[TI] gemiddelde vraagprijs Tinker en wanneer beginnen met beleren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tamara15

gemiddelde vraagprijs Tinker en wanneer beginnen met beleren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-09 20:35

het is zo ver!!! ik mag van mijn ouders een Tinker.
Ik moet nog even sparen aangezien ik meerendeels de aankoop prijs zelf zal moeten betalen, maar stalling en verzorging etc. betalen mijn ouders. nu heb ik een leuk paardje op het oog die nu 2 jaar is.
ze is nu drachtig en excl. veulen is ze 3000 euro. nu wilde ik dus weten of dat een gemiddelde prijsklasse is voor een Tinker van die leeftijd. ze zijn momenteel bezig met beleren onder het zadel en ze is al bekend met aangespannen rijden. ze staat in België dus het zou kunnen dat de gemiddelde prijsklasse daar anders is? ook heb ik bij de bibliotheek een boek over Tinkers gehuurd. dit boek zei dat doordat Tinkers laat volwassen worden ze ook laat ingereden moeten worden. is dit waar? heeft iemand nog tips over waar ik op moet letten? het is een merrie zoals jullie wel zullen begrijpen en ze is echt super mooi. ergens deze vakantie gaan we kijken of we langs kunnen gaan. ze staat bij Eurotinkers ik heb al gezien dat die eigenaar bekend is op bokt.nl maar ik zou graag willen weten of er meerdere mensen zijn die hier bekend zijn bij eurotinkers.be en wat zij hiervan vonden?
alvast bedankt,
Tamara

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 21:11

Ze is 2 (drachtig) en beleren onder het zadel! Ik zal goed opletten voordat je dit paard koopt. :n

stalnijmegen

Re: gemiddelde vraagprijs Tinker en wanneer beginnen met beleren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 23:26

poehhh 2jr en dragend nou oke tot daar aan toe, maar dan ook al beleren, en in het tuig kan ze al, nee dat gaat mij iets te ver.
dus ik zou zeggen, stel het is iets, lekker een jaar a ander half terug de wei op doen om verder te kunnen ontwikkelen...

shiladyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 23:28

stalnijmegen schreef:
poehhh 2jr en dragend nou oke tot daar aan toe, maar dan ook al beleren, en in het tuig kan ze al, nee dat gaat mij iets te ver.
dus ik zou zeggen, stel het is iets, lekker een jaar a ander half terug de wei op doen om verder te kunnen ontwikkelen...

helemaal mee eens!

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 09:58

ook ik zou dit niet doen!
2 en drachtig is te vroeg naar mijn idee
2 en bijna beleerd is zeker te vroeg!

als ik jou was zoek ik een tinker bij een particulier.
eurotinkers is een prima man,eerlijke mensen,maar zij kopen goedkope tinkers op bij mensen,in ierland,en verkopen die met heel veel winst door...
dus als je wat verder zoekt vind je die (goedkopere) tinkers bij particulieren ook!

en als je echt eentje van daar wil,koop dan ofwel een onbeleerde en laat ze zelf leren,ofwel eentje die de kneepjes van ht vak al kent....

er staat bv in belgie een kei toffe ruin van 8 te koop,perfect zadelmak,voor 2250 euro....
hier ben je dan in jouw geval veel meer mee dan met een 2-jaarse merrie die drachtig is en te vroeg beleerd...

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 10:13

oei oei oei, zo een zou ik toch echt laten staan, maar wat sneu zeg.

2 jaar vind ik te vroeg om drachtig te laten worden, en helemaal te vroeg om te beleren, erg jammer dat er steeds maar weer mensen zijn die het toch doen.

succes met je zoektocht,

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 10:16

en komt dat veulen dit jaar nog of volgend jaar...
anders zit je wel met een veulen van een ander wat je toch langere tijd bij je paard moet houden... en evt dierenartskosten die je paard nodig heeft ivm bevallen e.d.

ik zou een 2 jarige drachtige die bijna beleerd is lekker laten staan...er zijn genoeg andere paarden te koop

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 10:21

Raar verhaal.

sorrell

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 10:27

Dit is een prima stal waar ze je op weg helpen met zoek / aankoop van een tinker http://www.destoeterij.nl/

een 2 jarige die ze al aan het beleren zijn en een veulen.. neen ik zou het nooit doen!

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 10:29

ik schrok me dood toen ik je verhaal las

een tinker is een laat bloeier en beleren wij altijd pas na 3.5 jaar liefst nog iets later..

dekken ook pas na 3 of 4 jaar en dan is het het 1of het ander en niet beide..

maar mijn hemel 2 jaar drachtig en beleerd worden
hopelijk maak je een foutje in je openingspost want dit zou wel erg schandalig zijn.
zou deze merrie niet kopen krijg je zeker problemen mee..

een goed beleerde tinker kost gemiddeld zo een 3500 tot 4500 euro

onbeleerd stuk goedkoper..

denk goed na voor je iets koopt zit tegenwoordig veel slechts tussen..

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 21:38

ik zie daar bij eurotinkers ook een dabado te koop, da's die van marjolein zeker?

is dat de merrie waar het nu ook om gaat?

Tamara15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-09 22:15

dit is het mailtje dat ik kreeg toen ik om meer info vroeg

Kira kost € 3000; is normaal drachtig van Dreamer waar we dit jaar al onze veulens van hebben . Dreamer staat ook op www.eurotinekers.be

Is zadelmak 2.5 jaar , verkeersmak en loopt voor de koets (is al ingespannen en loopt op de baan maar is nog wat onwennig in koets)

Heeft geen schrik van vrachtwagens , moto’s….

Heel braaf en super mooi getekend.

Groeten

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 08:28

ze zal dan binnekort wel 3 worden
maar is ze dit jaar nog uitgerekent of volgend jaar?
vind het een mooi beesie dat wel
maar vind het wel allemaal erg jong..

edit staat dat ze van 2007
ze doet als je goed kijkt nog erg jeugdig aan..laat dat beesie nog lekker een jaartje groeien!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 08:34

Ik zou het ech niet doen! Het gaat er niet om dat het een 'mooi beessie' is.. Believe me, als je zonder goede informatie een paard loopt heb je een grote kans dat het niet goed gaat *spreek uit ervaring*. 2.5 jaar is wel erg jong om dat allemaal te kunnen..

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 08:37

ik bedoel met mooi beesie dat ze een goede uitstraling heeft maar verder iswel duidelijk wat mijn mening is toch

Jayney

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 09:21

Het is inderdaad een mooi paardje maar zoals andere al zeggen daar moet je niet op afgaan.
2 jaar en drachtig kan opzich prima maar dit verschilt bij iedereen weer wat je daar van vindt.
Maar 2 jaar en dan al beleerd is tog echt te vroeg als je dat doorzet heb je straks een paard met een flink doorgezakte en misschien wel hele zwakke pijnlijke rug.

Persoonlijk zou ik het niet doen.

Maar wil je haar toch heel graag kopen raad ik je aan haar dan bij jou nog lekker een jaar te laten staan haar veulen krijgen en pas als het veulen weg rustig beginnen met he verder beleren.

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 10:18

ja idd als je verliefd bent ben je verliefd..
zou haar dan nog lekker de wei opdoen en haar nog wat jeugd gunnen en baby laten krijgen..

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 10:31

2 jaar en drachtig vind ik nog niet zo'n probleem. Dit is wel absoluut afhankelijk van de merrie.
Wij hebben vorig jaar onze 2,5 jarige laten dekken, die was mooi groot, en al vrij volwassen en dat is ook allemaal goed gegaan. Ik heb hier nu ook een 2 jarige staan, en die is heel anders, geen haar op m'n hoofd die haar nu al laat dekken :n

Maar ik ga mee met de meningen van anderen; 2 jaar, drachtig én nog beleerd vind ik een beetje ver gaan. Dan zou het voor mij of-of zijn, niet allebei. Dat is wel veel voor zo'n jong dier..

Tamara15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-09 12:23

oke ik ga dan denk ik even kijken of ik een ander paardje kan vinden, ik heb ook niet genoeg ervaring om een jong paard helemaal te gaan inrijden :P wel jmmer want ik was echt verlieft op Kira |( maarja het is gewoon triest dat zo'n leuk paardje dan op deze manier zo verpest kan worden :(

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 00:23

Sorry Kytha maar als ik mijn merrie nu heel goed opserveer ben ik toch echt tot de conclusie gekomen dat ze er niet aan toe was om een veulen te krijgen op deze leeftijd ze weet er niet goed mee om te gaan en is zelf nog echt een kind.
Ze doet het verder goed als moeder dat wil ik niet zeggen maar soms kun je echt merken dat ze zelf voor gaat en duidelijk geen rekening houd met haar veulen.
Vandaag heeft het bijna zijn leven gekost en dan ben je toch blij dat je in de buurt ben om haar op haar plaats te wijzen dat er dus een ukkie bij loopt.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 08:12

*laat maar*
ik ga hier verder echt niet op in.. heel sneu dat je zulke dingen zo op bokt kwakt.
Eerst is alles geweldig, en moeten we echt eens langskomen, en nu doe je niks anders dan me hier zwart zitten maken op bokt. Alsof we nooit wat goed gedaan hebben voor Grains.
Vind dit echt heel laag van je.. als je van mening bent dat dat zo is, doe dat dan alsjeblieft via PB, ipv zo op bokt..

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 10:10

Elke ook hier sorry ik bedoelde dit niet als kritiek op jou jij dacht er goed aan te doen om haar te laten dekken je kan niet weten hoe een merrie is na de geboorte van haar veulen.

Jayney

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 10:32

De zijn hier in nederland genoeg tinker fokkerijen. die heel veel leuke en goed bereden paarden hebben voor een leuk prijsje.

Je kan een keer kijken bij

www.irishtinkerstable.nl

of bij wim en hetty kanters
www.tinkerhorseskanters.nl

je kan bij stal mcleod kijken

of bij de bonte parels

of bij stal foubert

of bij de stoeterij

en er zijn er nog veel meer maar weet ze zo een twee drie niet allemaal op te noemen.

diesels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 12:58

Oef, zo'n jong diertje waar al zoveel mee gedaan is kun je echt beter laten staan hoor! Vindt het echt belachelijk dat ze er al zoveel mee gedaan hebben en ze ook nog drachtig is. Die combi is gewoon echt zoveel dat het geen twijfelgevalletje meer is....