[HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sandra1984

Berichten: 701
Geregistreerd: 29-03-07
Woonplaats: Etten-Leur

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 22:05

ik heb de eerste 2 jaar vooral van de grond gewerkt.. maar heel weinig gereden. Op de grond is het een voorbeeldig paard, doet alles, kan alles(behalve dan zakken in draf) kan/kon vanaf de grond schouder voor en schouder binnen. maar als ik erop zit..

slaan helpt niet bij hem andrea, door met harde hand 3 jaar lang getraind te zijn gedraagt hij zich op deze manier. ik ben een jaar bezig geweest om te zorgen dat ie uberhaubt op mij reageerde.. als je hem aan de longeerlijn zette was het net een standaard draaimolen. Muntje erin en stappen tot je naar binnen gehaald werd. als je hem in de longeerbak zette ging ie vanzelf lopen en draaide vanzelf een keer om.. gewoon niet reageren op mij.
dus nee slaan werkt niet.. ben al blij dat ie niet meer vlucht voor de zweep(want ook daar was ie doodsbang voor.. ) kan hem alleen vasthouden en totaal niet bewegen.

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 22:08

Mijn vorige paard had ook zo'n angst voor de zweep.
Maar alleen vasthouden was genoeg om geen ongein uit te halen.
Heb ik ook vrijwel nooit moeten gebruiken daarom.
Weet niet of je met zweep rijdt? wellicht is dat het proberen waard? tenslotte ben jij de baas, of hij er bang voor is of niet. hij mag niet zo met je lopen,en een fluwelen handschoentje is niet overal de oplossing voor (slaan ook niet natuurlijk)

Sandra1984

Berichten: 701
Geregistreerd: 29-03-07
Woonplaats: Etten-Leur

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 22:09

met zweep is hij niet te houden.. hij vlucht alleen maar weg dan en ik kan dan helemaal niets meer doen, dus of dat de oplossing is..

Miesemuisje

Berichten: 3093
Geregistreerd: 14-01-10
Woonplaats: Hengelo (O)

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 22:12

hmm balen Sandra :( Weet zo geen tips om je te helpen, dus ik hou het bij je veel sterkte en succes te wensen :)!

elliecuijk
Berichten: 1283
Geregistreerd: 04-03-11
Woonplaats: in het brabantse cuijk

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 22:19

lastig sandra,ik kan me heel goed voorstellen dat je er af en toe moedeloos van wordt. :(:)

@marjolein:nee ik werk niet nij post nl.Wij hebben thuis een bijbaantje(eigenlijk is ie van mijn moeder,maar ik help vrijwillig mee)het is geadreseerde post,voornamelijk tijdschriften en modebladen(ga geen namen noemen),die 2 keer per week wordt aangeleverd.moet je zelf sorteren en op volgorde zetten en de dag erna bezorgen.vandaag is er bijvoorbeeld ruim 1300 stuks post gekomen.veel werk

Kaatastrof

Berichten: 6267
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 22:21

Heb vandaag Tinky laten vrijspringen, ze was niet zo zeer enthousiast en moest der een beetje met de zweep achter zitten. Achteraf ging het wat vlotter. Tot ze echt geen zin meer had en het hok van de geiten is in gecrosst, die is echt véél te klein voor zo'n Tinker, probeerde ik haar deruit te halen, PATS! Keihard met der hoofd tegen het plafond gebotst doordat ze verschoot, ze was daarna echt helemaal gespannen! Ben dan meteen gestopt met vrijspringen en haar gekalmeerd tot ze weer rustig ademde en begon van de grassprietjes te knabbelen. Achteraf heb ik nog wat NH gedaan, dus vooral wat grondwerk. Zo heb ik het volgen er nog wat ingestoken, en de rem zit er ook goed op! Draaien lukt ookal aardig, alleen is ze soms gewoon erg lui :P Draven weet ik niet of dat zo snel gaat gaan, ik krijg der niet aan het spelen..

Maar ik maak me een beetje zorgen. Tinky is de laatste tijd zo schrikachtig en eens ze plots van iets heel engs geschrokken is, doet ze vreselijk irritant en gespannen. Enige manier om haar dan rustig te krijgen is haar wat te kroelen en te knuffelen, rustige woordjes spreken en in der neusgaatjes blazen. Rustig wat stappen helpt ook. Tzelfde met het principe dat ze nu éérst de stal uit moeten en wachten met eten, dan moet ik altijd erg lang wachten voor ze weer binnen durven. Alhoewel Tinky nu wel stilletjes door begint te hebben wanneer niet & wanneer wel.

Ik heb gemerkt dat het grondwerk haar goed doet, omdat ze dan relaxter is.. Dus ik hoop dat dit me effectief gaat helpen met rijden, anders moét ik echt een ervaren persoon opzoeken. (Wat veel werk gaat vereisen om er hier een te vinden ..)

Heb een paar stukjes van het vrijspringen op film en heb ze al in elkaar gestoken, is nu aan t uploaden. Heb wat bijgelezen enzo, maar heb momenteel geen zin om te antwoorden. Sorry :+

draaakje

Berichten: 4702
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Boekel

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 22:26

dat zal best druk zijn denk ik marjo, 3 teckels!

hoe is het met clover eva?

ah, wel fijn dat je even geen pijn hebt zo tamadine.

druk met projecten dus karlijn, wel fijn dat je genoeg werk hebt.

lekker dat je zo fijn met keira bezig bent geweest, leuke foto!

super dat je zo lekker hebt gereden snackie.

ellie houten billen door de harde banken, oeps.
wel gaaf dat ze met koets aankwam!

ah leuke foto fayem

sterkte inney

he wat vervelend dat ze de afspraken niet nakomen karlijn..

ah mooi oog van spock

he wat balen zeg sandra... misschien dat je hulp kunt krijgen van iemand?

och wat zielig voor tinky, wat zal ze geschrokken zijn.

heb net ook de mol gekeken :)

DeCobvan

Berichten: 562
Geregistreerd: 10-10-10
Woonplaats: Kerkwerve

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 22:28

Snackie schreef:
Lekker ding fayem,

Jep, een rasechte zeeuwse, en mijn roots zijn nog steeds in zeeuwsvlaanderen hoor.
Ik kreeg verkering,en zo ben ik in het midden vh land terecht gekomen.



:D super, en zo moet je het houden hoor! heb nog een jaar gewerkt, "aan de overkant", super naar mn zin gehad, zulke fijne mensen daar, dan merk je echt het verschil met Walcheren. Eigenlijk zijn Z-V en Sch-Duiv. beetje zelfde soort mensen!



Oh jaa, tnx allemaal voor de reacties op Denz zijn foto, Jaa, Denzel is erg goed bedeelt in zijn manen *sok mag iets meer van mij*, zijn manen hangen aan twee kanten zo lang en dik! <3 dus ik ben helemaal blij.
aja ik moet er snel vandoor, heb nachtdienst!! dus voor nu...
Lekker slapen alvast allemaal!! :D

hinke_1985

Berichten: 132
Geregistreerd: 02-02-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 22:29

Elleuh allemaal!

@ Jayney: Ik ben al helemaal heppie dat ik Keira als beebje van 5 maand kreeg. Jij hebt Erynn vanaf pasgeboren baby'tje, hoe speciaal moet dat wel niet zijn. In ieder geval veel plezier bij haar morgen. Vind haar een plaatje!

@ Lot: Het is niet eerlijk >;) Arme jij!

@ Julia: Must have's? Uhm... De basis spullen die je voor elk paard nodig hebt. Als je paard lange manen heeft, dan is Cowboy Magic inderdaad geen overbodige luxe + zo'n antistatische manenborstel. Babyelastiekjes zit ik wel ook nooit zonder, van die kleine stoffen, want van die rubberen elastiekjes knappen de manen vaak (mocht je vaak willen vlechten zeg maar) en voor de zomer exceem? Culicodruppels van de paardendrogist. Wonderspul als je het mij vraagt. Begin vanaf maart met het geven van de druppels tot ergens laat in het najaar (lees het even na zou ik zeggen) en die van mij heeft nergens last van...

@ Snackie: Heerlijk gereden dus, fijn!

@ Ellie: Klinkt, afgezien van de houten k*nt, als een leuke invulling van je middag. Wij hadden met ons trouwen ook een koetsje. Zou eerst een tinker voor, maar is uiteindelijk een hafje geworden. Zo leuk, echt een beetje 'prinsesserig'.

@ Fayem: Wat een leuk plaatje van Denzel!

@ Patrick: Van de zomer op buitenrit? Geen probleem hoor! Doen we. Verder lekker gelest dus, klinkt goed.

@ Karlijn: Wat vervelend, maar volgens mij een 'bekend euvel' van verhuizen. Dat er naderhand toch dingen anders zijn dan het in eerste instantie wordt neergezet... Hopelijk kom je er morgen uit met haar. Wat een leuk kereltje heb je trouwens :j

@ Miesemuisje: Lekker met spock gereden. Wat een prachtige blauwe ogen!

@ Nessa: Gesprongen met Bonny, leuk & dus voor herhaling vatbaar.

@ Wietske: Nee ik heb geen trailer, maar laat ik nu net iemand kennen die d'r wel een enorm grote heeft.... Hej Pat, jij ook hier? Wanneer spreken we weer eens af *D 8-) =:) :=

@ Sandra: Ontzettend kl*te als je zo'n baaldag hebt! :(:)

Okay, voor iemand die bijna niks gewend is, is 2x op een dag rijden echt niet handig. Nu weet ik weer waarom ik zo graag op een barebackpad rij op les; dan krijg je in ieder geval geen last van je kont :') Ben benieuwd wat dat morgen moet worden op les.... Net nog ff wat geklust en dan zo heerlijk moe maar voldaan naar bed.

:O :Z
Laatst bijgewerkt door hinke_1985 op 08-03-12 22:31, in het totaal 1 keer bewerkt

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 22:30

Sandra, dat deed mijn paard ook, kon niet bukken om de zweep van de grond te rapen, of hij zou door de hekken knallen.
Zweep in mijn hand houden was uit den boze.
Maar uiteindelijk is dat wel gelukt.
Hij was nog wel eens lastig, en dan ging ik het zweepje halen,en ze mochten hem alleen vast houden, bewegen was genoeg voor een race door de bak in paniek.
Aan het eind van de rit kon ik hem zelfs bij tikken als hij niet op been reageerde. heeft wel 2 jaar gekost.

Ik bedoel er mee, ze kunnen er aan wennen ;)
Laatst bijgewerkt door TurboTinker op 08-03-12 22:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Kaatastrof

Berichten: 6267
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 22:30


TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 22:31

Tinky boefje, vooral hoe ze er langs glipt hihi!

Miesemuisje

Berichten: 3093
Geregistreerd: 14-01-10
Woonplaats: Hengelo (O)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 22:37

haha wat een boefje! Wel leuke tinker :)

Kaatastrof

Berichten: 6267
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 22:39

Jajaa, naast de hindernis is makkelijker dan erover hé :D Zou ik stiekem ook doen, hihi :P
Ik dacht nog om er zo'n balken naast te leggen zodat ze wat meer ingesloten geweest zou zijn, maar ik was te lui :+

& Bedankt :D

Miesemuisje

Berichten: 3093
Geregistreerd: 14-01-10
Woonplaats: Hengelo (O)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 22:50

agh, kan ze ook geen ongelijk geven toch :P

Ik word echt gek van het internet hier :S kan niet eens normaal uitzendinggemist kijken }:0

Mallow

Berichten: 4695
Geregistreerd: 15-04-06
Woonplaats: Nijmegen

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 22:52

Weet niet waar jullie HBO doen maar ik ben er toch echt 6 dagen pw zoet mee :+ 1e jaar mwd in Den Haag. :)

Die bruine tekna heb ik ook gehad om te passen, zadelmaker raadde m af op rond geribte paarden. Baalde wel maar zou nu geen ander zadel meer willen <3 ( kent en masters )

Vanmiddag een geniet moment gehad. Zonder zadel en zonder teugels op m'n paard gebanjerd die al 5 weken stil staat en echt geen pas verkeerd! Super hè :D

Lori

Berichten: 3566
Geregistreerd: 11-08-10

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 22:52

Nou zo baasje zo paardje :D... "tinky is een beetje lui"... "ik was te lui" :D...
Kaat gewoon bijven volhouden met dat grondwerk, heb je the seven games al eens bekeken deze zijn ook goed voor het vertrouwen en jou als leider. Ik ga deze als ik meer ruimte heb ook nog doen denk ik (de basis kan ik wel in z'n uitloop doen).

Kaatastrof

Berichten: 6267
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 22:54

Dat is irritant zeg!

Trouwens, Tinky had weer schuurplekjes.. Nu 2 boven haar beide ogen, en vind het toch maar eng als ze zo dicht bij haar oog gaat schuren tegen de beton, ik zal moeder maar eens effe inlichten, begin het nu wel beu te worden, want ze blijven maar komen! :(

Blergh, volgende week examens. Echt. Geen. Zin. In. ! Ik ga weer stressen tot ik weer zo ziek ben als een hond. Heb al eens gevraagt voor die pilletjes ofzo, alleen mag ik het op men buik schrijven denk ik dat men moeder erachter gaat.. Ze vind het jammer dat ik zulke dingen al zo jong moet nemen.

Miesemuisje

Berichten: 3093
Geregistreerd: 14-01-10
Woonplaats: Hengelo (O)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 22:56

oeeh die stress voor tentamens ken ik helaas maar al te goed! Was deze week van plan alvast een hoop te doen om die stress wat te voorkomen, maar mijn gezondheid weer zo aant klooien dat t er nog niet van gekomen is! Morgen weer een nieuwe poging

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 23:00

Jackytje, met de ronde rosborstel kammen daar, jaron heeft daar ook altijd jeuk, als de haartjes daar weg zijn,scheelt het echt.

Mallow, wat een heerlijk momentje!

Kailonne

Berichten: 1121
Geregistreerd: 14-11-08
Woonplaats: Best

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 23:04

ik hoorde dat bachbloesem goed werkt voor gestresste mensen en gestrestse paarden :)
Ik ga het zelf ook nemen als ik weer een stresskip moment heb.
Je kunt het bij de natuurwinkel halen.

tinkerplein

Berichten: 609
Geregistreerd: 09-01-10
Woonplaats: Noordlaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 23:05

Jacky,wat een boefje!

En ik weet ook wie de mol is :j

Maareh,het gaat hier echt heel snel hoor,lees alles wel,maar kan ook niet alles onthouden.

Sandra balen zeg.
Ik heb hier ook zoeen gehad die enorm bang was voor de zweep,heeft heel veel tijd en geduld gekost,maar het is te verhelpen hoor.
Ik ging met haar in de bak staan en had haar vast aan haar halster met een leadrope,longeerlijn kan ook,
Legde de zweep op de grond(longeerzweep)en pakte deze dan rustig op.Natuurlijk krijg je dan een reactie,maar daar reageerde ik totaal niet op en liet haar stuiteren(vandaar de lange lijn,als je goed oplet,heb je imo meer kracht om hem te houden,laat dus niet los!)
Pas als ze weer rustig werd werd als beloning de zweep neergelegd en dat was echt niet binnen 5 min hoor!
Zo ga je steeds een stapje verder(zweep oppakken,wijzen met de zweep en uiteindelijk aanraken met de zweep.
Nogmaals.kost heel veel tijd en geduld,maar werkt wel.Deze merrie loopt nu met gehandicapte kindjes op haar rug en is superrelaxed.

Sandra1984

Berichten: 701
Geregistreerd: 29-03-07
Woonplaats: Etten-Leur

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 23:11

op de grond is ie niet bang voor de zweep, zolang we stilstaan ook niet, maar als we gaan rijden dan flipt ie..
tis erger geweest, maar hij flipt gewoon op die zweep als ie maar iets beweegd..
ik zie het nut er dus ook niet van in om hem te gaan gebruiken..

SIEMxFUNNY

Berichten: 5667
Geregistreerd: 14-09-06
Woonplaats: Alblasserdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 23:14

Mallow schreef:
Weet niet waar jullie HBO doen maar ik ben er toch echt 6 dagen pw zoet mee :+ 1e jaar mwd in Den Haag. :)

Die bruine tekna heb ik ook gehad om te passen, zadelmaker raadde m af op rond geribte paarden. Baalde wel maar zou nu geen ander zadel meer willen <3 ( kent en masters )

Vanmiddag een geniet moment gehad. Zonder zadel en zonder teugels op m'n paard gebanjerd die al 5 weken stil staat en echt geen pas verkeerd! Super hè :D


Ik schud je de hand !!

haha en dan is bokt zo afleidend :')

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 23:15

jeetje sandra, wat lastig zeg.
Je krijgt ook hulp? Weet het zelf ook anders niet