[TI] Tinker verzekeren?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kytha

Tinker verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-07 15:50

N.a.v. rontgologisch keuren, en de dikke vette rekening die vanmiddag op de mat viel (van Darlah nageboorte etc, en alles rondom Shak en euthenasie), vroeg ik me af of jullie je Tinkers verzekerd hebben?

Shak was niet verzekerd, en ook Darlah en Kenyi niet.
Ik weet niet of het verstandig is, ik heb al 7 jaar paarden en tot vorig jaar juni is de veearts hooguit voor een enting langsgeweest. Vorig jaar flink pech, en dit jaar is ook gewoon een hel, en een hoop verdriet en veul kosten. Maar natuurlijk weet je dat zoiets kan gebeuren en heb je geld achter de hand.

Ik ben dus eigelijk heel benieuwd of die van jullie verzekerd zijn, gewoon omdat ik nu, na alle ellende zit te twijfelen of ik ze wel of niet laat verzekeren...

Rian1984

Re: Tinker verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 15:52

Ik denk dat het weinig uit maakt wat voor een ras je paard is maar dat je gewoon altijd moet verzekeren!
Dit voorkomt echt een hoop ellende!

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-07 15:54

Riswa schreef:
Ik denk dat het weinig uit maakt wat voor een ras je paard is maar dat je gewoon altijd moet verzekeren!

nouja, ik denk dat je een goed duur sportpaard eerder laat verzekeren dan een gewoon recreatiepaard.. vandaar eigelijk mijn vraag

stalnijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 15:55

Ik heb ze allemaal verzekerd gehad...

Maar na jaren van betalen, heb ik besloten ze allemaal uit de verzekering te halen... Nu heb ik er dus geen meer verzekerd.. Waarom???
Omdat het me klauwen vol met geld koste elk jaar ( als ik nu al dat geld optel, had ik meerdere peerdjes kunnen kopen)
en stel mn paard richt schade aan, aan derde, valt dat onder mn eigen WA verzekering, dus dan had ik nog niks aan zo een paarden verzekering, ja voor DA kosten en als ze dood zouden gaan.. Maar in al die jaren heb ik geen hoge DA kosten gehad waarvan ik vond dat ik de rekening naar de verzekering moest doen.. Dus mij heeft het alleen maar geld gekost

abby

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 15:55

Mijn paarden zijn verzekerd, alleen Taav hebben wij vorig jaar teruggekocht van de verzekering. Zelfs Limo is nog verzekerd. Taav zat in een sportverzekering, Meagan en Limo een klasse daaronder. Dood door brand en hemelvuur heb ik apart bijverzekerd.
Helaas heb ik al meerdere malen gebruik moeten maken van de verzekering en ondanks dat ik financieel dermate draagkrachtig ben dat ik deze facturen ook zelf had kunnen betalen, ben ik wel blij dat ik ze in de verzekering heb. Ik hoef nooit een keuze te maken voor wel of niet behandelen op grond van mijn financiën...

Edit... op grond van haar prestaties en niveau van opleiding zou Meagan eigenlijk ook wel naar een sportpaardenverzekering over moeten.
Laatst bijgewerkt door abby op 03-05-07 15:58, in het totaal 2 keer bewerkt

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 15:57

Amy zit op het moment in het pakket van mijn ouders. Lachen
Dat was met onze shet zo en Amy zit daar nu ook in. We zijn verzekerd bij de RVS.

Wel wil ik haar binnenkort een speciale paardenverzekering geven omdat ik wedstrijden ben gestart en ik haar ook nog eens wil laten dekken. En dan is het risico dat er wat gebeurt (vooral bij dracht/geboorte) toch groter (of je hebt eerder een DA nodig) dat er wat is..

Bij mij komt ook alleen de DA langs om te enten, maar als het eens misgaat wil ik toch goed verzekerd zijn. Vandaar dat ik nu wat aan het rondkijken ben voor een geschikte verzekering.

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 16:11

Blackstar heeft ook een verzekering. Heb de dierenarts nog nooit nodig gehad voor haar (alleen voor enting dan he) Ben nu dus ook druk aanhet denken zal ik haar nog wel laten verzekeren of toch niet. Ben er nog niet over uit.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 16:17

Wat aan paarden te verzekeren is/was is ook verzekerd voor dood en grote dure DA rekeningen bijeen speciale kliniek. En de premie voor de komende jaren hebben we er wel al uit na een overlijden van een verzekerde pony.

Connor is verzekerd voor een bedrag van dacht ik rond de 4000 euro even uit het hoofd.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 16:22

ik heb sil goed verzekerd hoor

hij is voor diefstal, veearts, dood en nog iets ?????
eigen risico van 100 euries (met uitzondering van een paar klinieken waar de verzekering een deal mee heeft daar is ie voor de volle 100% verzekerd)
ik betaal er 470 per jaar voor ofzo ??? en dan hoeft ie ook niet naar nood slacht maar kan ie gewoon rustig worden ingeslapen

Rian1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 16:24

Mazzel-meid schreef:
Riswa schreef:

nouja, ik denk dat je een goed duur sportpaard eerder laat verzekeren dan een gewoon recreatiepaard.. vandaar eigelijk mijn vraag

Ja daar heb je wel weer gelijk in.. Had ik even niet bij stil gestaan..
Ik heb er toen bewust wel voor gekozen.. Mijn pony was vrij goedkoop wat betref onderhoudt vandaar dat ik het geld voor de verzekering wel kon missen, maar kan me voorstellen dat dit niet voor iedereen aan de orde is..

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 18:14

Jessie is uit mijn blote hoofd (mijn vader heeft dat doen geregeld) verzekerd voor dood door brand, bliksem inslag en noodslachting. Volgens mij nog wel wat meer, maar dat weet ik zo niet. Wel voor een paar dingen, maar ook wel meteen de basis van de basisverzekering Knipoog

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 18:34

ik heb mijn tinker ook verzekerd en ze zit in de uitgebreide paarden verzekering en betaal 148,- per jaar

jacky2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 18:43

Macho is ook verzekerd voor diefstal,brand,beperkte ziektekosten,en als hij komt te overlijden.

Ik betaal E400,00 per jaar,macho is verzekerd voor E3500,00,
eerst was hij verzekerd voor E2500,00 maar dat heb ik vorig jaar laten veranderen.

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 19:47

ik ben verzekerd voor schade tegenover derden. we hebben jaren "dure" sportpaarden gehad en die verzekerd voor véél geld.
en elke keer bedrogen en hartstikke bedrogen uitgekomen als er wat misging.
ik vind die verzekeringen dus dikke bullshit en megaweggegooid geld.
nouja, ieder zijn ding natuurlijk Knipoog maar mij zie je nooit meer een paard verzekeren

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 20:03

Verzekeren van paarden is een reken som.
Heb je er één of twee, dan doen.
Heb je er meerdere dan moet je het risico afwegen.
Verzekeren voor het minimale of inclusief alles wat te verzekeren is.
Anders betaal je aan premie meer dan één paard waard is.
400 euro voor een bedrag van 3500 vind ik heel veel.
Maar dit is inclusief ziekte kosten met een eigen risico van ?? hoeveel.
Zet elk jaar 400 euro opzij en binnen 10 jaar heb je genoeg om een ander paard te kopen.
Maar stel dat het paard van 3500 euro een beenbreuk krijgt.
Een hoop getob, de echte kosten van veearts en kliniek worden betaald met aftrek van eigen risico.
Jouw reiskosten en bijkomende snipperdagen zijn voor de eigen portomonee.
Je paard overleefd het niet.
En dan, krijg je maximaal 3500 euro terug.
Koop je dan gelijk weer een ander paard?
Dat geloof ik niet.

Een paard verzekeren is een kapitaal verzekering.

Na 10 jaar paarden houden kan ik eerlijk zeggen dat ik, niet verzekerd zijnde, er flink op verdiend heb door geen paardenverzekering te hebben.
Laatst bijgewerkt door Ariebren op 03-05-07 20:38, in het totaal 2 keer bewerkt

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 20:08

Heb hier ook alles uit de verzekering getrokken..ze waren nog verzekerd voor een afgebroken maanhaar bij wijze van spreken.

Premies betaalt maar tot uitkering van declaraties is het nooit gekomen door de kleine lettertjes zoals hoogte van de rekening etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 20:23

Ik vind het verzekeren maar lastig. Ik heb hier en daar ook eens info ingewonnen. Ik wilde graag voor ziektekosten verzekeren.
Maar de basisverzekering is dat als je paard door een ongeluk of iets dergelijks overlijdt, je een bedrag terug krijgt, kun je dan eventueel voor een nieuw paard gebruiken. Deze heb je in basis en uitgebreid.
Als je die had afgesloten dan kun je de verzekering uitbreiden met ziektekosten.
Voor de basis was die ziektekosten voortkomend uit bijvoorbeeld een ongeluk.
Wanneer je de uitgebreide basisverzekeing had, dan kun je de ziektekosten ook uitbreiden met blessures die niet uit een ongeluk of iets dergelijks komen. Zeg maar een gewone kreupelheid, hoestjes en dergelijke.
Maar dit is stervensduur!! Het was trouwens bij Interpolis. Dan hoor ik ook best vaak dat verzoeken tot uitbetalen worden afgewezen.
Volgens mij kun je niet alleen tegen ziektekosten verzekeren, volgens mij is dat altijd een uitbreiding.
Ik had ook net weer een rekening van 126 euri, voor het nakijken van een kreupel been en 2 spuiten Huilen Boehoe en dit is dan nog maar een kleintje. De castratie en dergelijke komt nog!

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 20:27

veel dingen kunnen en worden op eigen nalatigheid gegooid..daar ga je dan met koudbloedenmok..

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 20:54

Ik heb Keeva nog verzekerd, maar denk er sterk over om dat op te zeggen. Ons vorige paard (geen tinker) zijn we verloren na een maagtorsie, en toen heb ik dus meteen besloten m'n volgende paard te laten verzekeren. Je blijft ZO met lege handen achter, geen paard, helemaal niks meer, en ook geen geld om - na verloop van tijd - een ander paard te kopen (want het gaat toch in je bloed zitten, hé... Knipoog ). Keeva is verzekerd voor plotseling overlijden door ongeval of koliek. Dierenartskosten zijn niet meeverzekerd. Ik betaal iets van 150 euro per jaar. Maar zoals Ariebren zegt, tel het 'ns bij elkaar, zeker bij meerdere paarden ... je betaalt je schéél aan verzekeringskosten, en waarschijnlijk heb je het nooit nodig ...

Ik vind het een moeilijke afweging ... omdat ik ook met Keeva fok, loopt ze natuurlijk meer risico's ... van de andere kant, je kunt je wel tegen ALLES verzekeren ...

Hoe hard het misschien ook klinkt, ik heb Keeva destijds verzekerd om een ander paard te kunnen kopen, mocht haar iets overkomen. Maar inmiddels is Kyara erbij gekomen (die overigens niét verzekerd is), dus als er eentje iets overkomt, heb ik altijd nog een paard over ...

Ik denk dat ik de verzekering einde van dit jaar opzeg ...

Schafstall

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 20:56

Hier ook bewust geen verzekering. Verzekerde bedrag is vaak tot de verzekerde waarde. Als je een keer goed aan de beurt bent met een bezoek aan de kliniek is de verzekerde waarde ook te weinig. Dan moet je alsnog bij betalen. En net als Ariebren zegt........ga je met het geld wat je uitgekeerd krijgt bij overlijden gelijk een ander paard kopen.
Uiteraard zijn ze wel WA verzekerd (in Nederland is dat meeverzekerd op de wettelijke aansprakelijkheids verzekering, in Duitsland moet je daar een aparte verzekering voor afsluiten)

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 21:03

Aanvullende verzekering voor dracht zou mij nog laten twijfelen...niet bij mijn kleintjes want daar staat het aankoopbedrag niet mee in vergelijking qua kosten die kunnen voorkomen maar bij grote zoals bijvoorbeeld het paintje hier op stal zou ik dat wel doen als ze drachtig zou zijn.

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 21:11

Hier hebben we ze alle 4 in de basisverzekering...dus niet bijverzekerd voor ziektekosten oid. Dus alle DA-kosten komen sowieso voor onze eigen rekening.
De enige reden waarom ze bij ons verzekerd zijn is om, als ze plots overlijden toch nog enig geld terug te krijgen om na verloop van tijd evt. weer een nieuw paardje te kopen.
Alhoewel...als ik erbij nadenk...is het eigenlijk bullshit. Hebben ook een paard gehad die afgemaakt moest worden maar geen cent van de verzekering omdat hij niet onder die specifieke dekking viel.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 21:21

Een aanvulling op mijn vorige post.
Verzekeringen zijn in Nederland een goudmijn voor de verzekeringsmaatschappijen.
We zijn verplicht om onze auto WA te verzekeren.
Waarom, omdat de schade die we kunnen maken met die auto niet betaalbaar is voor een eenvoudige auto rijder, of paardenhouder.
Een hypotheek verstrekker eist het zelfde.
Een WA verzekering voor gezin en huisdieren kost heel weinig, maar is risico dekkend.
Waarom iets verzekeren als het toch doodgaat.
De kosten die je had, zoals stalling, enz. stoppen dan gelijk.

Val mij er niet op aan, maar ik zie dieren verzekeren het zelfde als loten kopen in de staatsloterij.
Het kost geld en brengt voor heel weinig personen winst op.

Emotiomele waarde is niet te verzekeren.
Heb daar al genoeg van meegemaakt.

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 21:29

dat ben ik zeker wel met je eens Ariebren!

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 21:31

Idd, ik heb ook zo'n vermoeden dat ik na verlies bij overlijden niet met het terugkrijgen van geld bezig zou willen zijn. Welles/nietes en allerlei clausules die weer kunnen uitsluiten. Het leed is al pijnlijk genoeg...