Ik wil jullie vragen wat jullie ervaring is met Tinkers en jongere kinderen.
Ik heb twee kinderen, een jongen van 10 en een meisje van 7 jaar. Alle twee vindt het ontzettend leuk om op een Tinker van een vriendin te rijden. De jongen van 10 rijdt haar nu twee keer per week in de bak en kan niet genoeg van krijgen. Ik rijd deze merrie Tinker ook al een paar maanden en vind haar ook super, vooral lange ritten buiten in de bos. Zij is super braaf, verkeersmak (echt, je kunt een vrachtwagen voor haar neus laten gaan, ze blijft gewoon rustig staan).
Mijn zoon van 10 wil graag leren rijden. Hij heeft nu deze merrie 4 keer los in de bak gerijden en zit als een huis op haar. Hij kan al goed in draaf, beetje in galop en heeft gister avond een heel klein sprongetje gemaakt! Het is heel grappig om te zien, hij is erg klein voor zijn leeftijd en zijn voeten komen net onder de zadel - hij lijkt op een jockey op de tinker! Deze merrie is goed voorwarts met hem (is sowieso lekker voorwaarts), maar zij luisterd goed naar zijn stem en stopt als hij dat vraagt. Het lijkt als of mijn zoon gaat goed leren rijden op deze Tinker, en ik wil best iemand vragen die goed kan lessen geven om hem te leren.
Dochter van 7 vind het ook leuk om op haar te zitten, ik loop dan met haar aan een longeer teugel. Hoewel vandag had ik niet zo veel puff, dus heb gewoon in de bak gaan staan en dochter laten rondjes, voltes in stap maken.
Nu terug naar mijn vraag, zijn tinkers (in het algemeen dan!) geschikte paardjes voor kinderen?
Deze blijkt heel rustig te zijn met mijn kinderen, hoewel ze rijden alleen in de bak. Mijn zoon moet natuurlijk veel beter kunnen rijden voor dat hij met haar naar buiten rijden - ze is super braaf, nergens bang voor, maar wel goed voorwaarts (hoewel, ze galopeerd nooit hard weg - alleen als een andere paard haar probeerd in te halen

Wil graag horen van andere Tinker eigenaars, rijdsters als ze hun kinderen ook laten rijden op Tinkers. Ervaring enz....
Wij willen graag een pony kopen volgende jaar als het blijkt dat mijn kids paardrijden serious gaan nemen (vol houden dus!). Ik krijg over een paar weken een NRPS paard, jong met meerendeels volbloed afstamming, dus deze is niet geschikt voor de kids te rijden! Maar, een Tinker of een gewoon leerpony voor de kinderen (elke pony, paard is anders qua chatacter natuurlijk)?? Wat denken jullie over?? Ik wil liefs een Tinker, omdat ik deze zo geweldig lief en braag vind

Hier is een link naar foto's van de super tinker "Lady". Morgen middag ga ik meer maken met zoon er op

http://picasaweb.google.nl/Nougatine200 ... directlink
groetjes
Sara
ps heb ook nog een zoon, maar hij zegt altijd "maar mama, ik heb een fiets!" - 14 en vindt paarden niets