[TI] Tinkerdag Limburg 2010

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

bert ad

Tinkerdag Limburg 2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-10 00:40

Hallo Tinker liefhebbers,
Na het succes van vorig jaar organiseren we weer een Tinkerdag dit jaar in Oirsbeek. +:)+
We zijn op zondag 5 september 2010 te gast op het terrein van stoeterij "de Ierse Tinker".

Je kunt met je Tinker meedoen aan:
* dressuur: A (zonder galop), B, L1, L2, M1 en M2 (deze proefjes zijn niet officieel).
* springen: 40 cm, 60 cm en 80 cm.
Op het gezellige en rustige karakter van vorig jaar te behouden hebben we besloten om dit jaar niet officieel te starten. :list:
We houden alles dus recreatief.

Als je wilt kun je op zaterdag (4 september) deelnemen aan een rassenkeuring (Irish Cob Society) *\o/* ~~}>

Voor meer info: http://www.tinkerdaglimburg.nl

Tot ziens in Oirsbeek of op de website
Bert Adriaens

_debke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 06:00

hallo Bert...
Ik was vorige jaar komen kijken, het was super leuk georginiseerd. Als het net zo is als afgelopen jaar, dan zit dat helemaal goed. En zal zeker weer komen kijken dit jaar.
groetjes debby

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 09:12

Jeej, weer een tinkerdag bij John :D
Vorig jaar was ik op vakantie, maar dit jaar kom ik zeker kijken!

furyke

Re: Tinkerdag Limburg 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 14:30

ik kom ook kijken!
ben benieuwd.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 14:50

Misschien ook nog leuk om een bokt-meeting te houden :D

furyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 14:55

ja leuk!

S_Bellymore

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 23:08

Leuk!! Heb er zin in!!
Ga me dit jaar weer inschrijven :D
Alleen met een ander paard.
Hoop dat het weer net z'on geslaagde dag wordt als vorige jaar!!
*\o/*

RRteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 00:11

Ik kom zowiezo kijken :)

Allienda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 11:51

Vorig jaar was echt super gezellig op Tinkerdag Limburg. Grote complimenten voor de organisatie! Mijn moeder heeft vorig jaar ook meegedaan (ik geloof oudste deelneemster, hihi) Ze reed voor het eerst in 27 jaar een wedstrijd, ik vond het erg knap van haar!!! En het ging ook nog erg goed ook nog, eerste proef was ze erg zenuwachtig, de tweede proef ging veel beter omdat de zenuwen weg waren:) Ben ook trots dat ze het toch maar gedaan heeft. Ik kom zeer zeker kijken en ik wil echt super graag meedoen.

Vorige Tinkerdag kwam helaas te vroeg voor mijn tinker, we zijn na de winterstop goed begonnen met zijn training!! Ik hoop dat we tegen die tijd zo ver zijn om een leuk proefje te rijden én dat we hem ook trailermak hebben!! (haha ik zou het bijna vergeten) Ik hoop dat ik dan ook het lef heb :P haha om mee te doen ;) Ik rijdt al 15 jaar paard maar nog nooit een wedstrijd gereden :P

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 12:07

Dit klinkt echt erg leuk! we springen nu 70 cm. maar een parcour nog neit gedaan dus eerst is 40 proberen.. ga is overleggen of we daar heen kunnen met de eigenaar van mijn hengstje

bert ad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-10 12:34

Allienda,
dat was en is juist de opzet van onze dag: om mensen te laten genieten van hun tinker.
Daarom hebben wij het dit jaar ook weer recraetief gehouden. Zodat je kunt proberen hoe het gaat om een proefje te rijden en een keer een parcourtje te springen.
Wij vinden het knap dat mensen hun angst en schaamte overwinnen om dit te doen.
Advies: stoute schoenen (rijlaarzen) aantrekken en gewoon meedoen!!
O ja, je moeder verwacht ik zeker weer dit jaar. Want vorig jaar ging inderdaad super :D

Allienda schreef:
Vorig jaar was echt super gezellig op Tinkerdag Limburg. Grote complimenten voor de organisatie! Mijn moeder heeft vorig jaar ook meegedaan (ik geloof oudste deelneemster, hihi) Ze reed voor het eerst in 27 jaar een wedstrijd, ik vond het erg knap van haar!!! En het ging ook nog erg goed ook nog, eerste proef was ze erg zenuwachtig, de tweede proef ging veel beter omdat de zenuwen weg waren:) Ben ook trots dat ze het toch maar gedaan heeft. Ik kom zeer zeker kijken en ik wil echt super graag meedoen.

Vorige Tinkerdag kwam helaas te vroeg voor mijn tinker, we zijn na de winterstop goed begonnen met zijn training!! Ik hoop dat we tegen die tijd zo ver zijn om een leuk proefje te rijden én dat we hem ook trailermak hebben!! (haha ik zou het bijna vergeten) Ik hoop dat ik dan ook het lef heb :P haha om mee te doen ;) Ik rijdt al 15 jaar paard maar nog nooit een wedstrijd gereden :P

Allienda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 19:09

Het is een super initiatief!! Ik ben er echt onwijs blij mee, soms voelt het behoorlijk K%T om in (zuid)Limburg te wonen omdat alles zover weg is voor ons. We zijn blij dat er mensen in Limburg zijn die een idee hadden en dat goed uitgewerkt hebben. Wat ik ook heel leuk vond om te zien is dat er ook mensen vanuit Duitsland en ik geloof ook uit Belgie (maar weet ik niet meer zeker) waren.

Ik ga er eigenlijk vanuit dat ik mee kan doen, maar op het moment zit er alleen een stuur op mn paardje en we werken momenteel aan een goed geoliede rem. De stap, draf en galop werkt al goed..........haha moet nog allemaal een beetje komen. We kunnen als het goed is (ligt ook beetje aan het weer ivm alleen een buitenbak bij ons op stal) voor het eerst goed rijden. Dan kan Devin voor het eerst goed doorgereden worden. Zadelmak was hij al maar alle toeters en bellen moeten er nog op. Tsja hij begint langzaam aan te snappen dat een volte rond is en geen vierkant, hahaha.

Voor Devin en mij is het al een hele overwinning als we uberhaupt aanwezig zijn. Al krijgen we maar 1 punt dan is het voor ons al geslaagd. Toen ik hem net had is er een voorval geweest waardoor hij een paniek aanval kreeg en er zowat in bleef. Er werd gezegd dat hij rijp was voor de slager was en compleet gestoord in zijn hoofd en totaal niet geschikt was als rijpaard!!!!! Ondanks dat ik toch wel een beetje bang was voor hem geloofde ik dat niet. Ik vond dat hij gewoon een kans moest krijgen.

Hij heeft van mij een kans gekregen en heeeel veeeel liefde en tijd. Het was niet altijd even makkelijk voor ons allebei, er hebben heel veel tranen gevloeid maar als ik nu al zie wat we bereikt hebben ben ik erg trots op ons. Ik heb een maatje voor het leven eentje die voor mij door het vuur gaat, hij is mijn soulmate! ............Gewoon meedoen aan de tinkerdag is voor ons gigantisch, ik hoop gewoon dat het ons gaat lukken ;) Anders gaat hij als gezelschapspaard mee, voor mn moeder haar paard. Dan heeft hij het al eens gezien en beleefd! ;)

PS het is jammer dat ik geen foto's kan uploaden maar ik heb supermooie foto's van m'n moeder op de Tinkerdag! Echt superstoer met de Limburgse vlag op de achtergrond!

bert ad schreef:
Allienda,
dat was en is juist de opzet van onze dag: om mensen te laten genieten van hun tinker.
Daarom hebben wij het dit jaar ook weer recraetief gehouden. Zodat je kunt proberen hoe het gaat om een proefje te rijden en een keer een parcourtje te springen.
Wij vinden het knap dat mensen hun angst en schaamte overwinnen om dit te doen.
Advies: stoute schoenen (rijlaarzen) aantrekken en gewoon meedoen!!
O ja, je moeder verwacht ik zeker weer dit jaar. Want vorig jaar ging inderdaad super :D

Allienda schreef:

S_Bellymore

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 21:31

Blijven de proeven en het pacours het zelfde als vorig jaar?

bert ad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-10 23:21

De dressuurproeven blijven inderdaad hetzelfde. Het springparcours van vorig jaar staat inderdaad nog op de site. We zullen dit tegen die tijd aanpassen. We doen dit tijdig zodat de mensen thuis nog kunnen oefenen. ~~}> +:)+
Vorig jaar hadden we inderdaad deelnemers uit Duitsland en België. Dat is dan weer het voordeel als je in Limburg woont. Een echte internationale (oefen)wedstrijd.
We weten nu al dat deze mensen dit jaar ook weer opdraven en gallopperen. _O-

Leuk is te zien dat de eerste inschrijvingen nu al binnenkomen.
Tip: wees er snel bij want we hebben maar een beperkt aantal plaatsen _-:(

Wij, als team Tinkerdag Limburg, hebben er nu al zin in.
Met name als we deze reakties lezen

groeten
Bert

bert ad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-10 20:01

Hallo allemaal,
we hebben een tijdje niets laten horen omdat we druk in de voorbereidingen zaten. :list:
Langzamerhand komen de inschrijvingen binnen.
Op dit moment gaat het heel hard. 8)7 +:)+ *\o/*

Als je er bij wilt zijn, wacht dan niet te lang :Z maar schrijf je in !! :)*

Team Tinkerdag Limburg
groet
Bert Adriaens

S_Bellymore

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 23:22

Hoi Bert,

Hoe staat het met de inschrijvingen?
Is er nog plaats en zijn er al veel aanmeldingen?
Misschien dat hier op stal nog een paar zich willen inschrijven. :D

Groetjes Gianna

Flynneman

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 22:17

Flynn en ik doen dit jaar weer mee. Wij komen dus wel degelijk uit België! Was echt een super fijne dag vorig jaar en ook dit jaar kijken we er weer erg naar uit!

bert ad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-10 23:17

Gianna,
we zitten nu al op iets meer deelnemers dan vorig jaar.
En het is nog vroeg.
Maar er zijn naturlijk nog plaatsen.
Gewoon even inschrijven via http://www.tinkerdaglimburg.nl

groeten
Bert

S_Bellymore schreef:
Hoi Bert,

Hoe staat het met de inschrijvingen?
Is er nog plaats en zijn er al veel aanmeldingen?
Misschien dat hier op stal nog een paar zich willen inschrijven. :D

Groetjes Gianna

tinkergirl89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 15:58

jaaaa ik doe ook weer mee, weet alleen nog niet precies met wat allemaal ;) sowieso springen 40 cm, maar misschien ook 60 cm en dressuur :)

JPTinkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 07:37

ah mee doe ik niet maar kom wel kijken

bert ad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-10 15:16

Hee hallo Tinkerliefhebbers
het is even stil geweest, maar we zijn weer aktief ...... *\o/*

Je kunt nog aanmelden, want er zijn nog enkele plekken vrij.
Kijk ook op http://www.tinkerdaglimburg.nl voor de voorlopige startlijsten.
Iedereen kan dan even nakijken of alles klopt :list:
Ook het springparcous staat er al op. Kun je al oefenen... ~~}>

Verder zijn we nog op zoek naar een demonstratie (of ander item) om de pauze te vullen.
Als je iets weet, laat het dan graag weten.... +:)+

groet
Bert Adriaens

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 23:44

hier een stipje dit wil ik niet missen
mooie gelegenheid voor mij om te kijken of ik ook echt wil overstappen op een tinker

bert ad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-10 11:43

Onley,
ik zie dat je niet ver woont van Oirsbeek.
Wellicht handig voor je om dan ook op zaterdag naar de keuring te komen kijken. *-:)
Zie je wat er allemaal rond huppelt en welke 'smaken' er zijn. }:0

groetjes
bert

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 13:15

bert ad schreef:
Onley,
ik zie dat je niet ver woont van Oirsbeek.
Wellicht handig voor je om dan ook op zaterdag naar de keuring te komen kijken. *-:)
Zie je wat er allemaal rond huppelt en welke 'smaken' er zijn. }:0

groetjes
bert

wanneer zaterdag ? vandaag bedoel je?
Ik heb helaas een baby borrel vandaag
mischien een andere dag gewoon vrijblijvend?
Had wel een gave merrie zien staan op MP
denk dat ze helaas te duur zal zijn voor mij, maja kijken mag altijd en eerst moet mijn ruin verkocht zijn.

S_Bellymore

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 14:29

onley schreef:
wanneer zaterdag ? vandaag bedoel je?
Ik heb helaas een baby borrel vandaag
mischien een andere dag gewoon vrijblijvend?
Had wel een gave merrie zien staan op MP
denk dat ze helaas te duur zal zijn voor mij, maja kijken mag altijd en eerst moet mijn ruin verkocht zijn.

Nee hij bedoeld 4 sept. de dag voor de wedstrijden is er ICS keuring bij de stoeterij. ;)