[SGW] Oefenterrein Lunteren

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

martinev

Oefenterrein Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-06 17:53

Ik wil binnenkort, van het weekend ofzo, graag een keer met mijn paard gaan rijden op het cross oefenterrein "de Vijfsprong" in Lunteren. De informatie daarover, zoals contactpersoon e.d. heb ik al van de sgw-site afgehaald.
Nu ben ik benieud naar ervaringen van mensen die daar al eens zijn wezen oefenen, misschien zelfs met wat foto's van de hindernissen?

Scum

Re: Oefenterrein Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 19:25

Wij gaan er elk jaar met een groepje trainen. Helaas worden de hindernissen niet zo goed bijgehouden. Sommigen mogen we van de trainer niet meer springen omdat ze te gevaarlijk zijn. Ik zou dus wel begeleiding meenemen.
Het lijntje met de in-uitjes is geweldig om te doen.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 19:27

Ja, Lunteren wordt steeds minder. Volgens mij hebben we daar dit seizoen geen trainingen gedaan toch Scum? Dat was alweer het jaar daarvoor.

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 20:05

Ik ben benieuwd, ik wil er namelijk ook graag een keer heen!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 20:11

Dan kun je beter naar Renswoude gaan Renske.
Daar zijn alle hindernissen mooi en veilig.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 20:13

Scum schreef:
Wij gaan er elk jaar met een groepje trainen. Helaas worden de hindernissen niet zo goed bijgehouden. Sommigen mogen we van de trainer niet meer springen omdat ze te gevaarlijk zijn. Ik zou dus wel begeleiding meenemen.
Het lijntje met de in-uitjes is geweldig om te doen.

mee eens!

Simmie schreef:
Dan kun je beter naar Renswoude gaan Renske.
Daar zijn alle hindernissen mooi en veilig.

ook mee eens!

Jiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 21:23

ja ik ga ook liever naar renswoude als lunteren. in lunteren hebben ze wel een leuke wal/slootjes combi op de lange lijn. en nog veel meer mooie sprongen, maar ook idd sommige erg slecht onderhouden. het water die langs de bosweg ligt (dus niet op het veld) moet je NIET springen, de landing is té slecht!

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-06 22:10

Heb even gekeken op de site van renswoude, ziet er inderdaad wel heel goed uit! Denk dat ik daar dan beter heen kan gaan.
Bedankt voor de reacties!

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 22:28

Ja he Jiska, daar verzuip je gewoon in, veelste diep! We zijn er dit jaar trouwens nog wel geweest Sim, mijn eerste training met Wup was daar.

Jiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 23:14

ja was heel apart daar. lamour stopt nooit voor water en ik kreeg haar er niet in! eentje bij mij in de les zou dan maar voor gaat en die maken een dikke klap in het water en vallen dus ook in die slechte landing! echt lief van moertje dat ze daar dus niet in sprong haha. maar best vreemd eigenlijk he? dat ze dat dan gewoon niet doen...

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 08:01

mm, denk dat ik er dan toch maar van af zie. Kan ik beter een eindje verder rijden voor een mooi terrein!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 08:57

Wel jammer. Wie is er eigenlijk verantwoordelijk voor dat terrein?

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 13:58

Een beetje bejaard omaatje scum! Dat vrouwtje die in dat kleine witte huisje woont en waar rob altijd mee af gaat rekenen aan het einde van de trainingsdag. Ze heeft verder ook geen kinderen of familie die het terrein onderhouden, helaas. Het was een superterrein, maar nu dus niet meer. De meeste hindernissen zijn gevaarlijk en die waterbak is echt levenslink!

Marieke: daar was ik dan niet bij denk ik, want ik heb jou nog nooit met wup zien trainen!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 15:07

Ik heb Marieke met Wup alleen nog maar gezien bij de dressuur in Ysselsteyn. Wij zijn zelf ook niet bij die training geweest volgens mij.

Ben benieuwd of Rob er volgend jaar nog heen wil.

Liezjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 15:24

ik ben laatst nog met mijn vader en 3 paarden in Lunteren wezen trainen.
Opzich wel fet, maar je traint er tussen de koeien en wat oude eventing paarden die zelf ook nog wel eens een sprongetje willen nemen, dus je moet heel goed opletten dat je alles achter je dichtdoet enzo, alles is afgezet met prikkeldraad. Maar wij vonden het redelijk goed bijgehouden, die hele rij heggen en greppeltjes was fet! Maar je mag idd wel iemand meenemen dan die alles achter je dicht doet, want wij moesten dat weiland inspringen zegmaar terwijl je dan eerst niet zo goed kunt losrijden.. En wat betreft die waterbak, die is idd wel diep, vond ik ook, maarja die gekek vader van mij springt er zo in.. dus ik moest ook.. tis allemaal goed gegaan Knipoog
en dat je tussen de paarden en de koeien rijdt, daar leren je paarden wel van opletten, want ze moeten op jou letten en niet op die andere beesten.
het ligt wel een beetje ver in het bos.. en moeilij parkeren enzoo aan zo'n pad..

(over dat terrein hebeb jullie het toch? Tong uitsteken )

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 15:50

wat betekent fet?

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 15:56

Ik denk "vet" Scum. Dat is jongerentaal, zijn wij te oud voor.
Trouwens Liezjuh, vind het echt link dat je alsnog die diepe waterbak bent ingesprongen nadat je voorganger er in sprong en dat je kon zien hoe diep die bak is.......
Het lijntje met heggetjes en greppeltjes is wel leuk ja, maar na 2 keer heb je dat ook wel gezien. Het lijntje achterin met de piano is ook nog wel leuk, maar ook zijn de afbakeningen van de treden ed. steeds slechter te zien. Dan heb je hier en daar nog een leuke sprong, maar daar houdt het wel mee op.
Nee, trainen doe ik daar niet meer.
En ik denk dat onze trainer (die er gelukkig, qua veiligheid, net zo over denkt als onze trainingsclub) er komend seizoen ook niet meer zal willen trainen.

Anne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 17:52

Hoorde inderdaad van mn vorige trainer ook dat zij er niet meer heen gingen omdat er prikkeldraad omheen staat en de beheerders (blijkbaar dus die oudere vrouw) dat niet weg wilden halen.
Wel een uitdaging om, als je in de buurt woont, bij die mevrouw aan te kloppen en de boel op te knappen Ja

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 19:13

Scum schreef:
Wel jammer. Wie is er eigenlijk verantwoordelijk voor dat terrein?

Ik weet dat de vader van Wout -Jan van der Schans het vroeger allemaal deed.

Paradiso

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 20:51

Hai Martine! Margreet gaf mij de tip van Stal Lozeman in Putten (www.stal-lozeman.nl) Deze man schijnt een fijn terrein te hebben, misschien dat je hem eens kan bellen?
(Margreet en ik willen ook met Sun eens gaan crossen, als het springen wat beter bevestigt is... Spannend!)

Jiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 14:01

ja bij Henk Jan kun je idd best leuk trainen ook! zijn we ook wel een paar keer geweest...

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 14:02

Lijkt me erg leuk een keer in Lunteren te oefenen, ik ga daar ook maar eens voor kijken. Ja

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 22:00

Dat is vlakbij waar ik ga wonen, zowat om de hoek. Ben er volgens mij een keertje langs gereden. Over vier weekjes ga ik verhuizen, dan zou ik er nog eens langs rijden.

Zitten er eigenlijk kosten aan verbonden om daar te rijden?

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 22:53

wij gingen daar vroeger elk jaar heen!! ik vond het altijd super mooi oefenen, maar idd onderhoud ging toen al achteruit...
die waterbak aan de bosrand hebben wij ook nooit gedaan! die andere 2 wel, ik zie me nog met mijn C pony gaan... mijn trainer zei...spring die maar(maar ik verstond iets anders Haha! ) dus toen ging ik over een dikke vette picknicktafel heen ... Bloos! iedereen lachen natuurlijk! dat ik erover ging schrok ik me rot... was toch wel een beetje heftig Bloos!
lenneke: ja er zitten wel kosten aan, weet niet zo gauw hoeveel...

Jiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 14:43

mmm 7,50 of 10 euro?? maar staat vast wel op www.sgw-eventing.nl tussen het kopje van oefenterreinen!