[HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lori

Berichten: 3566
Geregistreerd: 11-08-10

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 01:30

herkenbaar...

Heb m'n haar nu rond de elastiek band zitten, heb er een foto van genomen via de webcam die load ik morgen op samen met de "na" foto's als die er zijn. Het indoen duurt inderdaad maar 5minuutjes. Nu ben benieuwd of het nou morgen krul/slag gaat geven of niet.

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 01:56

@Snackie: jeetje wat een vooruitgang, hij gaat lekker zo over die boom :)
Ben wel benieuwd naar je foto van je nagel!

@hetlevenwint: morgen foto's van je krullen he! Super makkelijk he, die haarband indoen! Ga het morgenavond weer doen :P
Gaaf die nagels zo!!! Ik wil dus absoluut niet mijn nagels accentueren... nagelbijter :o

@Mira: oej, zadel ligt zeker niet goed! Zou het niet beter zijn om zonder zadel te rijden? Net zo lang tot je een passend zadel hebt gevonden?
Wel leuk peerdje :D

@Draakje: wwoooow, wat heb jij lang haar!!

@Diaz: aaach, daar zijn we vrouwen voor toch :D
Hopelijk is die andere stal wat!!

@Leonoor: das een mooie dikke doos! Lekkere toeter heeft ze!

@Sandra: als ik korter haar heb komt er bij mij een lelijke slag in.
Heb zelf best dik en veel haar, dus doordat het zo lang is, is het behoorlijk zwaar en valt het dus stijl.


Ik ben lekker uit eten geweest met mijn collega's van het safaripark.
Gewoon voor de gezellie. Net onder de douche vandaan en nu lekker slapen!
Morgen weer werken om 9.00u. Trusten allemaal!

Caily

Berichten: 12519
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 04:53

:wave:
Ik ben net terug van werk, nog ff wat op bokt lezen en dan slapen :O
Wou hier wel ff op reageren :o

Diaz schreef:
Ik denk dat het het beste is voor mij en de stal en eigenaresse als ik een plek zoek waar die verwachtingen niet zijn..


Voor jou en de staleigenaresse ja, want sorry, maar voor Diaz zal nog een verhuizing echt niet fijn zijn. Ze laat het misschien niet zien maar zo vaak verhuizen doet heel wat met een paard. Het duurt vaak wel een jaar voor een dier helemaal op zijn plek is, er evenwicht is ontstaan. Ik merk dat aan Luna, hoe zelfverzekerd ze is geworden, in haar doen en laten, maar ook naar andere paarden toe krijgt ze steeds meer praatjes. En dat zal ongetwijfeld komen omdat ze ouder wordt, maar dat ze nu een plek heeft waarin ze weet hoe alles er aan toe gaat en er een stabiele situatie is heeft daar ook zeker een aandeel in. Thigor bijvoorbeeld, met hem leek het altijd vanaf dag een of hij al jaren ergens stond. Maar als je met hem aan het werk wou :n Pas als hij op zijn gemakkie was dan viel er wat uit te halen.

Diaz is bij de fokster verhuisd voor de opfok, toen weer terug, toen verkocht aan Roos, toen verkocht aan Leon, toen verkocht aan jou, van stalling veranderd, nog een keer van stalling veranderd en nog een keer van stalling veranderd. Dat zijn al 8 verhuizingen in zo'n 3 jaar tijd... En dan kan je zeggen dat Diaz nu wel een vaste eigenaresse heeft, en dat is idd heel goed :) Maar net als de meeste paarden in penion zal ook Diaz het merendeel van de dag toch zonder eigenaresse moeten doorbrengen, alleen met soortgenootjes en een staleigenaar.

Als ik jou was zou ik het een kans geven op deze stal, het klonk zo leuk en ziet er toppie uit! Het basisidee, vooral van die paddock met vriendjes in de zomer, is voor Diaz volgens mij super toch? Wie weet valt het allemaal best mee, of vind je een verzorgster die je wil helpen met de dingen op stal.

Buiten dat vind ik het wel erg jammer om te horen dat de staleigenaresse dingen zo anders heeft doen voorkomen dan ze zijn. Ikzelf die dingen voor mezelf op een rijtje zetten, waar is het fout gegaan? Wat zijn de verwachtingen van mij/haar, en hoe kan daar een mooi middenweg in gevonden worden? Dat zou ik dan verwerken in een mailtje. Klinkt misschien onpersoonlijk, maar je kan voor jezelf rustig nadenken over de goede woorden en er een duidelijk en compleet verhaal van maken. Bovendien, mocht er ooit echt gezeur komen heb je het op schrift staan. Mondeling valt niet te bewijzen.

patrick1994

Berichten: 1184
Geregistreerd: 12-11-10
Woonplaats: Ergens verstopt in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 05:32

hallo dames ik loop echt iets van 8 pagina's achter kan het niet zo goed bij benen maar dat maakt niet uit :D
Ga vanaf volgende week zeker weer me best doen!! Vandaag heeft me moeder Shadow gedaan want ik ben de hele dag op pad geweest!
Kom net thuis van het stappen dus ga nu slapen tot morguuuhh!! :D

Jayney

Berichten: 845
Geregistreerd: 01-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 08:35

Andrea, je advertentie herken ik nog wel we waren toen wat heen en weer aan het pben over Istar, maar toen was je vorige paardje nog niet verkocht. Maar je hebt Jaron nu en Istar heeft ook een super huisje gekregen :D

Leuk die nagellak zo.
Haha die kat geniaal!

Ik ga gauw aankleden en de deur uit moet werken. De paarden verzorgen en rijden zichzelf niet :') Tot vanavond!

VandeMol
Berichten: 1787
Geregistreerd: 29-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 09:24

Goedemorgen allemaal ,

En weer een hoop bijgelezen over haren en nagellakken....
Hier haar net over de schouders , laat het weer groeien , zodat de staart er weer inkan , veel makkelijker !, hihiihihi
Nagels heb ik hier altijd kort.. beter schoon te houden met al die koeien ( lees stront van de koeien . hahahaha )en mijn 2 stinkies !

Patrick , lekker uit geweest !

Ik hou het vandaag rustig .
Heb zowaar weer eens lekker kunnen slapen ( heb een hernia gehad die probeert terug te komen .... en dat is niet geheel pijnloos ).


Dat met die haarband ga ik zeker eens proberen , moet wel zo'n band kopen .....


oh,ja... wil ik ook nog even vermelden ...
was gisteravond ZO BLIJ !!!!!
Kyan en Karlijn lagen zo lekker in de longeerbak te "slapen" . En ik ben er lekker heen gelopen en ze bleven liggen !!!! ( doen ze nu sinds een maandje , maar het vertrouwen wat ik nu van ze krijg , vind ik HELEMAAL geweldig.... Voorheen stonden ze snel op , maar nu blijven ze zo lekker liggen , was helemaal blij en in mijn sas....
Nu , ik zal eens zien wat voor weer het vandaag wordt , want Karlijn haar staart moet nodig gewassen worden , alsook haar billen ( vies merrietje hihihihi ). Kijken of ik hem weer een paar slagen witter krijg .

Nou , zal vanavond , anders morgen weer bijlezen !

Fijne zondag allemaal !

draaakje

Berichten: 4702
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Boekel

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 09:57

aan stichting haarwensen becs :)

nagels lakken daar kan ik niet over meepraten, zou niets voor mij zijn. maar mag natuurlijk ook niet op mn werk (banketbakkerij) heb mn nagels altijd kort.

ah wat is ze al lekker rond leonoor! geweldig hoe ze zich laat vertroetelen.

leuk is dat he, als ze zo lekker blijven liggen :)

Kaatastrof

Berichten: 6267
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 10:28

GOEDEMORGEN! :wave:

Ik werd vandaag wakker met zonnestralen op me snoet! En dat zorgt natuurlijk altijd voor een goed humeur. Zéker als ik vandaag nog eens lekker ga wandelen met mijn mooi Tinkervrouwtje :+: Ik hoop dat ze er een beetje zin in heeft, maar ik ga het lekker rustig aan doen, zodat het voor ons allebei nog leuk blijft. En enkel galopjes op de stukjes die ze gewoon is, en proberen met een losse teugel, dan gaat ze sneller. (Ik ga eens proberen zonder handen, maar of ik het ga durven tijdens het rijden :') Met mijn shet deed ik dat echt allemaal hé, zonder zadel enal in volle rengalop op je paard de macerena doen..) En ga mams de camera in haar handen duwen met het commando 'Filmen, Foto's' :+ Voor mijn geliefde bokkertjes :D

Ohja, Tinky mocht gisteren even als grasmaaiertje dienen. Mevrouw helemaal blij :))

Mira283

Berichten: 3526
Geregistreerd: 15-11-11
Woonplaats: Naast mijn buren

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 11:10

@Nessa ik ben hem net ana het inrijden en weet niet of dat zo goed voor hem is zonder zadel te rijden. Maar ik heb een boomlooszadel dat ik mag poberen. En anders is er nog een springzadel dat ik mag proberen.

Lori

Berichten: 3566
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 11:24

Zo goedemorgen allemaal.

Dan gaat het waarscheinelijk die advertentie geweest zijn, ik weet dat ik iemand na een topic/advertentie op Istar heb getipt en dat Jayney dan verdere informatie en dergelijke heeft gestuurd.

Jayney ik kwam gisteren heel onze berichten omtrent Jack nog eens tegen :D. Ben benieuwd of meneer het de moeite vond z'n staart ingevlochten te laten of dat die weer is los gesprongen door het gewicht.. Ga straks terug de tijd lekker nemen om te borstelen, gisteren kwam er zo een halve emmer van af. Ik weet dat er meer uit kon maar ik raak nog altijd niet aan z'n ondervacht die los zit met m'n roskam jammer genoeg.

Verder ga zo m'n haar uit die band halen, het is duidelijk beslapen maar het zit er wel allemaal nog in in groote lijnen.

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 11:46

hetlevenwint schreef:
phoe moeilijk, ik weet dat ik eens met iemand via pb contact heb gehad naja via mail eigenlijk (dus pb en terug sturen via mail).


Ik denk dat ik dat was, want we hebben foto's heen en weer gemaild.

Lori

Berichten: 3566
Geregistreerd: 11-08-10

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 11:49

Zo de band is er uit heb foto van hoe het nu is.
Bevindingen: je hebt er inderdaad mooie krul uit, ga het mischien deze avond nog eens proberen maar dan met 2 banden in lagen of te wel vanboven nog enkele papiloten steken zodat het van bovenaf ook mooi krult. Nu heb ik zo een heel recht stuk en dan ja de krul en aan de achterkant vooral golf. Ik load zo wel de foto's op. Het werkt wel dat wel!

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 11:52

idd Jayney! Toen ik Istar 'contact' had, toen had ik ook jaron al gezien. Istar was in september, en Jaron zag ik al in Juni.
Heeft heel lang te koop gestaan. Maar goed, was ook geen uitmuntend dier op de foto's
Istar vond ik ook leuk, maar ik twijfelde. en dan een verhuizing, verbouwing paar tegenslagen. En jaron stond in oktober nog steeds te koop. Maar die kon ook niks.
Toen hij eind nov. nog te koop stond (het contact met die mensen was erg moeilijk) heb ik de knoop doorgehakt, en had ik hem al gereserveerd staan voor ik hem kocht.
Ik heb hem ook niet laten keuren. En dat ga ik niet doen ook. Steek mijn geld liever in andere dingen.

Lori

Berichten: 3566
Geregistreerd: 11-08-10

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 11:59

Zo zo.

M'n profiel begint stil aan meer vorm te krijgen... juist nog bij het paarden gedeelde een stuk die ik anders zou willen maar voor de rest (zou het eigenlijk meer in een collage willen hebben)

Mira283

Berichten: 3526
Geregistreerd: 15-11-11
Woonplaats: Naast mijn buren

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 13:54

Zit even op jullie profielen te kijken wat een mooie tinkers hebben jullie!

Lori

Berichten: 3566
Geregistreerd: 11-08-10

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 14:13

danku danku :D <<)

Mira283

Berichten: 3526
Geregistreerd: 15-11-11
Woonplaats: Naast mijn buren

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 14:25

Hoop dat die slungel van mij ook zo mooi uitgroeit

Diaz

Berichten: 7892
Geregistreerd: 29-12-07
Woonplaats: Gouda | Diaz staat in Stolwijk

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 14:30

pff.. net even wat ik de tuin geprobeerd te doen.. na 2 meter harken en het vastbinden van een stuikje bamboe moest ik al weer plat! Het is ZULK LEKKER WEER!!

Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 14:30

jeetje wat gaan jullie hard!!!
ik ben eindelijks weer beetje begaanbaar(stomme buikgriep).ben nog wel erg moe maar dit is eerste dag dat ik weer beetje eet
wel ideaal voor de kilo"s want ben nog steeds aan het afvallen hahaha


karlijn: vervelend dat je nu al weer weg moet maar begrijp je situatie.
ik ga over 3 weken ook verhuizen naar stal waar zoe meer met soortgenootjes loopt en volledig buiten kan blijven.
leonoor: wat een heerlijke kat heb je!!! onze maine coon heb ik het filmpje laten zien maar trapt er niet in haha
ik ga 2 keer per jaar naar de katten trimmer en laat haar daar grondig kammen
gaat dan ook niet zonder mep en bijterij maar is wel even beter te hanteren.
heb nu mijn boven arm bedekt de volgende keer met iets hards zodat ze me niet kan bijten dat kreng haha!!

de manen van zoe worden me toch best lang en soms denk ik wel eens zoe vindt haar manen maar niks...
en haar manen zijn zo zwaar zal ze daar geen last van hebben?
ik heb wel eens zal ik er weer stuk afhalen?? mening mens zal me voor gek verklaren denk ik :o
zodra de manenkam gaat hangen komt er zonder twijfel een schaar in.
Laatst bijgewerkt door Dribbelkont op 11-03-12 14:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Lori

Berichten: 3566
Geregistreerd: 11-08-10

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 14:30

Het weer is inderdaad heerlijk, moet echt nog proberen te gaan rijden deze middag.

Diaz

Berichten: 7892
Geregistreerd: 29-12-07
Woonplaats: Gouda | Diaz staat in Stolwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 14:40

HijadelaLuna schreef:
:wave:
Ik ben net terug van werk, nog ff wat op bokt lezen en dan slapen :O
Wou hier wel ff op reageren :o

Diaz schreef:
Ik denk dat het het beste is voor mij en de stal en eigenaresse als ik een plek zoek waar die verwachtingen niet zijn..


Voor jou en de staleigenaresse ja, want sorry, maar voor Diaz zal nog een verhuizing echt niet fijn zijn. Ze laat het misschien niet zien maar zo vaak verhuizen doet heel wat met een paard. Het duurt vaak wel een jaar voor een dier helemaal op zijn plek is, er evenwicht is ontstaan. Ik merk dat aan Luna, hoe zelfverzekerd ze is geworden, in haar doen en laten, maar ook naar andere paarden toe krijgt ze steeds meer praatjes. En dat zal ongetwijfeld komen omdat ze ouder wordt, maar dat ze nu een plek heeft waarin ze weet hoe alles er aan toe gaat en er een stabiele situatie is heeft daar ook zeker een aandeel in. Thigor bijvoorbeeld, met hem leek het altijd vanaf dag een of hij al jaren ergens stond. Maar als je met hem aan het werk wou :n Pas als hij op zijn gemakkie was dan viel er wat uit te halen.

Diaz is bij de fokster verhuisd voor de opfok, toen weer terug, toen verkocht aan Roos, toen verkocht aan Leon, toen verkocht aan jou, van stalling veranderd, nog een keer van stalling veranderd en nog een keer van stalling veranderd. Dat zijn al 8 verhuizingen in zo'n 3 jaar tijd... En dan kan je zeggen dat Diaz nu wel een vaste eigenaresse heeft, en dat is idd heel goed :) Maar net als de meeste paarden in penion zal ook Diaz het merendeel van de dag toch zonder eigenaresse moeten doorbrengen, alleen met soortgenootjes en een staleigenaar.

Als ik jou was zou ik het een kans geven op deze stal, het klonk zo leuk en ziet er toppie uit! Het basisidee, vooral van die paddock met vriendjes in de zomer, is voor Diaz volgens mij super toch? Wie weet valt het allemaal best mee, of vind je een verzorgster die je wil helpen met de dingen op stal.

Buiten dat vind ik het wel erg jammer om te horen dat de staleigenaresse dingen zo anders heeft doen voorkomen dan ze zijn. Ikzelf die dingen voor mezelf op een rijtje zetten, waar is het fout gegaan? Wat zijn de verwachtingen van mij/haar, en hoe kan daar een mooi middenweg in gevonden worden? Dat zou ik dan verwerken in een mailtje. Klinkt misschien onpersoonlijk, maar je kan voor jezelf rustig nadenken over de goede woorden en er een duidelijk en compleet verhaal van maken. Bovendien, mocht er ooit echt gezeur komen heb je het op schrift staan. Mondeling valt niet te bewijzen.


Ik snap dat het voor Diaz vervelend is..
Ze heeft een jaar op de vorige plek gestaan.. :j Je impliceerd nu bijna alsof ze elke 2 maanden verhuisd ;)

Voor Diaz is de huidige plek super, en ik ben voor haar verhuisd natuurlijk. Maar het moet voor mij ook te doen zijn.
Ik denk dat ik inderdaad nog even schriftelijk aangeef wat we hebben besproken. Maar ik weet niet wat het gaat doen kwa sfeer e.d. als de basis zo scheef blijft liggen..
Ik heb dus al een gesprekje gehad.. Ik wil er gewoon niet meer mee bezig zijn nu.. het slurpt energie.. ik ben elke dag vroeg moe en hoofdpijn...
bleh..

elliecuijk
Berichten: 1283
Geregistreerd: 04-03-11
Woonplaats: in het brabantse cuijk

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 14:40

@marian:neeee niet de manen knippen.zo zonde.Ik blijf er van af want manen zijn bij mij heilig,net als mijn paardestaart(je)

Lori

Berichten: 3566
Geregistreerd: 11-08-10

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 14:42

Manen zijn voor mij ook heilig en een lange staart ook, zolang die er geen plukken uit trekt blijf ik er ook van af (sinds dat ik 'm heb niet geknipt geweest)

Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 15:12

manen zijn bij mij niet heilig en van zoe ook niet want ze vindt het verschrikkelijk als ik er aan zit ;) zelf vlechten maken oho verschrikkelijk en en aan zitten wil ze zich losrukken aan touw.
dus zie wel moet wel leuk blijven want heb haar niet om mooi te wezen ze moet gewoon een fijn leven hebben misschien is dat ook wel met minder manen.

zal er nu nog niks aan doen maar houd maar niet op met groeien.

voorpluk zit al standaard in knot want hangt steeds over de neus heen en vindt ze vervelend.


karlijnde stal is natuurlijk waar je paardje tenslotte wonen moet maar als jij kwa lichaam de overige werksaamheden niet kan uitvoeren ja hoe kan je daar dan nog blijven.
wat je nu al zegt dingen opschrijven wat je niet en wel kan en dan overleggen bij je nieuwe stal.
het is heel normaal dat als je een vol pension staat dat je geen onderhoud aan bedrijf zelf moet doen zoals bak aanharken,vegen op erf.
hoogstens als je gereden hebt de poepjes uit de rijbak scheppen maar paddock poepjes zijn weer voor de staleigenaar.
anders mag ze het niet vol pension laten heten.

zoe komt straks met vele pony's te lopen en zal haar vast goed doen en krijgt als het beetje klikt een jaarling tinker onder haar hoede :D
Laatst bijgewerkt door Dribbelkont op 11-03-12 15:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Kailonne

Berichten: 1121
Geregistreerd: 14-11-08
Woonplaats: Best

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 15:18

Zo, even bijgelezen. Lees ik eerst dat iemand een dikke doos wil laten zien, kijk ik naar het filmpje zie ik iemand zijn poes kammen :) :)
We zijn net met Jack met de kar weggeweest. Eerst even op de menwei gereden en toen de weg op. Dat was voor de kar ongeveer 6 maanden geleden. Zijn we net weg komen er een heleboel van die oude legervoertuigen aan. Ze reden ons voorbij, bij een vrachtwagen kwam ook nog zo'n zwarte rookpluim uit de schoorsteen en Jack gaf geen krimp. Heerlijk paard.
De osteopaat moet ik nog een weekje uitstellen voor de zekerheid ivm de rhino. Dat is mooi balen. Nog een week langer wachten. Maar ja het is niet anders.
We gaan met stal in het weekend van 14-15 mei met de paarden naar Kootwijkerbroek. Ik hoop dat Jack dan in ieder geval weer helemaal goed is. Anders ga ik zonder Jack mee en kan ik met iemand mee op de kar. Is ook leuk.