[HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kaatastrof

Berichten: 6267
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 19:28

Ik woon ook niet op een boerderij.. Maar eerder een mini-hoeve, naja moeilijk uit te leggen.. Wij hadden ook niet zo heel veel grond aan ons huis. Maar toch genoeg voor een paar kleine dieren zoals dwerggeitjes en uiteindelijk ook voor een shetter. Dan hebben we een stuk tuin opgeofferd als wei, kwam er 2e shet. Konden we een stuk grond van de buren 'lenen'. Toen kwam Tinky, huren we nu een prachtige weide nét naast ons van vrienden. En uiteindelijk hebben we nog een weiland gekocht, die we ook al gratis mochten gebruiken. Er is jammer genoeg wel énorm veel werk aan. Er ligt een heleboel puin en er zitten overblijfselen van een huis in de grond. Ook zit het vol met bramen en netels etc. Kortom, nog niet ideaal om er een paard te zetten! We gaan die wei letterlijk helemaal moeten omploegen en nieuw gras moeten zetten. Dat weilandje moet zo'n 15 are zijn, dus niet heel groot.

De stal stond eral, naja, 'stal' kon je het niet noemen. Het was een oud krot dat op instorten stond, lekte als het regende, en nogal krap was voor 2 shetjes. Het hok van de kippen was groter (stond wel puin in, en néé, het is niet zo'n klein kippenhokje :+ Moet zo'n 2meter op 2 meter geweest zijn, terwijl de shetjes kleiner hadden) Die hebben we dan helemaal verbouwd nu, nieuwe beton gegoten, staldeuren gezet, beter dak op, ... Maar wàt is dat kostelijk zeg! We hadden een maximum budget, maar uiteindelijk kwamen we al aan meer dan 1000euro.

Ik wil graag dat ze wat zand vooraan gaan leggen, zodat ik ook een 'paddock' heb. In de winter is het gewoon een regelrechte ramp. ENORME blub, je ziet de paardjes helemaal inzakken :n Er liggen al wat betonnen platen op de grond, zodat ze toch nog ergens wat droger kunnen staan en een soort 'pad' hebben.

Diaz

Berichten: 7892
Geregistreerd: 29-12-07
Woonplaats: Gouda | Diaz staat in Stolwijk

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 19:34

Wel lekker die vrijheid.. tuurlijk, het kost wat, maar dan heb je ook wat ;)
Ik ben echt niet moeilijk.. maar ik kan niet tegen onrechtvaardige dingen, of niet aan afspraken houden :(

Berdien

Berichten: 64540
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 19:35

Karlijn, staat er ook in het contract wie welke werkzaamheden doet? En heb je toen je er de eerste keer kwam gezegd dat je zelf maar heel beperkt werkzaamheden kan doen?
Wel ontzettend vervelend hoor :\ Je betaalt er meer dan genoeg voor, dan mag je ook best wat terug verwachten. Misschien nog eens het gesprek aan gaan? En anders misschien toch weer verder kijken?
Dé juiste pensionstal vinden is lastig hoor :\ Ik prijs mezelf enorm gelukkig met het plekje waar Jessie en Flynn staan, ze kunnen niet beter treffen. Moet er ook niet aan denken om ze nou aan huis te hebben staan. Ben vrijgezel met een fulltime baan. Om dan ook nog de volledige zorg voor twee paarden op je te nemen plus al het onderhoud... Mwoah. Bovendien moet ik wel wat meer verdienen voor ik ze kan bieden wat ze nu hebben :))

Kaatastrof

Berichten: 6267
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 19:36

Ik zou het ook niet bepaald leuk vinden.. Nadeel aan je paardjes aan huis is dat je geen piste hebt (allesinds toch niet in mijn geval), je alle kosten draagt van weides, hooi, etc.

Voordelen zijn wel dat je kan kiezen wat je doet en je niet aanhankelijk bent van iemand. Men moeder had zo'n hekel toen Tinky op de tinkerstal stond, die mensen altijd te storen als er een vraag was. :P

DeCobvan

Berichten: 562
Geregistreerd: 10-10-10
Woonplaats: Kerkwerve

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 19:37

snap het helemaal karlijn, je blijft toch altijd piekeren in je hoofd.
en het is zeker heel lief van je mannetje!!:D

Sandra1984

Berichten: 701
Geregistreerd: 29-03-07
Woonplaats: Etten-Leur

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 19:39

Balen is dat zeg!!!! Hopelijk vind je een oplossing of anders zou ik zeker een andere stal zoeken..
miss rondje rijden bij jou in de buurt?

Lori

Berichten: 3566
Geregistreerd: 11-08-10

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 19:50

Nou als het onder contract is kan ze eigenlijk niet weigeren, maar das makkelijker gezegd dan gedaan en ook dat heel de pensionsfeer naar de wuppen is zo.

Aan huis heeft inderdaad zo z'n voordelen, oke je steekt er wel wat tijd in en geld maar dan kun je wel je eigen beslissingen nemen.... hoef je geen rekening te houden met openingstijden etc.

patrick1994

Berichten: 1184
Geregistreerd: 12-11-10
Woonplaats: Ergens verstopt in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 19:53

ik vind het echt niet normaal van zo pensionstal maar ja na zo zoek tocht ben je er ook wel even zat van!! en heb jenatuurlijk ook geen zin om meteen weer wat anders te moeten zoeken }>

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 19:54

Ik vind dit echt zwaar belachelijk Karlijn! En er is geen mogelijkheid dat je terug kan naar je oude stal?
Ik zou er echt per direct weg willen, met zulke mensen wil ik niet werken.
Stik er lekker in! Hebben ze aan mij echt geen goede.

Diaz

Berichten: 7892
Geregistreerd: 29-12-07
Woonplaats: Gouda | Diaz staat in Stolwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 19:54

Berdien schreef:
Karlijn, staat er ook in het contract wie welke werkzaamheden doet? En heb je toen je er de eerste keer kwam gezegd dat je zelf maar heel beperkt werkzaamheden kan doen?
Wel ontzettend vervelend hoor :\ Je betaalt er meer dan genoeg voor, dan mag je ook best wat terug verwachten. Misschien nog eens het gesprek aan gaan? En anders misschien toch weer verder kijken?


Het is meteen besproken dat ik maar weinig kan, daarom is het voor mij nu op pauze tot ik meer energie heb (hangt dus boven mijn hoofd)
In het contract staat dat zij voert, stallen mest
Niets over onderhoud van de bak, maar dat leek me nogal logisch dat dit voor de staleigenaresse was? Wel staat er dat we onze eigen mest op moeten ruimen uit paddock en bak, en schoon achter moeten laten.

Ook niets over water bijvullen paddock, maar dat leek me dus weer bij het voeren horen.. (dus staleigenaresse)

Ik heb het nu iniedergeval bij haar neer gelegd, hopelijk word er niet te veel van me verwacht alsnog. (je hebt verwachting en de onuitgesproken-boven-hangende-zou-ze-zich-vandaag-goed-genoeg-voelen verwachting namelijk..)

Aankomende midweek zijn we lekker naar centerparks.. even alles uit mijn hoofd.. en dan kijk ik erna even of ze al meer weet/anders denkt of iets.
Maar ik denk dat het een groot verschil is in basis-verwachting bij mij en haar, en dat dit niet duidelijk genoeg is geworden met het kennismakingsgesprek en contract..

Diaz

Berichten: 7892
Geregistreerd: 29-12-07
Woonplaats: Gouda | Diaz staat in Stolwijk

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 19:57

Ik zou zo terug kunnen naar de vorige stal, maar dan staat Diaz weer zonder eten overdag met haar knieen in de blub. (los van de afstand die ik dus toch al moet vergeten..)

Ik ga als er echt niets aan te doen is, na mijn vakantietje rondrijden in de buurt..
Kon ik hier achter maar een paddock aanleggen..

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 19:58

hmm das ook niet wat nee... pff, vind het zo rot voor je!
Dat mensen zo met anderen omgaan he...

Berdien

Berichten: 64540
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 19:58

Onderhoud van de bak lijkt me van dusdanige aard dat dit ook apart genoemd moet worden. Dat je de bak netjes achterlaat lijkt me niet meer dan logisch.
Water en voeren ligt eigenlijk wel samen ja. En zo niet, dan had dit apart besproken moeten worden.

Wellicht dat het in eerste instantie een miscommunicatie was, zij niet genoeg verteld en jij niet diep genoeg doorgevraagd. Maar als je dan ook daadwerkelijk erover in gesprek gaat moet je daarna wel duidelijkheid hebben!

Wel gaan genieten he, in Centerparks. Gewoon je hoofd leeg en lekker tot rust komen met je man en zoontje :)

VandeMol
Berichten: 1787
Geregistreerd: 29-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 19:58

Oh Karlijn , wat is dit erg .....

Heb met Kyan ook op een stal gestaan wat ik niets vond , tot ik gelukkig mijn mannetje mocht ontmoeten .
Hij heeft een melkveehouderij dus grond genoeg .... maar goed , daar ben jij niets mee geholpen.

Van 2003-2006 heb ik ook een pensionstal gehad , met 45 stallen en 90 % vol. Bij mij betaalde iedereen toen 120 euro.

Ik voerde en zorgde dat de paarden water hadden.
Verder zorgde iedereen dat de bak/erf en stal schoon bleef.. als het paard gepoept had.
Mensen in volpension betaalde 165 euro, daar deden we dan de stal voor , werden eens per kwartaal ontwormd en eens per 2 maanden werden de paarden bekapt.
Ik had gewoon een werkdag van 8.15 tot 21.00 uur..... Mij heb je niet horen klagen , want klant is koning ..... Dat zou zij ook moeten denken ......
En dat is ook zo ... je betaald er genoeg voor !

Ik vind jouw verhaal echt heel raar ( niet jouw verhaal maar die baas van het pension).
En ik vind het een behoorlijk bedrag dat jij betaald.... weet wel , zal in jouw buurt niet veel goedkoper zijn,.........

Voorlopig maar mooi je ogen en oren open houden en rustig aan op zoek naar een ander plekje.
Je voelt je er nu tenminste niet meer lekker daar op stal !



Nou . mijn werkdagje zit erop.
Alle koeien , kalfjes en andere dieren hebben eten gehad , schoonpapa en schoonmama melken vanavond , Andre en ik gaan uit eten.

Eerst de kinderen op bed om 19.00 uur en dan past de oudste op !


Hele fijne avond allemaal en Karlijn , ik denk aan je !

DeCobvan

Berichten: 562
Geregistreerd: 10-10-10
Woonplaats: Kerkwerve

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 20:12

dames en heer, ik ga werken zo.. ik zeg prettig weeken en weltrusten alvast!! :D

Mira283

Berichten: 3526
Geregistreerd: 15-11-11
Woonplaats: Naast mijn buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 20:47

Ik heb een KWPNxTinker hengst. Paps is de bekende hengst Silas. Amigo is nu 4 jaar oud en we zijn lekker aan het rondhobbelen. Hij is zo rustig en ja hij weet dat ie hengst is dus af en toe brullen en showen hoort erbij. Maar hij is zo rustig en heeft nog geen stap verkeerd gezet. Komt dit door het tinker gehalte of zijn alle tinkers van doe koele kikkers?

Poosje81
Berichten: 21218
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 20:57

Dat heeft ie van zijn papa :+ (ik rijd hem ook wel eens in de dressuurring en ken hem al vanaf zijn geboorte).

Karlijn, ik zou hierin toch wel een beetje je poot stijf houden hoor. Aangeven dat je best wilt bijspringen ALS je de mogelijkheid/energie hebt, maar dat ze er niet op moet rekenen.

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 21:05

Sandra wat naar van king, maar wel goed dat je iig deze keer gewonnen hebt!

Hij was niet de enige, Jaron heeft ook gestierd, zo erg dat ik de longe los moest laten. en aangezien we geen bak omheining hebben, liep hij in het weiland van 800 meter diep? iig ver.
Hij ging gelukkig niet ver, en staan eten, zodat ik het einde van de longe kon pakken en hem binnen kon halen! _O-

En er komt straks of snel een filmpje aan van zijn eerste sprong.
De staleigenaar heeft namelijk een boom in de bak gelegd! jeej!

Diaz schreef:
Crap :( Nou zeg..
Gesprekje gehad bij stal..
het is volgens haar een meningsverschil..

- Ik vind dat onderhoud van de rijbak voor de staleigenaresse is, zij vind dit een gezamelijk ding.. in het contract staat er niets anders over dan we de bak schoon achter moeten laten, mest gelijk opruimen.

- In het contract staat, en afgesproken is, dat zij voert. Ik wil dus ook niet ineens verantwoordelijk zijn voor haar hooinet in het weekend. Ze heeft nu aangegeven dat zij het doet als ik er niet ben. (wat dus betekent dat ik het alsnog moet doen/van me verwacht word dat ik het doe als ik er in het weekend ben)

- Water geven in de paddock vind ik bij haar taak horen, bij het voeren. Zij vind dit een gezamelijke taak.. staat niets over in het contract.

Ik weet het gewoon niet nu... er lijkt bij de basis een groot verschil in verwachting te liggen. Ik betaal €275,-.. Hiervoor verwacht ik geen doe-het-zelf/samen stal... maar volpension.
Het werd ook voorgedaan als volpension met dan wel helpen met paddock mesten. (en uiteraard de standaard dingen zoals poetsplaats netjes achterlaten, en mest op het terrein/bak gelijk opruimen)

Nu is het dus toch best anders dan ik dacht.. het is vooral dat er dan een boel verantwoordelijkheid verschoven is voor mijn gevoel.. inplaats van met verstand op 0 de anderhalf uur die ik heb, het beetje energie dat ik heb, in mijn paardje te steken.. moet ik ook nog in de gaten houden of er wel water is in de paddock, Diaz niet te veel zand/stro verliest van stal naar paddock en andersom, of de bak wel geharkt is e.d..
Ik wil die verantwoordelijkheden dus niet..

Aangezien ik die extra dingen nieteens KAN nu... ligt het tijdelijk wel op pauze. Maar dit neemt niet weg dat ik niet alsnog het gevoel heb haar net in het weekend te moeten vullen als ik er ben..

Ik baal dus even...



Nou, onderhoud van de bak is verantwoording van de eigenaar (jou tuin is toch ook niet de verantwoording van de overbuurman?? )
Ze voert volgens haar contract? dan voert ze dus, Dus een loze opmerking van haar!

De staleigenaar komt met jou overeen dat ze voor jou paard zorgt, voor een x bedrag, daar hoort water dan ook bij,en anders gewoon een drinkautomaat aanleggen. Dat je bijspringen waar kan in de winter als er gesleept moet worden, dan vind ik het anders.

voor 275 euro mag je wel vp staan ipv hp. ik vind het niet kunnen.
Wat ik zou doen? kijken naar een volpension stal, en je geld terug vragen wegens oplichting ofzo :=

euhmm, wat kun je doen,.. zucht. Diaz in de tuin zetten?
en een contract, is niks waard ;) je kunt er altijd onderuit.
Zelfde als opzeg termijn, de meesten zijn fatsoenlijk,maar als jij morgen weg wilt (de 31e bijv. en je bent weg, kunnen ze je op geen enkele manier die maand opzegtermijn verplichten te betalen ;)

Jess_vH
Berichten: 1291
Geregistreerd: 12-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 21:45

OMG! Wat gaan jullie snel zeg. Ik kijk eff niet en hopla een nieuw topic!
Allereerst petje af voor Karlijn! *\o/* _/-\o_

Ik ga morgenochtend alle 24 pag. bijlezen! }:0

Ik heb het even druk gehad. Aanstaande woensdag heb ik mijn eindbeoordeling voor mijn huidige werkplek en moest het e.e.a. nog afronden. Heb er door omstandigheden even uitgelegen qua opdrachten, maar ben weer bij. Wil het gewoon graag halen nl.

Zo heb van de week voor het eerst the greenspot remover gebruikt op grace, zeker omdat het nog te koud isom haar te wassen. Wat een spul zeg!!! Daar wil ik wel 100 liter van hahaha. Ze wordt er mooi wit van.

Nou ik ben kapot, heb de avond een amigurumi figuurtje gemaakt. (japanse haakbeestjes :D ). Wordt er ontspannen van haha, na het begin dat. Nog nooit gehaakt in mijn leven en het lukte de eerste 2 dagen ook niet zo, maar hij gaat nu als een trein!
Afbeelding

en hiervan moet ik nog 1 achterpoot :D
Afbeelding

nou voor een beginner haha

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 21:48

Echt leuk zeg!!

Jess_vH
Berichten: 1291
Geregistreerd: 12-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 21:49

thanx! :D

Diaz

Berichten: 7892
Geregistreerd: 29-12-07
Woonplaats: Gouda | Diaz staat in Stolwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 21:50

Ik heb de greenspotremover in de actie ;)

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 21:51

leuke figuurtjes, succes met bijlezen! haha

Ben nu pas eten aan het maken :+
Maar wel jummie
Pasta met monchou, spekjes, rode ui en paprika :9

Jess_vH
Berichten: 1291
Geregistreerd: 12-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 21:51

Ik had hem via de paardendrogist. Een gewone fles. Vind het fijn spul!

welke formaten heb je? En hoe duur?

Jess_vH
Berichten: 1291
Geregistreerd: 12-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 21:52

Nessa schreef:
leuke figuurtjes, succes met bijlezen! haha

Ben nu pas eten aan het maken :+
Maar wel jummie
Pasta met monchou, spekjes, rode ui en paprika :9


Oehh lekker, doe dieook wel eens alleen ipv rode paprika dan champignons :D