zoals velen van jullie nog wel weten heeft paiti ons 2 jaar terug flink voor de gek gehouden. Na 2 keer spoelen dankzij een baarmoederontsteking bleek ze alsnog drachtig te zijn van het superzaad van meadows selwyn! We stonden allemaal vol verbazing en vorig jaar is daar een prachtig kereltje uit gekomen.
Helaas zoals ook vele van jullie weten, zijn er vorig jaar ook 2 veulens van de 3 hier vorig jaar overleden. Dit heeft iedereen hier veel verdriet gedaan en dat maakt het fokken toch altijd spannender.
Dit jaar is het eerste veulen alweer geboren, van Tara van weremere X Meadows selwyn.
het is een prachtige dame die het verlies van vorig jaar een beetje doet verzachten.
Dit jaar verwachten we nog een veulen uit de combinatie Fleur van weremere X Meadows selwyn. deze is nu erg spannend en harst al, dit duurt niet lang meer! We hopen op een prachtig mooi kindje.
Vorig jaar zijn er nog 2 merries gedekt door tolkien, Paiti en Perfect. Helaas heeft dit toen niet gepakt en werden ze beide niet drachtig gescant. Dit is toen niet meer opnieuw gebprobeerd.
Nu is 20 dagen terug paiti opnieuw gedekt door Tolkien van weremere, vandaag werd ze gescant en ze is in een keer drachtig!

Maar daarvoor plaats ik dit bericht niet, het is natuurlijk super dat ze drachtig is gescant maar er was nog meer aan de hand hier. Al weken lopen we perfect te plagen dat ze eens moet afvallen ze is echt lekker dik, maar dit is ze eigenlijk al jaren, ze heeft altijd op het land een niet zo bescheiden grasbuikje welke meteen weer verdwijnt als ze op stal komt. Toch zat iedereen te grappen dat er misschien wel plotseling een veulen naast zou komen te staan! Om de twijfels weg te nemen , want drachtig is ze toch niet! is ze vanmorgen toch maar eens opgevoeld..........

En ja hoor,
Over 6 weken verwachten we een veulen van Perfect van Weremere X Tolkien van Weremere!
Niet verwacht maar oh zo welkom!

Ik werd gebeld door me moeder met het goede nieuws, iedereen is er verbaasd over want ze is vorig jaar echt niet drachtig gescant! We zijn blij dat we het nu weten, we zullen de dame niet meer plagen!
Ik moest het even van me afschrijven, wat een heerlijk gevoel na al die ellende!
Groetjes, Annique