[SGW] Wat wil jij bereiken in 2008

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Scum

Wat wil jij bereiken in 2008

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-07 15:48

Ik ben een beetje huiverig voor doelen stellen (omdat er altijd blessures om de hoek kijken). Maar stel, dat ik, vrienTje en de paarden geen blessure zouden krijgen.

Dan zou ik met Online de punten voor het M2 willen halen, gewoon in het B springen willen blijven, en ik weet nog niet of ik B blijf crossen of gewoon naar het L ga (als ik 1x L heb gecrosst hoef ik nooit meer wp in het B springen te halen en dat is best handig).
Met Kaatje denk ik dat ik gewoon bij dressuur blijf. B of meteen L1. Qua springen moet ik eerst maar eens leren om erop te blijven zitten/oftwel fatsoenlijk te leren rijden. Crossambities heb ik nog niet.

Bitwise wil graag Z1 gaan starten, L springen en M crossen met Online. Kaatje moet volgend jaar naar het L2 kunnen, B blijven springen en L gaan crossen.

Lielle

Re: Wat wil jij bereiken in 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 15:49

dat wordt opschieten in 2007 Scum Haha! Je hebt nog zes weken.

Ik heb een heel simpele doelstelling voor 2008: 2 * B HC starten in Chaam of evt EL. Ambities heb ik niet meer, we kijken gewoon per wedstrijd. Te veel tegenslagen Knipoog

Scum

Re: Wat wil jij bereiken in 2008

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-07 15:53

Ai, ik ben echt de hele tijd in de war met die jaren. Is aangepast Knipoog

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 16:22

Ik wil graag eens een heel jaar écht meedraaien bij de SGW's. Dus voor mij gewoon beginnen in Westerbork, en hopelijk dan wel een keer foutloos rondkomen. Verder ga ik volgend jaar L1 dressuur starten (ik heb de punten al voor de L1, maar ik moet nog wel goed oefenen). Denk dat L springen me volgend jaar ook wel moet gaan lukken.

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 16:32

eerst maar eens mijn paard houden Verdrietig
En met de nieuwe heb ik geen doel, zadelmak is genoeg. Nagelbijten / Gniffelen

edit; how, ik zie dat dit bij sgw staat.. Huilen van het lachen Naja, ik rijd geen SGW dus eh, ik heb geen doelen Clown
Laatst bijgewerkt door daNiielle_ op 08-11-07 16:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 16:34

Ik start vanaf Maart officieël endurance wedstrijden met Silence.
Ik hoop dat dat een groot succes gaat worden, net als onze kennismakingsklasse.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 16:37

geen sgw doelen voor jullie? Knipoog

_San_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 17:09

Mijn SGW doel: M-starten volgend jaar. En eindelijk echt aan het rijden kunnen in het dressuur in het springen. het begint nu te lopen met mijn paardje.

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 17:10

Ik wil een endurancewedstrijd starten met Odinn

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 17:11

Mijn doelen: winstpunt B springen halen en dan 1 of 2 officiele crossen rijden.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 18:27

Sorry, dacht dat het bij wedstrijden stond Bloos

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 18:36

okay

dressuur: z1 startgerechtigd word en dan z1 starten
springen: blijven we nog lekker in het L
sgw: M gaan starten, 1ste cross nog L en dan lekker M

en nog weer lekker gaan genieten!

Paul_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 21:50

Ik heb dit jaar iets nieuws gedaan: ik heb - het hele jaar zelfs! - met Rose in de M gereden. Dat vond ik spannend en best lastig. Van de 10 crossen heb ik er 7 uitgereden (2x foutloos, de rest met één of twee hindernisfouten); ik ben één keer vrijwillig gestopt en één keer uitgebeld, en ik mocht één keer niet crossen.

Wat ik tegen die achtergrond sportief wil bereiken in 2008 is het hele seizoen beter rijden (minder fouten, meer aanvallend) en betere wedstrijdresultaten boeken (ofwel hoog komen in de VlV-ranking) waarvoor ik mezelf met name in de dresuur moet verbeteren. Met Rose ben ik er nog helemaal niet aan toe een stap hoger te zetten. De gedachte alleen al ...

Groeten, Paul

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 22:02

Ik hoop dat Sims het lekker aan blijft pakken en vooral plezier blijft houden in het crossen.
Mijn doel is in ieder geval om M-startgerechtigd te zijn in 2008 maar ik zet mijn kaarten vooral in op het mogen rijden van het NK in de klasse L.

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 22:14

Ik wil gewoon zo goed mogelijk mijn best blijven doen en veel plezier hebben. Ik heb niet echt een doel om te bereiken op dit moment voor 2008.
Hopelijk kan ik of in 2008 of later weer wat wedstrijden gaan rijden. Die ambitie moet eerst onder een sterk vergrootglas gelegd worden want financieel en wat vervoer betreft moet het ook uitkomen. (en al dat geld heb ik eerlijk gezegd niet over voor een paar dressuurwedstrijden) Vork

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 23:02

Ik heb met SGW niet echt een doel, dan wil ik graag heel veel genieten tijdens het crossen. Met dressuur heb ik een jaar stilgestaan vanwege de SGW, maar ga nu weer rijden, mijn doel is om de punten voor het Z2 binnen te hebben voor het cross seizoen 2008 begint, dan gewoon trainen en verbeteren en dan winter 2008 Z2 starten, Z rijden en crossen tegelijk in het buiten seizoen gaat niet dat heb ik helaas al mogen ervaren met een paard helemaal door de kop gek en over de hekken heen van het Z, met als gevolg een verliespunt Bloos Bloos Bloos dat was in augustus 2007, ik moest me schamen, maar was wel gelijk met twee benen aan de grond dat ik dat met mijn pony niet samen moet doen, ze wil zich totaal niet meer concentreren en toen ik haar OP wilde rijden, kwam ze alleen nog maar in verzet en puur dwars, waren nl geen medische mankementen aan te wijzen voor het gedrag.

Ik wil nu ook gaan beginnen met cross lessen (heb er nl nog geen gehad, eenmaal met Canter samen een les genomen in ede dat was alles.) Nu moet ik wel meer ritme gaan leren houden op hogere/technische hindernissen hoe te rijden etc, dat weet ik nl niet. Ik hoop met Rebec nog een tijd mee te kunnen doen met de SGW bij de paarden en anders is haar zoon over 3 jaar aan de beurt, begin ik weer overnieuw, onder voorbehoud dat hij wel meer maat krijgt dan zijn moeder anders weet ik nog niet wat ik doe met hem. Vooralsnog heb ik nu iets van 12 Wp's (met dank aan mijn zelf fout gereden cross in Ysselsteyn -2 ) maar dat haalt ook weer mooi wat van de punten af Haha! Haha! , dus ben benieuwd of die pony van mij ook leuk wil meedoen in de M paarden.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 23:18

De ambities voor Calyp zijn er, maar de vraag dus of ie er nog is:

14 dec staat de Z1 gepland en die blijf ik voorlopig nog wel rijden. De galopwissels zullen wel erg veel (teveel) tijd kosten. En als die die niet kan ga ik niet het Z2 in.
Met springen wil ik toch niet hoger als M, durf ik toch niet. En als amateurtje heb ik er weinig te zoeken, plus dat Calyp er niet goed genoeg voor is qua techniek.
Met crossen wil ik nog 1 of 2x B starten en toch maar een poging wagen in de L.

Verder ga ik vanaf februari Coriana starten en we zijn op zoek naar een 3,5 jarige die ik volgend jaar ergens uit wil brengen. Ook wordt de 2,5 jarige in gereden volgend jaar. Druk genoeg dus Lachen

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 23:23

Mijn doelen voor 2008 zijn voor sgw gewoon lekker wat crossen rijden. Eerst in de B en als ie het fijn doet, misschien dat we dan volgend jaar nog wel L gaan starten.
Met dressuur wil ik rustig door de L2 heen gaan en in de loop van het jaar M1 starten. En met springen gaan we voor het M. Maar het belangrijkste is dat we heelhuids het jaar doorkomen

En dan heb ik er volgend jaar een 3 jarige bij. Die gaan we waarschijnlijk in de zomer inrijden en dan is het de bedoeling dat die getraind wordt om in 2009 op concours te gaan Lachen

Altos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 08:51

Met Legato wil ik volgend jaar toch ergens wel M gaan dressuren. Verder lekker wat B crossen en springparcoursjes rijden.
Verder mag Saartje volgend jaar aan de bak. Voorlopig alleen nog in de dressuur natuurlijk maar ik hoop dat ze wat later in het jaar toch ook aan de eerste crosshindernisjes kan gaan snuffelen. Verder is Bo volgende winter al weer 2,5 dus zal ook die een zadeltje op gaan krijgen.
En last but not least hoop ik dat Outdoor Helvoirt een groot succes gaat worden
Hmm als ik dit zo teruglees wordt 2008 een lekker druk jaar.

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 09:20

Hopelijk haalt Plato deze winter z'n punten voor het Z2 want volgende zomer staat weer helemaal in teken van de crossen. Net als Bianca1980 heb ik al mogen ervaren dat Z-dressuur starten midden in het SGW-seizoen niet echt lukt Haha! galoppirouettes worden helaas nog niet gevraagd op landelijke wedstrijden Duivel

Dus rustig aan met een paar L crossen beginnen en dan weer naar het M (denk vanaf augustus, HM en C'ray nog maar even L Bloos )
Met de vosmerrie hoop ik deze zomer meteen in het M1 te kunnen starten en daar wil ik ook wat sprongetjes mee proberen te maken met als klein doel, een eventuele start in de B in Ysselsteyn. Als we dat niet halen, is dat ook meteen mijn doel voor 2009 Knipoog

SGWuppie

Re: Wat wil jij bereiken in 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 10:47

Lielle schreef:
Ik heb een heel simpele doelstelling voor 2008: 2 * B HC starten in Chaam of evt EL. Ambities heb ik niet meer, we kijken gewoon per wedstrijd. Te veel tegenslagen Knipoog

Same here, graag weer aan de start in Chaam of EL en dan nog lekker een jaartje in de L. Pak ik af en toe een M hindernis zodat ik niet aan de punten kom Bloos Maar ben al blij áls ik uberhaupt weer aan de start sta.

Met Koek ga ik in het voorjaar wat crosstrainingen doen bij de puppy's en na augustus een keer een (oefen)cross. Die wil ik deze winter ook meenemen naar het oefenspringen en een keer een B dressuurproefje.

Jiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 14:22

met tessa een start maken in het L en dan naar het NK toewerken in het M.
Ice is het grote doel Boekelo. maar daar ben ik nog niet over uit. Anders volgend jaar (?) maar iig wel ik de dressuur in de 2* goed bevestigen. en voor mezelf lekker veel ervaring met hem op dit niveau op doen!
met sjappo weet ik het nog niet. ik hoop dat hij goed aanpakt. dat ik lekker B kan crossen...

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 14:25

Boekelo is wel een geweldig doel! Zal dan heel hard naar je schreeuwen en juichen als je dat gaat halen dit jaar of volgend jaar Haha!

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 14:33

Volgend jaar L starten, de 1e paar nog in het B (nu 8wp), want de dressuur moet echt drastisch verbeterd wil ik mogen starten in de L Tong uitsteken Verder qua gewoon wedstrijd springen lekker doorrijden en veel kilometers maken, nu B+8, mss eind van het outdoor naar de L? Dressuur moet ze een fatsoenlijke proef kunnen lopen. En het liefst voor de SGW een L1.. Maar mijn abities liggen niet bij de dressuur, dus pure dressuurwedstrijden zal ik niet starten. Gewoon heel veel trainen!

Met mn pony hoop ik een crossje te kunnen rijden volgend jaar, en in de L2 dressuur een aantal wp'tjes binnen te halen, springen ook gewoon lekker verder tuffen. (Als hij alles aankan.......) Als hij het niet aankan, ga ik of puur dressuren(blegh!), en lekker buitenrijden, en misschien moeten we er anders toch over denken of hij nog hier kan blijven. Want ik wil wel graag in de wedstrijdsport blijven. Een cross zou leuk zijn, maar als het niet gaat, dan crossen we lekker niet en verleggen onze ambities verleggen naar dressuur, en hopelijk toch ook nog springen dan.

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 15:18

Echte doelen voor 2008 heb ik niet.
Ik wil iig proberen L1 startgerechtigd te zijn, maar dat moet in principe makkelijk kunnen lukken, misschien al wel wat wedstrijdjes L1 starten, ligt er beetje aan wat ik verder allemaal ga doen.
Qua springen wil ik deze winter lekker wat oefenparcoursjes rijden en volgend jaar ook gewoon in de B starten.
En qua crossen wil ik in het voorjaar lekker de crosstrainingen mee gaan rijden en vervolgens wat (oefen)crossen starten.