Beenbescherming??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shezzit

Berichten: 683
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Oirschot

Beenbescherming??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-06 22:03

Hallo allemaal,
Ik heb weinig ervaring met crossen en eventing, maar nu rij ik binnenkort een paar crossen mee met mijn ijslander. Ze worden bij ons als "lol onderdeel" aangeboden, naast de normale ijslanderonderdelen.(niet echt heel serieus dus: je moet wat hindernissen van 80cm springen, waterplassen door, door heuveltjes rijden, langs enge obstakels, etc)
Mijn paard rij ik nooit met been bescherming, behalve met springschoenen voor wat meer knieactie.
Nu wil ik haar benen natuurlijk wel goed beschermen tijdens het springen en ik vind bandages een beetje eng omdat ik altijd bang ben dat die los raken (mijn bandageerkunst is niet geweldig) met alle gevolgen van dien.
Daarom was ik nu van plan om met peesbeschermers te rijden maar ik vroeg me af of dat erg wennen is voor een paard. Moet ik haar daar eerst een paar x "gewoon" mee rijden, voordat ik ze bij eenj wedstrijd om kan doen, of gaan paarden er niet anders van lopen?
Hoop dat jullie me kunnen helpen!
Groetjes Kris
Laatst bijgewerkt door Sim op 25-05-06 10:20, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: tekst in zwart omgezet

_Jitske_

Berichten: 5542
Geregistreerd: 30-05-05
Woonplaats: Gelderland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 00:59

De meeste paarden gaan niet anders lopen van peesbeschermers, maar als ik jou was zou ik toch wel een paar keer voor je wedstrijd 'gewoon' rijden met peesbeschermers.

*edit* gewoon zwart is trouwens makkelijker te lezen

Nickeltje

Berichten: 28258
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Dalfsen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 20:44