[HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Miesemuisje

Berichten: 3077
Geregistreerd: 14-01-10
Woonplaats: Hengelo (O)

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 16:50

jeetje, karlijn, balen dat het zo slecht gaat!

En lieve hengsten, gelukkig voor jullie :D zelf eigenlijk geen ervaring mee.

zo, eindelijk weer vrijdag! ben de week weer doorgekomen, maar kan beter niet kijken hoe.

Net lekker eten gemaakt, macaroni met een currysaus! heerlijk :). Mn moeder is uit eten met dr vrijwilligerswerk, dus moest zelf koken :)

Straks nog even hier in huis opruimen en dan naar de stad, nacht van almelo :) (alleen voor de gezelligheid, voor de artiesten hoef je het niet te doen met Gerard Joling als hoofdartiest := )


Kaatastrof

Berichten: 6245
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 18:24

Hoi iedereen :wave:

Zo zeg, wat een geweldig weer! Ik ga dan morgen ook een dagje naar zee, oorspronkelijk gingen we naar Northsea jumping, maar ik heb eigenlijk liever zin om op het strand te gaan luieren :')

Het gaat trouwens super met mijn meisje! Ze staat nu zéér vaak met de shet ruin te kroelen, ik ben echt blij dat ze zich nu optimaal thuis voeld! Ook is ze nu hélémaal weg van gekriebeld worden.. Ik deed het wel vaker, zo even lekker kriebelen op de plaatsjes waar de shetjes niet bij konden (= schoft). Nou, mevrouw wilt nu àltijd gekriebelt worden.. In de wei, loopt ze je te volgen als een hondje, en als je stilstaat, komt ze zo dicht mogelijk naast je staan (Ja dan duwt ze je haast omver := ) om te zeggen 'Ahh, wil je me niet kroelen???' En vandaag deed ze het weer.. Nouja, de stroomdraad zat tussen ons, want ik zat op mijn slippers en had geen zin om 700kg op mijn teen te krijgen.. Dus het was een beetje moeilijk kroelen. Na een tijdje vond ik het wel genoeg zo en wou ik weg gaan.. En toen begon ze zo héél zachtjes te hinnikken dat ik gewoon helemaal smolt <3 Telkens als ik weg ga, loopt ze nu zachtjes te hinnikken van 'BAAS, BLIJF TOCH! IK WIL NOG GEKRIEBELT WORDEN' :') Ik hou toch zo van mijn verwend nestje!

Oja, door te kriebelen met de shet heeft ze nu wondjes. De shet kriebelt altijd op der borst (hij kan anders nergens bij :+ ) Maar aangezien Tinky een dun vachtje heeft, krijg je dus kale plekjes. Soms zitten er kleine korstjes op, doordat de shet zen tandjes gebruikt.. Iemand hier een goed middeltje voor??

Edit; Ik ga weer in de 'bijlees' modus :') }:0

"A man was standing in a huge field. He spots a woman on horseback galloping wildly towards him. As the horse and rider are passing him he yells out: 'Where are you going?'. The rider responds: 'I don't know. Ask the horse'. We are the rider, the horse is our emotions."
‧͙⁺˚*・༓☾ Check zeker eens mijn kunstwerkjes ☽༓・*˚⁺‧͙

Lalee_

Berichten: 1860
Geregistreerd: 24-06-09
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 18:45

Hoihoi,
Sorry dat ik zo kom binnenvallen, maar dit leek me de juiste plek om het te vragen.
Tinkers fascineren me echt, en ik ben zeker van plan om er later als ik een vast en stabiel inkomen heb een aan te schaffen. Ik heb een keer een buitenrit gemaakt in engeland met tinkers, en ik was echt verkocht! Buitenrijden doe ik namelijk echt het liefst en volgens mij zijn tinkers daar heel geschikt voor.
Maaaar ik wilde dus een keertje een tinker in het echt meemaken (niet dat ik nog nooit een tinker heb gezien maargoed) en gewoon wat met de eigenaar praten en tsja, ideeën opdoen. Ik kan ook (gratis) wat foto's maken http://laphotografille.weebly.com/ als je dat wilt.
Dusss wie woont er in de buurt van Rotterdam of Gouda en heeft zin om zijn tinker een keer aan mij te showen? :') stuur me maar een pb'tje :)
Oke het klinkt best wel penny en vaag nu ik het zo opschrijf :+

Caily

Berichten: 12511
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 18:53

In de Hit-actief stal in Rhoon staan een aantal Tinkers, waaronder Clover van Eva, boktnaam Mallow :)

elliecuijk
Berichten: 1283
Geregistreerd: 04-03-11
Woonplaats: in het brabantse cuijk

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 19:05

Ik denk dat er vast wel een paar zijn die t goed vinden als je ze komt bekijken en foto's komt maken.helaas woon ik te ver weg maar anders....

ruana heeft momenteel ook op haar hoofd/hals kale plekjes.ik vermoed van het schuren aan de etensbak.ik maak ze maar schoon met wat water.als ze echt open zijn/open zijn geweest dan gebruik ik ook een beetje betadineshampoo,dat kan nooit kwaad.daarna spoel ik het af en dep t droog.
vandaag ook de staart voor het eerst gewassen.vondt ze geen probleem.enkel toen ik wilde afspoelen,deed ze net of ze door haar achterbenen wilde zakken.denk dat ze het water te koud vond.

vrienden zijn engelen die heel je leven bij je blijven!
Rienke,jij brent mij zoveel vreugde,ik hou van jou!

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 19:14

Miesemuisje schreef:
Nessa schreef:
Gaat echt goed! Heb zowaar zonder zadel gegaloppeerd!


vind ik zo knap als je dat kan! Ik stuiter er al af na een paar pasjes draf haha (:

oefenen, oefenen, oefenen en oefenen :+

Blingh schreef:
Hallo,

Ik ben de afgelopen dagen wat minder aanwezig. Gisteren was echt DRAMA wat ik niet openbaar kwijt wil. Dus de nieuwsgierigen mogen pben. Ik ben de aankomende dagen wat minder aanwezig, alles op een rijtje zetten..

:(:)

Diaz schreef:
Even een korte update..

Ik rij inmiddels rond met een scootmobiel, en heb weer even een ontzettend slechte week!
Vandaar dat ik hier even niet zo actief ben!
Helaas met Diaz doe ik ook niet meer dan alleen haar neus insmeren met sudocrem elke avond -O-

och jeetje, klinkt niet goed. Hoop dat je je snel weer beter voelt en dat je weer lekker met Diaz bezig kan!

Animals can't talk. If they say they can, they are lying!
♡ Aedyn ♡ 21 mei 2022

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 20:40

Nou heb bijgelezen mensen

Karlijn jammer dat het wat minder gaat deze week.

Heeft iemand nog een idee voor m'n gras probleem (dat hij me het gras intrekt om te kunnen eten aan het halster)

DeCobvan

Berichten: 562
Geregistreerd: 10-10-10
Woonplaats: Kerkwerve

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 20:49

lor; mijn reactie had je wel gelezen toch??

jeetje karlijn, rustig aan he meissie

DalaRuanDenzel O'SheaHolly Of FinlaystablesGlendaloughFenore's Hugo Cava
De Cob van Schouwen
https://www.facebook.com/decobvanschouwen

Jess_vH
Berichten: 1291
Geregistreerd: 12-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 20:57

Sterkte Karlijn!

En heb nooit een hengst op stal gehad, wel fijn dat die van jullie het zo braaf doen.

Lalee: ik woon in Spijkenisse ;)

Ik heb vanochtend heerlijk met een stalgenoot langs de rivier gereden. Lekker vroeg (9.00) en een koelbriesje met een lekkere zonneschijn. Pink is nog wat stijf, maar ach, die heb ik toch niet nodig.

Kijk hoe lekker we er weer bij zitten!
Afbeelding
Kan echt genieten buiten en Gracey ook. Ze schrikt nergens van, ook niet op deze nieuwe omgeving. We zijn 2 uur weggeweest en totaal ergens anders voor een keer. trekker, grasmaaier niets. Zelfs niet van de snel voorbij varende zeilboten.

__Profiel opgeheven____

Diaz

Berichten: 7892
Geregistreerd: 29-12-07
Woonplaats: Gouda | Diaz staat in Stolwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 20:57


♫ Maybe I'm a different breed ♪
Maybe I'm not listening ♫
♫ So blame it on my A.D.D. baby ♪
Fotografie | Design

████████████████████████████████████████████████████████

B i i R D .nl
████████████████████████████████████████████████████████
Illustratie | Websites
:+: Diaz.. je zal altijd een plekje in mijn hart hebben My Little Pony!
Al mijn paardenspullen zijn TE KOOP

Jess_vH
Berichten: 1291
Geregistreerd: 12-05-04

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 21:00

hoop dat je een betrouwbaar iemand vindt Karlijn

__Profiel opgeheven____

Kaatastrof

Berichten: 6245
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 21:03

Had het enorm graag voor jou gedaan, Karlijn. Jammer genoeg zou ik te jong zijn geweest en de afstand is natuurlijk veel te groot.. Veel beterschap!

"A man was standing in a huge field. He spots a woman on horseback galloping wildly towards him. As the horse and rider are passing him he yells out: 'Where are you going?'. The rider responds: 'I don't know. Ask the horse'. We are the rider, the horse is our emotions."
‧͙⁺˚*・༓☾ Check zeker eens mijn kunstwerkjes ☽༓・*˚⁺‧͙

Sandra1984

Berichten: 701
Geregistreerd: 29-03-07
Woonplaats: Etten-Leur

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 21:04

helaas is de afstand idd te groot, als je dichterbij had gewoond, had ik je graag willen helpen

Groetjes Sandra en Abbey
trotse mama van 2 Lieve meiden!

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 21:58

Heb je reactie gelezen Fayem. Ik zit er aan te denken om eerst 'm een bepaalde stem en aanraking te leren met vd zodat ie z'n hoofd omhoog brengt. En daarna te gaan oefenen eventueel met een ketting of touw over/onder de neus en zo te gaan oefenen doe ie het goed touw blijft slap... duikt ie naar gras toe proberen 'm voor te zijn (af te lijden) en zou ie er dan toch induiken dat ik makkelijk dat "knopje" kan gebruiken om z'n hoofd terug omhoog te krijgen zodat ik dan onmiddelijk kan verder gaan.

Ik ben met alle tips echt wat, het is echt een probleem die ik er uit wil hebben. Of ik er nu een week of een jaar mee bezig ben het op te lossen volgens mij ga ik er achteraf des te meer plezier van hebben :).

Ga 'm nu in het begin zeker geen gras laten eten tot ik er op aan kan niet bij iedere berm z'n hoofd omhoog te moeten krijgen :)

Poosje81
Berichten: 21173
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 22:04

Sterkte Karlijn, hopelijk vind je ook snel iemand die je kan helpen met Diaz!

Het grazen tijdens wandelen/de berm in duiken is alleen op te lossen als je heel consequent bent. Ik zou persoonlijk een touwhalster omdoen en een dressuurzweep in mijn linkerhand nemen. Op het moment dat er een duik genomen wordt een tik achterlangs op het paard en een flinke 'Nee of Eeh' met de stem erbij. Best kans dat paardlief even een paar passen naar voren schiet, maar dan moet je zorgen dat je van voren ook controle hebt.
Oftewel gewoon streng zijn. Aandacht moet bij het baasje zijn tijdens het lopen en niet bij het gras.

Grazen aan de hand kan best, maar dat moet je aangeven.

Des Lions - Fokkerij van Tinkers in Zuid Frankrijk
https://www.deslions.eu/
Live cam voor veulens 2024 via dit youtubekanaal; https://www.youtube.com/channel/UCOqsI9 ... bvuviF1vnw
Topic 2024; [KS-MK] Franse (Tinker)veulens 2024 - here we go again!

Sandra1984

Berichten: 701
Geregistreerd: 29-03-07
Woonplaats: Etten-Leur

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 22:15

pcies, werkt heel goed van leonoor zeg(al was bij king een flinke ruk genoeg)
nu moet ik 6 keer zeggen dat ie mag eten, hij doet t niet bij mij. bij een ander wel hoor als ze het vragen, maar niet zomaar.. hij kijkt eerst, zakt, wacht en als er niets wordt gezegd hapt ie..

Groetjes Sandra en Abbey
trotse mama van 2 Lieve meiden!

tinkerplein

Berichten: 609
Geregistreerd: 09-01-10
Woonplaats: Noordlaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 22:18

Helemaal met Leonoor eens,is de manier :j Grazen mag,alleen als ik dat aangeef....

Karlijn,jammer dat he zo slecht gaat,helaas woon ik te ver weg anders had Diaz hier ook best tijdelijk kunnen staan,maar ik hoop dat je iemand vindt.Enne,achteraf mag je dus blij zijn dat het met Alex niet door is gegaan toch?Hoop dat het mooie weer helpt om er weer wat bovenop te komen!

Tamadine

Berichten: 4658
Geregistreerd: 17-01-07
Woonplaats: Petten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 11:46

Eventjes een ego post hier, want ben nu aan het luchen en moet zo de tuin versieren bij de buren ivm onze verjaardagsfeest.

Net bij Mona geweest en ging ffies fietsen. Maar ze was wat sloom en niet vooruit te branden. Dus voornamelijk lekker blijven stappen. Op den duur kwamen we op een plek waar we vaak niet veel verder gingen en toen werd ze wakker (misschien toen spierpijn van hoefsmid van dr inspanning). Toen heb ik stoute schoenen aangetrokken en ben ik door gegaan. Uiteindelijk een rondje van bijna een uur met dr gedaan. En ze was zooooo braaf. Luisterde netjes. Vond wel eens dingen eng. Maar ik ben zo trots op dr. Voor het eerst zo lang en alleen en ver weg. Super. Ben helemaal happy nu. Ik ben echt zo onwijs blij met haar, geen woorden kunnen dat omschrijven.

DeCobvan

Berichten: 562
Geregistreerd: 10-10-10
Woonplaats: Kerkwerve

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 13:45

@lor; oo goed zo, dacht wie weet heb je er wat aan.

brave mona! goed bezig in die hitte...

net terug van bezoekje Oostvoorne, even op de tuinfair geweest, bloemetjes en plantjes gekocht! maar men, wat is het warm!!!

DalaRuanDenzel O'SheaHolly Of FinlaystablesGlendaloughFenore's Hugo Cava
De Cob van Schouwen
https://www.facebook.com/decobvanschouwen

SulJinty

Berichten: 340
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Sint Philipsland

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 14:12

Karlijn, is het misschien wat om met Lalee contact op te nemen? Volgens mij woont zij in Gouda?????? en heeft ze iets met tinkers zo te horen? Kan ze alvast kijken hoe het is om een tinkertje te hebben voordat ze er zelf eentje gaat aanschaffen ;). In ieder geval sterkte met je gezondheid.

Take pride in how far you have come. Have faith in how far you can go.

Diaz

Berichten: 7892
Geregistreerd: 29-12-07
Woonplaats: Gouda | Diaz staat in Stolwijk

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 14:16

gedaan :j
Ik heb nu net mijn nieuwe scootmobiel binnen <3
IDEAAL! Straks met de kleine een ritje maken, naar de speeltuin. Als het wat koeler is even naar Diaz!

♫ Maybe I'm a different breed ♪
Maybe I'm not listening ♫
♫ So blame it on my A.D.D. baby ♪
Fotografie | Design

████████████████████████████████████████████████████████

B i i R D .nl
████████████████████████████████████████████████████████
Illustratie | Websites
:+: Diaz.. je zal altijd een plekje in mijn hart hebben My Little Pony!
Al mijn paardenspullen zijn TE KOOP

Tamadine

Berichten: 4658
Geregistreerd: 17-01-07
Woonplaats: Petten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 14:19

Zooo, de tuin is versierd en voor de rest is het wachten op vanavond tot de visite komt. Dus even tijd om uitgebreider te reageren weer.

Fayem, we waren vanmorgen om 8.15 al in de Hema ivm van 8 tot 9 een fikse korting wasdus was kwart over 9 alweer thuis. Toen gelijk naar Mona. En woon aan de zee en ze staat in de polder, dus waait best hard hier. Dus was eigenlijk niet echt extreem warm ofzo. Ze heeft eigenlijk amper gezweet gelukkig.
En nu lekker alle bloemetjes planten? ;-)

Als ik trouwens wandel met Mona mag ze altijd wel grazen, maar uiteindelijk wil ze zelf altijd doorlopen haha. Echte wereldverkenner. En zoals vandaag met fietsen gaan we ook via de berm, maar dan is een UH genoeg dat ze weet dat ze niet mag grazen en mee moet lopen.

Karlijn, jeetje wat vervelend. Bah, echt naar om te horen. Heb je nog iemand kunnen vinden?
Is verplaatsen eventueel een optie voor een bepaalde periode (dat je je weer beter voelt?!). Misschien kan ik dat hier wel regelen en voordeel daarvan is wel dat ze aan zee staat dan en je kans hebt dat ze geen last van zomerexceem krijgt. Ik ben toch elke dag op het land en wil best een X bepaalde tijd voor dr zorgen. Denk er maar over na. In ieder geval heeel veel sterkte!

Jess, leuke foto!

Hetlevenwint, succes met je in-het-gras-trek probleem. wel vervelend zeg. Ik zei gisteren toevallig nog tegen de hoefsmid dat ik zo blij ben met een sensible paardje die je met een UH wel uit het gras houd.

Ellie, je kan ook nu al betalinde gebruiken hoor. Er is toch iets waardoor ze schuurt en is juist goed wta betadine op te doen. En misschien ook sudocreme, want dat kalmeert de huid wat.

Lalee, je bent altijd welkom, maar woon in NH.

Jacky, wat fijn dat het zo goed gaat!!

Miesemuisje

Berichten: 3077
Geregistreerd: 14-01-10
Woonplaats: Hengelo (O)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 15:05

Karlijn, helaas is het te ver weg, had het anders graag gedaan! Hoop dat je iemand kan vinden :)

elliecuijk
Berichten: 1283
Geregistreerd: 04-03-11
Woonplaats: in het brabantse cuijk

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 15:18

@tamadine,ik heb gisteren al betadine er voor gebruikt.Ik heb niet het idee dat het iets anders kan zijn.de meeste haarloze plekjes zitten op haar gezicht,en dan is ze aan het schuren tegen de ijzeren etensbak.dan heeft ze nog 1 behoorlijke plek net voor haar flanken en ik denk dat ze dat met haar tanden heeft gedaan.het is in ieder geval niet korstig.
ik zal vragen of ze 24 uur per dag op de weide mag.dan kan ze niet aan haar voerbak schuren.

ben net even wezen shoppen.ik was toch wel nieuwschierig of ik met een maatje minder kon eventueel.ik heb gepast en.....ik pas weer in een maatje 44 stretch.heerlijk,ik ben daar wel blij mee!nog niet gekocht,maar dat doe ik wel na de vakantie.had geen zin om uitgebreid kleren te passen.

vrienden zijn engelen die heel je leven bij je blijven!
Rienke,jij brent mij zoveel vreugde,ik hou van jou!

DeCobvan

Berichten: 562
Geregistreerd: 10-10-10
Woonplaats: Kerkwerve

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 20:43

Tamadine schreef:
Zooo, de tuin is versierd en voor de rest is het wachten op vanavond tot de visite komt. Dus even tijd om uitgebreider te reageren weer.

Fayem, we waren vanmorgen om 8.15 al in de Hema ivm van 8 tot 9 een fikse korting wasdus was kwart over 9 alweer thuis. Toen gelijk naar Mona. En woon aan de zee en ze staat in de polder, dus waait best hard hier. Dus was eigenlijk niet echt extreem warm ofzo. Ze heeft eigenlijk amper gezweet gelukkig.
En nu lekker alle bloemetjes planten? ;-)


Ik woon ook aan zee, ook aardig wat wind maar wel erg warm hier de paarden stonden te zweten in de wei...
Nouuu ik heb de plantjes maar even bij laten komen in de schaduw en nat gemaakt met iets koeler weer gaan ze de grond in anders vergaan ze gelijk... ;-)

DalaRuanDenzel O'SheaHolly Of FinlaystablesGlendaloughFenore's Hugo Cava
De Cob van Schouwen
https://www.facebook.com/decobvanschouwen


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Annash, flora, Ubermetrics en 49 bezoekers