[HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 21:41

whieeheiee wat een bolletjes

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 22:19

Zag Jack voorbij komen in het "raad de tinker" topic :D (BJ'tje) .

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 22:33

ja zag ik ook! leuk!

elliecuijk
Berichten: 1283
Geregistreerd: 04-03-11
Woonplaats: in het brabantse cuijk

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 23:02

miesemuisje ga je zo'n mooi bolletje kopen?wat een dotjes!

vandaag eerst ruana gelongeerd.ze had zoveel energie dat toen ik haar uit het weiland haalde,ze gewoon meedraafde.eenmaal tijd voor longeren,bleef ze maar draven.die wilde echt niet stoppen!omdat ze al nat uit het weiland kwam(had twee merries op zitten jagen)en ze nog natter werd van het longeren heb ik haar met water lekker afgespoeld.daar genoot ze van.

pff wat een warmte vandaag.hier was het op een gegeven moment wel 28 graden.en bij iemand in de serre wel 36!

Diaz

Berichten: 7892
Geregistreerd: 29-12-07
Woonplaats: Gouda | Diaz staat in Stolwijk

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 06:54

Ik vind gijs nogsteeds zo leuk!!

Ik was vandaag om half 6 al wakker.. blehh.. benauwd weer..

Mira283

Berichten: 3526
Geregistreerd: 15-11-11
Woonplaats: Naast mijn buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 07:16

Snackie schreef:
in t gras zetten mira?


Er is al gras gezaaid paar weken geleden dus daar wachten we op.

@Miesemuisje hij is gek op slobber ik ga dat wel proberen. Zit er ook aan te denken zonnebloemolie over zijn muesli te doen.

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 07:41

dat is gauw genoeg lang met dit soort weer idd.
En anders misschien pulp proberen (wel geweekt) icm met zemelen? ik had /jaron had er enorm baat bij.

marjootje

Berichten: 311
Geregistreerd: 26-03-06
Woonplaats: achterhoek

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 08:58

Ik heb een algemene vraag aan alle tinker liefhebbers hier.

Nino is mijn eerste tinker ervaring, en ik sta iedere keer weer versteld van zijn karakter en manier van doen.
Ik had verwacht dat hij veel meer koudbloed zou zijn.
Wij hebben in de groep ook nog een Noriker, Fjord en belg, dat zijn echte buldozers, nuchter, niet snel onder de indruk van iets, huid als een olifant.

Nino is een heel gevoelig paardje, zowel van karakter als lijf.
Je hoeft niet met een (longeer) zweep bij hem in de buurt te komen, raakt hij helemaal in paniek.
Ook tijdens het rijden is hij snel de kluts kwijt, word zenuachtig, springerig en je hoeft al helemaal niet boos op hem te worden.
Hij word helemaal dol van mugjes, vliegjes (ben benieuwd hoe het met de dazen zal gaan) terwijl die andere "koudbloedjes" er weinig last van hebben.
Hij past met zijn gedrag meer bij de draver en arabierje uit de groep.

Dan is hij ook nog eens heel mooi rond en smal gebouwd voor een Tinker, dus mijn vriendin (van de draver en het arabiertje) zegt iedere keer dat hij de eerste Tinker is die zij leuk vind hahaha

Dus ik vraag me nu af of ik het karakter van de Tinker zo verkeerd heb ingeschat, of is hij een uitzondering??

Juulxx

Berichten: 1345
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Noordwijk aan zee

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 09:07

Ehm.. Mijn tinker roos..
die is echt heel erg zacht, en gevoelig..
maar niet snel bang voor iets..
ze leert ook heel graag, en is echt een knuffelaar..

Verder is ze wel soms koppig... en een uitslovertje..:P

Dus tsjaa ik denk meer dat het is dat elke tinker een beetje zijn eigen karakter heeft..

:o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 09:31

marjootje schreef:
Ik heb een algemene vraag aan alle tinker liefhebbers hier.

Nino is mijn eerste tinker ervaring, en ik sta iedere keer weer versteld van zijn karakter en manier van doen.
Ik had verwacht dat hij veel meer koudbloed zou zijn.
Wij hebben in de groep ook nog een Noriker, Fjord en belg, dat zijn echte buldozers, nuchter, niet snel onder de indruk van iets, huid als een olifant.

Nino is een heel gevoelig paardje, zowel van karakter als lijf.
Je hoeft niet met een (longeer) zweep bij hem in de buurt te komen, raakt hij helemaal in paniek.
Ook tijdens het rijden is hij snel de kluts kwijt, word zenuachtig, springerig en je hoeft al helemaal niet boos op hem te worden.
Hij word helemaal dol van mugjes, vliegjes (ben benieuwd hoe het met de dazen zal gaan) terwijl die andere "koudbloedjes" er weinig last van hebben.
Hij past met zijn gedrag meer bij de draver en arabierje uit de groep.

Dan is hij ook nog eens heel mooi rond en smal gebouwd voor een Tinker, dus mijn vriendin (van de draver en het arabiertje) zegt iedere keer dat hij de eerste Tinker is die zij leuk vind hahaha

Dus ik vraag me nu af of ik het karakter van de Tinker zo verkeerd heb ingeschat, of is hij een uitzondering??


Ieder paard heeft een eigen karakter en er bestaan ook wat sensibelere tinkers :j

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 09:48

De mijne is ook wel een beetje zo

jorretje

Berichten: 3992
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: Blaricum

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 11:41

Tja net als alle andere paarden vershcillen ook tinkers soms flink in karakter. Nou ik het wel zo dat je onder tinkers vaker nuchtere gevallen ziet dan opgewonden standjes, maar dat betekend niet dat ze allemaal nuchter zijn.
K vind Diaz echt opgroeien als ik de foto's zie, ze wordt mooi volwassen!
Leuk idee een rit met aansluitend een BBQ, veel plezier!
Fijn dat t weer beter gaat met de poes, Miesemusje! Leuk zo'n pluizepup vind ze wel erg springerig, net een kat haha.
Is eindelijk mooi weer buiten, lig ik ziek op bed.. hou niks binnen, bah!

elliecuijk
Berichten: 1283
Geregistreerd: 04-03-11
Woonplaats: in het brabantse cuijk

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 12:31

och jee jorretje,is het lekker weer,ben jij ziek.das ook niks.beterschap!

ik ben ondertussen druk bezig thuis.ben al vanaf 6 uur wakker en sindsdien alleen maar gewerkt thuis.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37250
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 13:44

marjootje schreef:
Ik heb een algemene vraag aan alle tinker liefhebbers hier.

Nino is mijn eerste tinker ervaring, en ik sta iedere keer weer versteld van zijn karakter en manier van doen.
Ik had verwacht dat hij veel meer koudbloed zou zijn.
Wij hebben in de groep ook nog een Noriker, Fjord en belg, dat zijn echte buldozers, nuchter, niet snel onder de indruk van iets, huid als een olifant.

Nino is een heel gevoelig paardje, zowel van karakter als lijf.
Je hoeft niet met een (longeer) zweep bij hem in de buurt te komen, raakt hij helemaal in paniek.
Ook tijdens het rijden is hij snel de kluts kwijt, word zenuachtig, springerig en je hoeft al helemaal niet boos op hem te worden.
Hij word helemaal dol van mugjes, vliegjes (ben benieuwd hoe het met de dazen zal gaan) terwijl die andere "koudbloedjes" er weinig last van hebben.
Hij past met zijn gedrag meer bij de draver en arabierje uit de groep.Dus ik vraag me nu af of ik het karakter van de Tinker zo verkeerd heb ingeschat, of is hij een uitzondering??


Vanaf de start van het eerste topic trouwe meelezer meld zich even :o . Ik lees altijd mee maar het gaat zo snel dat ik geen mogelijkheid zie te reageren eigenlijk. :')

Connors karakter is aan de ene kant lomp en nuchter aan de andere kant kan hij helemaal hysterisch worden om niks. Muggen vliegen en dazen wordt hij echt horendol van. mijn laatste 2 valpartijen zijn te danken aan een insectenbeet en een compleet flippend paard. Kwa aanwijzingen is hij heel gevoelig en heeft weinig nodig aan sturing of correctie. Ook emotioneel is hij erg snel gekwetst en van slag al toont hij het niet zo snel. Aan de andere kant zal hij niet zo snel zijn kop gek laten maken in rare situaties en is makkelijk in waar je hem neerzet, en ook lomp in ergens willen komen, desnoods door een deur.

In al die jaren heb ik aardig wat tinkers meegemaakt en de meesten zijn toch wel gevoelig in hun gedrag. Wel koel en niet meteen wegvliegen overstuur en geen echt nerveus opgefokt dribbelgedrag maar toch veel gevoeliger in alles dan onze merens bijvoorbeeld.

En Diaz gaat er steeds beter uitzien trouwens. :j

Miesemuisje

Berichten: 3087
Geregistreerd: 14-01-10
Woonplaats: Hengelo (O)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 14:00

elliecuijk schreef:
miesemuisje ga je zo'n mooi bolletje kopen?wat een dotjes!


zou wel willen haha! Maar gaat hem niet worden, hebben de poes al in huis, die alleen moet wonen :) maar ik ben wel verliefd haha (A)

Net weer terug van rijles & school! Heb papieren voor een extra jaar studiefinanciering, maar die moeten getekend worden door een arts.. maar ik sta nergens meer onder behandeling, dus dat wordt nog een heel gedoe. ben behandeld in het wkz in utrecht, maar dat is al lang geleden! straks maar even heen bellen denk ik. Heb wel kunnen regelen dat ik die 48 punten die je normaal moet halen om naar het 2e jaar te gaan niet persee hoef te halen, geeft veel opluchting!

tinkerplein

Berichten: 609
Geregistreerd: 09-01-10
Woonplaats: Noordlaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 18:31

Marjootje:uitzondering bevestigd de regel! :j

De ruin die ik te koop heb is ook heel sensibel,gaat dan ook alleen naar een baasje dat bij hem past.

Ik heb zelf een aantal ertussen lopen die best eenkennig zijn,soms denk ik wel eens dat ze stoerder doen dan ze zijn...

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 18:36

tp, ik heb een topic met e achter b geopend, iemand vroeg wie de bokker was met de rijschool, dus heb je naam doorgegeven ;)

Mira283

Berichten: 3526
Geregistreerd: 15-11-11
Woonplaats: Naast mijn buren

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 19:03

@Marjootje ik heb een kruisen TinkerxKWPN en is heel hele coole kikker niet snel onder de indruk an dingen. Maar hij kan zich ontzettend opwinden als ie terecht word gezet. Maar gefet zich er wel aan over.

Kaatastrof

Berichten: 6261
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 19:47

hetlevenwint schreef:
Zag Jack voorbij komen in het "raad de tinker" topic :D (BJ'tje) .

Hihi, dat heb ik gedaan :+ Ik dacht dat je het wel leuk zou vinden :))

Miesemuisje

Berichten: 3087
Geregistreerd: 14-01-10
Woonplaats: Hengelo (O)

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 19:53

zo, een goede onweersbui en het is meteen 15 graden koeler!

was hier over de 30 vandaag, nu nog maar 16 graden

DeCobvan

Berichten: 562
Geregistreerd: 10-10-10
Woonplaats: Kerkwerve

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 20:28

:D nhihihi ik vind de nieuwe C1000 reclame zo leuk!!!!!!

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 20:31

hier geen regen, wel hard afgekoeld

DeCobvan

Berichten: 562
Geregistreerd: 10-10-10
Woonplaats: Kerkwerve

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 20:31

hier wordt het mistig.. maar voor nu geen spatje regen!

DeCobvan

Berichten: 562
Geregistreerd: 10-10-10
Woonplaats: Kerkwerve

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 20:43

Vanavond hadden we even een gek doe momentje op de wei... 8)7

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

elliecuijk
Berichten: 1283
Geregistreerd: 04-03-11
Woonplaats: in het brabantse cuijk

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 21:13

hihi die laatste,is een aan het rocken of is ie een punker aan het nadoen?

vandaag maar een paar minuten op stal geweest.ik kan wel smiddags gaan,maar op woensdag lessen er dan een boel schoolkinderen.en dan is het niet prettig daar bezig te zijn.ik ben dan eigenlijk alleen maar aan het waken en niet aan het genieten en ontspannen.
thuis was het al enige tijd aan het rommelen toen ik vertrok en het begon al te druppen.en de lucht was eerder groen als blauw.maar richting vianen leek het nog ok.ik had me al voorgenomen niet te longeren,maar toen ik aankwam was het daar ook de lucht die groen kleurde.stalhouder zei al,ik zou maar omkeren als ik jou was en naar huis toe gaan.ze was in de veronderstelling dat ik met de fiets was.toen ik zei dat ik met de auto was,toen was het goed.maar het werd snel nog donkerder,dus ik ben weer snel gegaan.nou ja ruana weet dat ik nog leef zullen we maar zeggen.eenmaal thuis en binnen kwam het binnen 3 seconden met bakken uit de hemel vallen.

ik vrees dat het weer voorlopig blijft vervelen....warm,nat,warm,nat en ga zo maar door.