is al weer een jaar of 3-4 geleden namelijk
Maar dan nog, ik houd het wel bij wassen, en mij DA waagt zich er ook niet aan. We zijn het dus samen eens
Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
is al weer een jaar of 3-4 geleden namelijk
Maar dan nog, ik houd het wel bij wassen, en mij DA waagt zich er ook niet aan. We zijn het dus samen eens
mariska32 schreef:Berdien schreef:Ik werk ook altijd met een borstelis meteen de borstel mijtvrij, en je kunt er fijn mee op de huid rossen (vind Jes zo lekker
)
Mocht het afknippen van de sokken niet helpen (wat ik toch wel heel erg hoop![]()
), dan zal ik Cydectin eens voorleggen aan mijn DA
![]()
Inspuiten met Ivermectine doe ik sowieso nooit weer, mijn vorige DA was even 'vergeten' dat sommige paarden daar verkeerd op kunnen reageren en dus dood neervallen. Mijn huidige DA doet dat dus ook absoluut niet.
dat paarden dood kunnen neer vallen klopt maar dat is de "oude" versie,het middel is inmiddels zodanig verbeterd dat dat eigenlijk niet meer voorkomt
Ariebren schreef:mariska32 schreef:Ik werk ook altijd met een borstelis meteen de borstel mijtvrij, en je kunt er fijn mee op de huid rossen (vind Jes zo lekker
)
Mocht het afknippen van de sokken niet helpen (wat ik toch wel heel erg hoop![]()
), dan zal ik Cydectin eens voorleggen aan mijn DA
![]()
Inspuiten met Ivermectine doe ik sowieso nooit weer, mijn vorige DA was even 'vergeten' dat sommige paarden daar verkeerd op kunnen reageren en dus dood neervallen. Mijn huidige DA doet dat dus ook absoluut niet.
dat paarden dood kunnen neer vallen klopt maar dat is de "oude" versie,het middel is inmiddels zodanig verbeterd dat dat eigenlijk niet meer voorkomt
Vasthi schreef:Het zit anders dan hier vermeld!
Quote uit de Battie:
De injectie zelf is erg veilig, maar de olieachtige vloeistof waarin het is opgelost wordt door paarden slecht verdragen, waardoor er (een weliswaar minieme) kans is op een fatale shock. Dit geldt zowel voor intramusculaire inspuiting (in de spier) als ook voor intraveneuze inspuiting (in de bloedbaan).
Ik gebruik voor mijtbestrijding Eprinex pour on (op basis van ivermectine). Dit is ook een middel voor koeien. Om het hele been goed te behandelen gebruik ik een kwast met stugge haren waarmee ik het spulletje tussen de haren direct op de huid van het been aanbreng. Rotklus, maar het werkt prima, helaas komen de mijten na verloop van tijd wel weer terug.

mariska32 schreef:in de laatste BIT stonden een aantal tips tegen mijt.
in dat artikel werd ook vermeld dat honden vlooienshampoo! erg goed werkt maar mag eigenlijk niet voor paarden gebruikt worden.
iemand daar ervaring mee?
Ariebren schreef:Goeie tip.
Na googelen erachter gekomen dat de werkzame stof Permethrin is. Een insecten bestrijdings middel.
Alleen Wikipedia geeft aan dat Permethrin kanker verwekkend is.
En defencare is in de internet handel verkrijgbaar.
). Binnen een paar dagen had hij heel zijn hoofd kapotgeschuurd (waar het begon), en ook flinke plekken op zijn schouders, flanken en benen.
) en is behandeld met Eprinex Pour-On.
En dat is eigenlijk begonnen nadat ze jaren geleden tegen mijt gespoten is.
) maar het ziet er nog rustig uit
En dan zit ik dus mooi
Berdien schreef:Oké, helder![]()
Jessie heeft het eigenlijk al zolang ik weet. Waarschijnlijk door transport, verzwakte weerstand, dicht op elkaar gepakt etc. DA gaf eigenlijk al aan dat het waarschijnlijk nooit meer weg gaat, maar dat ik het gewoon moet blijven onderdrukken/bijhouden.
ik zou wel graag meer informatie over die hondenshampoo willen hebben, waar dat te halen is ect. DA gaf namelijk ook aan dat het hoogst waarschijnlijk is dat hun straks ook de sebacil niet meer kunnen leveren door die ********** regelgevingen![]()
En dan zit ik dus mooi