zuzu schreef:iradeloos...bang dat ik mijn paardje zou gaan verliezen ..... totaal nergens verstand van ...nergens over gelezen enz.
dus op zo'n moment neem je alles aan ..... je moet iets
Verwijt jezelf dit niet, als je radeloos bent dan zoek je naar oplossingen, dat heb je gedaan. Als je naar het NU kijkt zijn alle lichamelijke oorzaken min of meer uitgesloten. Dat neemt natuurlijk helemaal niet weg dat je paard zich ziek voelt en sloom is en jij nog steeds op zoek bent. Je paard is duidelijk ziek geweest gezien afwijkende waarden in het bloed. Wat het is geweest is nu toch niet meer te achterhalen. Vooruit kijken dat kan wel. Gewoon gaan wandelen en wat trainen met je paard, herstellen kost veel tijd. Misschien kan het je een klein beetje troosten in je onterechte schuldgevoel ( je hoeft je echt niet schuldig te voelen!) dat ook ik heb gemodderd met een paard, paard heeft weliswaar Cushing, maar ik had het opgegeven dat dit paard ooit nog lekker in haar vel zou zitten. Ik ben haar dus wel wat bij gaan voeren in overleg met een voedingsdeskundige. Ik heb ook eerst ongeveer een jaar helemaal niets van dit paard gevraagd, ze mocht gewoon in de wei of paddock ( ik moest wel op haar gewicht letten) Nu gaat het echt bijzonder goed met haar, misschien wel juist door het loslaten dat het ooit nog goed zou komen.
Om je op te beuren, misschien helpt het een beetje, mijn paard dat niet te berijden was, mepte en trapte door overgevoeligheid. Spelen en kleine stukjes vragen een kwartiertje per dag kan al schelen,
filmpje wat spelen de kwaliteit van filmpje is slecht, ik heb het gefilmd met de fotocamera.
Misschien is het voor Blaze ook leuk, gewoon wat onzin doen. Je ziet ook dat er nog wel 60 kilo af mag. Of dat lukt weet ik niet. Haar overgevoelige vacht en de hyper met aanraking is weg!! Conditie heeft ze ook niet, maar lol hebben we wel.