[SGW] SGW Ysselsteyn - Verslagen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Arabendu

SGW Ysselsteyn - Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-07 18:20

Bij deze de opening voor de verslagen van Ysselsteyn.

Vanmorgen vroeg op pad voor een 2 uur durende rit naar het mooie Limburgse land. Heel erg mistig, maar toen het zonnetje eenmaal doorbrak was het echt prachtig weer. Bij aankomst snel de pony klaargemaakt en kind erop gezet voor de dressuurproef. Deze ging best netjes op de linkergalopchangementen en bokken na Knipoog. Mooie score van 202 punten. Toen de cross gelopen en dat was best wel even slikken. Technisch netjes en goed te doen, maar qua hoogte en breedte vond ik het toch best flink aan de maat vooral voor de C-tjes. De ondergrond viel me reuze mee, een paar zware blubberplekken, maar verder prima.

Het springparcours in en foutloos rond (net als bijna iedereen), alleen tijdfouten doordat ze zowiezo foutloos wou rijden en daardoor wat ruime wendingen nam. Veterinair geen probleem, hartslag van 72.

Bij de cross ben ik bij hindernis 5 gaan staan, daar wou ik zeker van zijn dat ze die (veilig) overkwam. Jammer genoeg één weigering en verder foutloos rond. Opdracht was om gecontroleerd en veilig rond te komen en gezien de hoogte niet te gaan jagen. Heeft ze netjes gedaan en met 45 secondes boven de tijd binnengekomen. Even wachten nog op het stijlcijfer voor de winstpunt en die was heel netjes met een 7, van haar ring het eennahoogste cijfer. Zag op de uitslagenlijst een flink aantal 3en staan en zelfs een 2,33. Van de prijswinnaars (7) waren er geloof ik maar 2 of 3 met een voldoende, vraag me af hoe je er dan op moet zitten en moet rijden om een 3 of lager te scoren Gestoord .

Veterinaire nacheck goed, mooie hartslag van 64 en een lichtbezwete pony. Was een leuke dag en kind en pony hebben weer een grensje verlegd. 4x sgw gestart en 5 winstpunten Party!!

Oh en mocht iemand Tara kennen (startnummer 14 B pony´s), dan graag per pb even contact.

Lielle

Re: SGW Ysselsteyn - Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 18:54

welk startnummer had jouw dochter? Ik heb redelijk wat B ponies zien rijden want toen waren we aan het verkennen.

Arabendu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-07 19:00

Samara was nummer 13, donkerbruine pony in overwegend gele outfit.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 19:01

die moet ik gezien hebben bij het water, volgens mij ging dat heel fijn.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 19:34

Ik heb vandaag als hinderniscontroleur gespeeld, en heb een leuke dag achter de rug! Moest bij de B ponies hindernis 3 controleren en bij de B paarden en L ponies hindernis 5. B ponies 1 weigering en dat meisje is laterna gestopt. Hindernis 5 was een hele mooie om te controleren! Mooie punt met een steil als alternatief. Een aantal weigeringen en veel hebben voor het alternatief gekozen bij de B paarden. De meeste L ponies scheurden er zonder aarzelen over heen! Heerlijk weer gehad en het was weer kei gezellig! Lielle: Fijn dat het weer zo goed met raimaer gaat! Fijn om te horen Lachen

Arabendu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-07 19:45

Water gaat gelukkig zonder dwang of zweep, ze geeft hem de kans om te kijken en dan loopt hij er heel relaxt in en door (was vroeger wel anders Knipoog ). Jij moet morgen als ik het goed gezien heb, veel succes en plezier dan en ik hoop dat het net zulk mooi weer is als vandaag.

Loez, jou moet ik dan hebben gezien, ik ben nog bij jullie blijven staan om de laatste hindernis en de tijd te horen via de porto. Vond het een ´mooie tijd´ Haha!

TeZzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 20:02

Arabendu: super netjes van je dochter!
Loez: fijn dat je een leuke dag hebt gehad Lachen

Ik kom morgen niet meer met Wollie mee, ze heeft afgemeld. Jammer, maar ik vind het ook een beetje ver om even te gaan kijken Tong uitsteken
In Princenhage ben ik er weer wel Haha!

Altos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 20:09

Even een kort verslagje dan want ik ga zo een biertje pakken Knipoog
Dressuur ging wel okay. 6de plek met 206 punten. Daarna de cross gaan lopen maar ik moest toch wel een paar keer flink slikken. Ik vond een aantal hindernissen toch wel behoorlijk aan de maat voor de B.
Springen ging heel fijn, foutloos maar wel 2 sec. over de tijd. Cross ging ook super. De hindernissen die ik met lopen flink vond gingen heel makkelijk, we hadden 1 weigering (op het witte huisje, stom, net wat te weinig been) en een hele berg tijdfouten maar die had ik al ingecalculeerd omdat ik Legato in zijn eerste cross niet teveel wilde vragen en dus gewoon in een middengalopje gereden heb.
Al met al ben ik iig supertevreden over ons debuut Ja . Ik heb nu al zin in de volgende keer!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 20:22

Heel kort verslagje van mijn kant. Dressuur met Kaatje ging best wel fijn, tot aan de rechtergalop, toen kwamen er opeens 2 changementen, en in de middenstap ging ze in draf. Na de dressuur stond ze ergensop 1/3.
Daarna de cross gelopen. Die stond errug simpel (zoals Lielle ook al zei). Naar mijn smaak te simpel. Rob gevraagd wat te doen bij het puntje en die zei rechtdoor. Ik vond het wel vreemd dat je niet van de afsprong af hoefde want die was niet hoog.
Losspringen ging erg goed, maar het parcours daarna bagger. Er was geen ritme, en er gingen 2 balken af. Ook nog veel aangeraakt en 1 sec buiten de tijd. De tijd stond volgens mij heel krap want er waren er heel veel buiten de tijd.
Daarna had Bitwise ook niks meer te verliezen en vond hij zelf dat hij toch wel foutloos moest crossen.

Dat heeft hij dus gegaan. Cross ging heel fijn en hij is tussendoor even gaan draven om niet te snel binnen te zijn. Alleen bij het water kwam ze wat terug. Dat moet nog meer bevestigd worden.
Uitslag heb ik geen idee van. Zowat iedereen was foutloos en binnen de tijd dus we zijn lekker naar huis gegaan.

Thuis wilden we Oro nog even gaan rijden maar die had dus mooi een ijzer uitgetrapt buiten Boos!. Smid gebeld en gelukkig mochten we meteen komen. Weer terug naar huis en pas om 7 uur konden we gaan rijden.

Morgen lekker nog een dagje SGW. Hopelijk is het net zo'n mooi weer. En nu neem ik wel de fiets mee Haha!

Altos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 20:27

Scum: De uitslagen staan al op de website

Loes_Joery

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 20:31

Wij zijn ook weer terug!! Haha!

Vanmorgen zaten we om 6 uur in de auto richting Ysselsteyn, wilde graag voor de dressuur de cross al een keer gelopen hebben omdat we niet heel veel tijd hadden tussen dressuur en cross. Na eerst richting het Ysselsteyn in Utrecht te zijn gereden, kwamen we er een stuk onder Utrecht achter dat we naar het Ysselsteyn in Limburg moesten.. oeps Scheve mond Dus omgedraaid en maar terug. Uiteindelijk nog op tijd aangekomen en in een noodvaart de cross verkend en snel opgezadeld.

Lekker losgereden en voor mn gevoel een fijne constante proef gereden, toen ook Ibonn en Suus gezien Lachen!
En Bitwise en Scum ook gezien, maar weet niet of jullie me herkende Schijnheilig had een rood jasje aan!

Normaal keuren we altijd na de dressuur maar er was toen nog geen dierenarts, met terug naar de trailer lopen Floor nog gezien! Maar Joery maar af gaan zadelen en nog een keertje de cross gelopen, op een iets normaler tempo! Clown

Terug bij de trailer verder opgezadeld en richting het springen, een foutloos springparcours en fijn gereden! Richting de dierenarts, een hartslag van 58.

Toen de cross, was toch wel een beetje zenuwachtig, vond er een mooie en uitdagende cross staan met erg leuke hindernissen! Na 2 weken terug in Lisse te snel binnen geweest te zijn, had papa nog een oude (grote!) stopwatch liggen die we om hebben gebouwd tot crosshorloge, een super ding! Joery moest in het begin een beetje op gang komen (mis afstand op 4 en 5..) maar verder heerlijk gereden! En foutloos in een tijd van 4.38 binnen! Haha! de optimale tijd was 4.40 dus super!

Weer naar de dierenarts en met een hartslag van 48, ook weer super netjes! Joery krijg er echt steeds meer vertrouwen in! Haha!
Lekker naar de trailer en hem naverzorgd! Papa was even blijven wachten op de uitslag van de dressuur en hij kwam ons vertellen dat ik gedeelde 2e stond, met 220 punten in de dressuur! Was helemaal super, was dus zeker bij de 1e drie!!

En toen afwachten op de uitslag, stukje B paarden gelopen en maar terug naar het hoofdterrein. Een tijdje het springparcrous zitten kijken en toen kwamen de uitslagen er te hangen en wat bleek: we stonden gewoon bovenaan, een 1e plaats Haha!!! Helaas wel een 5,6 voor de wijze van rijden, maar bij mij in de ring hadden er maar 4 mensen een 6 of hoger en er waren zoals Arabendu al zegt heel veel 3'en 4'en.. in beide ringen! Helaas dus geen winstpunten maar wel heerlijk gereden en daar gaat het uiteindelijk om! Lachen

Daarna nog de B paarden gelopen en bij Yolien plakje cake op, dank je wel nog! We waren daar alleen wel ineens heel snel weg want er kwam een paard voorbij gegallopeerd op de grote weg, wij erachter gerend en uiteindelijk na een paar honderd meter werd hij gestopt en konden ze hem pakken, wij hett paard mee naar het hoofdterrein genomen maar de ruiter was er nog niet, die werd nog behandeld door de ehbo. Na 20 minuten op het terrein rond te hebben gestapt kwam er een man die het wel overnam want we liepen al zo'n tijd.. Wij nog stukje cross gelopen en weer terug naar de auto. Daar kwamen we de amazone tegen van het paard dat los liep en ze was er niet bij een hindernis afgevallen maar op een stuk wei waar ze het paard even liet galloperen omdat hij zo druk was. Daar was ze gevallen en het paard was weggegallopeerd en liep echt met nog het crosstempo over de weg.. ze was erg blij dat hij er zo van af was gekomen en niet gevallen was op de weg ofzo! Weer een goeie daad verricht! Lachen

NinaTijger: heb je ook nog gezien! Ik kwam in de tent kijken naar foto's toen je net op aan het zetten was met de laptop. Was precies de foto die je op je laptop had staan op dat moment, heb hem gekocht, echt super mooi! Knipoog
Arabendu: goed van je dochter! Lachen
Loez: hmm dan moet ik jou ook gezien hebben..
Altos: goed joh! Lachen

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 20:43

Loes: proficiat met je 1e plaats!
Altos: ook erg netjes gereden!!

Ik beb vandaag dus de hele dag gekeurd. Toch wel vermoeiend, zo'n dagje van half 11 tot 5 keuren... Ook aardig wat bokkers en andere bekenden gespot daar Cool . Ik heb vandaag helaas niet veel van de cross kunnen zien, we zaten een beetje in een hoekje weggeduwd Knipoog . Gelukkig was de ondergrond daar we wat beter als het zandpad waar we vorig jaar stonden!

Ik ga nu eerst nog wat aan school doen en dan naar Madelene, want we vertrekken morgen weer om 6.15u Dromen (want ja, je moet al dat kletsen ook incalculeren he Cool )

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 20:58

Ik zie net dat BW ook een 5,6 voor de stijl heeft.
Dus nu heeft hij geen winstpunten?

oooh, wat errug!!! Nagelbijten / Gniffelen (NOT Haha!)

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 21:27

Ik ben wel benieuwd wie de stijljury's zijn geweest. Zouden ze misschien op een andere schaal gepunt hebben Knipoog?

TeZzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 21:40

Altos: super van je debuut!
Scum: jammer dat het springen niet zo goed ging, maar fijn dat het crossen wel lekker ging Lachen
Loes: gefeliciteerd met je 1e plaats! Haha!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 08:14

ik denk dat de echte diepe onvoldoendes voor stijl zijn van combinaties die maar 1 beoordeling hebben gekregen omdat ze uitgesloten zijn. Dan wordt het totaal (van maar 1 jury) wel door 2 gedeeld en kom je dus aan een 1,67 of zo. Neemt niet weg dat er streng beoordeeld is (of slecht gereden natuurlijk).

Super gedaan Loes! Altos prima debuut (heb je op een afstandje een paar keer gezien).

BW/Scum, jammer van de dressuur en het springen maar netjes gecrosst.

Loez, thanks!

Arabendu, ik doe vandaag niet mee, ga wel kijken. 'Mijn' paard liep gisteren met de eigenaresse in het B, 2 balken en niet zo geweldig gedressuurd maar wel heel simpel foutloos gecrosst en dat ging echt super.

Altos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 09:21

Loes: Gefeliciteerd! Super zeg. Gan je nog L starten Met Joery?
Ik ga zo maar eens naar stal om mijn spulletjes schoon te maken en even een lekker ontspannen bosritje te maken.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 09:57

Ik ben best tevreden. Heb wel pech gehad; er bij de tijdwaarneming iets mis gegaan waardoor ik volgens de tijdwaarneming een minuut te laat binnenkwam, wat dus absoluut niet waar is. Protest en onderzoek door de wedstrijdleiding heeft niet mogen baten. Ach, cross foutloos en voldoende voor stijl dus de wp's zijn iig binnen.
Verslagje volgt later; ga eerst naar mijn paard.
Loes gefeliciteerd! Ik hoorde het omgeroepen worden toen ik aan het losrijden was voor het springen.
Altos, perfect debuut! Dat smaakt naar meer.
Scum/BW goed van de foutloze cross!
Arabendu fijn dat je dochter zo'n fijne rit heeft gehad!
Ik ben vast nog iemand vergeten.... Bloos

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 10:00

@Arabendu: knap hoor van je dochter; best flinke hindernissen voor een C-pony!
@Altos: mooi debuut.
@Scum toch wel jammer van die stijlpunten?
@Loez: dan heb jij die bloempot weer overeind moeten zetten
@Loes-Joery Gefeliciteerd hoor!
@Simmie Dat is toch wel heel vervelend. Jammer hoor

Zo nu ons verhaal Haha! :

Wij waren gisteren ook in Ysselstein. Rosanne startte met Tiesto Lady in het B bij de paarden en Anneroos met Lasko in het L bij de pony's.
Dressuur viel bij beiden niet helemaal mee. Rosanne en Tiesto Lady (Toetje) gingen voor hun doen erg netjes, geen fouten, maar de plaatsing viel tegen 16e van de 20. Tijdens de proef van Anneroos schoot Lasko er een keer vandoor bij het galop aanspringen. Jammer want dat kostte een 2 en een 4, maar met een 9 en 2 8-en erbij had ze toch nog 190 punten, maar kwam ook niet verder dan een 15e plaats.
Daarna de cross gelopen. Was naar ons idee pittiger dan vorig jaar. Met name de punt was indrukwekkend.

Je kon hier ook voor een alternatief kiezen, maar Rosanne heeft de punt wel gesprongen. Ze stuurde allen wat teveel naar rechts om een langsloper te voorkomen, dat resulteerde er wel in dat ze een hele grote wapper moesten maken, waarbij de plantenbak die erop staat omviel Nagelbijten / Gniffelen
Tussendoor Toetje nog gemolken; ze heeft een veulen van ruim 4 maanden oud.

Daarna weer opgezadeld voor het springen en de cross. Rosanne en Toetje waren foutloos. Maar met Anneroos ging het minder goed. Lasko versprong zich op hindernis 5 en wilde daarna de dubbel absoluut niet meer springen en wat nog nooit eerder is gebeurd: ze werden uitgebeld Ziek Heel jammer, want dat betekende ook geen cross Verdrietig
Aan de hoogte lag het niet (normaal springen ze M, dus 20 cm hoger)

Rosanne en Toetje reden een superfijne cross. Overal rechtdoor gegaan, op het laatst nog een beetje ingehouden en netjes binnen de tijd geeindigd

Door de goede cross en het foutloze springen hadden ze uiteindelijk toch nog een 4e prijs!
De volgende wedstrijd is in Batmen.
Laatst bijgewerkt door Sim op 07-10-07 15:48, in het totaal 3 keer bewerkt
Reden: Foto's verwijderd, die horen op SGW_ITP

dyaco

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 10:17

Ik was gisten ook in ysselstein om te groomen en om mezelf voortebreiden voor mijn debuut B paarden in P 'hage Haha!

OMG ......die hindernissen in het B paarden No Cheer vond ze erg pittig .
Ik hoop dat ze in P' hage toch wel iets lager staan voor mijn debuut want In mijn lessen bij Rob Hebben wij nog nooit zo hoog of zulke vreemde dingen gesprongen .
Laatst bijgewerkt door dyaco op 07-10-07 10:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Loes_Joery

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 10:33

Lielle: daar kan het inderdaad ook wel aan gelegen hebben.. Ik zie nu dat er nog veranderd is bij de uitslagen, want er staan nu wel voldoendes!
Floor: de stijljury's waren: Valerie Theelen en P. Gielen

Altos: Ja, wil nog wel L gaan starten met Joery. Maar ben nog aan het twijfelen waar ik volgend jaar over ga.. Dit was pas onze 5e cross waarvan de 1e twee uitgesloten. Vind Chaam wat pittig staan om daar al L te starten zeker voor de 1e cross van het jaar. Dus moet nog even kijken. Knipoog

Simmie: Ik zag je aan komen lopen na de cross bij de keuring. Knipoog

Altos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 15:45

Loes; Oh de 5de pas. Jullie gaan zo goed dat ik dacht dat jullie er inmiddels al veel meer hadden gereden Knipoog (stom van mij want ik wist natuurlijk dat HM pas je 4de was)

Zera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 15:56

Was gister ook hindernisjury.. Na een hele dag bij dezelfde hindernis gezeten te hebben, is toch best vermoeiend.. En vooral in de schaduw..
Zat trouwens met mijn ma bij hindernis 14 voor de pony's en hindernis 16 (gastank) bij de paarden..
Vond het leuk om een keer een jurylid geweest te zijn bij een cross..

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 16:15

@Simmie : dat van die foto's wist ik nog niet. Het topic van onze vorige cross( Vlietland) stond helemaal vol met foto's; dat leek idd wel meer een fototopic. Wel handiger om het te scheiden.
Ik heb jou denk ik nog gezien bij de vet. keuring. Toen zei ik wat over je logo.

Loes_Joery

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 16:22

Altos: Hahaha, maakt niet uit Knipoog! Ja, het was eigenlijk onze 6e, als je de mosten vorig jaar meetelt. Maar dat was niet officieel, omdat het in België was. Maar ben al super trots op Joery dat het nu al zo'n stuk beter gaat! Haha!

Zera: Hmm dan heb ik jou wel gezien Schijnheilig Met crosslopen!