Ik zou nooit, maar dan ook nooit voor een tinker kunnen vallen. Ik vond ze lomp, sloom, snel te dik en ze zaten voor geen meter, snel galopje zat er ook al niet op en dressuurmatig ho maar!
Niets is minder waar
Bij deze mijn excuses aan de Tinker!
Sinds kort ben ik de trotse bijrijder van een heuse tinker. Het is een ruin, 9 jaar oud en hij heet Shinzo! Ik was op zoek naar een nieuw bijrijdpaardje toen ik op marktplaats zijn advertentie tegenkwam. Ik zag o o een tinker, maar heb toch even geklikt omdat hij vlakbij het natuurgebied het Twiske staat, wat erg mooi rijden is. En de eerste foto, ik was verkocht.
Wat een lief koppie, wat een ondeugende oogjes, wat een mooie vlekken en prachtige lange manen... Liefde op het eerste gezicht was een feit.
Nu, bijna een maand later, kan ik gerust vaststellen dat het tinkervirus ook bij mij heeft toegeslagen. Wie had dat ooit gedacht!
Al mijn vooroordelen zijn van de baan. Hij is vlot, lekker voorwaarts, heel attent, mooi slank en hij zit goddelijk! En een rengalop...
En er was nog meer! Hij kan niet alleen lekker dressuren, ook de springknop doet het prima. En bovenal: Wat istie rustig! En braaf! En verkeersmak! Het is werkelijk een verademing om gewoon lekker met een lang teugeltje buiten te kunnen stappen, in de wetenschap dat als je hem even wakker maakt, je zo weer een vliegende galop kunt pakken.
Kortom, ik ben helemaal om!
Tinkers zijn geweldig

Kijk Saarie en dat is idd precies waardoor velen ondertussen met het Tinkervirus besmet zijn