SGW Vrouwenpolder; verslagen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Re: SGW Vrouwenpolder; verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 13:53

Goed zo Lex! Ben benieuwd hoe mijn jonkie de oefencross in Ede aanpakt.

Die eend van Ijsselsteyn stond dus ook in VP!

AntheaV

Berichten: 6769
Geregistreerd: 02-09-05
Woonplaats: Op de grens van Groningen en Drenthe

Re: SGW Vrouwenpolder; verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 16:02

margo: super hoor! Hartstikke fijn dat jullie zo goed door de cross zijn gegaan

MJ: jammer van je weigeringen

bitwise: fijn dat je weer een lekkere rit hebt gereden

gr_roos
Berichten: 7579
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: noord holland

Re: SGW Vrouwenpolder; verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 17:35

MJ jammer van je stops. Os had je in EL ook al te pakken dat je rustiger reed.

Bitwise hopen dat het springparcours een beetje beter gaat met Ienie. Als ik het zo lees crosst ze hardstikke pittig.

Alle nieuwe crossers welkom.

Scum

Berichten: 33101
Geregistreerd: 11-08-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 18:40

Sjonnie; de bodem was prima. Alleen op het stuk in het bos vond ik hem niet zo goed, maar de deden hem wel regelmatig slepen.

Altos: nee, als ie met Ienie had overlegd was ie echt zo de waterbak ingegaan. Een modderbad is namelijk heel gezond voor je huid

Margo; gefeliciteerd. Superprestatie en ook heel goed voor jouw vertrouwen lijkt me.

g0otje

Berichten: 1939
Geregistreerd: 31-05-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 20:19

bitewise super gefeliciteerd!!echt heel goed van ienie!!
MJ ik heb je gezien in de cross en zag id dat hij stopte voor de brug maar je kreeg hem er nog wel netjes naar voren overheen!! Vond het een twijfel weigering!!
En jammer op de spoorwegovergang.
Heb ook je springen gezien trouwens!!!mooi foutloos iig, dat er wat aangetikt werd doet er verder niet toe .
Je ging ook heel goed door het water. Vind wel dat je paardje erg kijkerig is,heb je er al veel mee gecrossd? (niets mis mee overigens hoor, is tino ook!!!)

Sjuulie

Berichten: 2224
Geregistreerd: 04-04-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 20:42

L0ve : gefeliciteerd! Super gedaan joh!

MJ: Jammer van je weigeringen, maar wel fijn rond verder, toch?

Bitwise: Fijn dat je een goed gevoel had! Maar als je B hebt gereden, mag je dan oefencross rijden voor prijzen?

renskek

Berichten: 1953
Geregistreerd: 27-10-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 21:04

Dat berichtje van Sjuulie is van mij. die van haar stond nog aan.

reeskees

Berichten: 1392
Geregistreerd: 28-07-05

Re: SGW Vrouwenpolder; verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 22:00

@Love, super dat je zo goed hebt gecrosst, dat bevestigt ook maar weer eens hoeveel vertrouwen jij en Tino in elkaar hebben.
@Mj, balen van je weigeringen, maar verder toch best OK?
@BW, gelukkig dat je een stapje terug durft te doen om weer een goed vertrouwen op te bouwen. Komt wel goed zo!
@Altos, goed dat je lekker fijn je oefencross hebt gereden.

Bento1988Jarig

Berichten: 624
Geregistreerd: 26-08-04
Woonplaats: Zuid-Holland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 22:47

Margot: super van je 1e prijs met Tino. Echt dapper dat jullie de wedstrijd gestart zijn, en dan ook nog zo goed gereden. Petje af!
Jammer dat ik je (net als Tineke) niet gezien heb, anders was ik je zeker aan komen moedigen.


Mijn verslagje:
Milord stond 's morgens nog op de spaarstand met dressuur, maar nog goed voor 192 punten en ergens in het midden van de uitslagen.

Bij het springen was hij juist weer te fel en zat erg om zich heen te loeren naar oa het terras, daarbij 3 keer struikelend over de hindernissen => 12 strafpunten

Daarna naar de cross: Miel pakte meteen goed aan en in een lekker tempo reden we alle hindernissen toe.
Het ging t/m de brug en de spoorweg overgang zo voorspoedig dat ik waarschijnlijk wat te hard op de waaier afging, die hij volledig over het hoofd zag omdat hij naar de M/Z wei aan het kijken was
Hij liep de waaier gewoon voorbij en daarmee overviel hij mij behoorlijk.
Omgedraaid en toen sprong hij m simpel. abcd ging ook goed, hij kwam mooi terug tussen b en c gelukkig.
Verder ging ook prima, tot het heksenoog. Ik weet niet wat hij zag maar zo'n 20 meter voor het oog ging hij vol in de ankers. Volgens mijn groom heeft ie niet stil gestaan, en daarnaast was het erg ver van de hindernis. Ik kon hem doorpeuteren en gewoon naar de hindernis rijden en zonder twijfel BIJ de hindernis gesprongen.
De jury vond het nodig om mij daar een weigering voor aan te rekenen
Het wordt nogal een zinloze discussie omdat tegenwoordig de strafzone niet meer afgebakend wordt, dus ik heb het maar laten gaan.

Wel jammer wat het kostte me uiteindelijk wel mijn winstpunt

MJ_
Berichten: 7859
Geregistreerd: 02-12-03

Re: SGW Vrouwenpolder; verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 07:14

GvdT schreef:
MJ jammer van je stops. Os had je in EL ook al te pakken dat je rustiger reed.


Klopt! Ik heb nu ook wel mijn lesje geleerd, ik moet voorwaarts blijven rijden! Ook al is het een hindernis die je wat rustiger moet rijden, Os komt zelf wel terug, daar moet ik me niet teveel mee bemoeien!!

L0ve schreef:
MJ ik heb je gezien in de cross en zag id dat hij stopte voor de brug maar je kreeg hem er nog wel netjes naar voren overheen!! Vond het een twijfel weigering!!
En jammer op de spoorwegovergang.
Heb ook je springen gezien trouwens!!!mooi foutloos iig, dat er wat aangetikt werd doet er verder niet toe .
Je ging ook heel goed door het water. Vind wel dat je paardje erg kijkerig is,heb je er al veel mee gecrossd? (niets mis mee overigens hoor, is tino ook!!!)


Ja, hij ging in het begin nu juist heel simpel, maar werd later toch weer kijkerig. Eigenlijk heb ik ondertussen wel al aardig wat crossjes gereden, maar het is pas een half jaartje ofzo dat ik zelf weer voor 100% durf te rijden. En bij wat "raardere" sprong aarzel ik nog iets en dan slaat Os snel af. Ik denk dat het nog wel beter kan worden, volgens mijn trainers moet Os ook nog wat meer vertrouwen in zichzelf krijgen. Dus we blijven lekker doorgaan. Leuk dat je ons gezien hebt

Bento, ik vind het echt zonde van je weigering! Maar ja, inderdaad, zulke discussies win je vaak toch niet. Maar het is echt zonde. Gelukkig hebben we verder toch een leuk dagje gehad.

Waren jullie ook zo rood?? Ik had 's avonds nog een feest, en het was erg duidelijk wie mijn vriend was, de 2 rode tomaten hoorden duidelijk bij elkaar

g0otje

Berichten: 1939
Geregistreerd: 31-05-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 08:58

komt helemaal goed hoor MJ!! ik vond trouwens dat je zelf behoorijk overtuigend reed!! Vooral bij het water. Ik vin het in ieder geval super knap, want os lijkt me niet het makkelijkste paard in de cross!!
Maar id lekker zo door blijven gaan dat vertrouwen komt er wel!!

Bento: echt balen zeg, maar wel fijn dat je een goed gevoel hebt van het de rit!!

Ik was zoo rood aan het einde van de dag dat degene die de prijsuitrijking hield tegen mij zei:
nou je hebt er een kleur van gekregen haha!!

Eventinggek

Berichten: 2490
Geregistreerd: 11-02-04
Woonplaats: Belfeld

Re: SGW Vrouwenpolder; verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 09:36

Klikt alsof jullie allemaal een geslaagd weekend hebben gehad

Love: Proficiat! Goed gedaan hoor (had niet anders van jullie 2 verwacht hoor, t ging toch al zo goed! ) vind t wel knap van jou dat je weer met paard en al op wedstrijd gaat. Ik moet vaak aan jullie ongeluk denken als ik met de trailer onderweg ben.... But: always look at the bright sight of life

Bitwise: Mooi dat t zo goed is gegaan! Van die piano is wel jammer, maar je weet toch nooit wat die maffe beesten soms in hun hoofd halen die van mij ziet ook wel vaker spoken

Bento: Jammer van die langsloper! Scheelt dat t waarschijnlijk alleen aan jullie tempo lag Van dat heksenoog is vervelend zeg, zulke situaties zijn altijd rot. Wil jij dan trouwens ook binnenkort over naar M ?

Miss Jumpy: Jammer van die 2 stops. Ik heb laatst in Belgiƫ (door de lage snelheid) Pasjha ook heel erg terug moeten rijden in de cross en dat was ook niet goed voor t springen ze hebben dan teveel tijd om na te denken geloof ik Je kunt beter gewoon goed doorrijden.

De rest heeft het dus ook best goed gedaan zoals ik gelezen heb! We zullen jullie dus binnenkort in t B zien?

MJ_
Berichten: 7859
Geregistreerd: 02-12-03

Re: SGW Vrouwenpolder; verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 09:48

@ LOve, inderdaad, gewoon blijven oefenen. Gelukkig had ik wel een heel goed gevoel op het eerste stuk, en na de trein tot de marktkraam. Dus dat moet ook wel een keer een hele cross lukken Maar het is wel fijn om soms te horen hoe het er uit zag, kan soms wel eens iets bevestigen of juist duidelijk maken!

@ Eventinggek, ja bij Os is het denk ik vooral dat als ik iets terug neem, hij gelijk bangig kan worden. Ik moet hem een soort afbluffen. Hij kan ook schrikkerig zijn op straat. Als hij iets echt eng vind, moet ik echt een "schop" geven en erlangs draven, want op een andere manier lukt niet. Ik moet denk eigenlijk een soort dominant zijn ofzo?

Lielle

Berichten: 66266
Geregistreerd: 12-01-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 09:55

Ik herken dat wel van Pablo MJ. Het is eigenlijk de kunst om op te vangen en toch voorwaarts te blijven rijden, dus heel veel impuls te houden. Bij Pablo merk ik heel duidelijk dat als ik maar een voorwaarst gevoel blijf geven, we in een handgalopje op de meest dikke sprongen aan kunnen rijden. Juist als ik te hard rijd, heeft hij er ene handje van om op het laatste moment in de ankers te gaan.

MJ_
Berichten: 7859
Geregistreerd: 02-12-03

Re: SGW Vrouwenpolder; verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 10:29

Ja lielle, dat had ik weer op de sprong na de brug, daar reden we wel lekker door met als gevolg dat ik bijna op zijn nek lag.

In mijn laatste training werd ook wel duidelijk dat ik mijn hand goed moet blijven dragen om te zorgen dat Os "zijn kop er op houdt" (of zijn achterhand eronder denk ik). Als ie de ruimte heeft om zijn neus naar beneden te steken kan ie ook makkelijker stoppen!

Ergens moeten we inderdaad nog de juiste weg zoeken voor het aanrijden van niet-simpel-uitziende-hindernissen.

Ach, ik heb weer iets om over na te denken, hopen dat ik voor Ede weer wat geleerd heb

AnneMieKe_89

Berichten: 2361
Geregistreerd: 08-12-04
Woonplaats: Strijen

Re: SGW Vrouwenpolder; verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 13:26

MJ: Jammer van je stopjes..
En met springen, foutloos = foutloos, aangetikt of niet!
Een beetje geluk mag wel eens

MrMiami en ArianneF netjes hoor..
En ArianneF, gewoon lekker trainen en vertrouwen opbouwen.
Zulke gevallen zijn wel balen, maar zonde om het voor op te geven!

Altos, super voor de eerste keer! Dat water komt wel

Bitwise, mooi dat je een fijn rondje gereden hebt!

Bento, jammer van de langsloper, en de dressuur en sprongen volgende keer wat meer mixen?
Van die 2e weigering klinkt erg onredelijk!
Niet leuk zulke dingen..

Over dat rood, dat hadden wij vorig jaar ook, met een zonnetje en een windje gaat het erg hard hehe

Scum

Berichten: 33101
Geregistreerd: 11-08-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 13:41

renskek schreef:
Dat berichtje van Sjuulie is van mij. die van haar stond nog aan.



Renske, je mag altijd oefencrossen rijden (voor prijzen), zelfs al rij je Z met je paard.
Hij had geen prijs, alleen de winnaar kreeg een zak brokken

MJ_
Berichten: 7859
Geregistreerd: 02-12-03

Re: SGW Vrouwenpolder; verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 14:15

Scum en Bitwise ook gefeliciteerd met de goede prestaties van Ienie!

SGWukkie

Berichten: 386
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Omgeving Alkmaar

Re: SGW Vrouwenpolder; verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 16:12

Love: Super gefeliciteerd met je 1e plaats! Dat geeft wel weer even een opkikker

MJ: Balen van die twee stops. Die driesprong met spoorweghek was wel herkenbaar voor mij

De rest natuurlijk ook hartelijk gefeliciteerd met de goede ritten!

En dan nu mijn wat mindere verslag.

Het begon s'ochtends wel redelijk. Iets tegen de hand in het begin van de dressuur maar toch een mooi resultaat met 205 punten.

Daarna alle tijd om het parcours te verkennen en toen op naar het springparcours.
Hij sprong niet zo lekker ritmisch en tikte twee balken af met zijn voorbenen. Die waren niet nodig geweest.

Toen op naar de cross. Rustig van start gegaan en het begon wel lekker. De eerste drie hindernissen op het rechte pad waren geen probleem. Punt op het land was wat groot maar verder haalde hij het met gemak. Picknicktafel, slootsprong en hooiruif gingen ook super en de skyjump keek hij niet eens naar. Paddestoelen en brug van Bram ook zonder twijfel erover en toen begon het fout te gaan. Op de driesprong stond hij totaal buiten mijn verwachting stil. Toen nog een keer aangereden en hij stond gewoon weer stil. Toen de derde keer met een flinke schreeuw toch de sprongen genomen.
Helaas ging er toen een knopje om bij hem. De daaropvolgende slootsprong ging zonder problemen. Op de trakehner het alternatief zonder problemen. Op het bankje (en dat stelde toch echt niets voor) begon hij al in te houden en moest ik hem pushen. Op de brug die daarop volgde ben ik schreeuwend en bijna uit stilstand over het steiltje gegaan. De piano (en die was toch ook niet zo moeilijk) stond hem ook niet aan en hier kwam ik ook met een flinke stemverheffing aan de andere kant. De waterplaats ging zonder problemen en helaas op de marktplaats hield mijnheer het voor gezien. Vol in de rem en ik kreeg hem niet eens in de buurt van de hindernis. Hij luisterde niet naar mijn been en deed het gewoon niet.
Ik heb toen afgegroet en ben nog wel een kwartier om de hindernis heen gehobbeld om hem met zijn neus in de appeltjes te drukken.

Ik heb direct diezelfde avond de knoop doorgehakt en een brief aan de KNHS geschreven met een verzoek om terugplaatsing naar de L klasse. Ik ga eerst maar weer eens een tijdje aan de slag om hem weer in het gareel te krijgen.

Scum

Berichten: 33101
Geregistreerd: 11-08-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 16:14

Ik zag het al bij de uitslagen Ukkie. Kan me wel voorstellen dat je je laat terugplaatsen. Toch ben je een heel eind gekomen in de cross Hopelijk kun je nu weer positief gaan opbouwen.

Lielle

Berichten: 66266
Geregistreerd: 12-01-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 16:16

Ik had het ook al gezien ukkie. Wat jammer joh Maar terug plaatsen naar het L en weer opbouwen lijkt me wel heel verstandig. Dit is voor jullie alletwee niet goed voor het vertrouwen.

Sim
Berichten: 31483
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-06 16:17

Jammer Ukkie, maar ik denk dat je de juiste beslissing hebt genomen.
Jullie komen er straks wel weer!!

floor01

Berichten: 3301
Geregistreerd: 22-09-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 16:26

Jammer Ukkie! Maar plezier erin houden is ook belangrijk!

g0otje

Berichten: 1939
Geregistreerd: 31-05-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 16:36

jeetje balen ukkie, veel geduld het kom goed met veel geduld

gr_roos
Berichten: 7579
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: noord holland

Re: SGW Vrouwenpolder; verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 17:13

Ukkie dat is balen zeg.
Ik had het al bij de uitslagen gezien. Ik denk dat je een heel verstandige beslissing hebt genomen.

Weet je al op hoeveel winstpunten je nu gezet wordt, of mag je gewoon bij nul beginnen? ( off - toppic ik weet het)