[TI] Tinkers en jonge kinderen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SaraB

Tinkers en jonge kinderen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-09 00:14

Hallo Tinker liefhebbers,

Ik wil jullie vragen wat jullie ervaring is met Tinkers en jongere kinderen.

Ik heb twee kinderen, een jongen van 10 en een meisje van 7 jaar. Alle twee vindt het ontzettend leuk om op een Tinker van een vriendin te rijden. De jongen van 10 rijdt haar nu twee keer per week in de bak en kan niet genoeg van krijgen. Ik rijd deze merrie Tinker ook al een paar maanden en vind haar ook super, vooral lange ritten buiten in de bos. Zij is super braaf, verkeersmak (echt, je kunt een vrachtwagen voor haar neus laten gaan, ze blijft gewoon rustig staan).
Mijn zoon van 10 wil graag leren rijden. Hij heeft nu deze merrie 4 keer los in de bak gerijden en zit als een huis op haar. Hij kan al goed in draaf, beetje in galop en heeft gister avond een heel klein sprongetje gemaakt! Het is heel grappig om te zien, hij is erg klein voor zijn leeftijd en zijn voeten komen net onder de zadel - hij lijkt op een jockey op de tinker! Deze merrie is goed voorwarts met hem (is sowieso lekker voorwaarts), maar zij luisterd goed naar zijn stem en stopt als hij dat vraagt. Het lijkt als of mijn zoon gaat goed leren rijden op deze Tinker, en ik wil best iemand vragen die goed kan lessen geven om hem te leren.
Dochter van 7 vind het ook leuk om op haar te zitten, ik loop dan met haar aan een longeer teugel. Hoewel vandag had ik niet zo veel puff, dus heb gewoon in de bak gaan staan en dochter laten rondjes, voltes in stap maken.

Nu terug naar mijn vraag, zijn tinkers (in het algemeen dan!) geschikte paardjes voor kinderen?