[HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Tamadine

Berichten: 4658
Geregistreerd: 17-01-07
Woonplaats: Petten

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 19:36

Miese: fijn dat ze in ieder geval gedronken heeft, dat is het belangrijkst. En eet ze nu ook geen snoepjes ofzo?! Soms kan je ze daarmee of met natvoer wel verleiden om in ieder geval iets te eten. Sterkte!

Juul: bedoel je met je eerste zin over boomloze zadel?
En heb je al gekeken naar speciale Cob zadels?


Juulxx

Berichten: 1345
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Noordwijk aan zee

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 19:41

ze heeft een cobzadel opgehad.. maar dat zat dus niet goed..
:)

Mira283

Berichten: 3525
Geregistreerd: 15-11-11
Woonplaats: Naast mijn buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 19:45

Dioxide schreef:
Ah, dat heb ik even gemist. Is hij ook naar de keuring geweest? :)

Ik moet zeggen dat ik sinds ik Hendrik heb pas een beetje aan het inlezen ben over de Tinker wereld. KWPN etc is me veeeel vertrouwder. Ook qua exterieur liniair scoren en hengstenkeuze :') Moet nog een keer contact opnemen met zowel het ICS als het NSvT om te kijken of Hendrik bij hun bekend is, of moet je daar lid voor zijn?


Nee komt omdat hij een crossbred is en die worden niet gekeurd. Hij is toen hij 1 jaar oud was aangemeld bij de crossbred selectie en daar staat hij ook tussen. Hij is met de zoekfunctie van ICS te vinden. Hij staat nu met 3 andere jongere hengsten om die manieren te leren want hij is daar de best gedragende hengst. En dit is jong spul dat niet weet hoe zich te gedragen ook niet tegen mensen. En Amigo weet dat heel goed door veel grondwerk te doen. Hij zal niet in mijn ruimte komen en mocht hij zich opfokken en dan is een ruk aan het halster touw en een verheven stem genoeg om hem tot orde te roepen. Ik had voor hem geen ervaring met hengsten maar wel met probleem paarden. Die kwa omgang nog erger dan hem waren.

Heb even op jouw profiel gespiekt en kwam er achter dat Amigo zijn opa dezelfde hengst is als Hindrik zijn vader :P. Omalley zag ik. Amigo stamt van Silas af.

Miesemuisje

Berichten: 3084
Geregistreerd: 14-01-10
Woonplaats: Hengelo (O)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 19:51

Tamadine schreef:
Miese: fijn dat ze in ieder geval gedronken heeft, dat is het belangrijkst. En eet ze nu ook geen snoepjes ofzo?! Soms kan je ze daarmee of met natvoer wel verleiden om in ieder geval iets te eten. Sterkte!


nee natvoer wou ze gister ook niet veel van hebben! laat ze normaal noooooit staan. maar ze heeft net weer wat brokejs gegeten, dus lijkt mee te vallen, mn moeder houdt haar morgen wel in de gaten (ik zit tot half 6 op school). lijkt mee te vallen :) bedankt voor de tips in ieder geval!

elliecuijk
Berichten: 1283
Geregistreerd: 04-03-11
Woonplaats: in het brabantse cuijk

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 20:00

Fijn dat de poes nu weer heeft gedronken.als ze te lang zonder drinken hebben gezeten kan uitdroging voor nare symptomen zorgen.

vandaag helaas niet kunnen longeren.er stonden twee paarden in de longeerruimte/paddock.toevallig was de bijrijder er ook en hebben we een lekkere wandeling gemaakt.ruana liep stevig door,dus die heeft energie genoeg.door de vlechten heeft ze niet zoveel last van de warmte.

vrienden zijn engelen die heel je leven bij je blijven!
Rienke,jij brent mij zoveel vreugde,ik hou van jou!

jorretje

Berichten: 3992
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: Blaricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 08:10

Miesemusje met liefde en geduld gaat t vast gauw weer beter met poes! Nog een tip: bij de dierenarts hebben ze speciaal extra smakelijk (nat) voer voor na operaties ed (Hill's AD geloof ik), daarmee kregen wij onze (heel oude zieke) kat altijd weer aan het eten
Geen passende zadels.. oei oei wat irritant toch weer!
en een au-vinger, beterschap!

Gijssie vind t wel handig op t land, nu kan hij altijd en overal eten! In de stal of paddock komt ie altijd wel naar me toe en loopt ie ook achter me aan, maar ja in t weiland... Hij liep wel mee, maar steeds 2 passen en ja dan werden de grasjes weer te verleidelijk.. Na flink wat overhaal acties uiteindelijk zelfs een drafje achter me aan (4 passen haha) maar toen kwam ook de halve kudde mee.
Meneer is inmiddels al 1,38 groot (hij wordt vrijdag 1) en past halster maat cob, maar daar gaat ie denk ik nog wel uitgroeien.
Ik zag dat ik 3 ongeveer dezelfde foto's had van toen ie bijna 2, bijna 4 en bijna 12 maanden was:
Afbeelding

:¨·.·¨:
`
·. Gijs van de Hertoghoeve
Gijs staat ter dekking via KI Gijs op facebook
viewtopic.php?f=250&t=1873568

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 08:52

Gijsje :+:

Mona ziet er ook heel goed uit vind! grote verschil momenteel is haar kleur geloof ik :D

James_bont thanks! wat heeft jou paard een enorme staart trouwens!

Tamadine

Berichten: 4658
Geregistreerd: 17-01-07
Woonplaats: Petten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 09:33


Miesemuisje

Berichten: 3084
Geregistreerd: 14-01-10
Woonplaats: Hengelo (O)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 11:33

Goedemorgen, ik zit alweer aan mn 2e lange schooldag! Gister was ik half 5 thuis, zal vandaag wel half 7 worden :x het is veelste lekker weer om binnen te zitten!

@Tamadine, lijkt me dat het geen kwaad kan, maar heb er verder geen verstand van, dus daar heb je niet veel aan ;)

En lieve Gijs gezien, vind zijn koppie zo leuk! Lekker aan het genieten op de wei

Poes was vanmorgen alweer goed te pas! Viel mee gelukkig dus :) eet en drinkt alweer goed, en heeft dr gekke 5 minuten ook weer terug! Ze heeft nu belletjes om omdat ze laatst een vogel heeft gevangen, dus ik hoor haar nu overal, heel grappig. ze moet er zelf ook nog aan wennen! maar ik maak me altijd zo snel zorgen om haar, ze heeft al genoeg meegemaakt en ze is nu echt mijn schatje <3

Morgenavond lekker weer naar Spockje toe :D heerlijk weer een buitenrit maken :) en deze keer niet vergeten in te smeren :o

Juulxx

Berichten: 1345
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Noordwijk aan zee

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 16:09

aghh die is lief! wel leuk zeg 3 ong. dezelfde fotos!

elliecuijk
Berichten: 1283
Geregistreerd: 04-03-11
Woonplaats: in het brabantse cuijk

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 17:15

Ik heb net een mail terug gekregen van de dierenarts,naar aanleiding van mijn mailtjes.(ik mail hem per week wat ik gedaan heb).hij wil dat ik inderdaad eerst doorga met trainen zodat ze sterker wordt en dan eventueel op termijn eens kijken naar kreupelheden om te kijken of daar alle problemen van af komen.
ze heeft naar mijn idee geen pijn tenminste ik kan haar benen en hoeven goed aanraken.(alhoewel ze achter hoeven krabben nog steeds verschrikkelijk vindt!

fijn miesemuisje dat het met de poes weer goed gaat.gelukkig zijn het taaie dieren die wel tegen een stootje kunnen!

vrienden zijn engelen die heel je leven bij je blijven!
Rienke,jij brent mij zoveel vreugde,ik hou van jou!

Miesemuisje

Berichten: 3084
Geregistreerd: 14-01-10
Woonplaats: Hengelo (O)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 18:43

klopt ellie, ze zijn best taai! maar hou gewoon zoveel van dr haha <3

Zo, mijn schooldag zit er ook weer op, mochten gelukkig om kwart voor 5 al weg ipv half 6 :)!
2e les zijn we "naar de bieb gegaan om info te zoeken" buiten in de zon gaan liggen dus :o :o

ben ondertussen hier behoorlijk kwaad, heb mn medicijnen nóg niet binnen, terwijl ik er zoooo aan toe ben! weet niet of de fout nou bij de homeopaat of bij de post ligt, maar ik had ze al lang moeten hebben! heb morgen op school een gesprek met de decaan om te kijken of ik aanpassingen kan krijgen :) hopelijk geeft dat wat opluchting!

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 19:08

Diaz, gave ava!

En wie was dat ook weer die een tinkerrit met aansluitend bbq ging doen?
Want dat lijkt ons ook een leuk idee :j

Jess_vH
Berichten: 1291
Geregistreerd: 12-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 20:42

Tamadine schreef:
.
Jess, niet jezelf voorbij lopen he!!


Dat is het probleem, put mezelf wel uit. Waarschijnlijk om te ontlopen. Lichamelijk ben ik ook brak. Voel mij weer grieperig. Komt nu bijna eens in de drie weken voor..

Vandaag een stapritje gedaan met Gracey, drie kwartier maar en erna lekker het land in geslingerd.
Heb het referaat van vanmiddag afgezegd. Kon het even niet op brengen. Ben in plaats daarvan met de hondjes en een handdoekje naar het meer gegaan:-)

Ik wil morgen als ik wat opgeknapt ben voor het eerst met Gracey naar het meer rijden. Is een rit van 2,5 tot 3 uur. Wordt een primeur zo ver. Zal onderweg wat foto's maken.

__Profiel opgeheven____

Jess_vH
Berichten: 1291
Geregistreerd: 12-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 20:42

Snackie schreef:
Diaz, gave ava!

En wie was dat ook weer die een tinkerrit met aansluitend bbq ging doen?
Want dat lijkt ons ook een leuk idee :j

ikke maar daar hebben we al pbcontact over gehad :D

__Profiel opgeheven____

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 20:44

:D

Veel plzier morgen!

Jess_vH
Berichten: 1291
Geregistreerd: 12-05-04

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 20:54

Jaaaah heb er wel veel zin in, gewoon saampjes op pad, lekker vrorg dan is het nog rustig en ze geven in de middag regen op.

__Profiel opgeheven____

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 20:59

dan ben je alweer terug :j geniet ze!

Anoniem

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 21:07

Goedenavond!

Was vanmiddag langs roogs geweest maar hij stond te zweten op de wei.Maantjes gevlochten en lekker afgespoeld..

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 21:10

Ga misschien morgen ook eens een langer stukje gaan rijden (laatse tijd zijn het telkens ritjes van 45min- 1uurtje). Ga 'm eerst als het droog is teminste een uurtje of 2 hier voor het huis wat gras laten eten (even afzetten) en misschien dan een eindje gaan rijden :)

BJ z'n maantjes net verder gevlochten (allemaal dunnen vlechten) :') , ga morgen eens z'n staart los halen ook (zit al weken in de vlecht)

Mira283

Berichten: 3525
Geregistreerd: 15-11-11
Woonplaats: Naast mijn buren

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 21:17

Amigo zit in de lappenmand. Hij is ontzettend veel afgevallen laatste tijd. Hij is niet schrikbarend mager maar gewoon erg schraal. Maandag zijn zijn tanden gedaan daar la het niet aan. Dus hij heeft 2 weken rust en krijgt onbeperkt ruwvoer. Ik mag wel rijden alleen stappen maar ik klim er niet op alle energie die ik eraf rij kan hij beter gebruiken om voller te worden. Iemand nog tips?

Miesemuisje

Berichten: 3084
Geregistreerd: 14-01-10
Woonplaats: Hengelo (O)

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 21:19

Spock heeft dat ook gehad, die heeft veel gehad aan slobber om de dag :)

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 21:21

in t gras zetten mira?

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 21:22

ik gaf jaron slobber 1 kopje, 1 kopje pulp, en 3 kopjes zemelen.
nu mag hij niet meer want hij word te vet.
Dus zit nog met de helft pulp en zemelen ovr :=

Miesemuisje

Berichten: 3084
Geregistreerd: 14-01-10
Woonplaats: Hengelo (O)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 21:36

dames, ik moet wat toegeven, ik ben zojuist verliefd geworden <3



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Christel1, flora, StalMelyn en 126 bezoekers