[SGW] verslagen topic indoorcross Lisse 29&30 maart

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jetske

verslagen topic indoorcross Lisse 29&30 maart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-08 18:06

ik was als allereerste aan de beurt vandaag dus dan ook maar als eerste mijn verslag Haha!

hindernis 1 sprong hij dus ik dacht, hmm begint goed Ja maar hij stond bij hindernis 2 stil, donkere balken is ie niet zo dol op. Zegt die jury na 2x proberen ga maar verder naar drie, naja ik wilde hem er persé overheen hebben dus ik nog een keer aanrijden en toen nam ie hem wel, hindernis 3 was stro dat is geen probleem. 4 was een soort dakje daar stopte hij ook voor. na 3 keer er maar omheen gegaan. Hindernis 5 was een houtstapel, die ging ook makkelijk. Hindernis 6 staat in de andere bak, bollenmanden heeft onze vereniging ook en die heeft hij al heel vaak gesprongen: stopt die gek! Bloos! naja. hindernis 7 was een hekje: stopt ie weer: opnieuw toen ging hij wel. hindernis 8 was een lage maar best brede plank waarvan de onderkant zegmaar was ingegraven, daar heeft hij ook 2x op gestopt daarna er met een hele hoge hertensprong overheen gevlogen. 9 stopte hij ook eerst voor. Jury: "rij maar door naar 10!" ik had weer iets van mooi niet, dus opnieuw naar 9 en hup ging hij erover heen. hindernis 10 was een soort plank die schuin lag met aan de andere kant takken. had Bambi ook weer wat problemen mee. na 2 pogingen wel gesprongen. hindernis 11 waren de bollenmanden en toen weer terug naar de grote bak, toen alleen nog maar dezelfde sprongen. 2 van de andere kant was 12, staat hij weer stil: mep gegeven en Bambi hupste eroverheen. 13 was 4 van de andere kant, waar hij aan het begin dus langs mocht, maar hij had de smaak te pakken en schoot er snel overheen. hindernis 14 was de houtstapel van dezelfde kant: weer geen probleem. en hindernis 15 was het stro weer.
ik was toen al best tevreden (klinkt wel heel slecht nu ik het zo opschrijf Clown )
mijn 2e rondje ging super: hij ging nog wat traag uit het starthok, 2 stond hij voor stil maar toen is ie zegmaar door gesprngen, dus ik vond het geen weigering. Op hindernis 2 na alles zonder twijfelen en voor zijn doen supersnel gesprongen!
dus toen was ik pas echt blij! Haha! Haha!

daarna Bambi terug gebracht en weer terug voor de prijsuitreiking. Geen prijs: 14e (van de 25 dacht iik) nog best aardig dus Vork

Miss_Petit

Re: verslagen topic indoorcross Lisse 29&30 maart

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 18:58

Ik heb 2 rondje paarden laag gestart Lachen

Ik ben enorm trots op mijn stoere Vosmans Lovers

2 foutloze rondjes, en een 4e plaats! Lachen

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 19:37

Leuke verslagen Lachen.

Miss_P, gefeliciteerd Lachen , volgend jaar dus gewoon paarden hoog?

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 19:41

Ik ben ook weer thuis Lachen
Met losrijden heb ik heel rustig aan gedaan, alleen een paar keer een kruisje springen vanuit draf en galop (ze werd al weer een beetje heet aan het einde). Daarna 1e rondje, daar schrok ze echt van alles! De muren, de takken, alles was eng. Van hindernis 1 naar 2 stond ze al weer stil vanwege het fonteintje, maar ik heb haar even laten zien dat dat de bedoeling niet was Clown
Op weg van 3 naar 4 was ze weer afgeleid vanwege het fonteintje, en daarna een takkenbos, dus ze weigerde op 4. Daarna ging ze er wel over (weigering was niet nodig geweest) en de rest van het rondje ging goed. Ik vergat alleen 2x het parcours, maar kwam er toch nog uit.
Het tweede rondje ging veel beter, en toen was ik foutloos.
Ze ging wel ontzettend hard allebei de rondjes, ik kon haar echt niet houden, en gebruikte mijn bochten om haar terug te nemen Clown
Ik ben wel tevreden over vandaag, zo zonder oefening deed ze het best goed Lachen

Verder heb ik Corien, Jetske, Miss_Jumpy, en Paul gezien. Ook dacht ik Apple te zien lopen, maar dat weet ik niet zeker Tong uitsteken Het was in ieder geval heel gezellig en ik heb fijn gereden!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 19:44

Als je dacht dat je mij hebt zien lopen dan kan dat best Haha!.

Ik heb het rondje van Miss_Jumpy op de foto staan Lachen.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 19:45

Ja, dan heb ik je gezien! Ik zag je net na het eerste rondje van MJ!
edit: en volgens mij heb ik Ilse + stalgenootje nog gezien!

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 19:48

Mijn pony ging lekker! Hij was gruwelijk fit (hmm, had m gister zelf nog even dressuurles gegeven, maar blijkbaar had ie alweer goed geslapen Clown) maar was fijn los te rijden.
Binnen was super spannend, dus na de Go deed ie 2 sprongen naar voor en toen vliegensvlug stond ie weer de andere kant op en lag t ruitertje op de grond Clown (achteraf zei ze dat ze hem een tikje op zn schouder had gegeven. Sja, en als opa het daar niet mee eens is 'mag' je afstappen Haha!) Toen even naar 1 geholpen en vervolgens ging ie heel simpel rond.
2e rondje een normale start, lekker door gegaloppeerd en nu echt foutloos, en een 2e plek!
Pony heeft weer bewezen nog lang niet aan zn pensioen te gaan Haha!

Ik heb alleen Corientje gezien en Jetske Lachen

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-08 19:49

fonteintje? hebben ze die er pas bij pony's hoog bijgezet ofzo? Vork bij pony/paarden laag stond die er geloof ik niet.
ik heb: M_J, inge (Psst) snoekiej, Noukie , Ilse geloof ik ook en haar stalgenootje zeker gezien en Corien natuurlijk, de chauffeur Cool
Laatst bijgewerkt door Jetske op 29-03-08 19:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Miss_Petit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 19:50

Apple schreef:
Leuke verslagen Lachen.

Miss_P, gefeliciteerd Lachen , volgend jaar dus gewoon paarden hoog?

Als hij volgend jaar nog even fit is, en er nog zoveel plezier in heeft, dan zou dat kunnen Ja

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 19:52

Toen wij trouwens vertrokken was paarden hoog nog bezig. Liep blijkbaar een half uurtje uit.

Paul, Psst en Gomir moesten nog.

Miss_Petit

Noukie, ik heb jouw pony zien springen Lachen 19 is hij toch?
De eigenaresse van 'mijn' paard zei nog, zie je al die oudere paarden doen het nog het beste van allemaal! Lachen

Ilse

Snoekiej schreef:
Ja, dan heb ik je gezien! Ik zag je net na het eerste rondje van MJ!
edit: en volgens mij heb ik Ilse + stalgenootje nog gezien!

Ook de hindernis gezien die ik gemolestreerd had? Schijnheilig
Kan je vertellen dat 'ie wel errug hard was Tong uitsteken

Pony staat nu in de klei, loopt niet helemaal lekker. Maar verder wel tevreden over het stukje voor die hindernis Lachen

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-08 19:53

Apple schreef:
Toen wij trouwens vertrokken was paarden hoog nog bezig. Liep blijkbaar een half uurtje uit.

Paul, Psst en Gomir moesten nog.

mijn schuld Vork ik begon als allereerste met een rondje vol weigeringen, dus daar begon het uitlopen al Vork

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 19:53

Ik ben er ook weer!
Twee rondjes foutloos, en Os werd er niet warm of koud van Clown
Eerste rondje 12 sec. buiten de tijd, tweede rondje iets meer gas en 2 sec. buiten de tijd.
In de tweede bak gingen we niet zo snel, al dat gedraai met zo'n joekel Haha!

Apple, leuk dat je foto's hebt, ik ben benieuwd Ja

Ik heb snoekiej, corien, talida, psst, paul_h en apple gezien. Jetske, jou heb ik niet gezien Fijn dat je 2e rondje fijn ging! En het liep inderdaad behoorlijk uit, bedankt Knipoog
En snoekiej had 2 fijne rondjes!
Laatst bijgewerkt door MJ_ op 29-03-08 19:57, in het totaal 2 keer bewerkt

Miss_Petit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 19:54

Ilse, jij heel gebleven? Je had volgens mij geen BP aan, en kwam best hard te val?

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 19:54

oh nou heb ik weer gomir niet gemeet Boos!

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 19:56

Miss_Petit schreef:
Noukie, ik heb jouw pony zien springen Lachen 19 is hij toch?
De eigenaresse van 'mijn' paard zei nog, zie je al die oudere paarden doen het nog het beste van allemaal! Lachen

19 ja Ja
Leuk hoor, die 'oudjes'! Maar vaak is het wel zo, als ze gezond zijn en je houdt ze fit, dan blijven ze wel gaan. En t meisje dat m nu springt is weer helemaal blij met zijn ervaring enz, ook dressuurmatig. En wij erg blij met haar, want zo kan ie weer lekker springen Lachen

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 19:57

Miss_J, wij zagen jou gaan en bedachten al gelijk dat ik morgen precies hetzelfde zou hebben met Kev. Dat is ook niet het meest wendbare paard denkbaar Haha! .

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 19:58

Het was gelukkig geen fonteintje vandaag, maar gewoon een waterbakje Vork
Fijn dat Os lekker ging MJ! Ik heb je eerste rondje nog net gezien.
Ilse, ik geloof dat ze de hindernis weer gemaakt hadden, welke was t ook al weer? Rot dat ie niet helemaal goed loopt Ach gut

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 20:03

Apple schreef:
Miss_J, wij zagen jou gaan en bedachten al gelijk dat ik morgen precies hetzelfde zou hebben met Kev. Dat is ook niet het meest wendbare paard denkbaar Haha! .

Haha!
plat door de bocht is niet alles met zo'n lompe tank Clown

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 20:23

Ik ga morgen denk ik wel proberen af te snijden, maar ben bang dat ik de waterbak-zeiltje ook meeneem,Tal is wel niet groot maar gaat nog platter dan plat door de bocht Clown

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 20:26

Ik heb wel wat mooie mogelijke afsnijmogelijkheden gezien Lachen.

De bocht tussen 3 en 4 bijvoorbeeld, of tussen 5 en 6, of tussen 12 en 13 en vervolgens 14 en 15. Maar of dat lukt in praktijk Nagelbijten / Gniffelen.

De afsnijroute tussen 9 en 10 gaat ons vrijwel zeker niet lukken dus die probeer ik sowieso niet Haha!.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 20:27

Zo, even de rest:
Jetske, fijn dat ie t 2e rondje goed ging! Lekker dat je hier de kans hebt m alles even te laten bekijken. Ok, het is frustrerend, maar dan kan je de 2e keer wel lekker rijden!

MP: oudjes aan de top Haha!

Snoekiej ook mooi 2e rondje Lachen

Ilse balen, das wel een vroegtijdig einde. En rot dat ie niet helemaal lekker loopt. Jij wel heel?

MJ, fijn, lekker zo. Is dit t begin van je noeuwe cross seizoen? Want (ook al is het heel anders dan t echte werk) is dat wel een fijne binnenkomer. En met zo'n grote is het wel een beetje krap zo in de binnenbak

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 20:29

ik had eigenlijk alleen van 3 naar 4 op de planning staan, de rest zal ik even met het plattegrond bestuderen

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 20:29

Noukie schreef:
MJ, fijn, lekker zo. Is dit t begin van je noeuwe cross seizoen? Want (ook al is het heel anders dan t echte werk) is dat wel een fijne binnenkomer. En met zo'n grote is het wel een beetje krap zo in de binnenbak

jep, volgende week gaan we weer voor het eggie!
Dus dit is toch weer een extra oefening!

Leuk dat je pony nog zo lekker fit meeliep! Die van ons van 25 heeft het ook lang vol gehouden! Alleen op een gegeven moment begon ie af en toe te struikelen dus nu springen we maar niet meer.