Beenbescherming??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shezzit

Berichten: 683
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Oirschot

Beenbescherming??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-06 22:03

Hallo allemaal,
Ik heb weinig ervaring met crossen en eventing, maar nu rij ik binnenkort een paar crossen mee met mijn ijslander. Ze worden bij ons als "lol onderdeel" aangeboden, naast de normale ijslanderonderdelen.(niet echt heel serieus dus: je moet wat hindernissen van 80cm springen, waterplassen door, door heuveltjes rijden, langs enge obstakels, etc)
Mijn paard rij ik nooit met been bescherming, behalve met springschoenen voor wat meer knieactie.
Nu wil ik haar benen natuurlijk wel goed beschermen tijdens het springen en ik vind bandages een beetje eng omdat ik altijd bang ben dat die los raken (mijn bandageerkunst is niet geweldig) met alle gevolgen van dien.
Daarom was ik nu van plan om met peesbeschermers te rijden maar ik vroeg me af of dat erg wennen is voor een paard. Moet ik haar daar eerst een paar x "gewoon" mee rijden, voordat ik ze bij eenj wedstrijd om kan doen, of gaan paarden er niet anders van lopen?
Hoop dat jullie me kunnen helpen!
Groetjes Kris
Laatst bijgewerkt door Sim op 25-05-06 10:20, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: tekst in zwart omgezet

_Jitske_

Berichten: 5542
Geregistreerd: 30-05-05
Woonplaats: Gelderland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 00:59

De meeste paarden gaan niet anders lopen van peesbeschermers, maar als ik jou was zou ik toch wel een paar keer voor je wedstrijd 'gewoon' rijden met peesbeschermers.

*edit* gewoon zwart is trouwens makkelijker te lezen

Nickeltje

Berichten: 28258
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Dalfsen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 20:44

Een paar keer gewoon om doen is inderdaad wel slim. Die van mij trok zich nergens iets van aan met beenbeschermers, maar die van mn zusje ging de eerste keer heel raar doen, probeerde ze van haar benen af te schudden en ging dr benen heel raar optillen. Was later over, maar is heel verelend als je dit tijdens serieus rijden treft, terwijl het heel simpel te voorkomen is...

whitje

Berichten: 706
Geregistreerd: 22-04-06

Re: Beenbescherming??

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 20:46

inderdaad even aan laten wennen, zoals de anderen voor me al zeidden, verder heel veel succes !!!

Scum

Berichten: 33101
Geregistreerd: 11-08-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 12:35

Die van mij vind het nog steeds heel raar om achter beenbeschermers om te krijgen. En ze wordt er al 2 jaar mee gereden op trainingen (ook op de springles). De eerste paar passen tilt ze haar achterbenen metershoog op. Maar na een paar minuten is ze eraan gewend en loopt ze weer normaal. Toen ik ze gekocht heb, heb ik er 1 of 2x thuis mee gereden en daarna op een crosstraining omgedaan.

Shezzit

Berichten: 683
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Oirschot

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-06 22:33

Hardstikke bedankt voor jullie tips, ik had het idd van te voren een x geprobeerd, maar goed ook (had zowel voor als achter pees/koot beschermers) en ze sloeg geweldig met haar achterbenen, bokken etc. Daarna alleen voor omgehad en dat ging heel goed. Uiteindelijk was ik nog 3e geworden in de cross, en m'n pony vond t volgens mij super leuk dus absoluut voor herhaling vatbaar!

the_nollie
Berichten: 131
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: Nuenen, paard in Son

Re: Beenbescherming??

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 10:02

Safety first is mijn devies.... ik gebruik zelf peesbeschermers met klitteband, zelfde geldt voor de kogelbeschermers die ik gebruik. daarbij gebruik ik ook springschoenen