SGW Hooge Mierde: wedstrijdverslagen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
g0otje

Berichten: 1939
Geregistreerd: 31-05-05

SGW Hooge Mierde: wedstrijdverslagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-06 19:02

Die was er volgens mij nog niet.
Ik ben vandaag naar hooge mierde geweest met niverma k.
Ze was hengstig en erg onrustig, de dressuurproef was ik niet echt tevrede over, maar uitslag viel nog niet tegen.
7de met 185pnt.
Het springen stond na mijn idee erg laag. Dat kon je wel merken ook, Niverma K had 4 balken.
Ik baalde heel erg, maar er is niets aan te doen.
Met de cross maakte ze veel goed en finishte we foutloos en super snel 5.03 (opt tijd 5.23) in de cross is het echt een fijn diertje.
Dit was de laatste keer dat ik haar starte.
Heb besloten dat ik niet genoeg vooruit gang zie in ons als combinatie en ga op zoek naar een nieuwe uitdaging!
Ik was trouwens nog wel 5de!!hoorde ik net ! Dus nog wel prijs.

Ik ben trouwens wel trots op haar dat ze super crosste!!!!!!!

Scum

Berichten: 33101
Geregistreerd: 11-08-03

Re: SGW Hooge Mierde: wedstrijdverslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 19:06

Gefeliciteerd Love. Ik dacht dat je al eerder met Niverma zou gaan stoppen?

Het springparcours in HM staat altijd heel laag. Maar de cross is meestal wel erg technisch een aan de maat. Je had mazzel met de tijd. Een seconde sneller en... Haha!

g0otje

Berichten: 1939
Geregistreerd: 31-05-05

Re: SGW Hooge Mierde: wedstrijdverslagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-06 19:51

ja na de wedstrijden voor het brabants kampioenschap had ik gezegd, deze was de laatste!
Ja maar ik ben natuurlijk niet gek, haha heb een horloge om!! Dus drm precies binnen de tijd!

Loes_Joery

Berichten: 3231
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Zundert

Re: SGW Hooge Mierde: wedstrijdverslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 20:06

Super Margo gefeliciteerd Haha!!
Fijn dat ze het in de cross zo lekker op pakt!!

g0otje

Berichten: 1939
Geregistreerd: 31-05-05

Re: SGW Hooge Mierde: wedstrijdverslagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-06 21:03

dankje loesje!!
zijn er nog meer bokkers naar ede geweest?

g0otje

Berichten: 1939
Geregistreerd: 31-05-05

Re: SGW Hooge Mierde: wedstrijdverslagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-06 21:04

ik hoor nu weer dat ik 6de ben haha!! naja weet het ook allemaal niet hoor!!

Loes_Joery

Berichten: 3231
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Zundert

Re: SGW Hooge Mierde: wedstrijdverslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 21:11

Graag gedaan hoor Knipoog!
Weet eigenljk niet of er meer mensen geweest zijn!
Ach dat maakt niet zoveel uit he! Het is al fijn dat je lekker gereden hebt in de cross!

CarpeDiem

Berichten: 7419
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Back in Brabant!

Re: SGW Hooge Mierde: wedstrijdverslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 21:58

Netjes Margo! Erg he, dat ze juist als het laag is balken laten vallen. Maar weer goed bezig jij , en er zijn uitdagingen genoeg Knipoog Ken je niet nog ergens een GP hengst??

xXLidewijXx
Berichten: 104
Geregistreerd: 04-01-06
Woonplaats: Baarle-Nassau [N-B]

Re: SGW Hooge Mierde: wedstrijdverslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 22:02

Dressuur ging wat minder bij mij, springen 8 strafpunten en de cross ging erg goed Lachen
Het heeft bij de B-pony's ook nog een half uur stil gelegen omdat het onweerde en het regende harstikke hard. Iedereen had gelukkig al wel gesprongen, want het springparcours was echt een modderpoel daarna!

Loes_Joery

Berichten: 3231
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Zundert

Re: SGW Hooge Mierde: wedstrijdverslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 22:31

Netjes Lidewij Haha!!

sfranken

Berichten: 872
Geregistreerd: 07-02-06
Woonplaats: Ysselsteyn

Re: SGW Hooge Mierde: wedstrijdverslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 23:48

Nou hier mijn verslag:
Om 5 over 8 al dressur gereden met Jupiter, ging redelijk maar ik stond toch vierde na de dressuur met 129 en 137 punten. Snel omgezadeld want om 9 uur moest Tenda dressuur. Tenda liep erg fijn maar er zaten wel 2 fouten in de proef. Ik stond negende met 203 punten. Nu heel snel omgezadeld want om 10 over half 10 moest Jupiter weer springen. Toen ik op het springterrein aankwam was de ruiter voor mij al in de ring. Springen ging vrij goed, een balk op hindernis 1. Toen de cross... Jupiter ging goed van start maar op hindernis 9 kwam hij niet lekker uit en besloot op het laatste moment om er rechts langs te schieten en Jupiter belande in de sloot waar hij eigenlijk overheen moest en ik lag ook in de sloot!! Te snel en ongeconcentreerd opnieuw aangereden waardoor ik Jupiter er weer langs liet lopen (had niet gehoeven maar was denk ik nog te veel met mijn val bezig) daarna pakte hij verder goed aan en verder foutloos. Snel Tenda klaargemaakt want die mocht om 11 uur weer springen (niet echt fijn, ik was nog niet eens op adem). Tenda sprong foutloos. Had een beetje de kriebels voor de cross, net M en behoorlijk technisch. Tenda pakte super aan, ik was beretrots totdat... Tenda een beetje terug kwam op de trakhener. Ik gaf wat extra been en met een beetje extra rekken sprong ze er toch overheen. Maar in de landing ging ze door de voorbenen waardoor ik voor de TWEEDE keer binnen 1,5 uur in de cross op de grond lag. Snel er weer op en verder foutloos. Klinkt raar maar toch ben ik tevreden over vandaag. Jupiter pakte eigenlijk goed aan, op die ene sprong na, en Tenda deed het super. Ze ging over combinaties alsof ze nooit anders heeft gedaan. Zocht fijn zelf de smalle hindernissen op en had een fijn tempo. Maarja.. wel van beide afgevallen. Tong uitsteken

MJ_
Berichten: 7859
Geregistreerd: 02-12-03

Re: SGW Hooge Mierde: wedstrijdverslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 07:31

Heb je je niet bezeerd?
Wel fijn dat je toch tevreden naar huis kon!

Anne_
Berichten: 2309
Geregistreerd: 22-09-02

Re: SGW Hooge Mierde: wedstrijdverslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 08:12

Je hebt wel lekker alles uitgereden! En het goede gevoel is het belangrijkst!
Iedereen heeft wel eens zo'n dag dat 'ie gewoon niet kan blijven zitten Tong uitsteken

patsmu
Berichten: 851
Geregistreerd: 06-06-05

Re: SGW Hooge Mierde: wedstrijdverslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 08:28

Mijn verslagje van Hooge Mierde.

Dressuur in het M ging heel goed voor zijn doen. Alles netjes geen fouten of dat ie heet werd... 199 punten....
Dressuur L ging ook heel goed. 3e na de dressuur 203 punten.
Springen M was bagger om het zo maar te zeggen. Lag te prutsen en hij dacht zlef ook niet bepaald mee, liet me gewoon in de steek tilde zijn benen niet op.
De cross vind ik heel mooi voor het M. Wel een paar techinsche dingetejs maar dcaht kotm wel goed.
Bij hindernis 4 ging het al mis.. Maakte een ophouding voor de hindernis viel gewoon in draf toen opgesprongen kei scheef over B dat boompke toen eraf hij struikelde in de landing en kon 5 niet meer halen stond er achter.
Verder wel weer netjes tot 11.. Trackener kreeg hem er niet over heen. Hij stopte 3x. Ben maar gestopt heb hem nog over de kale sloot laten springen dat deed ie uiteindelijk wel...
Zo fijn als ie in Castenray liep zo bagger was het nu... Hopelijk gaat het in Maarsbergen wel beter...

Merato foutloos gesprongen ging goed. Cross kei fijn echt bijna alles na voren geen tussen krabbeltjes wat ie nog wel eens kon.Na de hindernis lande liggen en weg.. Heb een heerlijk rondje gereden met hem...Was echt genieten. Maar bij de padestoel ging het mis.Was aan het twijfelen had nog tiijd over om het alternatief te rijden maar wou toch de paddo en daar liep ie erlangs..
Balen Maja

Mijn zus had in de Z paarden gestart. Ze heeft in Varsseveld voor de laatste keer gereden in de *! Ze was namelijk zwanger en is in maart bevallen van een dochter, maar mijn andere zusje is toen haar paard in het Z gaan rijden... Maar ze was ziek en ging niet naar Hooge Mierde. Dus besloot ons Linda om vrijdag maar eens op het paard te gaan zitten voor het eerst weer. En een parcourse te gaan springen... Ging goed. Zaterdag dressuur gereden en zondag gewoon in het Z meegedaan alsof het de gewoonste zaak van de werled is... Ze stond 5e na dressuur, geod gesprongen. Goed gecrost 6e! Nou ik vind het knap.

Anne_
Berichten: 2309
Geregistreerd: 22-09-02

Re: SGW Hooge Mierde: wedstrijdverslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 08:36

Lekker dat Merato goed aanpakte
Ik vind het maar stoer van je zus hoor!
(Sowieso een kind op de wereld zetten is al een prestatie Knipoog )

Scum

Berichten: 33101
Geregistreerd: 11-08-03

Re: SGW Hooge Mierde: wedstrijdverslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 09:26

Grrr! Heel stuk getypt en alles weg na het verzenden.

Sabine, ik kan me wel voorstellen dat je toch een fijne dag hebt gehad.

Die paddo's staan die niet waar ook de picknicktafel is?

Schoentje

Berichten: 3857
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: Geldrop

Re: SGW Hooge Mierde: wedstrijdverslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 13:35

Ik had er 2 gereden in het L.
na de dressuur met Bestseller 8e en met Orofino ergens achteraan Lachen
Ze liepen allebij het springen en de cross nul. Bestseller was 3e en Orofino 9e, maar buiten de prijzen...

Loes_Joery

Berichten: 3231
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Zundert

Re: SGW Hooge Mierde: wedstrijdverslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 14:02

@ sfranken: Ondanks je vallen toch toch lekker uitgereden! En toch nog een fijn gevoel erbij! Dat is ook al fijn he! Enne op naar de volgende keer Lachen!
@ Patsmu: Fijn dat Merato het wel fijn aanpakte Lachen! Ondanks die Pado maar goed!! En super van je zus!!
@ Schoentje: Toch nog netjes gereden dan Knipoog!

Urban

Berichten: 95
Geregistreerd: 25-03-04
Woonplaats: Eersel

Re: SGW Hooge Mierde: wedstrijdverslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 14:19

Hoi Sabine.

Heb je je stoel/ paraplu nog terug ontvangen? Ik vond het erg gezellig en heb er ook nog een hoop van geleerd. Nu weet ik waar ik zelf goed op moet letten, als ik in de B cross ga starten. Misschien tot een volgende cross.

Groeten Cindy.

g0otje

Berichten: 1939
Geregistreerd: 31-05-05

Re: SGW Hooge Mierde: wedstrijdverslagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-06 19:22

Wat goed van je je zus patricia!! Echt super stoer!!
Wel balen van de langsloper van Merato!! Stond er heel goed voor!! En heb je zien springen in het M, kon wel zien dat je je handen vol had en inderdaad ze dacht niet echt mee!! (had mijn paard ook erg last van haha!)Volgende keer beter!!
Schoentje: super joh allebei foutloos heel netjes.

Sabine: Dat is echt balen, 2x vallen op een dag!! Maar daar leren we van, vallen en opstaan he!! In ieder geval super dat je zo tevrede was!

sfranken

Berichten: 872
Geregistreerd: 07-02-06
Woonplaats: Ysselsteyn

Re: SGW Hooge Mierde: wedstrijdverslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 00:30

Urban schreef:
Hoi Sabine.

Heb je je stoel/ paraplu nog terug ontvangen? Ik vond het erg gezellig en heb er ook nog een hoop van geleerd. Nu weet ik waar ik zelf goed op moet letten, als ik in de B cross ga starten. Misschien tot een volgende cross.

Groeten Cindy.

yep alles netjes teruggekregen. Ik vond het ook gezellig. Ik hoop je snel te zien tijdens een SGW, al is het in het begin nog maar om te kijken. Enne succes en sterkte met je paard.

g0otje

Berichten: 1939
Geregistreerd: 31-05-05

Re: SGW Hooge Mierde: wedstrijdverslagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-06 08:19

CarpeDiem schreef:
Netjes Margo! Erg he, dat ze juist als het laag is balken laten vallen. Maar weer goed bezig jij , en er zijn uitdagingen genoeg Knipoog Ken je niet nog ergens een GP hengst??

Haha neej eigenlijk niet, maar wie weet!!

Oo ik zei trouwens hier boven ede, maar bedoelde natuurlijk hooge mierde haha

Valesca_

Berichten: 101
Geregistreerd: 17-04-06

Re: SGW Hooge Mierde: wedstrijdverslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 13:10

Super gedaan allemaal ...

Valesca_

Berichten: 101
Geregistreerd: 17-04-06

Re: SGW Hooge Mierde: wedstrijdverslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 13:12

Oo ik zal ook nog een verslagje van mn zussie plaatsen...
Ze starte embleme L Lachen
dressuur : 205 pnt en 2e
Springen: geen strafpunten
Cross: ging allemaal super, maar haar rugnummer bleef voor de hindernis in een boom hangen, daarom was ze /paard (ook) uit concentratie dus een weigering, erg jammer, want zonder die weigering was ze eerste geworden Boos! maar tog een hele leuke dag gehad Lachen...

Lielle

Berichten: 66265
Geregistreerd: 12-01-01

Re: SGW Hooge Mierde: wedstrijdverslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 13:43

proficiat love en lidewij.

Patsmu en sabine, jammer van jullie crossen Verdrietig

Patsmu, knap van je zus!