[HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Diaz

Berichten: 7892
Geregistreerd: 29-12-07
Woonplaats: Gouda | Diaz staat in Stolwijk

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 05:02

CM is ideaal! Ook voor je eigen haar.
Ik heb het idd ook in de shop

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 08:29

Gaat je haar er ook beter van groeien?

Kaatastrof

Berichten: 6275
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 10:06

Ja, maar de verzendkosten zijn altijd zo hoog := Geen enkele winkel in mijn buurt verkoop CM, buiten de 2Lazy7ranch, maar dat is dan alweer te ver rijden :+

Mira283

Berichten: 3527
Geregistreerd: 15-11-11
Woonplaats: Naast mijn buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 10:42

fayem89 schreef:
gefeliciteerd patrick!

spannend amigo naar de tandarts.. van het najaar moeten de jongens er hier ook aan geloven en dat wordt voor denz. de eerste keer.


Ik hoorde gister hoe hij in het begin bij de hoefsmid was... Schoppen,bijten en steigeren hoop ik niet dat hij dat bij de tandarts gaat doen. Maar we zullen zien hoe het gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 10:53

Mira283 schreef:
fayem89 schreef:
gefeliciteerd patrick!

spannend amigo naar de tandarts.. van het najaar moeten de jongens er hier ook aan geloven en dat wordt voor denz. de eerste keer.


Ik hoorde gister hoe hij in het begin bij de hoefsmid was... Schoppen,bijten en steigeren hoop ik niet dat hij dat bij de tandarts gaat doen. Maar we zullen zien hoe het gaat.


Oh spannend, hopoelijk gedraagt hij zich nu beter! Rogan moet ook echt nodig naar de smid :o

Kailonne

Berichten: 1121
Geregistreerd: 14-11-08
Woonplaats: Best

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 11:01

Gisteren een brief gehad van de stalling. Mijn stalgeld gaat met 30 euro omhoog. Ze zijn nu in drie jaar tijd van 180 naar 250 gegaan.
Zucht....Dat wordt me echt te veel.
Als iemand een leuk plekje weet in de omgeving Best/Oirschot/Son dan hoor ik het graag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 11:02

Kailonne schreef:
Gisteren een brief gehad van de stalling. Mijn stalgeld gaat met 30 euro omhoog. Ze zijn nu in drie jaar tijd van 180 naar 250 gegaan.
Zucht....Dat wordt me echt te veel.
Als iemand een leuk plekje weet in de omgeving Best/Oirschot/Son dan hoor ik het graag.


Een vriendin van me stond volgens mij in Best maar ik dacht dat dat ook een dure stalling was. Ik weet wel een goedkoop plekje in Nuenen..

Miesemuisje

Berichten: 3096
Geregistreerd: 14-01-10
Woonplaats: Hengelo (O)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 11:12

Kailonne schreef:
Gisteren een brief gehad van de stalling. Mijn stalgeld gaat met 30 euro omhoog. Ze zijn nu in drie jaar tijd van 180 naar 250 gegaan.
Zucht....Dat wordt me echt te veel.
Als iemand een leuk plekje weet in de omgeving Best/Oirschot/Son dan hoor ik het graag.


Balen dat je nu een andere stalling moet zoeken Kailonne!

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 11:23

Kailonne schreef:
Gisteren een brief gehad van de stalling. Mijn stalgeld gaat met 30 euro omhoog. Ze zijn nu in drie jaar tijd van 180 naar 250 gegaan.
Zucht....Dat wordt me echt te veel.
Als iemand een leuk plekje weet in de omgeving Best/Oirschot/Son dan hoor ik het graag.

Ik kom oorspronkelijk uit Valkenswaard, en weet helaas alleen in die directe omgeving een aantal goedkopere stallen :(:) In Oirschot heb je wel de manege natuurlijk, en van den Heuvel, maar ik weet helaas niet wat die vragen. Kollenburg in Spoordonk heb je ook nog trouwens. Probleem is dat veel pensionstallen genoodzaakt zijn om de prijzen flink te verhogen door de huidige ruwvoer en fourageprijzen. Tel daarbij op dat energie etc ook niet goedkoper wordt, en het wordt ineens wat logischer dat het allemaal verhoogd wordt.

Ik betaal nu 200 euro per maand voor Hendrik zijn stalling. Staat op strokorrels, krijgen ruw- en krachtvoer bijgevoerd en gaan in de zomer 24/7 op de zomerwei en in de winter op de huisweides. We hebben vooralsnog alleen een buitenbak ter beschikking, aanvraag voor een binnenbak is ingediend bij de gemeente. Het fijne bij ons op stal vind ik dat er gewoon geen haat en nijd is, geen afgunst. Er staan verschillende soorten paarden, iedereen rijdt weer andere disciplines. Vaak zitten we er de hele dag op het terras, tot 's avonds laat en organiseren we activiteiten buiten de paarden om.

Anoniem

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 11:35

Ik sta in Strijbeek, paarden hebben een ruime stal. Wordt dagelijks uitgemest, ligt hooi in de stal, krijgen 2 keer per dag brok. 1 grote buitenbak, heel de dag naar buiten en weg oversteken en je zit i.h bos. Ik betaal 175 euro. Vind ik echt niet duur..

draaakje

Berichten: 4702
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Boekel

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 11:39

Ik verbaas me eigenlijk altijd wel dat sommige pension stallen zo goedkoop zijn. Soms gaat het inderdaad wel echt te ver, maar als ik bedenk wat ik hier kwijt ben aan alleen al het voer... en de energie en het water. Dan tel ik de bouw van de stallen nog niet eens mee. En dan al het werk wat je er aan hebt, alleen al een goed weidebeheer is erg kostbaar kwa tijd. Zal ook wel schelen als je er veel meer hebt staan hoor, en ik ben zeer tevreden met wat ik per maand aan vaste kosten kwijt ben en wat ik er voor terug krijg.

VandeMol
Berichten: 1787
Geregistreerd: 29-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 11:58

Jeetje , weer even een kleine 10 pagina's bijgelezen.

Tja , dan blijf ik zeggen dat ik heel blij ben mijn paardjes aan huis te hebben staan
Ze eten met de keoien mee ( nou ja , zo gezegd dan , want ik krijg wel eigen balen van manlief ,worden aankomende week de eersten voor het najaar gemaakt ).
Als dit niet zou kunnen had ik denk ik niet een paardje .... zowiezo de reistijde van en naar stal alleen al .....Nu kijk ik uit mijn raam en zie mijn paardjes ..

Ik hoop dat je spoedig een fijn en goedkoper plakje kan vinden Kailonne .....

Sandra1984

Berichten: 701
Geregistreerd: 29-03-07
Woonplaats: Etten-Leur

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 12:00

Ik betaal 150 en ik krijg er superveel voor terug, maar helaas te ver van jou vandaan...

Wel balen dat t omhoog gaat, maar met al die huidige prijsteigingen wel logisch.

Stro moet ik zelf betalen, maar dat gebruiken we niet veel en ons pak is maar voor de helft pas op en we doen er al 2 maanden mee..

Succes met je zoektocht!

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 12:15

draaakje schreef:
Ik verbaas me eigenlijk altijd wel dat sommige pension stallen zo goedkoop zijn. Soms gaat het inderdaad wel echt te ver, maar als ik bedenk wat ik hier kwijt ben aan alleen al het voer... en de energie en het water. Dan tel ik de bouw van de stallen nog niet eens mee. En dan al het werk wat je er aan hebt, alleen al een goed weidebeheer is erg kostbaar kwa tijd. Zal ook wel schelen als je er veel meer hebt staan hoor, en ik ben zeer tevreden met wat ik per maand aan vaste kosten kwijt ben en wat ik er voor terug krijg.

En dat alles elk jaar x-percentage afschrijft, waardoor er een deel gereserveerd moet worden voor vervangings- en onderhoudskosten.

Mira283

Berichten: 3527
Geregistreerd: 15-11-11
Woonplaats: Naast mijn buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 12:56

Ik ben voor Amigo 165 in de maand kwijt inclusief 2 kilo voer en onbeperkt ruwvoer. Voor de shet 50. Ik heb een all wheather tuft buitenbak,binnenbak,springtuin,longeercirkel tot mijn beschikking. En er is genoeg weide voor de paarden ook individueel voor hengsten. Die staan niet 24 per dag in een box die staan buiten in de zomer. Mijn shetje staat in een ruime paddock samen met een maatje. Zaagsel heb ik wel zelf gekocht aangezien we maar 2 pakken kregen. En mijn paard een zwijn van jewelste is... En ik heb zelf extra voer voor VD en hem extra bij te voeren zodat ie wat heter is :P. Ook kan ik hier naar hartelust buiten rijden genoeg ruimte en mooie route's.

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 13:14

zo 30 euro omhoog, dat vind ik wel een hoop.
Staat er ook bij wat je er voor terug krijgt?

VandeMol
Berichten: 1787
Geregistreerd: 29-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 14:54

Deze wil ik jullie niet onthouden .....

Afbeelding

elliecuijk
Berichten: 1283
Geregistreerd: 04-03-11
Woonplaats: in het brabantse cuijk

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 15:27

ehm lepel,is ze nu aanhet geeuwen of is dit een ezel in de dop := ?

VandeMol
Berichten: 1787
Geregistreerd: 29-02-08

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 15:31

geeuwen , hihihih... maar dat het me lukte om juist op dat moment een foto te maken .

geeft leuk effect toch ? hahahaha

elliecuijk
Berichten: 1283
Geregistreerd: 04-03-11
Woonplaats: in het brabantse cuijk

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 15:46

ja absoluut,leuke foto!ik heb zometeen met een vriendin een soort van fotoshoot.ze had aangeboden foto's te maken,dus dan doen we dat toch?
alleen wil ik er een paar aparte tussen hebben.

DeCobvan

Berichten: 562
Geregistreerd: 10-10-10
Woonplaats: Kerkwerve

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 19:25

Mira283 schreef:
Ik hoorde gister hoe hij in het begin bij de hoefsmid was... Schoppen,bijten en steigeren hoop ik niet dat hij dat bij de tandarts gaat doen. Maar we zullen zien hoe het gaat.



ooeehh dat wordt wel spannend... ben benieuwd of hij rustiger is!

hahahha geweldige foto van Karlijntje.. vind haar zo onwijs leuk!! :D

wat een prachtig weer is het toch vandaag... helaas kwam ik daar pas om half 4 achter (heb heel de dag geslapen haha)

zonde heidy,... das echt balen hopelijk vind je een leuk goedkoper plekje

Diaz

Berichten: 7892
Geregistreerd: 29-12-07
Woonplaats: Gouda | Diaz staat in Stolwijk

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 19:30

Pff.. manneke was vanochtend om half 5 wakker!
Ik ook.. was klaarwakker helaas.
Met als gevolg dat ik om 9 uur al bij Diaz was!

Ze heeft helaas op haar kont wat bijtwondjes van zichzelf, en best wat jeuk!
Daarnaast is haar neus en lippen en witte oog al dagen dik (waarschijnlijk zon)
Ik heb haar vandaag even zonder deken-hals gelaten. Morgen even kijken hoe dat ging!

Ze heeft het zo naar haar zin op de wei!! Ze staat er nu natuurlijk ook snachts hihi.
enneh.. ze word bijna dik haha

elliecuijk
Berichten: 1283
Geregistreerd: 04-03-11
Woonplaats: in het brabantse cuijk

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 19:55

mm te dik moet ze ook niet worden he karlijn.maar ja daar zul je wel op letten neem ik aan.

balen hoor heidy dat je nu opeens weer zoveel meer moet betalen.het is netjes dat ze het laten weten met een briefje,maar de stalling moet het geld natuurlijk ook waard zijn.

vandaag heb ik samen met ruana een soort van fotoshoot gehad.niet profesioneel maar een goed vriendin heeft gefotografeerd.ze zou er van de week een paar doorsturen en ook alles op een cd'tje zetten.er zitten ook wat gekke foto's tussen,zoals ruana met een petje op,bloemetjes in het haar/voorpluk en dat ze een paar sjawltjes om heeft.ach zo is mijn ruana ook af en toe;een lekker gek beest,dat alles toe laat.
ik ben in ieder geval happy en wacht met smart op het resultaat!

Kaatastrof

Berichten: 6275
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 20:28

Vandaag met Tinky wezen rijden. Nou, die heeft duidelijk de lente in der bol (Bijna zomer al!) :=
Mevrouw was héél erg kijks. 'Goh, dat bloempje daar is toch zo eng zeg! :oo ' 'En dat ouwe vrouwtje BRR!!'
De galop was dus ook weeral slalom alsof ik op een dronken paard zat. Haar gedachten waren alles behalve op mij gericht en ze keek naar alles en nog wat en maakte sprongen opzij als het 'eng' was. Ze is ook 3x verschoten waarbij ze een paar meters vooruit sprong. Altijd door bv een hond die achter haar op het grind liep of een paard die achter haar aan het galoperen was, ook een auto die achter haar reed vond ze eng.. Ze sprong dan onverwachts naar voren, één keer in galop en de rest gewoon in draf. Ik heb ze gelukkig allemaal makkelijk kunnen doorzitten en er is niets ergs gebeurt ;) Voor de rest was ze braaf zoals altijd.

elliecuijk
Berichten: 1283
Geregistreerd: 04-03-11
Woonplaats: in het brabantse cuijk

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 20:45

had ze een gekke dag kaat?