Castenray 6/7 mei: wedstrijdverslagen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Noisy

Berichten: 5412
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 16:14

nu stopte zijn paard al voor de steil die direct voor de greppel staat.

ik moet eerlijk toegeven dat ik hem wel een beetje groot vind voor dat dier, hij zat met opgevouwen benen en nog kwamen ze er onderuit, hij had een vosje bij zich.

SGWukkie

Berichten: 386
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Omgeving Alkmaar

Re: Castenray 6/7 mei: wedstrijdverslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 16:19

Noisy: Ik denk dat ik je wel heb zien staan. Ik weet het niet helemaal zeker. Maar als ik je foto's in je profiel bekijk denk ik inderdaad van wel.

Volgens mij heb ik Bas ook gezien. Hij reed met een kleine vos. Hij stond volgens mij naast mij met de trailer en vertelde inderdaad dat hij ernaast lag bij de coffin op een nogal aparte manier

Scum

Berichten: 33101
Geregistreerd: 11-08-03

Re: Castenray 6/7 mei: wedstrijdverslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 16:26

Noisy, ik stond ook bij de coffin toen Bas er voorover afviel. Toen hij op de nek van die pony hing dacht ik nog: zo, die moet een sterke nek hebben
Ik kan me niemand met een groen shirtje herinneren. Maar er stonden toen ook wel heel veel mensen omdat de hindernis gerepareerd moest worden.

CarpeDiem

Berichten: 7419
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Back in Brabant!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 17:56

Bas rijd altijd met zijn kleine vos
En ze hebben de laatste tijd idd problemen op greppels en hindernissen met lage landingen, daar trainen ze ook erg hard voor.

over dat hij te groot zou zijn voor dat beestje. Hij doet het toch nog steeds? Dus paardje zal er weinig last van hebben, anders wassie niet tot hindernis 14 gekomen

_Jitske_

Berichten: 5542
Geregistreerd: 30-05-05
Woonplaats: Gelderland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 17:58

Beter een paard waar het mee klikt en waar je schik mee hebt en die wat te klein of te groot is als een paard dat wel helemaal de goede maat heeft maar waar je geen lol mee hebt denk ik altijd maar zo..

Op de foto's is ook wel te zien dat ik te groot ben voor Britt,
maar ik heb nog plezier met dr en ik heb de cross heel gemakkelijk foutloos uitgereden

Eventinggek

Berichten: 2490
Geregistreerd: 11-02-04
Woonplaats: Belfeld

Re: Castenray 6/7 mei: wedstrijdverslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 19:29

Iedereen gefeliciteerd die prijs had! Hopelijk heeft iedereen een fijne wedstrijd gehad. Ik vond t in ieder geval een van de fijnste SGW's tot nu toe super georganiseerd, super terrein en zelfs nog super weer! Zaterdag was ik dus hindernisjury bij hindernis 7 in de M pony's en L paarden. Was heel leuk om te zien. Wij zaten dus achteraan in de hoek van het stuifveld was heel leuk om te zien hoe de ruiters die bosuitsprong sprongen en dan dat hele stuk kwamen aangegalloppeerd (je ziet echt wel verschil tussen bijv. jan Verbeek en de doorsnee hobby ruiter die zit echt super vlak op zijn paarden en die gallopperen fijn ongestoord onder hem). Wij hadden op dat veld gelukkig geen last van de muggen (toen we de rest vd cross liepen na afloop was ik echter heel blij dat ik muggenspray bij me had).

Zondag ben ik dus zelf voor de 2e keer in de L paarden gestart met Pasjham, in ring 1. Ik moest om 9.26 dressuren en zat er al ruim voor 9 uur op, hopend dat we deze keer geen rodeo kregen Dat heeft dus gewerkt want hij was heel braaf, beetje té eigenlijk. Na de dressuur stonden we 8e. Springen ging bijna als uit t boekje, dus ook mooi foutloos.
Bij de cross was ik alleen een beetje huiverig voor de 1e hindernis (had zaterdag in 5 min. tijd 5 ruiters ervanaf zien vallen op hindernis 1 ) en het water. Eenmaal van start was Pasjha toch kijkerig op 1 maar met n beetje hulp vd jury ging t toch direct goed. 2 simpel, 3 ging heel lekker ondanks de scherpe wending, op 4ab kwamen we n beetje dicht op a maar verder goed, op 5 keek hij wel n beetje maar pakte fijn aan, op 6 kwamen we ruim maar ik wilde toch liever op ruim dan te kort, sprong wel goed. Zandloper 7 ging netjes, Pasjha was gelukkig niet kijkerig op de MZ hindernis. 8 sprong heerlijk, n echte cross hindernis de oxer bergop in de wending 9 ging tegen verwachting in best makkelijk. De punt 10abc heb ik flink aangereden, maar dat was dus niet nodig want toen kwam ik te dicht op b, maar ging verder wel goed. De afsprong en de banken waren simpel. Dikke boom kan ik me nieteens herinneren De halve coffin 14ab ging netjes. Voederbak 15 en boerderij 16 ook. Gastank kwam niet super uit en ging op ruim. Voor t water hem ik Pasjha direct na de gastank links het gras opgestuur om hem mooi recht voor t water te krijgen. Maar goed ook want hij keek wel maar ik kreeg hem er toch mooi in 1 keer in de laatste oxer ging ook lekker. Ik dacht eigenlijk dat ik iets buiten de tijd zat, maar ik had mijn horloge ietsie fout ingesteld (10 eraf ipv erbij voor de startbox..). Mijn crosstijd was 4.53 en was dus perfect.

Uiteindelijk ben ik 4e geworden en 3e van Limburg waar ik heel tevreden mee ben. Had evenveel punten als de 3e en 2e van Limburg Maar nu ga ik dus echt aan onze dressuur werken, want daar hang ik iedere keer op, en Pasjha kán het echt wel...

Afbeelding
ps met dat brilletje lijk ik wel een bijtje, maar ik ben er super blij mee! geen last van beestjes, droge ogen of mn lenzen!

BAMJ
Berichten: 9
Geregistreerd: 02-03-06

Re: Castenray 6/7 mei: wedstrijdverslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 21:24

Hier geef ik even een reactie op de post van Noisy, waarin zij het nodig vind mij even naar voren te halen.
Ten eerste vind ik haar post al niet echt snugger. Het blijkt ook wel dat mijn paard slimmer is dan haar (ze kan namelijk niet tellen. Of ze hallucineert en beeldt ze zich een 3e weigering in) hij ziet namelijk al voor die steil dat de greppel er ligt. Ook verbaast het me dat iemand zonder enige ervaring, kritiek heeft op iemand met ten minste 4 crossen meer ervaring.
Ik vraag me af wat er zo bijzonder is dat ik val, want wat stel ik nu voor in de sport? En daarbij als Scum het zo goed heeft kunnen zien, moet het haar ook wel opgevallen zijn dat ik er misschien tactisch er af gleed. Ze had namelijk kunnen horen dat ik aangaf er af te gaan zodat iemand in elk geval mijn paard kon pakken. En de val was eerder uit veiligheidsoverwegingen dan dat ik eraf rolde zonder iets te doen, maar dat terzijde.
Ook vraag ik mij af of jullie geen hobby’s hebben, of dat het jullie hobby is om te gaan zeuren over een paard dat te klein is. Om even terug te komen op Noisy, ik heb toch ook geen commentaar op jouw bonte knol. Mochten jullie je er allemaal nog zo aan ergeren, houdt dan een inzamelingsactie en koop een paard op maat voor mij.
Ik hoop dat het duidelijk is dat ik niet op enige kritiek van jullie zit te wachten, en zeker niet als ik er niet om gevraagd heb.

Vat het allemaal niet te persoonlijk op, en sorry als jullie mij te lomp uit de hoek vinden komen. Maar ik hoop dat jullie begrijpen wat ik hiermee bedoel.

Met de allervriendelijkste groeten, Bas (en de groetjes aan mijn fanclub )

CarpeDiem

Berichten: 7419
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Back in Brabant!

Re: Castenray 6/7 mei: wedstrijdverslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 21:27

BAMJ schreef:
Hier geef ik even een reactie op de post van Noisy, waarin zij het nodig vind mij even naar voren te halen.
Ten eerste vind ik haar post al niet echt snugger. Het blijkt ook wel dat mijn paard slimmer is dan haar (ze kan namelijk niet tellen. Of ze hallucineert en beeldt ze zich een 3e weigering in) hij ziet namelijk al voor die steil dat de greppel er ligt. Ook verbaast het me dat iemand zonder enige ervaring, kritiek heeft op iemand met ten minste 4 crossen meer ervaring.
Ik vraag me af wat er zo bijzonder is dat ik val, want wat stel ik nu voor in de sport? En daarbij als Scum het zo goed heeft kunnen zien, moet het haar ook wel opgevallen zijn dat ik er misschien tactisch er af gleed. Ze had namelijk kunnen horen dat ik aangaf er af te gaan zodat iemand in elk geval mijn paard kon pakken. En de val was eerder uit veiligheidsoverwegingen dan dat ik eraf rolde zonder iets te doen, maar dat terzijde.
Ook vraag ik mij af of jullie geen hobby’s hebben, of dat het jullie hobby is om te gaan zeuren over een paard dat te klein is. Om even terug te komen op Noisy, ik heb toch ook geen commentaar op jouw bonte knol. Mochten jullie je er allemaal nog zo aan ergeren, houdt dan een inzamelingsactie en koop een paard op maat voor mij.
Ik hoop dat het duidelijk is dat ik niet op enige kritiek van jullie zit te wachten, en zeker niet als ik er niet om gevraagd heb.

Vat het allemaal niet te persoonlijk op, en sorry als jullie mij te lomp uit de hoek vinden komen. Maar ik hoop dat jullie begrijpen wat ik hiermee bedoel.

Met de allervriendelijkste groeten, Bas (en de groetjes aan mijn fanclub )



Eventinggek

Berichten: 2490
Geregistreerd: 11-02-04
Woonplaats: Belfeld

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 21:57

noisy schreef:
ik moet eerlijk toegeven dat ik hem wel een beetje groot vind voor dat dier, hij zat met opgevouwen benen en nog kwamen ze er onderuit, hij had een vosje bij zich.

Dit vind ik eigenlijk ook wel een beetje flauw hoor .... Ik heb Bas ondertussen al op verschillende crossen gezien en ik vind dat hij het heel netjes doet ook al heeft hij idd een kleiner paard. Alleen al het feit dat hij in t L rijdt met zijn vosje betekent dat ze toch allebei zeker net zoveel lef en vermogen hebben als de rest! Verder vind ik t eigenlijk wel jammer dat iemand die zelf nog nooit gecrosst heeft zulke opmerkingen de groep in gooit... Iedereen die crosst traint daar heel hard voor, anders hoef je nog nieteens te starten. En ik heb ook echt het gevoel dat "wij crossers" hierdoor best veel respect voor elkaar hebben (da's mijn mening)

lachmar

Berichten: 2019
Geregistreerd: 01-01-05
Woonplaats: Omgeving Oss

Re: Castenray 6/7 mei: wedstrijdverslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 21:59

BAMJ schreef:
Met de allervriendelijkste groeten, Bas
(en de groetjes aan mijn fanclub )



Mag ik ook bij jou fanclub>???

HorsePicture
Berichten: 53
Geregistreerd: 09-01-06
Woonplaats: Uden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 22:02


Burner
Berichten: 5
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Castenray 6/7 mei: wedstrijdverslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 22:06

lachmar schreef:
BAMJ schreef:
Met de allervriendelijkste groeten, Bas
(en de groetjes aan mijn fanclub )



Mag ik ook bij jou fanclub>???




Leuk een fanclub, mag ik er ook bij dan?
krijg ik dan ook wekelijks een fan mail met alle updates en nieuwtjes?

Moet je er trouwens voor betalen?

MJ_
Berichten: 7859
Geregistreerd: 02-12-03

Re: Castenray 6/7 mei: wedstrijdverslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 22:07

ik ga me verder niet echt in deze discussie mengen, maar het verbaasde mij ook wel dat er iemand met naam en toenaam werd besproken hier.
Dus ik kan me de reactie van Bas wel voor stellen.

Zo, en nu wordt het toch echt tijd voor het verslag van BENTO!!!!

MJ_
Berichten: 7859
Geregistreerd: 02-12-03

Re: Castenray 6/7 mei: wedstrijdverslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 22:15

Eventinggek, gefeliciteerd met je resultaat! Jij gaat echt als een speer!!

MJ_
Berichten: 7859
Geregistreerd: 02-12-03

Re: Castenray 6/7 mei: wedstrijdverslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 22:22

LOve heb ik hier ook al lang niet gezien op Bokt, maar ik zag in de resultaten dat ze weer goed gereden heeft!

Scum

Berichten: 33101
Geregistreerd: 11-08-03

Re: Castenray 6/7 mei: wedstrijdverslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 22:29

BAMJ schreef:
En daarbij als Scum het zo goed heeft kunnen zien, moet het haar ook wel opgevallen zijn dat ik er misschien tactisch er af gleed. Ze had namelijk kunnen horen dat ik aangaf er af te gaan zodat iemand in elk geval mijn paard kon pakken. En de val was eerder uit veiligheidsoverwegingen dan dat ik eraf rolde zonder iets te doen, maar dat terzijde.


Ik weet niet of je het helemaal goed gelezen hebt, maar mijn reactie was absoluut niet negatief bedoelt . Ik stond er gewoon bij (en heb je niks horen zeggen. Vond het gewoon een "mooie val" (voor zover een val mooi kan zijn ).

Noisy

Berichten: 5412
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Re: Castenray 6/7 mei: wedstrijdverslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 22:34

BAMJ schreef:
Hier geef ik even een reactie op de post van Noisy, waarin zij het nodig vind mij even naar voren te halen.
Ten eerste vind ik haar post al niet echt snugger. Het blijkt ook wel dat mijn paard slimmer is dan haar (ze kan namelijk niet tellen. Of ze hallucineert en beeldt ze zich een 3e weigering in) hij ziet namelijk al voor die steil dat de greppel er ligt. Ook verbaast het me dat iemand zonder enige ervaring, kritiek heeft op iemand met ten minste 4 crossen meer ervaring.
Ik vraag me af wat er zo bijzonder is dat ik val, want wat stel ik nu voor in de sport? En daarbij als Scum het zo goed heeft kunnen zien, moet het haar ook wel opgevallen zijn dat ik er misschien tactisch er af gleed. Ze had namelijk kunnen horen dat ik aangaf er af te gaan zodat iemand in elk geval mijn paard kon pakken. En de val was eerder uit veiligheidsoverwegingen dan dat ik eraf rolde zonder iets te doen, maar dat terzijde.


nou sorry hoor als het zo overkwam, dat was echt niet mijn bedoeling.
ik dacht dat het een gecombineerde (A-B) sprong was.

en ik heb er toch echt 3 weigeringen geteld.
eerste keer kwam je aanrijden en stopte je paard, toen reed je opnieuw aan en stopte je paard weer, daarna reed je weer opnieuw aan en stopte hij weer, toen zat je op zijn hals en lag je voorover, toen liet jij je eraf glijden, dat zag er wel een beetje komisch uit en ik bedoel komisch in de zin van lachwekkend en niet als kritiek.
en sorry, ik heb niet gehoord dat je wat zei omdat het nogal roemoerig was bij die sprong.


Ook vraag ik mij af of jullie geen hobby’s hebben, of dat het jullie hobby is om te gaan zeuren over een paard dat te klein is. Om even terug te komen op Noisy, ik heb toch ook geen commentaar op jouw bonte knol.

ik zeur niet over jou paard, het viel mij gewoon op, natuurlijk zijn er meerdere mensen die een kleiner paard hebben en daar met veel plezier mee rijden, maar waarschijnlijk heb je dit commentaar al wel vaker gehad gezien jou aanval hierop.

Laatst bijgewerkt door Noisy op 08-05-06 22:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Bento1988

Berichten: 624
Geregistreerd: 26-08-04
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Castenray 6/7 mei: wedstrijdverslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 22:34

miss_jumpy schreef:
ik ga me verder niet echt in deze discussie mengen, maar het verbaasde mij ook wel dat er iemand met naam en toenaam werd besproken hier.
Dus ik kan me de reactie van Bas wel voor stellen.

Zo, en nu wordt het toch echt tijd voor het verslag van
BENTO

!!!!


jajaja!
Bento is erg tevreden over Castenray . Het hele weekend was voor mij sowieso 1 grote reunie. Heel veel bekenden gezien van mijn vroegere ruiterclub (Heideruiters Tegelen) en ik liep in Castenray mijn instructrice uit mijn Bento/ponytijd tegen het lijf. EVentinggek had mijn paard donderdag al in de wei zien staan bij mijn zus


Dressuur ging goed, maar ik vind altijd dat het nog beter kan
Ik had 201 punten en stond voorlopig op een keurige 2e plaats.

Met springen ging hij erg goed op het losspringterrein, maar eenmaal in de ring kreeg ik het ritme niet lekker te pakken. Hij ging telkens overkruist en nam daardoor 2 balken mee.

Met (voor mijn doen) veel lef uit de startbox vertrokken en nog mondeling gebrult dat ik geen weigering op hindernis 1 accepteerde
Zijn ogen vielen bijna uit de oogkassen, maar hij sprong hem wel.
Nog een paar tikken op zijn billen verkocht en tussen 1 en 2 zaten we al lekker in het ritme.
Hij sprong alles heel makkelijk en was super attent.
Bij hindernis 9 ging ik het verkeerde pad in
De toeschouwers riepen dat gelukkig en zo snel mogelijk omgedraaid en extra gas erop.
Alles ging goed dus ik dacht het water ook in galop te kunnen nemen. Normaal neem ik even terug naar draf.
De waterbak ligt een beetje om een hoek en dat overviel hem waardoor hij naar links uitbrak. Kleine volte gedraaid en hem opnieuw aangereden waarop hij hem wel sprong.
Laatste hindernis was een eitje en al met al maar 19 seconden buiten de tijd .

Heb niet meer gewacht op de uitslag omdat ik nog ruim 3 uur reistijd voor de boeg had.
Zag vandaag dat ik 9e ben geworden en 1 winstpunt

Ik vond de wedstrijd super goed georganiseerd! De kruumelkesvlaai was lekker vers (onderweg op gegeten) en de champignons hakken we morgen in de pan

Noisy

Berichten: 5412
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 22:43

CarpeDiem schreef:
Bas rijd altijd met zijn kleine vos
En ze hebben de laatste tijd idd problemen op greppels en hindernissen met lage landingen, daar trainen ze ook erg hard voor.

over dat hij te groot zou zijn voor dat beestje. Hij doet het toch nog steeds? Dus paardje zal er weinig last van hebben, anders wassie niet tot hindernis 14 gekomen


kijk dat wist ik niet, dat hij al langer problemen had hiermee.

ik zeg ook niet dat het paard er last van zou hebben, het viel mij alleen op, mag dat dan niet gezegd worden???

ik bedoel het niet vervelend hoor als jullie dat denken, ik ben soms misschien te direct, denk ik en dat wordt soms wel eens verkeerd geïnterpreteerd, da's het nadeel van forums en mailen enz, je kan het zo makkelijk verkeerd opvatten...

maar nogmaals naar iedereen hier:

ik bedoel het niet verkeerd en SORRY als ik jullie beledigd heb...

Eventinggek

Berichten: 2490
Geregistreerd: 11-02-04
Woonplaats: Belfeld

Re: Castenray 6/7 mei: wedstrijdverslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 23:02

miss_jumpy schreef:
Eventinggek, gefeliciteerd met je resultaat! Jij gaat echt als een speer!!

Bedankt! Ik ben er ook super blij mee ik ben stiekem ook al de M hindernissen aan t bekijken, om eraan te wennen. Maar dat zal toch nog wel effe duren, en je weet maar nooit wat er kan gebeuren...

Canter

Berichten: 1642
Geregistreerd: 04-12-04
Woonplaats: Bussum

Re: Castenray 6/7 mei: wedstrijdverslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 00:05

Fijn dat jullie zo lekker gereden hebben en voor de prijswinnaars!

BAMJ schreef:
Mochten jullie je er allemaal nog zo aan ergeren, houdt dan een inzamelingsactie en koop een paard op maat voor mij.

Wil me er verder niet in mengen maar vind dit wel een geweldige opmerking!

MJ_
Berichten: 7859
Geregistreerd: 02-12-03

Re: Castenray 6/7 mei: wedstrijdverslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 07:20

Bento, gefeliciteerd!! Klinkt echt super! Misschien moet ik volgend jaar toch ook maar eens afwegen om naar castenray af te reizen! Ik hou wel van champignons.....

Haha Eventinggek, ik kijk juist altijd snel de andere kant op als we langs een M hindernis lopen

SGWukkie

Berichten: 386
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Omgeving Alkmaar

Re: Castenray 6/7 mei: wedstrijdverslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 09:36

Over de opmerking van het te kleine paardje van Bas kan ik aangeven dat mijn paardje ook niet zo groot is terwijl ik zelf tegen de 1.80 m. aanzit. Ik heb hem vanaf zijn geboorte en hij is gewoon wat kleiner gebleven.
Desondanks ben ik super blij met mijn paardje (roepnaam Ukkie ) en heeft hij geen enkele moeite met de hoogte van de hindernissen en met mij. Hij springt rustig over 1.40 (Hij wel. Ik vind dat nog wel een beetje eng). En denk maar aan Ratina Z en Japeloupe (als je het zo schrijft). Die waren ook heel klein met flinke ruiters. Zie hoe ver ze zijn gekomen

renskek

Berichten: 1953
Geregistreerd: 27-10-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 11:48

Haha over kleine paarden gesproken.. Mijn vader is 2 meter en reed met ons Schimmeltje van 1.64 alle Z crossen goed rond!

Bij horsepicture.nl staan hele leuke foto's van Sunny en mij vind ik zelf.
Afbeelding

Afbeelding
Vooral het gespannen hoofd van mij moeder op de achtergrond hehe...

Boxer
Berichten: 148
Geregistreerd: 03-05-03
Woonplaats: Horst (lb)

Re: Castenray 6/7 mei: wedstrijdverslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 12:36

Ik ben ook even wezen kijken. Ik vind het een geweldige prestatie die alle ruiters en amazones (en de paarden natuurlijk) neerzetten. Ik heb even een ronde gelopen, bij verschillende hindernissen staan kijken en de conclusie getrokken dat hier een heleboel training aan vooraf moet gaan. Echt waar, voor jullie allemaal!!!!