[SGW] Hoe met je crossklok rijden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

jipje_niekje

Hoe met je crossklok rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-06 18:23

Ik rijd al een tijdje met een cross klok van iemand anders en heb vandaag mijn eigen binnen gekregen. Maar mijn vraag is hoe stellen jullie hem in? Laten jullie hem optellen, dat hij om de minuut piept of toch wel aftellen? En hoeveel seconden van te voren druk je hem dan in en hoe stellen jullie de tijd in? Precies de tijd die je mag rijden??

Misschien een beetje veel, maar ben erg benieuwd hoe anderen dit doen. Zit namelijk nog wel eens behoorlijk fout met de tijd. Haha!

sjuuleke

Re: Hoe met je crossklok rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 18:39

IK laat mijn stopwatch aftellen. Ik laat hem afgaan wanneer ik mag finishen, dus 20 seconden voor optimale tijd. Ik laat de stopwatch beginnen op de laatste 10 sec in de startbox (dus 10 sec voor de starttijd). ik vraag altijd of ze aanwillen geven wanneer ik nog 10 seconden heb.
Dat betekent dat ik mijn stopwatch instel met de optimale tijd minus 10 seconden.

Jiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 21:05

op nationale wedstrijden laat ik mn klok eignelijk altijd aflopen. ik stel hem zo in dat hij tien seconden over de tijd heen zit die ik moet rijden. (optimale tijd) en dan tien sec voor de start druk ik m in, zodat ik er tijdens de start niet mee zit te klooien. Ik weet dan dat wanneer ik nog 20 sec op mn klok heb dat ik dan kan finishen. Op de internationale wedstrijden. (in mijn geval 1*) heb ik de cross altijd nog gelopen met een wiel zodat je de minutenpunten weet. Die onthoud ik dan. dan laat ik mn klok optellen zodat ik weet of ik op schema zit.
dus ik doe eigenlijk allebei, maar vaak op de nationale wedstrijden heb ik geen tijd om met een wiel te lopen vandaar dat ik m dan af laat lopen.

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 08:42

Het nadeel van aftellen vind ik wel dat je, als je een stop o.i.d. hebt onderweg, het horloge veel te vroeg afgaat en dan word ik helemaal leip van dat gepiep. Gevolg: ik ram hem uit en heb helemaal geen idee meer op welke tijd ik binnenkom. Haha!

Je kunt het beste er thuis ook een paar keer mee rijden, dan ken je de piepjes en dan kun je voor jezelf een beetje beslissen wat je prettig vindt.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 09:00

Ik rijd met een aftellende klok, dan heb ik enig idee of ik op schema lig (mits ze afstandsbordjes hebben, of ik loop met GSM). Ik start hem als de combinatie voor me vertrekt, en moet er dus aan het eind 2 minuten afhalen.

/edit
stom, optellende klok, zodat ik dus minutenpiepjes krijg.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 09:42

Aftellen. En we stellen hem zo in dat we 10 seconden bij de optimale tijd doen. Als de starter dan begint van: 10, 9, ...
dan zetten we hem aan.

Van tevoren probeer ik altijd een andere ruiter op het laatste stuk te timen. Dan weet ik vanaf welke plek je bijv je tempo terug kunt nemen om niet te vroeg over de finish te komen.

g0otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 11:15

sjuuleke schreef:
IK laat mijn stopwatch aftellen. Ik laat hem afgaan wanneer ik mag finishen, dus 20 seconden voor optimale tijd. Ik laat de stopwatch beginnen op de laatste 10 sec in de startbox (dus 10 sec voor de starttijd). ik vraag altijd of ze aanwillen geven wanneer ik nog 10 seconden heb.
Dat betekent dat ik mijn stopwatch instel met de optimale tijd minus 10 seconden.

ik doe hetzelfde maar dan met 20seconden, omdat je 20 seconden voor de optimale tijd mag finishen. Als de klok begint te piepen heb ik dus nog 20 seconde om te finishen.

sjuuleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 11:55

dat bedoelde ik ook, heb het alleen een beetje krom opgeschreven zie ik. Bloos

g0otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 12:00

je hebt toch 10 seconden? Verward haha of 20 seconden Knipoog het staat er id een beetje krom, maar het komt op hetzelfde neer!! Haha!

AnneMieKe_89Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 13:06

Ik laat hem ook aftellen..
Druk hem meestal 3 seconden van te voren in.
Ik zet hem op de omptimale tijd + die 3 seconden.

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 15:45

Ik laat hem ook aftellen,
stel hem 1 minuut van tevoren in, aangezien ik daarna m'n handen vol heb aan m'n pony..

IndianSummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 16:47

Ik laat hem optellen. En ongeveer een seconde of 3 van te voren druk ik hem in.

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 18:48

Ik laat m ook tot 20 sec. voor de optimale tijd aftellen + 10 sec. voor de startbox Ja Werkt best goed. Maar ik ben ook bezig met m'n eigen meetwiel te maken zodat ik ook op de minuten kan rijden. Maar dat is dus nog in de experimentel fase Haha!

sjuuleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 18:52

Eventinggek schreef:
Ik laat m ook tot 20 sec. voor de optimale tijd aftellen + 10 sec. voor de startbox

Dit bedoelde ik ook Haha!

Anne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 18:53

Even offtopic: Hoe maak je een meetwiel/?

Zeebries

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 18:57

Even een stipje Lachen

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 09:37

Men neme: een klein wiel, een voorvork van een fiets en een draadloze fietscomputer (met minimaal .00 km aanduiding zodat je zeker op 10 m. nauwkeurig kunt meten). Ik heb gelukkig een hele handige opa Haha! die me een handvat heeft gemaakt zodat ik de voorvork goed vast kan houden en waaraan ik het computertje kan vastmaken. Als je dan alles in elkaar schroeft heb je een meetwiel Vork

Ik moet alleen de vork nog effe verven om t netjes af te maken, maar in principe zou ie t wel al moeten doen. Zodra ik m helemaal af heb zal ik wel een foto ervan maken. Is natuurlijk niet precies á la echt meetwiel, maar t doet tzelfde maar voor veeeeeel minder geld. Een echt meetwiel kost rond de €150,-!). Nu ben ik met het fietscomputertje (€7,50 bij de Aldi) en n uur of 1,5 knutselen klaar.

Anne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 10:10

Haha! Cool! Was even benieuwd! Tong uitsteken

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-06 11:03

In ieder geval bedankt voor de tips, ik ga het morgen maar is uitproberen met 10 seconden bovenop de optimale tijd. In de hoop dat ik eens een goede tijd rijd.

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 20:01

Ik liet hem altijd optellen. Aftellen vind ik echt niet fijn,vanwege de 1000 meter bordjes. Dan moet je dus continue gaan rekenen, en daar ben ik niet echt snel in. Nu weet ik per 1000 meter 2 minuten.

En ik wordt ook helemaal gestoort van dat gepiep als je tijd voorbij is, bij het aftellen. Daar wordt je zo enorm gestresst van, en dan gaat bij mij alles fout omdat ik dan snel binnen wil zijn Clown

Man0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 09:39

normaal doe ik ook altijd optellen dat vind ik fijner haha maar de laatste tijd ben ik zo bezig met me paard dat ik die piepjes bijna niet meer hoor haha .. dus ik zal volgende x is afgaan tellen..(denk)