Vraag: Eventing beenbeschermers voor menpony's (tandem)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
manie
Berichten: 3975
Geregistreerd: 20-07-05

Vraag: Eventing beenbeschermers voor menpony's (tandem)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-06 00:11

Hallo beste SGW/Eventing mensen,

Ik heb jullie deskundige hulp nodig voor een vraag over beenbeschermers.
Ik rij in de mensport (samengesteld) met een tandem aanspanning (voor de mensen die niets van mennen af weten: de paarden lopen vóór elkaar ipv naast elkaar zie foto).
Afbeelding

Nu loop ik tegen het volgende probleem aan. De voorbenen van de achterpony en de achterbenen van mijn voorpony zijn kwestbaar, omdat ze elkaar gemakkelijk raken.

In de dressuurtraining gebruik ik neopreen 3 in 1 beschermers, maar dit vind ik in de marathon geen geschikte beschermers (ze trappen er zo doorheen).

Nu weet ik dat er hele goed stevig beenbeschermers voor de Eventing bestaan van diverse merken.
Alleen loop ik tegen een aantal problemen op.
In de eventing beschermers zitten harde platen die de benen op de sprong beschermen.
- Zijn er beenbeschermers voor de voorbenen die een harde plaat aan de voorzijde hebben?
- Zijn er beenbeschermers voor de achterbenen die een harde plaat aan de achterzijde hebben?
- Is er een mogelijkheid om eventueel voor- en achterbeen beschermers te verwisselen, zonder consessie te doen aan de pasvorm.

Daarnaast is de maat erg belangrijk. Mijn voorpony is een welshje van 1.35 cm met heel fijn beenwerk.
- Zijn er beschermers voor zulke fijne pony's?

Ik ben ook benieuwd of jullie en bepaald merk aanbevelen.
Volgens mij heeft NEW goed beschermers, maar waarschijnlijk hebben jullie daar veel meer ervaring mee.

Nou het is een heel verhaal geworden, maar ik hoop dat jullie met me mee willen denken.

Alvast bedankt

Mariët

Sim
Berichten: 31483
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Re: Vraag: Eventing beenbeschermers voor menpony's (tandem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 08:53

Hoi,

Voorbeschermers achter om doen en vice versa zou ik niet doen. De pasvorm van deze beenbeschermers zijn zo gemaakt dat die voorbeschermers niet zullen passen op de achterbenen. Voor- en achterbenen verschillen anatomisch ook erg van elkaar.

Ik raad je aan om eens contact op te nemen met Canter hier op bokt. Zij heeft een winkel met eventingspullen (www.canter-equipment.nl). Zij heeft er verstand van en zal jou het best kunnen adviseren.

Succes!

manie
Berichten: 3975
Geregistreerd: 20-07-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-06 10:11

Nee ik wil geen consessies doen aan de pasvorm, dus ik had ook niet verwacht dat omwisselen echt een optie is. Maar de extra bescherming (harde plaat) voor de achterbenen van de voorpony zit voor het tandemrijden eigenlijk op de verkeerde plaats. Vandaar mijn gedachten spinsel

Ik zal Canter PB-en.