[HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
elliecuijk
Berichten: 1283
Geregistreerd: 04-03-11
Woonplaats: in het brabantse cuijk

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 22:00

ik heb vandaag maar een uur gewandeld met ruana.Ik was bijna terug,maar ruana stapte zo hard door dat ik besloot er nog een stuk aan vast te plakken.auchh nu een beetje gevoelige voetjes.maar heb er wel van genoten.

heb ook nog even gesproken met de stalhouder.heb haar even doorgegeven dat ik er van maandag tot vrijdag op vakantie ben.en meteen even gevraagd wat ik nog meer kon doen aan die haarloze plekjes(ik vermoed schuren van de warmte.ze had het over imoverol of zoiets.maar ze zou het wel eventjes doen.toppie!
heb gevraagd of ruana 24/7 op de wei kan voorlopig.die warmte op stal vindt ze maar niks.(dan gaat ze schuren met haar hoofd tegen etensbak).Dat was wel goed hoor.dan geven ze haar daar te eten.dus ruana staat vannacht lekker buiten.

dochter van stalhouder heeft gister de eerste wedstrijd zz licht gereden:op 2 puntjes na had ze bijna haar eerste wp te pakken.

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 22:24

vind het echt heerlijk om met dit weer in de bossen te gaan wandelen!

VandeMol
Berichten: 1787
Geregistreerd: 29-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 22:31

Breek even in ...

Kaydee haar haarkleurentest is zojuist binnen gekomen !
a/a , e/e & TO/TO .

Ze is dus een puur vos en homozygoot voor bont , geeft dus altijd bonte veulens !!!!
;) Dank Leon voor d uitleg van het bont !

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 22:44

cooll!! wanneer komt ze, aug?

VandeMol
Berichten: 1787
Geregistreerd: 29-02-08

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 23:15

ja augustus , eind vd maand mei moet ze hengstig worden en dan gaat ze naar Wafti ..
Hopen dat het de eerste keer wil lukken !

Karlijn is trouwens vandaag voor het eerst echt hengstig , hahahah...
dus vanaf nu dan elke 3 weken een verleifde Karlijn.....

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 23:23

hihi grappig!
en al mensen voor je kereltje?

Kaatastrof

Berichten: 6260
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 23:39

Net terug van een dagje zeee ! :D

Het was heerlijk. De temperatuur was super, water was wat koud, maar warm genoeg! Ben ook nog naar Northsea Jumping gaan kijken en het was erg leuk om naar te kijken! Natuurlijk waren er ook standjes en ik ben thuisgekomen met een bruin leren halster met bling bling voor Tinky :') Foto's volgen morgen! Ook hebben we heerlijk gefietst, gebruind én ook verbrand :') , ijsjes gegeten, ...

Kortom, een zéér geslaagde dag! Morgen ga ik waarschijnlijk op buitenrit met Tinky en ben van plan om der helemaal te wassen.

VandeMol
Berichten: 1787
Geregistreerd: 29-02-08

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 08:34

Wel veel vragen voor Kyan gehad , maar men wil allemaal een goedkope Tinker , met de beste papieren en eigenschappen....
Daar doe ik helaas niet aan mee. Men moet Kyan respecteren en ook zijn achtergrond dus ( papieren... )
Hij gaat echt niet voor een habbekrats weg...
En anders blijft hij en blijft er 1 veulen minder bij ons.... ( van de merries dan ! )
Heb immers plek voor 4 paarden .....

Diaz

Berichten: 7892
Geregistreerd: 29-12-07
Woonplaats: Gouda | Diaz staat in Stolwijk

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 13:01

Balen hoor, inderdaad, je moet niet een goed paard verkopen voor een appel en een ei. Dat gaat nergens over ;)

Ik zit nu lekker onder een boom in de wei naar de paardjes te kijken!
Diaz stond te soezen in de schaduw toen ik aankwam. Heerlijk! Ze heeft het zo super hier!
En zonder excrementen gaat het best goed. Wat plekjes in haar manen, op haar komt en staart, maar goed bij te smeren!

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 13:07

lepel, ik zou me er dan niet al te druk om maken, er komt er vanzelf 1 die een super klik met hem heeft

VandeMol
Berichten: 1787
Geregistreerd: 29-02-08

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 13:58

oh , ja ... ik maak me er ook niet druk om .... hahaha.

Hij gaat zowiezo niet naar iemand onder de 18 jaar . Hij moet naar iemand die heel conseqeunt is en hem een duidelijke leiding kan geven... Ik doe dat wel , maar als ik soms verslof( even wat minder consequent) , dan hapt hij toe hahaha , moet ik hem weer even op zijn plaats zetten.
Verder is het echt een wereldpaard. Als je zijn vertrouwen eenmaal hebt , gaat hij voor je door het vuur !
Wat ik al zei, anders blijft hij gewoon .... er komt in de toekomst heus wel iemand die hem helemaal super vind ! En zo niet , dan is het niet voorbestemd dat hij weggaat !

En dan heb je van die meisjes die je zeggen wel al 500,- bij elkaar gespaard te hebben. hahahah...
Ik kan al soms niet eens meer bij zijn hoofd , laat staan een meisje , hhihihi
En als ik hem naar het land breng , is hij ook altijd best pittig , zo zin om dan erheen te gaan....

Moet wel altijd lachen om hem , het is gewoon een lekkere puber !



Gisteren zo heerlijk staan omtutten met Kyan en Karlijn ,........ was gewoonweg heerlijk !

Miesemuisje

Berichten: 3087
Geregistreerd: 14-01-10
Woonplaats: Hengelo (O)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 14:39

allemaal leuke dagen gehad hoor ik ?:D

Wij hebben gisteravond lekker gebarbecuet! (ben ff kwijt hoe je t ook alweer schrijft :+ ) was erg lekker :D vanavond nog de restjes opeten ^^

Ben vanochtend met Spock weggeweest. Zijn met de trailer naar de Holterberg gereden, bij avonturenpark Hellendoorn in de buurt. Heerlijk in het bos gereden, was nog best koel (reden rond kwart voor 10 t bos in).

Spock heeft zich weer voorbeeldig gedragen, echt super :). Alleen bij het tunneltje kwamen er mountainbikers vlak achter op, was hem toch iets te gek, dus Spock wilde niet, die mountainbikers op de noodrem, moeten ze maar neit zo dicht achter spock gaan rijden :Y). Heb weer genoten van mn ventje! Terug op stal lekker afgespoten, laten rollen en wortels en brood gevoerd.

Nu zit ik lekker in de tuin, net al heel even geslapen haha, heerlijk!

Kailonne

Berichten: 1121
Geregistreerd: 14-11-08
Woonplaats: Best

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 16:14

Ik zit in de tuin te zonnen. Nu even de schaduw opgezocht. Ik wilde vanmorgen gaan rijden, maar we hebben besloten om vanavond te gaan. We hopen dat het dan koeler is. :)

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 17:31

Wij rijden nu ook 's avonds vanwege de warmte, hoewel Hendrik gisteren zo nat was dat ik de sjabrak letterlijk uit kon wringen. Hebben toch best wel rustig aan gereden, veel gestapt en twee stukken galop gedaan.

Daarna gezellig met zijn allen gebbqt op stal :)

Poosje81
Berichten: 21195
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 20:00

Hier vanochtend Grace gedaan:

Afbeelding

Afbeelding


Daarna Donna en toen voor pampus :+

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 20:06

knappe meid! en lekker met die warmte he! :P
Jaron mocht vandaag 2x, maar dat vond hij niet zo erg :j

Poosje81
Berichten: 21195
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 21:16

Was vrij vroeg vanochtend hoor, uurtje of 10-11 dat ik aan het rijden was. En niet te lang. Ze is wel heul slim, heeft nu de overgang van stap-galop al door en vindt het nog leuk ook.
Super gave merrie vind ik het!

Ze is trouwens gemeten vandaag, 163 :oo

Pianogek
Berichten: 44
Geregistreerd: 03-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 21:39

Leonoor schreef:
Hier vanochtend Grace gedaan:

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]


Daarna Donna en toen voor pampus :+


Geweldig!! :j

elliecuijk
Berichten: 1283
Geregistreerd: 04-03-11
Woonplaats: in het brabantse cuijk

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 21:45

ik heb ruana even goed gelongeerd.ze was ook flink nat toen we klaar waren(ja zij maakt zich druk,ik niet....).maar goed ze heeft energie zat.daarna haar even lekker afgesponsd.terwijl ik opruimde heeft ze lekker haar brokken opgesmikkeld.

daarna haar terug gezet in de wei.ze liep meteen weg want.....er lag nog een hoopje brokken van een ander paard.tja groot gelijk.

een stalgenootje wil ruana wel eventueel longeren.en een ander wil ruana wel een keer in de rijbak opjagen samen met haar eigen paard.super toch??
voor de rest mag ze lekker weiden.

als ik weer terug ben leg ik het zadel erop om te kijken of het ligt.

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 21:47

wij zaten rond die tijd ook in de bak (of bijrijder op jaron dan) en dat was ook vrij warm

Poosje81
Berichten: 21195
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 22:08

Met deze was ik later bezig vandaag, was warm voor ons allebei! Ben dus fiks verkleurd door het zoutige zweet op mijn lijf :=

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kailonne

Berichten: 1121
Geregistreerd: 14-11-08
Woonplaats: Best

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 22:28

Net terug van een ritje met Jack. Het was heerlijk. We wilden alleen naar een bosje waar we altijd rijden, maar daar zaten heel veel muggen. Er zijn daar wat sloten. Dus toen maar een rondje over de weg gestapt en gedraafd. Jack was superbraaf. Ik heb zelfs een paar keer voorop gelopen!!
Jack was vanmorgen ook al een klein rondje met mijn vorige bijrijder weggeweest. Vond hij niet erg.
Na het rijden lekker afgespoten en zijn manen even opnieuw gevlochten en daarna nog lekker een glaasje rose gedronken. Gezellig!!

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 22:52

wat een manen leo! wow!

wat lekker heidy!

Juulxx

Berichten: 1345
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Noordwijk aan zee

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 09:13

goedenmorgen!
wat een heerlijke ochtend.. hier in huize janssen!
ik ben er namelijk van overtuigd dat ik met me paard naar een andere stal moet..!
Want een paard is een kuddedier en hoort met dit weer lekker dagen buiten te staan..
op de stal waar ik nu sta, staat ze 1-2 uurtjes buiten... meer niet..
En het is een prive dressuur stal.. nou dat is dus met hele dure dressuur paarden..
die gaan nooit buitenrijden!.. ik wil dolgraag buitenrijden.. maar dat gaat niet lukken in me eentje..

pff.. ben echt een beetje boos.. omdat me ouders dikke maatjes zijn met de staleigenaren...
en heb ik meer het idee dat het een vriendendienst is..

Wat vinden jullie??
Dat ze hier blijft staan...
of dat ze naar een stal gaat waar de dag/nacht *zomers* op het land staan.
met 10 andere paarden...

dianalamboo
Berichten: 982
Geregistreerd: 24-10-06

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 09:21

Ik zou direct weggaan. Paard hoort de hele dag buiten, zeker in de zomer. 2 uurtjes is echt niks.