[Rob Jansen] - training voor Ede (wsl Renswoude)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MJ_
Berichten: 7859
Geregistreerd: 02-12-03

Re: [Rob Jansen] - training voor Ede (wsl Renswoude)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 11:12

het lijkt wel of de paarden op een wedstrijd zelf ook beter meedenken en meewerken. Wel vervelend marieke, maar toch zijn zulke lessen soms erg belangrijk! Je moet er toch doorheen.

Nickeltje

Berichten: 28258
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Dalfsen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 11:16

Nickje en ik hebben gister een interessante training gehad. Heb weer veel geleerd en ervaren dat mijn houding nog lang niet goed is en als mijn paard dan ook een beetje te hard zo'n afsprong neemt, dat ik die boom daarna niet haal...
Ben er heel stom 2 keer op dezelfde manier af gegaan. Heb nu een aantal lauwe plekken op mijn onder rug en billen, loop stijf en mijn linker enkel is dubbel gegaan en die voelt nogal gekneusd...
Het klinkt elke keer zo makkelijk, hou je paard rustig, schouders naar achteren en goed achterover zitten... En toch doe ik het nog zo vaak fout...

Nickeltje

Berichten: 28258
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Dalfsen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 11:17

Owja, mijn vader heeft wel wat foto's gemaakt, maar die zijn niet digitaal. Ik ga ze binnenkort laten ontikkelen en zal uitproberen of die in te scannen zijn ofzo...

Lielle

Berichten: 66260
Geregistreerd: 12-01-01

Re: [Rob Jansen] - training voor Ede (wsl Renswoude)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-06 11:21

Marieke, jammer dat het niet helemaal lekker ging. Die frustratie herken ik maar al te goed, zo stapte ik in Baarle Nassau van Raimaer af. Het blijft compromissen sluiten en ik vind een training ook veel confronterender dan een cross Het is ook heel raar om maar te laten lopen op zo'n smal dingetje.

Nickeltje, ik herken dat probleem ook maar al te goed. Maar met een paar keer vallen word je wel wijzer Heel erg terug zitten in je schouders, en ook met gewoon springen aan denken.

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Re: [Rob Jansen] - training voor Ede (wsl Renswoude)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 11:27

Ah, dan weet ik nu ook wie jij bent Nickeltje! Jouw paard springt ook best hoog en dan zit jij nog niet helemaal goed na de afsprong en vertrekt je paard alweer voor de boom en krijg jij een extra klap mee onder je kont en vlieg je nog hoger dan je paard

probeer dicht bij je paard te blijven en klem je benen er goed omheen bij zo'n afsprong. Dat naar voren steken is leuk en zie je ook vaak op foto's, maar dat zou ik dus niet doen als er nog hindernissen na komen...pak desnoods een pluk manen erbij!

Nickeltje

Berichten: 28258
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Dalfsen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 11:28

Ja... dat probeer ik ook wel heel hard, maar soms ben ik zo bezig met hoe Nickje op een hindernis afloopt (meestal te ongecontroleerd) dat ik een hoop andere dingen een beetje vergeet, en dan crash ik dus...

Nickeltje

Berichten: 28258
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Dalfsen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 11:29

Mijn houding is gewoon echt slecht, dat weet ik zelf en dat is ook mijn grootste probleem op crossen. Ik ben hard aan het werken het beter te doen en probeer alle tips ook op te volgen, maar soms lukt dat gewoon niet helemaal... Toch bedankt iedereen die tips voor me heeft...

Lielle

Berichten: 66260
Geregistreerd: 12-01-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-06 11:31

Ik heb je gisteren niet zien rijden Nickeltje, maar het is echt gewoon een kwestie van heel veel trainen. Ik heb ook lang problemen op afsprongen gehad (en nog wel), maar het is toch goed gekomen. In een topic van Nelis hier op sgw heb ik een paar links gezet waar je mss iets aan hebt.

Lielle

Berichten: 66260
Geregistreerd: 12-01-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-06 11:36

Nickeltje, jij reed op dat donkere paard toch? Ik stond toen af te zadelen, in het knalrood zoals altijd

Nickeltje

Berichten: 28258
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Dalfsen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 11:39

Ja, ik heb een donker paard. Werd eerste zwart gemoemd, maar na een keuring aan het eind van de zomer heeft de juri of hoe dat ook heet, haar omgedoopt tot donkerbruin...
Ik heb jou inderdaad wel zien staan. Mensen worden langzaamaan bekend op deze manier, ik weet van een hoop mensen hier van bokt nu hoe ze er in het echt uitzien...

Eventinggek

Berichten: 2490
Geregistreerd: 11-02-04
Woonplaats: Belfeld

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 11:52

Simmie schreef:
Leuk je eens gezien en gesproken te hebben eventinggek!
Jep djin gaat behoorlijk hard op de renbaan, tot nu toe loopt djin ze er allemaal uit.
Ik was ook laat, maar lag toch al wel om half 1 in bed.
Hoef lekker maar tot 12 uur te werken en dan ben ik lekker vrij de rest van de dag!
Ondanks dat Pasjha wat overenthousiast is, EG, vind ik het toch een geweldig paard. Hij springt volgens mij alles! En braaf dat ie je zo hielp op de trakhener!

Ja insgelijks ik vind t hartstikke leuk om alle medebokkers te leren kennen vind t soms wel n beetje moeilijk om boktnaam/echte naam te onthouden

Pasjha is idd een geweldig paard, jammer dat ie niet van mij is... Hij vind crossen helemaal geweldig en pakt idd bijna alles goed aan. Dat wat niet zo simpel gaat lossen we toch altijd samen op

Nickeltje: veeeel oefenen, helaas is dat de enige oplossing. Ik vind t vooral met hindernissen bergop nog wel eens moeilijk om goed in balans te blijven. Maar zo'n blij paard is ook wel moeilijk hoor die van mij heeft t zelfde probleem.

CarpeDiem

Berichten: 7419
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Back in Brabant!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 16:57

Balen marieke dat het niet zo lekker ging, Hopen dat je Wuppie het wel goed doet volgende week!

Eventing gek: fijn dat pascha het zo goed doet. Word ze nu toch niet verkocht??

Nickeltje: ik kan je helaas nog geen adviezen geven, alleen maar beterschap wensen met je blauwe plekken en gekneusde enkel!

Eventinggek

Berichten: 2490
Geregistreerd: 11-02-04
Woonplaats: Belfeld

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 17:14

CarpeDiem schreef:
Eventing gek: fijn dat pascha het zo goed doet. Word ze nu toch niet verkocht??

Nee, hij (ja het is een hij Rob dacht ook door de naam dat t een merrie was) is niet verkocht hoor. Dus voorlopig kan ik nog effe vooruit

CarpeDiem

Berichten: 7419
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Back in Brabant!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 17:21

haha pascha klinkt idd heel vrouw achtig.. Maar ik hoop dat ie me vergeeft

Fijn dat je HEM nog kunt rijden!!

g0otje

Berichten: 1939
Geregistreerd: 31-05-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 22:01

marieke: niet te druk maken over een mislukte training!! Komt in de wedstrijd wel goed!! Je weet hoe tino altijd is met trainen he!! Haha wil altijd te vroeg en te groot af en is mega sterk!! Maar in de wedstrijden is ie te bang om het initiatief te nemen.
En iedereen heeft weleens een baaldagje!

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Re: [Rob Jansen] - training voor Ede (wsl Renswoude)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 22:53

Ach ja, ze liep net met dressuur ineens veel beter dan normaal, dus ik ben alweer helemaal blij!

kom vast wel goed in Ede!

Eventinggek

Berichten: 2490
Geregistreerd: 11-02-04
Woonplaats: Belfeld

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 08:25

CarpeDiem schreef:
haha pascha klinkt idd heel vrouw achtig.. Maar ik hoop dat ie me vergeeft

Tuuuurlijk

CarpeDiem

Berichten: 7419
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Back in Brabant!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 13:36

fijn..

ik ga zo rob bellen dat ik dinsdag niet van de partij ben. Ik heb geen vervoer...

Scum

Berichten: 33101
Geregistreerd: 11-08-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 14:18

Nickeltje schreef:
Ja, ik heb een donker paard. Werd eerste zwart gemoemd, maar na een keuring aan het eind van de zomer heeft de juri of hoe dat ook heet, haar omgedoopt tot donkerbruin...
Ik heb jou inderdaad wel zien staan. Mensen worden langzaamaan bekend op deze manier, ik weet van een hoop mensen hier van bokt nu hoe ze er in het echt uitzien...


Misschien dat je dan ook weet wie ik ben. Bitwise heeft met jou in Ysselsteyn in de groep gezeten. Hij zat op een volbloedschimmeltje (die een afwijking naar links had met springen) en ik was zijn groom. En in Maarsbergen heb ik bij jou meegetraind in de groep op een hele grote vos. Toen was Bitwise mijn fotograaf .

Nickeltje

Berichten: 28258
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Dalfsen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 16:32

Ja!!! Dat zegt me wel wat!
Wat leuk om zo meer mensen te leren kennen die ik nu dus op bokt spreek, maar ook in het echt leer kennen...
Wie weet zien we wel meer mensen in Ede...

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Re: [Rob Jansen] - training voor Ede (wsl Renswoude)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 19:53

Balen CD!! woon je niet toevallig bij mij in de buurt??

CarpeDiem

Berichten: 7419
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Back in Brabant!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 22:01

heumen en herpen liggen wel een eind uit de richting helaas.. is allebei precies aan de andere kant van nijmegen

Scum

Berichten: 33101
Geregistreerd: 11-08-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 11:21

Dat is wel sneu CD. En een auto huren, is dat een optie? Ik weet niet hoe duur zoiets is.

Eventinggek

Berichten: 2490
Geregistreerd: 11-02-04
Woonplaats: Belfeld

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 16:19

heb ik ook laatst voor gekeken, blijkt toch wat moeilijker te zijn, laat staan wat t gaat kosten. Mijn oplossing: zelf mijn peugeot 106'je ingeruild voor een jeep je moet maar een hobby hebben hé...

CarpeDiem

Berichten: 7419
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Back in Brabant!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 22:51

eventinggek die overweging heb ik ook gemaakt. Maar met de uitkomst dat ik moest gaan werken om te kunnen autorijden heb ik toch maar een polo gekocht. Ik wil toch echt wel OOIT aan een eigen paard..

Ik heb voor ede al vervoer kunnen regelen. Cross en springtraining laat ik maar ff voor wat t is..