[TI] Ik ben helemaal om!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

saarie

Ik ben helemaal om!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-09 08:34

O o, wat ben ik toch weer met mijn neus op de feiten gedrukt... Zeg nooit nooit!

Ik zou nooit, maar dan ook nooit voor een tinker kunnen vallen. Ik vond ze lomp, sloom, snel te dik en ze zaten voor geen meter, snel galopje zat er ook al niet op en dressuurmatig ho maar!

Niets is minder waar :D
Bij deze mijn excuses aan de Tinker!
Sinds kort ben ik de trotse bijrijder van een heuse tinker. Het is een ruin, 9 jaar oud en hij heet Shinzo! Ik was op zoek naar een nieuw bijrijdpaardje toen ik op marktplaats zijn advertentie tegenkwam. Ik zag o o een tinker, maar heb toch even geklikt omdat hij vlakbij het natuurgebied het Twiske staat, wat erg mooi rijden is. En de eerste foto, ik was verkocht.
Wat een lief koppie, wat een ondeugende oogjes, wat een mooie vlekken en prachtige lange manen... Liefde op het eerste gezicht was een feit.

Nu, bijna een maand later, kan ik gerust vaststellen dat het tinkervirus ook bij mij heeft toegeslagen. Wie had dat ooit gedacht!
Al mijn vooroordelen zijn van de baan. Hij is vlot, lekker voorwaarts, heel attent, mooi slank en hij zit goddelijk! En een rengalop...
En er was nog meer! Hij kan niet alleen lekker dressuren, ook de springknop doet het prima. En bovenal: Wat istie rustig! En braaf! En verkeersmak! Het is werkelijk een verademing om gewoon lekker met een lang teugeltje buiten te kunnen stappen, in de wetenschap dat als je hem even wakker maakt, je zo weer een vliegende galop kunt pakken.

Kortom, ik ben helemaal om! *\o/* Tinkers zijn geweldig *\o/*

snowdon

Re: Ik ben helemaal om!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 08:43

Haha, van harte gefeliciteerd!
We willen wel foto's hoor!
Wat een leuke naam ook!

saarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-09 08:45

Foto's staan in het profiel! Ga er vandaag nog wat nieuwe inzetten van een buitenritje... Met mijn 7-jarige nichtje voorop! :D
Had ik met de vorige pony dus ook NOOIT kunnen doen...

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 09:38

Hihi, volgens mij is iedereen om die eenmaal op een tinker heeft gereden :D

stalnijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 09:51

haha ken het, mijn vriend heeft al 14jr een stinkerd, ik als kwpn miepje vond het niks aan zo een koe..

en kijk nou, heb de hele wei vol lopen met koeien... hha
en kwpners?? no way, die komen er niet meer in!!

heel veel rijd plezier, en plaats zo nu en dan eens foto's

Nijnteee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 09:55

Gefeliciteerd :D

nonnetje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 11:34

hahaha ja heerlijk he die nuchttere 4 voeters!!! ik heb een hengst van 4 en ik kan mijn dochtertje van 2 er zo opzetten! en mee laten wandelen heerlijk!!

saarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-09 12:08

Ja het is echt héérlijk :D ben helemaal gelukkig met mijn tinkerman. Had wel eerder een tinkerbosrit gemaakt en dat was leuk maar niet dat ik dacht van wooow tinkers ofzo. Maar nu, helemaal goed!

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 12:35

haha leuk verhaal.!!

riona

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 12:51

ojee tinker virus heeft toegeslagen. Is niet te verhelpen met medicijnen en het duurt heel lang. Heb er nu 3 en het is dat ik niet meer grond heb maar anders. Heel veel plezier met je tinkerman.

saarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-09 14:17

Hahaha daar was ik inderdaad al bang voor ja!

Pimpelpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 14:23

Haha, gefeliciteerd met je besmetting ;)
Ik blijft het ook prachtdieren vinden!

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 14:29

_/-\o_ Kijk Saarie en dat is idd precies waardoor velen ondertussen met het Tinkervirus besmet zijn :D

VEEL PLEZIER met hem !!!

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 17:30

En er is er weer eentje om :D Ja het is een erg verslavend ras. Ik zou ook nooit meer wat anders willen :P

Heel veel (rij) plezier met Shinzo!

saarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-09 21:45

Bedankt lieve tinkerbokkers :D morgen weer heen, heb er nu al helemaal zin in!!!

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 05:16

hihi hoe herkenbaar

mn vorig paardje was volbloed.....nu tinkers....nooit meer iets anders :D

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 07:51

Leuk dat er weer iemand voor dit super ras is gegaan. 8-)
Heel veel plezier met hem.

JRBorst

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 07:55

Het begint met 1.... dan komt er nog 1 een vlekje bij en zo hebt je het weiland vol ;)

Allemaal met eigenwijze tinkers, staat wel mooi in het landschap naast de koeien van de buurman 8-)

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 10:40

Sterkte! Van het Tinkervirus kom je noooooooooooooooooooooooit meer af :D
En voor je het weet heb je er meer dan 1..........

saarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-09 11:36

Hahaha ik ben ook bang dat het hierna ook niet zo snel meer een nerveuze KWPN of iets wordt... Want deze hebben ook temperament! En rust tegelijk. Heerlijk toch!

Zoefff

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 12:58

Toppie!! Helemaal goed om te lezen.
Ik stond voorheen bij een boer in pension en toen hij hoorde dat het veulen dat bij een ander veulen kwam staan (mijn hoefsmid had het met de boer afgesproken en ik kwam erbij) een tinker was begon hij meteen dat hij niet zo'n stomme koe in zijn weiland wilde hebben. Het eerste vooroordeel moest hij direct laten vallen want de mijne heeft toevallig geen vlekken, maar na 2 jaar in pension gestaan te hebben en hem ook daar te hebben ingereden overweegt hij nu zelf ook een tinker voor zijn kleindochter want wat zijn ze toch leuk, niet sloom.

Saarie heel veel plezier met je bijrijd tinker!!!

ps. hij heeft zijn excuses ook gemaakt voor zijn vooroordelen

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 13:04

ben ook al weer een paar jaar besmet met het stinker virus. Ik dacht dat het paardsgebonden was en dus toen ik mijn paarden weg deed ( door reizen) dacht ik dat ik wel zonder kon. Klein jaar geleden toch maar weer een paard aangeschaft. Kwpn-tuiger geworden... Maar stinker virus nam toch weer overhand... Nu twee stinkertjes in de weide lopen en nog maar het begin... Tuiger mag blijven, kan het niet over mijn hart krijgen om die nu WEER de laan uit te sturen, zielige dier zal wel helemaal van streek zijn als ik dat doe...
Maar stinkers zijn TOP. Vooral omdat je dus zoveel keuze hebt met tinkers... Wil je een slome zak dankan je die vinden. Wil je een stoere brok dan kan dat ook, een vlotte tante of een knuffelbeer... het kan allemaal met stinkerssssssss.... Wat zijn ze geweldig he! Ben erg blij voor je dat het zo klikt tussen jullie... heeeeel erg veel plezier!

Kimenco

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 12:25

Ik ben het helemaal met de T O eens...Tinkers zijn TOP!
Sinds kort rijd ik ook op een tinker, en wat is ze geweldig. Ze zit zooooo heerlijk is super voorwaarts maar ook heel gemakkelijk terug te rijden. Het is een nieuw paard bij ons op de manege...dus helaas niet van mij, maar er zijn er maar heel weinig die haar willen rijden omdat ze volgens hun nog niets kent en er volgens de meesten geen rem op zit....ik heb daar helemaal geen last van! Maar des te beter dan heb ik haar bijna helemaal voor mezelf :D Ga als het even kan elke dag naar haar toe, als ik niet ga rijden dan geef ik haar een uitgebreide poetsbeurt waar ze onwijs van kan genieten.
Ik heb al heel voorzichtig gevraagd of ze niet in de verkoop kan....maar voorlopig nog niet :n
Zucht..ik wacht rustig af....

saarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-09 12:26

Hahaha ik help je hopen Kimenco!

tamaartjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 12:38

tinkers zijn gewoon onwijs leuk je kan er ook alle kanten mee op!
de tinker die ik verzorg kan ook wel veel oke ze zal geen Z lopen ofzo maar alsnog het is een super paard!
je kan ermee dressuur rijden, buitenrijden, zonder zadel rijden, voltigeren en we zijn bezig met springlessen wat ze heel goed doet alleen af en toe wat spannend vind.

LET OP!
tinkervirus is chronisch :D