras maar een goede stal leek niet te vinden. Uiteindelijk wees mijn vriend mij op een nieuwe advertentie op marktplaats. Prachtige foto's en de tekst klonk ook erg goed, maar ja ik wilde eigenlijk geen mooie praatjes en plaatjes, maar een plek waar Cait goed te eten kreeg en naar buiten kon met maatjes. Een plek waar het welzijn van Cait prioriteit nummer 1 is.
Toch maar besloten om te gaan kijken, Cait terug naar huis halen kon immers altijd nog en ik vind het zelf wel prettig om mijn hobby met anderen te kunnen delen en er niet altijd alleen voor te staan.

Nou de stal bleek dus echt een lot uit de loterij te zijn, een prachtige, ruime, lichte stal met buitenluik en een laag stro waar je u tegen zegt. De dag van aankomst lag er zoveel stro dat ik bang was dat Cait er in zou verzuipen.
Elke dag gaat ze met een groepje naar de wei. Cait's groepje bestond eerst (in juli) uit een ik-doe-alsof-ik-altijd-ontzettend-chagrijnig-ben KWPN'er en een tinker, beide merrie’s. Cait hing de eerste tijd dus echt aan de tinker, want die vlekken waren voor haar een enorm herkenningspunt. Nu is de groep aangevuld met een Fries (ruin), Cait en hij zijn echt dol op elkaar. Het is echt zo lief om te zien hoe ze alles samen doen. ’s Nachts staan ze naast elkaar op stal. Als ik met Cait aan het werk ben geweest moeten ze altijd even neuzen en dan staat hij echt tegen haar te kletsen. Zo lief <3

Intussen is Cait bijna een jaar bij mij, 29 oktober is het zover. Als ik dan toch kijk want ik in een jaar met haar bereikt heb…… Ze heeft zo’n superkarakter en vind het heerlijk om nieuwe dingen te leren. Ik heb nu al een aantal keer op haar gehangen en in het begin vond ze dit heel spannend. Als ze dan doorkrijgt dat ik iets helemaal geweldig van haar vind, dan begint ze echt te glunderen en doet ze zo ontzettend haar best.
Ik heb intussen ook een passend zadel gevonden. Het is een Barefoot London geworden.

Afbeelding

Becs

Berichten: 286
Geregistreerd: 27-07-09
Woonplaats: Heesch

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 22:11

Oh Ellie wat een ellende bij jou op stal, heel erg veel sterkte ermee

Jack de lieverd

Kailonne

Berichten: 1121
Geregistreerd: 14-11-08
Woonplaats: Best

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 22:13

Fijn dat het zo goed gaat met je paard en dat je een fijne stal hebt gevonden. En een prachtig zadel. Jij kan vast niet wachten om lekker te gaan rijden.

Becs

Berichten: 286
Geregistreerd: 27-07-09
Woonplaats: Heesch

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 22:17

Het kriebelt inderdaad behoorlijk, vooral als ik dan bij de lessen sta te kijken of als ik ze op buitenrit zie gaan, maar goed ik weet waarom ik het rustig aan doe

elliecuijk
Berichten: 1283
Geregistreerd: 04-03-11
Woonplaats: in het brabantse cuijk

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 22:18

Ik hoop dat het niet heel ernstig is,maar nog belangrijker dat het diertje goed uit de narcose komt.Hij is immers al 18 jaar oud,en t is ook echt een scheetje(maar niet als hij de trailer op moet).ik denk dat ik maar even wacht met informeren tot morgenavond.

rebecca:wat is caitlynn toch mooi zeg!

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 22:19

knappe cait! ze ziet er goed uit, knap zadeltje ook!

Drukke tijd geweest dus, nu hopelijk wat meer rust voor jezelf!

Becs

Berichten: 286
Geregistreerd: 27-07-09
Woonplaats: Heesch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 22:20

Dank je wel Ellie *\o/*

Poosje81
Berichten: 21226
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 22:20

Zo, wat is Caitlynn een aansprekende dame zeg!

Becs

Berichten: 286
Geregistreerd: 27-07-09
Woonplaats: Heesch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 22:22

Thanks Andrea

Leonoor: Dank je wel, ze vond de foto's van jou donkere man ook erg aanspreken :P

elliecuijk
Berichten: 1283
Geregistreerd: 04-03-11
Woonplaats: in het brabantse cuijk

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 22:26

t valt me nu pas trouwens op dat ik de enigste ben zonder een fototje bij mijn naam..krijg t nog steeds niet voor elkaar..

Poosje81
Berichten: 21226
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 22:29

Becs schreef:
Thanks Andrea

Leonoor: Dank je wel, ze vond de foto's van jou donkere man ook erg aanspreken :P


Ze is bij die donkere man meer dan welkom volgend jaar hoor :D

Ellie, via je profiel moet je dat doen.

Becs

Berichten: 286
Geregistreerd: 27-07-09
Woonplaats: Heesch

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 22:36

Ik zal het aan haar doorgeven :P, kan ze vast een plekje vrijhouden in haar balboekje :D

Poosje81
Berichten: 21226
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 22:38

Hij heeft wel voorkeuren voor meerdere dansen hoor :j Dus reserveer dan maar gewoon alle dansen :=

elliecuijk
Berichten: 1283
Geregistreerd: 04-03-11
Woonplaats: in het brabantse cuijk

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 22:38

@leonoor:dat weet ik ,maar iedere keer geeft ie aan dat het plaatje te groot of klein is.

Poosje81
Berichten: 21226
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 22:39

Te klein zou in principe niet moeten kunnen ... te groot wel.

Diaz

Berichten: 7892
Geregistreerd: 29-12-07
Woonplaats: Gouda | Diaz staat in Stolwijk

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 22:41

Leuk even zo'n uitgebreide update te lezen becs! Fijn dat je zo'n leuke plek en een mooi zadel hebt!

Ellie wat naar weer zeg! Ik hoop dat je het een beetje los kunt laten allemaal.. en je niet te veel aan denkt. :(:)

Vandaag even langs Diaz gegaan.. stond heerlijk te slapen met de shet in de paddock :)) luilak :P
Toen ze onze auto hoorde werd ze gelijk wakker, en rende naar de ingang! Oortjes helemaal blij! Ze is zooo lief!
Het gaat heerlijk met haar daar. Ik heb haar lekker op stal gezet voor de nacht, en nog wat brokjes toegestopt.. <3

NathalietjeB

Berichten: 17288
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: ergens

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 22:56

wat is caitlyn mooi zeg vind haar qua hoofd wel beetje lijken op de mijne...
maar ze is wel echt een beauty hoe groot is ze?

Becs

Berichten: 286
Geregistreerd: 27-07-09
Woonplaats: Heesch

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 23:14

Ik ben ook echt zo blij met deze stal. Er is zo'n gezellige sfeer en de eigenaren doen hun werk met zoveel passie, echt geweldig om te zien dat dat ook kan.

Diaz is echt helemaal opgeknapt he. Je ziet echt de lol en ondeugendheid ervan af spatten op die laatste foto's.

Nathalie, Ik heb haar al een tijdje niet meer opgemeten, maar ze zit in ieder geval nog onder de 1,50m. Ik kan alleen maar een foto van jou en je paardje vinden in de regen (heb even snel gezocht hoor) heb je er ergens nog meer?

NathalietjeB

Berichten: 17288
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 09:33

ow die in de regen is niet van mij hoor ;) dat is een andere tinker haha...

maar zal ff fotootje van die van mij hier neer zetten
Afbeelding
moet van de week maar eens mijn profiel updaten

jorretje

Berichten: 3992
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: Blaricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 10:55

ooohh jullie gaan weer hard!
Jeetje Kailonne, dat is schrikken! :(:)
Wat Leuk Johan dat je ook zo betrokken bent bij Luna! Mijn vriend wil later ook op mijn paard gaan rijden en les nemen, maar ik denk dat dat pas van de grond komt op t moment dat Gijs daadwerkelijk zadelmak is dus dat duurt nog wel een 1,5 jaar.
Nathalie troseerd het weer..
Ellende bij Ellie :(
Grace doet goed haar best!
Ziet er heerlijk uit Kaat!
Diaz happy op dr nieuwe stek.
En Becks Cait verhuisd, fijn dat je zo'n mooi plekkie hebt kunnen vinden.

Gijssie staat weer lekker op stal. Ik kwam een stalgenootje tegen en die vertelde mij dat Gijs ruim een maand geleden (misschien wel al 2 maanden geleden) in de sloot had gelegen :wow: . De paarden kwamen naar hun toe toen ze bij het hek stonden, er was een opstootje in de kudde en meneer gleed uit en zat met zijn kont in de sloot. De stalhoudster heeft hem eruit getrokken aan het halster... Goh waar zou die halsterfobie vandaan komen? Heb de stalhoudster na die tijd minimaal 2x gesproken dus dat had ze echt wel even mogen melden! Tot mijn verbazing waren zijn hoeven ook nog steeds niet gedaan.. Voel me nou een beetje zo -:(- dus even afkoelen en dan ga ik maar eens bellen!