Verder gaan met cross; moeder.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marije112

Berichten: 3402
Geregistreerd: 27-11-05
Woonplaats: Pretoria, Zuid-Afrika

Verder gaan met cross; moeder.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-06 23:06

Ik heb nu een paar keer een oefencross gereden met m'n paard en vindt dit eigelijk wel heel erg leuk, en mn paard vindt 't ook echt geweldig..
Ik wil nu eigelijk wel misschien verder gaan in SGW. Maar mijn moeder gaat er weer (zoals altijd ), dwars er tegen in. Dat het te gevaarlijk is enzovoort.
Ik heb volgende week weer een oefencross, en heb nog geen bodyprotector. Die zou ik dus morgen eigelijk gaan kopen, totdat m'n moeder ineens kwam aanzetten van, hoe duur is dat eigelijk?
Ik zo, rond de 80 a 100 euro.
Dat is te duur dat mag niet..
Ik zo, 't is toch voor m'n veilig heid..
Zegt ze echt zo, maar niet voor 3 a 4 keer in 't jaar..
Ik zo, maar ik wil misschien wel verder gaan in crossen enzo.
Loopt ze weer eens te zeiken dat 't te gevaarlijk is blablabla..

Iemand enig idee hoe ik mijn moeder om kan praten?
Mijn vader heeft er trouwens geen probleem mee, die vindt 't maar alste prachtig (leuker als dressuur enzo )

Sophiee

Berichten: 688
Geregistreerd: 11-08-05
Woonplaats: Haren, Groningen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 23:07

Kan je niet 1 lenen voor volgende week, en dan je moeder overtuigen dat 't niet gevaarlijk is enzo?

Marije112

Berichten: 3402
Geregistreerd: 27-11-05
Woonplaats: Pretoria, Zuid-Afrika

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-06 23:11

Daar ben ik al druk mee bezig, en de vorige keren had ik er ook al eentje geleend.
Maar m'n moeder heeft op internet gekeken en, natuurlijk, foto's zitten kijken, waar 't overal gruwelijk fout ging...

reeskees

Berichten: 1392
Geregistreerd: 28-07-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 00:32

Marije112 schreef:
Daar ben ik al druk mee bezig, en de vorige keren had ik er ook al eentje geleend.
Maar m'n moeder heeft op internet gekeken en, natuurlijk, foto's zitten kijken, waar 't overal gruwelijk fout ging...

Die foto's zijn waarschijnlijk allemaal van een ander nivo, dan dat jij voorlopig van plan bent om te rijden, kun je tegen je moeder zeggen
Enne laat ze je wel helemaal alleen op de fiets naar school gaan?, dat is toch ook hartstikke gevaarlijk
Neem haar eens mee naar een oefencross.
Enne voor een bodyprotector kun je ook sparen...

Jiska

Berichten: 2099
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Wijhe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 09:06

ik heb je een PB'tje gestuurd marije...

Marije112

Berichten: 3402
Geregistreerd: 27-11-05
Woonplaats: Pretoria, Zuid-Afrika

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-06 10:38

reeskees schreef:
Marije112 schreef:
Daar ben ik al druk mee bezig, en de vorige keren had ik er ook al eentje geleend.
Maar m'n moeder heeft op internet gekeken en, natuurlijk, foto's zitten kijken, waar 't overal gruwelijk fout ging...

Die foto's zijn waarschijnlijk allemaal van een ander nivo, dan dat jij voorlopig van plan bent om te rijden, kun je tegen je moeder zeggen
Enne laat ze je wel helemaal alleen op de fiets naar school gaan?, dat is toch ook hartstikke gevaarlijk
Neem haar eens mee naar een oefencross.
Enne voor een bodyprotector kun je ook sparen...


Dat is waar.. Ik zal 't gaan proberen!

reeskees schreef:
ik heb je een PB'tje gestuurd marije...


Dankjewel!

andrea16

Berichten: 6239
Geregistreerd: 26-03-04
Woonplaats: Hardenberg

Re: Verder gaan met cross; moeder.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 11:48

Blijven volhouden! Ik zie bij gewone springwedstrijden vaker mensen vallen dan bij het crossen. En deze uitspraak mag je ook gebruiken

Scum

Berichten: 33101
Geregistreerd: 11-08-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 12:33

In mijn profiel staan allemaal topics met foto's. Laat die maar aan je moeder zien

Wellicht zou je ook 2e hands (via Marktplaats ofzo) een BP kunnen kopen? De hindernissen in een B cross staan niet echt veel hoger dan op een oefencross. In Ede is de oefencross zelfs gelijk aan de B cross.

Probeer anders te regelen dat jullie een dagje met iemand meegaan die een B cross rijdt. Wellicht dat je moeder daarna meer gerust is?

andrea16

Berichten: 6239
Geregistreerd: 26-03-04
Woonplaats: Hardenberg

Re: Verder gaan met cross; moeder.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 12:37

Ja, ik zou zeggen gebruik alle foto's uit onze profielen Straalt genoeg enthousiasme uit lijkt me!

Marije112

Berichten: 3402
Geregistreerd: 27-11-05
Woonplaats: Pretoria, Zuid-Afrika

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-06 14:04

Ik ga 't vanavond proberen! Bedankt alvast!
Ja m'n moeder is niet zo'n held met paarden enzo. Ze komt ook nooit kijken naar m'n wedstrijden/trainingen ofzo. M'n vader vindt 't wel geweldig...

=D

floor01

Berichten: 3301
Geregistreerd: 22-09-05

Re: Verder gaan met cross; moeder.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 14:09

ik kan me heel goed voorstellen hoe je moeder denkt!
Mijn moeder is ook echt zo een angsthaas..

Ik rij altijd met iemand anders mee naar de crosstrainingen, dus mijn moeder wist helemaal niet wat het inhield totdat ik haar laatst foto's liet zien! En ze vond het ook doodeng.

Ik zou idd je moeder gewoon overtuigen dat je het echt leuk vind.. als je zelf spaart voor een bodyprotector dan zegt dat misschien ook al wat over hoe serieus jij het neemt.

Ik heb altijd het idee dat mensen bij crossen toch voorzichtiger zijn dan bij dressuur of springen, omdat het toch niet niks is!

CarpeDiem

Berichten: 7419
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Back in Brabant!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 21:02

mijn moeder heeft geen idee wat het inhoud, mar bemoeid zich er dus ook totaal niet mee. Enigste wat ze zegt is da ik da ding aan moet doen *mn BP* en da ding op moet zetten *mn cap*.

Ik wil haar ook meenemen naar een cross training, maar ja, daar vind ze dan niets aan..

millie

Berichten: 357
Geregistreerd: 30-07-05
Woonplaats: Leiden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 21:13

Hoi Marije,

Als moeder van Bonniepony zou ik zeggen laat je moeder de filmpjes van de oefencross in Rijpwetering zien. Maar we hebben op bokt helaas alleen de komische dingen erop gezet. Als je wilt kan ik wel een gewoon rondje op het web zetten. Dat ziet er allemaal lekker rustig uit en je ziet de ruiter netjes in een bodyprotector rijden.

Bonniepony moet de protector ook bij het springen dragen.

Goede beschermende kleding is nodig ook al doe je het maar een paar keer per jaar. Als je zelf een bodyporotector koopt is hij goed op maat en past het ook beter.

Laat maar even weten of ik nog een filmpje moet maken voor je.

Marije112

Berichten: 3402
Geregistreerd: 27-11-05
Woonplaats: Pretoria, Zuid-Afrika

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-06 13:56

millie; als dat zou kunnen! m'n moeder heeft 't nog niet gezien, want die lag op bed
Nu is ze boodschappen doen, maar ik ga het laten zien!

RZDLover

Berichten: 3299
Geregistreerd: 05-05-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 13:59

vraag aan je vader of hij er met jouw moeder over wil praten.
Misschien kan hij haar om krijgen. Of je laat aan je moeder zien hoe leuk je paard het vind en hoe betrouwbaar hij is

Marije112

Berichten: 3402
Geregistreerd: 27-11-05
Woonplaats: Pretoria, Zuid-Afrika

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-06 14:02

't zal m'n moeder wat schelen ofdie 't leuk vindt
En volgens m'n moeder is geen een paard betrouwbaar, ze gaan immers op je voeten staan
Ik kan inderdaad met m'n vader praten.. Dat is een goeie

Nickeltje

Berichten: 28258
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Dalfsen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 17:48

Welke maat heb je? Ik heb nog een tweedehans bodyprotector liggen. In goede staat enzo en ook volgens de veiligheidsnormen, maar ik heb een andere gekocht omdat ik zelf deze niet echt lekker vind zitten...

millie

Berichten: 357
Geregistreerd: 30-07-05
Woonplaats: Leiden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 19:05

@Marije

Ik heb je een pm gestuurd met het adres waar de video te zien is.

Marije112

Berichten: 3402
Geregistreerd: 27-11-05
Woonplaats: Pretoria, Zuid-Afrika

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-06 19:19

Dankje millie..

Even een update voor de geintereseerde;
IK MAG CROSSEN!
Ik ga woensdag een bodyprotector kopen, mits ik 'm tijdens elke cross/spring wedstrijd/training draag..

Mede dankzij jullie foto's!
Onwijs bedankt

andrea16

Berichten: 6239
Geregistreerd: 26-03-04
Woonplaats: Hardenberg

Re: Verder gaan met cross; moeder.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 19:30

Super, hartstikke goed!

CarpeDiem

Berichten: 7419
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Back in Brabant!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 19:59

Goed zo!!

en tot snel dan maar

millie

Berichten: 357
Geregistreerd: 30-07-05
Woonplaats: Leiden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 21:20

Fijn voor je Marije!
Wij komen alleen op zondag naar de oefencross (zaterdag heeft Jetske dressuur wedstrijd) Maar ik zie je er zondag niet bij staan. Klopt dat?

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Re: Verder gaan met cross; moeder.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 18:23

hey
mijn moeder is er ook geen held in. Ik ben blij voor je dat je toch mag gaan crossen!
Mijn moeder was vroeger zo bang voor paarden dat ze enkel in de cafetaria van de manege dierf te komen en verder niet. Ze was al bang toen ik nog maar op een pony opstapte. Later is ze stilaan beginnen wennen en nu durft ze m'n paard ook al aaien, als die vaststaat of op stal staat.
Ze vindt het doodeng als ik ga springen en hoopt dat ik nooit echt ga crossen (stiekem wil ik dat wel heel graag). Maar ze is niet alleen hoor. Mijn vriend wil ook niet zo graag dat ik zou gaan crossen. Hij was al bang toen ik vorige week op springwedstrijd ging... om het dan nog wat erger te maken, moest m'n paard dan nog net even vlak voor zijn neus gaan steigeren en bijna omvallen Toen mocht ik al helemaal niet meer starten

Maar goed. Ik ben blij dat jij nu toch mag gaan crossen!! Veel succes ermee, en misschien komen we elkaar ooit wel eens tegen
xxx

Marije112

Berichten: 3402
Geregistreerd: 27-11-05
Woonplaats: Pretoria, Zuid-Afrika

Re: Verder gaan met cross; moeder.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-06 20:56

KimS schreef:
hey
mijn moeder is er ook geen held in. Ik ben blij voor je dat je toch mag gaan crossen!
Mijn moeder was vroeger zo bang voor paarden dat ze enkel in de cafetaria van de manege dierf te komen en verder niet. Ze was al bang toen ik nog maar op een pony opstapte. Later is ze stilaan beginnen wennen en nu durft ze m'n paard ook al aaien, als die vaststaat of op stal staat.
Ze vindt het doodeng als ik ga springen en hoopt dat ik nooit echt ga crossen (stiekem wil ik dat wel heel graag). Maar ze is niet alleen hoor. Mijn vriend wil ook niet zo graag dat ik zou gaan crossen. Hij was al bang toen ik vorige week op springwedstrijd ging... om het dan nog wat erger te maken, moest m'n paard dan nog net even vlak voor zijn neus gaan steigeren en bijna omvallen Toen mocht ik al helemaal niet meer starten

Maar goed. Ik ben blij dat jij nu toch mag gaan crossen!! Veel succes ermee, en misschien komen we elkaar ooit wel eens tegen
xxx



Hmm.. Vriend is toch wel om te praten?


Jij veel succes!
millie schreef:
Fijn voor je Marije!
Wij komen alleen op zondag naar de oefencross (zaterdag heeft Jetske dressuur wedstrijd) Maar ik zie je er zondag niet bij staan. Klopt dat?

Dat klopt. Ik doe zaterdag de cross, en zondag mee met ponyrennen, ook wel een uitdaging..
Millie, zit je al in 't topic van de rip?http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=96&t=572266&st=0&sk=t&sd=a

floor01

Berichten: 3301
Geregistreerd: 22-09-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 22:39

Wat leuk Marije! Echt super!

KimS: als het mijn vriendje was zou ik hem gewoon zeggen dat ie zijn mond moet houden en dat ik toch ga springen, wat hij er ook van vind.. maar ja..zo eigenwijs ben ik dan weer