[TI] Schone staart en billen houden na trailerrit?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Vasthi

Schone staart en billen houden na trailerrit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-09 14:51

Mijn Tinkers drijven me tot wanhoop....Vooral Cesair met haar witte staart.
Gaan ze voor een evenement brandschoon de trailer op, krijgen ze het toch weer voor elkaar om de billen en staart tijdens de rit (met staartbandage of beschermer om) helemaal onder te poepen. Nou krijg dat dan nog maar schoon........

Hebben jullie tips om dit probleem te voorkomen?

MarliesV

Re: Schone staart en billen houden na trailerrit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 14:53

Voorkomen geen idee.
Maar kan je niet van te voren iets van vaseline aan haar billen smeren zodat je het smeer er makkelijker en sneller af kan halen?

Staartzak zou toch voldoende moeten zijn om te voorkomen dat de staart vies wordt. Evt even een extra bandage bovenaan er om heen.

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 14:56

Ik zou dr achterbenen en dr staart overmatig insprayen met Equishine voordat ze de trailer opgaat, dan kan de mest niet makkelijk hechten en was of borstel je het meestal zo uit.
Anders inderdaad een staartzak erom draaien.

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 14:57

staartzak met bandage :j

heb laats ook iets gezien, maar weet niet meer hoe het heet :o het ging om de billen heen, zodat de billen ook niet vies worden
maar waar ik dat nouw heb gezien :? ik zal eens zoeken ;)

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-09 15:00

Probleem is dus dat ze haar staart met bandage/staartzak/beschermer tegen haar billen knijpt en er dan nog poep uit gaat persen :( Op de witte billen zitten dan dus grote natte stresspoep vlekken......

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 15:02

heb je der staart over de stang? of niet :)

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 15:04

Ik heb er ook altijd last van, bij mij scheelt het als ik de stang van de trailer naar voren zet (dus dat hij met z'n billen niet meer tegen de achterklep aan staat). Het gaat bij mij wel om een paard van 1.80 weet niet of je tinker ook tegen de achterklep aanstaat maar mischien helpt het.

kaatjemuts

Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 15:04

ik doe mijn paard zijn staart in een staartzak, die ik dan ook nog omhoog bind, zodat hij niet een zakje kan maken van zijn staart (daar schijt ie dan vervolgens in).... zijn billen spuit in dik in met equishine, zodat de stront er makkelijker afgaat. als ik hem van de trailer afhaal, ga ik er nog ff met een natte doek overheen, maar ik heb een vos, dus die heeft al een redelijke strontkleur :D (gelukkig ;) ) en dan valt t niet zo op....

wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 15:08

Ja je hebt idd van die zakken die ze in sommige steden ook om moeten, die vangen de mest op..
Dat is mischien wel handig voor op de trailen, scheelt ook weer de trailen schoonmaken ;)

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 15:08

Wat heb jij een VIEZE merrie :')

elfje72

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 15:16

wij hebben schimmels en wij doen een staartbeschermer om de staartwortel. De staart wordt ingespoten met equistar en als het droog is doen we er een (losse) vlecht in en in de staartzak.
De staartzak wordt vastgemaakt aan de deken zodat het goed hoog blijft zitten. Omdat de ze een deken op hebben zijn de billen altijd schoon bij aankomst.

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 16:53

hier gaat de staart in de vlecht, en dubbel omhoog geknoopt, vervolgens staartzak aan en dan aan de bovenzijde een bandage om de staart heen, eventueel af te werken met plastic (niet doorlaatbaar)
verder transportbeschermers om, zodat de spronggewrichten niet onder de mest hangen
billen worden flink ingesprayd met ontklitter

de billen zijn meestal toch wel weer smerig, maar dat is er met cowboy magic green spot remover of canter coat whitener in een mum weer afgewassen!
pas als alles weer proper is haal ik de staart en de benen uit hun beschermers

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 21:09

wat heb ik dan een zoet paard, hoge beschermers waar hij bijna niet meer mee kan lopen zijn genoeg.

Ehum...ja opbinden die hap en de staart over de stang heen hangen. Lastig hoor Diny!

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-09 22:14

Die van jou is een mannetje, dat scheelt Chev.... :+

De staart gaat niet over de stang. Ik heb wel eens ergens gehoord/gelezen dat dat gevaarlijk kan zijn?

Hoge en goed aangesloten beenbeschermers heeft ze om, dat scheelt al vieze spronggewrichten, maar een deken scheelt echt niet voor vieze billen :n

De tip van ontklitter en Cowboy Magic zal ik gaan toepassen.

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 22:18

Vasthi schreef:
Die van jou is een mannetje, dat scheelt Chev.... :+

De staart gaat niet over de stang. Ik heb wel eens ergens gehoord/gelezen dat dat gevaarlijk kan zijn?

Hoge en goed aangesloten beenbeschermers heeft ze om, dat scheelt al vieze spronggewrichten, maar een deken scheelt echt niet voor vieze billen :n

De tip van ontklitter en Cowboy Magic zal ik gaan toepassen.

Gevaarlijk :) ? nog nooit van gehoort ;) doe het altijd bij alle paarden die ik inlaad :+

daniweerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 22:43

Het schijnt dat de staart kan breken als een paard onder uit glijd
dat hebben ze mij weleens vertelt, en sindsdien vind ik het ook griezelig. Hang de staart nu ook niet meer over de stang.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 22:54

Ik doe het zelf ook niet hoor de staart de overheen, maar Diny, die van mij kan dan wel een mannetje zijn maar zijn poepgaatje zit dan echt niet gelijk op zijn voorhoofd hoor hihi!

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 22:57

Ik zou er wel eens een grote kurk in willen douwen zo gek word ik er van!!Ontklitter werkt goed maar dan moet de mest wel al droog zijn.Dat geluk heb ik nooit.Nooit geen schimmel meer!

mamabird

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 23:00

Mijn paard poept niet in de trailer, HEEEEERLIJK!! Wist ik niet toen ik hem kocht, maar vind het een prima bonus hahaha

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 23:04

hmm, poept jouw tinker écht uit stress/paniek? of poept ze 'gewoon' ? misschien kun je uitzoeken wáárom ze poept áls daar een specifieke reden voor is én dát oplossen? *gaat nog even verder denken voor het 'vieze billen/staart probleem'*

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 01:30

De meeste paarden mesten op de trailer.
Je snapt niet waar ze die berg drollen vandaan halen in een ritje van een uurtje.
Is een paard gewend om trailer te rijden dan wordt het mesten een stuk minder.
Een oplossing is om het paard voor de trailer rit op rantsoen te zetten.
Dus de laatste 12 tot 24 uur minder hooi geven.
Ander systeem is, paard op de trailer en dan meestal mesten ze gelijk al. Dus in de gaten houden en staart optillen.
Er zijn bij mij paarden die gaan in de stalgang al mesten zodra ze zien dat de trailer aangekoppeld wordt.
Dus het overdadig mesten op de trailer is een vlucht reactie.
Zijn ze eenmaal vertrouwd met het trailer rijden dan wordt het mesten minder.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 06:18

ben ik wel met Ariebren eens, Chuck is soort verliefd op zn trailer en poept er alleen in als hij echt moet, maar meestal niet.
Qannick schijt ook de hele zooi onder :D

dat van die staart over de stang klopt, heeft de bereden politie mij verteld, schijnt dat als je paard onderuit schuift de staart dan omhoog kan knikken en kan breken, ik deed dat dus ook maar toen zij Chuck nog als paukenpaard gebruikten vertelden ze mij dit.

Wij proberen Qannick ook te leren dat de trailer heel leuk is zodat we vh onderpoepen af zijn, verder gebruik ik ook een staartzak.

nonnetje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 12:57

voorkomen is moeilijk ik bandangeer de staart altijd hoog in !! en de achterbenen ook!! de billen spuit ik in met cowboy magic! en altijd fles droogshampoo mee doet wonderen!!!!! wel schone handoek of borstel mee nemen dan

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 14:14

bij mijn tuiger zit het stront werkelijk tot halverwege de trailerwand. Geen idee hoe ze het doet, maar het is echt een poepfestijn als mevrouw erin heeft gestaan! Het enigste wat ik kan doen is daarna transportbeschermers te drogen leggen ( als ze ze de dag erna nodig heeft) of wassen en dan zoveel mogelijk poep eruit te halen en het ding open te laten staan om te drogen... De vlekken op mijn paard komen gelukkig niet hoger dan de schouderhoogte...

Ik ben even de naam vergeten, maar je hebt dus van die vriendelijke bleek dat je bij witte kleren in de was steekt om ze mooi wit te krijgen. Dit is huid vriendelijk en kan je ook op je paard gebruiken.
Kan je dus niet helpen om te voorkomen, maar het is iig iets om na de daad te doen...
(Dus aanmaken en in een plantenspuit, en hup, weer mooi wit kontje en staart)

Zoefff

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 14:24

en een schone doek om de trailer stang binden?? Die van mij presteerde het altijd om op de stang te poepen en daar dan tegen aan te gaan staan, daar werden haar billen dan vies van, niet van haar staart (die dan in gebonden zat).
Mijn enige wens toen troy geboren werd is dat hij een zwarte staart zou hebben nu weet ik weer waarom :)