[SGW] Verslagen CNC Tongeren

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

TeeGee

Verslagen CNC Tongeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-08 12:21

Kom maar op met jullie verslagen!

Eventinggek

Re: Verslagen CNC Tongeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 15:07

Kort verslagje (ben nog te moe om uitgebreid te typen Slapen ):
De cross in Tongeren was zwaar, maar wel echt n suuuuuuuuuuper mooie wedstrijd! *LOL* Begon helaas met een mega oliebol dressuur proef; mijn ring lag naast een koeienwei waar precies toen ik erin moest ook een hele enge ezel Clown zich al balkend ah rollen was, n stuk of wat koeien aan t drinken uit een grote drinkbak die op n meter of 4 vd ring lag met een wateraansluiting die daarna al sissend de bak ging bijvullen Rolleyes Hamer
Dat was helaas toch echt ietsie té veel vh goede voor Pasjha. Hij was er gewoon echt niet langs te krijgen.... De hele proef. Stond dus laatste na drs en daar baalde ik echt mega van.

Springen viel me tegen omdat t in n dal lag, dus gedeeltelijk bergop en bergaf; 2 balken maar dat ging eigenlijk nog. Dat vind ik echt lastig.

Gistermiddag de cross: terrein was flink heuvelachtig, we moesten echt verschillende keren flinke steile stukken klimmen. Eerst n meter of 6 en later n flinke berg van n meter of 20 hoog, en daar begonnen de echte moeilijke sprongen pas... Had op 6b 2 weigeringen, had ik helemaal niet verwacht, waren gewoon 2 smalle huisjes in n flauwe bocht. Daarna had ik op hindernis 21a (coffin) nog een stop omdat ik Pasjha er gewoon niet meer netjes voor kon krijgen. We hadden allebei de pijp leeg op t laatst. Het was wel echt een mega vette cross!

Het was geen schoonheidsprijs waard, maar wat was ik blij dat ik rond ben gekomen! Haha! Ben er eigenlijk toch ook echt trots op, ondanks de stops. De hindernissen op zich waren wel best technisch maar echt niet té, maar de combinatie met de flinke heuvels maakte t echt heel zwaar. Er werden dan ook best veel fouten gemaakt in de cross. Was uiteindelijk iets van 25e vd 35 (weet t niet meer zeker), geloof dat er n stuk of 7 gediskwalificeerd waren.
Ik moet maar nóg meer aan onze conditie gaan werken Bloos Pasjha had er best moeite mee, maar dat kwam denk ik ook vooral door de hitte. Het was best benauwd en heel warm, ging zelf bijna van mijn stokje toen ik m op aan t zadelen was voor de cross. (we hadden wel flink gefeest zaterdagavond Haha! Cool , maar ik hoefde gisteren wel ook pas om 4 uur te crossen) De stallen waren in een tent en daar was t echt super benauwd....

Ik was blij dat Ibonn me heeft geholpen na de cross Haha! Die heeft Pasjha uitgestapt zodat ik effe kon bijpuffen na de cross en daarna ook nog geholpen met afzadelen en afspuiten Lovers
Ben en zijn vrouw en mijn vriend waren gistermiddag ook nog komen kijken! Echt leuk. Ben wilt volgend jaar ook al op de zaterdag komen, die houdt wel van n feestje Haha!

Het was een super gezellig en vooral leerzaam weekend. Ik was heel blij dat ik naast fam. Smulders mocht staan Haha! is erg fijn om bij de meer ervaren ruiters te kunnen zitten! Die weten ook precies wat je allemaal nodig hebt als je een paar dagen weggaat met je paardje Clown Vrijdag hebben we lekker gebbq'd en daarna met de club uit Ysselsteyn n leuk spelletje gespeeld Huilen van het lachen ROFL

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 15:08

Op Temps du .... (link staat op www.eventingsport.com) staan geloof ik foto's van Tongeren, maar ik vind mezelf nog niet....

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 15:12

Toch goed dat je 'm uitgereden hebt Suus! Heuvelachtig terrein valt idd niet mee!
Vertel eens wat meer over dat spelletje.........

sfranken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 15:38

Ik heb een heerlijk weekendje Tongeren gehad!!!
Vrijdagochtend op tijd gegaan. Daar een mooi plekje uitgezocht voor de caravans en de voortent opgebouwd. Alles uitgeladen en de paardjes op stal gezet. Lekker wat gereden en wat rondgestapt. 's avonds frietjes gehaald en de cross gelopen. Daarna het de smullies en Suus een spelletje op de camping gedaan, errug gezellig. Haha!
Zaterdag dressuur ging redelijk en springen foutloos. De andere Ysselsteynse dames reden ook goed. Alleen had Jupiter was spatjes. Ging in de dressuurproef flink omhoog en wilde niet door een hoek. In het springen ging hij ook nog even op 2 benen staan maar nadat hem even gezegd werd dat het zo niet de bedoeling was ging het weer goed.
s'avonds gezellig gebarbequed (jullie snappen wat er staat...) en daarna flink gefeest in de tent. Ik had er zondag nog plezier van..... Verward
De cross ging heerlijk, was foutloos en het gaf een super gevoel. Ik had niet echt voor de tijd gereden en had dan ook veel tijdfouten. Uiteindelijk toch nog goed genoeg voor de 10e prijs!!! I'm still coming back. Het was echt super voor mijn vertrouwen. Ik had 1 mindere sprong in de cross en de rest voelde echt geweldig!! *LOL*
De andere dames waren derde en vijfde. Dus een geslaagd weekend voor ons

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 15:39

Fijn Sabine! Langzaamaan komen jullie weer helemaal terug.

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 15:43

Nogmaals iedereen gefeliciteerd, ik heb in het fotogedeelte wat sfeerfoto's en foto's van Suus geplaatst.
Suus: de kwaliteit is op Mijn Album flink verminderd maar als je de foto's wil, zet ik ze wel op CD en stuur ze op. Laat maar weten.

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 16:06

Suus: balen van je weigeringen zeg! Maar het is wel een goed leerervaring geweest dan...!

Sabine: Super zeg! Proficiat met je prijs en wens de andere dames ook maar proficiat van me Haha!.

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 18:12

Super Sabine! Dat geeft weer vertrouwen voor de toekomst!

Fijn dat je bent rondgekomen Suus, duidelijk weer een stapje hoger qua nivo, weet je ook weer waar je aan moet werken.

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 09:50

SGWuppie schreef:
Fijn dat je bent rondgekomen Suus, duidelijk weer een stapje hoger qua nivo, weet je ook weer waar je aan moet werken.

Ja echt wel Ja alles bij elkaar was t echt n pittige cross, een volwaardige een * Clown Weet nu waar ik aan moet werken als ik op dit niveau verder wil Bloos Nóg meer conditie Knipoog Slapen

Verder ga ik in het vervolg ook echt voor zulke wedstrijden iets van elektrolyten bijvoeren (effe nog een zelfmaak-recept opsnorren, schijnt n heel simpel mengseltje te zijn). Pasjha was namelijk echt héél erg ah zweten (ik had t natuurlijk ook best warm hoor ROFL). Verder heeft hij natuurlijk 2 dagen in een benauwde stal gestaan, ook niet echt bevorderlijk. Heb gisteren met Ben besproken dat we gaan kijken hoe we hem iets pittiger kunnen krijgen. Hij heeft vaak niet echt zin om te lopen als ie moet werken, ik moet er altijd echt flink aan rijden. Het is niet zonne vlotte Clown En bij n cross als afgelopen weekend moet ie wel iets extra over hebben. Dus we gaan kijken hoe hij t op wat ½ haver erbij doet., hij krijgt nu alleen sportbrok met gerst.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 10:19

super gedaan Sabine, kan me voorstellen dat je vertrouwen een flinke opsteker heeft gekregen.

Suus, toch een hele ervaring rijker! Tongeren is echt gaaf Ja

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 15:28

Suus, had al een en ander van Patricia gehoord, maar ben blij dat je er zo tegenaan kijkt, en dat je toch trots bent op je presentatie.
Het standaard-zinnetje maar toch echt waar, volgende keer beter! hihi
Ik baal wel dat ik er niet bij was, volgens mij hebben jullie het echt gezellig gemaakt daar....
Ik had ook lol, maar dat met mijn vriendinnen op een zeilboot, aan de andere kant van het land, Harlingen naar Terschelling....

Ennu electrolyten zijn altijd goed, heel belangrijk zelf (als je het mij vraagt.....)
Basterdsuiker en zout (dacht ik....)

Jiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 22:05

ik voer ook electrolyten bij...

en tongeren is idd altijd erg mooi!!
was ook weer gezellig dit jaar en ben best tevreden over mn paardjes...

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-08 22:10

Goed gedaan hoor Suus!
Sabine ook netjes!!

Jiska hoe ben jij gegaan??

WENDYBASTEN

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 10:42

Tongeren was super gaaf. Ja
Dressuur goed gereden al had de jury een andere mening Huilen , springen een pech balkje (valt niet mee op zo'n glooiend terrein Knipoog ) en de cross foutloos.Mooie 3e prijs.

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 11:31

Yolien schreef:
Suus, had al een en ander van Patricia gehoord, maar ben blij dat je er zo tegenaan kijkt, en dat je toch trots bent op je presentatie.
Het standaard-zinnetje maar toch echt waar, volgende keer beter! hihi
Ik baal wel dat ik er niet bij was, volgens mij hebben jullie het echt gezellig gemaakt daar....
Ik had ook lol, maar dat met mijn vriendinnen op een zeilboot, aan de andere kant van het land, Harlingen naar Terschelling....

ach ja, leuk weekendje met 'normale' Huilen van het lachen vriendinnen is ook leuk Haha!

Yolien schreef:
Ennu electrolyten zijn altijd goed, heel belangrijk zelf (als je het mij vraagt.....)
Basterdsuiker en zout (dacht ik....)

En dit doe je dan in het drinkwater hé? Hoeveel? Een maatschepje of zo per volle emmer water?

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 12:15

Kan ook over de brokken, als je paard het niet zo erg vindt om dit er bij te eten.
Meestal een of twee schepjes per voerbeurt, anders in het water, 3 x daags

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 12:34

Wendy en Sabine; gefeliciteerd meiden!

Suus; die cross zag er zo op de foto's best professioneel uit. Goede voorbereiding voor Breda Knipoog

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 18:19

Slotje.