Castenray 6/7 mei: wedstrijdverslagen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
simongek

Berichten: 5346
Geregistreerd: 18-08-03

Re: Castenray 6/7 mei: wedstrijdverslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 13:00

Mooie foto 's zeg. Ik vindt dit soort foto's echt super stoer en hoop dat zelf ook nog eens aan te durven.

BAMJ
Berichten: 9
Geregistreerd: 02-03-06

Re: Castenray 6/7 mei: wedstrijdverslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 13:30

lachmar schreef:
BAMJ schreef:
Met de allervriendelijkste groeten, Bas
(en de groetjes aan mijn fanclub )



Mag ik ook bij jou fanclub>???


Van mij mag je
aanmelden bij de voorzitter: CarpeDiem

Canter

Berichten: 1642
Geregistreerd: 04-12-04
Woonplaats: Bussum

Re: Castenray 6/7 mei: wedstrijdverslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 13:37

Leuke foto's Renskek, vooral die over de coffin!

Ibonn

Berichten: 2438
Geregistreerd: 22-11-05
Woonplaats: Overloon - Noord Brabant

Re: Castenray 6/7 mei: wedstrijdverslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 14:37

Mijn verslag van de wedstrijd in Castenray kan kort zijn: balen !!

Na een goede dressuurproef stond ik 3e in de klasse L en stond ik als beste Limburgse, voor eventing-gek, sfranken en patsmu.
Hoewel het springen voor mij het moelijkst is, ging dit boven verwachting goed en bleven we foutloos.
Met een goed gevoel gingen we van start in de cross, het leek wel of Plato een van de weinige paarden was die niet bang was van hindernis 1 maar even daarna gebeurde het. In de laatste galoppassen voor hindernis 3, de kromme oxer struikelde Plato in het diepe zand en hij kreeg geen afstand meer. Het gevolg: een stop en ik met een mooie gestrekte salto over de hindernis. Alle lucht uit mijn longen en met sterretjes voor de ogen weer terug naar hindernis 2 om mijn paard te zoeken die terug op weg was naar de trailer. Het hindernispersoneel van hindernis 2 heeft me er weer opgeholpen en ik heb de cross verder nog uitgereden maar wegens zuurstofgebrek in een iets gematigder tempo dan gewenst.
Gelukkig heeft Plato er niets aan overgehouden maar ik was wel een illusie armer.
Gefeliciteerd aan Patsmu met de Limburgse titel en Eventing-gek met de 4e plaats.

Canter

Berichten: 1642
Geregistreerd: 04-12-04
Woonplaats: Bussum

Re: Castenray 6/7 mei: wedstrijdverslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 15:10

Dat is balen Ibonn! Ben je al wel weer een beetje opgeknapt of barst je van de spierpijn?

CarpeDiem

Berichten: 7419
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Back in Brabant!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 15:44

jowh, en bedankt Bas..

Wie weet lachmar, kan ik nog wel een ontmoeting met hem regelen


over die te kleine paarden met te grote ruiters is denk ik wel genoeg gezegd. Ik ben een kleine ruiter op een groot paard. Dat ziet er ook niet uit. Maar je moet roeien met de riemen die je hebt.

Ik denk dat we elkaar verder lekker in onze (en onze paarden) zn waarden moeten laten, En gewoon genieten van deze mooie tak van paardensport!!

Ibonn

Berichten: 2438
Geregistreerd: 22-11-05
Woonplaats: Overloon - Noord Brabant

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 15:54

Ik heb er gelukkig weinig aan overgehouden, wat spierpijn hier en daar maar niets ernstigs. Mijn ego is meer gekwest dan mijn lijf. Maar ja, ik sta weer letterlijk met mijn voeten op de grond, het ging de laatste tijd wel een beetje al te makkelijk. Het blijft een sport waar alles precies moet kloppen.

g0otje

Berichten: 1939
Geregistreerd: 31-05-05

Re: Castenray 6/7 mei: wedstrijdverslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 16:08

miss_jumpy schreef:
LOve heb ik hier ook al lang niet gezien op Bokt, maar ik zag in de resultaten dat ze weer goed gereden heeft!


Jha klopt ik had besloten geen berichten meer te plaatsen, heb een beetje vervelende opmerking gekregen over de berichten die ik plaats (zouden er teveel zijn en alleen maar als ik goed heb gereden, wat overigens nergens op slaat), maar zal verder geen namen noemen.
Maar ik heb me hier een beetje aangestoord.

Ik kijk overigens nog wel regelmatig op bokt en stoor me aan wel meer dingen en begrijp niet dat daar niets van gezegd wordt.
Zoals bijvoorbeeld op dit topic, over bas, ik vind het echt niet kunnen dat je op zo'n manier iemand kwetst. En dan ook nog eens in het openbaar. Maargoed dat is mijn persoonlijke mening. En dan kan iemand wel doen alsof dat dit niet de bedoeling was, maar het was duidelijk te zien dat je dit niet kan zeggen over iemand. Dit is hard en kwetsend en bovendien het slaat nergens op.
Hoe kan je nou zeggen dat het te zwaar is voor zo'n paard. Hij is misschien wel klein, maar een ontzettend flink en sterk paardje. En bovendien heeft deze combinatie in chaam gewonnen, en rijden ze super goed in het L springen. Maar als het dan een keertje wat minder gaat, omdat het paardje verschrikkelijk bang is geworden op greppels dan heeft iedereen zijn woordje klaar.
Ik ben trots op bas, dat hij zich zo verschrikkelijk goed verdedigd en op wat hij met dit kleine toch maar dappere ding bereikt heeft, door veel gedult!! En die greppels is gewoon een kwestie van vertrouwen opbouwen. Maar genoeg over Bas!!

ik zal maar een klein verslagje proberen te doen, zodat het voor jullie ook leuk blijft,

maar ik heb fijn gereden. Op zaterdag 4de in het b met een paardje wat ik pas 4weken rijd. Dit is een volboed e-pony. Ongelooflijk heet en sterk paardje. Moeilijk ontspannen te krijgen maar super veel mentaliteit. 206 pnt in dressuur waarin ze me 200% meeviel zo ook in de cross foutloos 3sec buiten de tijd. Ze keek alleen beetje vreemd op van het huisje. Springen 2 balken, hier had ik het minst op getraint en ik had ook nog geen echt parcourtje met haar gereden. Ik reed haar gewoon te veel naar voren, want niet hoeft want ze gallopeert verschrikkelijk ruim en is vlug genoeg. Ze is te koop dus voor de geïnteresseerde!!
In het L redelijk gedressuurd, was een keer verkeerd gereden. Werd 3de. Volgens mij was scum de jury!! Weet ik niet zeker.
2 balken met springen, dop en ik moeten hier veel meer op oefenen. Dit is beide ons zwakste punt.
en foutloos in de cross, maar niet hard gereden. 7 sec buiten de tijd. we werden 3de.
In het m had ik mijn handen vol. Tino krijgt de smaak te pakken en is sinds kort heet als ik op crosswedstrijden kom. Hij was verschrikkelijk gespannen, maar in de proef was hij super braaf. Had zelfs een 6 voor middendraf en dat is verschrikkelijk goed voor dit paard!! we werden 3de met 206 punten.
springen foutloos, waarbij tino verschrikkelijk vooruit was en hij me toch wel een keer moest helpen op hindernis 4.
Cross fantastisch ook het m pakt hij tot nu toe super aan, we waren foutloos, maar bij hindernis 7a smalle met haakse bocht naar 7b ook smalle kon ik met mijn grote dier de draai niet halen en belande ik in de bossen. Dit kostte wel wat tijd. Heb gewoon normaal gereden, was zelf erg moe, van de zenuwen denk ik.
Ik vind het toch allemaal wel erg spannend!!
11 sec buiten de tijd. en 2de geworden, met slecht 1,4 strafpunt verschil met Maud. Die overigens ook super goed had gereden!!

Iedereen die prijs had en fijn gereden heeft gefeliciteerd!!

CarpeDiem

Berichten: 7419
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Back in Brabant!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 16:12

netjes gereden margo! Voor jouw was het zeker een lekker weekend!
Leuk beestje had je bij zaterdag!

_lautje_

Berichten: 9276
Geregistreerd: 23-03-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 16:18

Die E-pony heeft die niet nog bij de L pony's gecrosst Margo, want anders ken ik m wel. Dacht m namelijk te herkennen van de foto.

g0otje

Berichten: 1939
Geregistreerd: 31-05-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 16:22

Peunutbutter:
jha ze heeft een paar keer l gelopen, maar dat ging helemaal niet meer. Dat meisje was haar vertrouwen kwijt en de pony ook en ik heb de opdracht gekregen haar weer een beetje aan het lopen te krijgen. En het lukt aardig. Ze werd normaal met pesoabit gereden,maar ik heb haar met dubbelgebroken bitje simpel en rustig rond gecrosst. Alleen met springen was ze erg heet.
Carpediem: eindelijk een paardje wat qua formaat bij me past

MJ_
Berichten: 7859
Geregistreerd: 02-12-03

Re: Castenray 6/7 mei: wedstrijdverslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 16:22

L0ve schreef:
miss_jumpy schreef:
LOve heb ik hier ook al lang niet gezien op Bokt, maar ik zag in de resultaten dat ze weer goed gereden heeft!


Jha klopt ik had besloten geen berichten meer te plaatsen, heb een beetje vervelende opmerking gekregen over de berichten die ik plaats (zouden er teveel zijn en
alleen maar als ik goed heb gereden

, wat overigens nergens op slaat), maar zal verder geen namen noemen.
Maar ik heb me hier een beetje aangestoord.



Haha, ben benieuwd wie dat dan gezegd zou hebben, want ik snap er niks van. Kan jij het helpen dat het de laatste tijd alleen maar goed gaat ?!! Maar wel vervelend als er zo gepraat wordt
Gefeliciteerd weer met je goede resultaten!! Ik snap dat je het spannend vindt, is ook niet niks, met zoveel paarden aan de start en ook in het M!
Maar als je het zelf leuk vindt moet je gewoon blijven meekletsen hier hoor, ik vind het wel gezellig! De mensen die negatieve berichten plaatsen moet je maar negeren!!

MJ_
Berichten: 7859
Geregistreerd: 02-12-03

Re: Castenray 6/7 mei: wedstrijdverslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 16:23

ibonn, jammer van de pech in je cross. Volgende keer beter toch?!

Loes_Joery

Berichten: 3231
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Zundert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 16:25

Iedereen nog gefeliciteerd !
Leuke verslagen allemaal, en voor de meeste ook wel een geslaagd weekend zo te lezen! Op naar de volgende cross !

_Jitske_

Berichten: 5542
Geregistreerd: 30-05-05
Woonplaats: Gelderland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 16:25

Kan me voorstellen dat je er door die reactie geen zin in had om nog te posten op bokt Margot

Super gereden weer aan je resultaten te zien!
gefeliciteerd! jij gaat echt lekker he de laatste tijd?!

Ibonn; jammer van de cross

viefdepief

Berichten: 12353
Geregistreerd: 14-01-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 16:27

Leuke foto Renske
En fijn dat je zo'n lekker weekend had Margo

_lautje_

Berichten: 9276
Geregistreerd: 23-03-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 16:31

Ja, een pessoa bit helpt vaak niet. Daar rewm je alleen mee en zorgt voor veel spanning. Eigenlijk een bit wat niet bij pony's zou moeten worden toegestaan. Kinderen kunnen daar vaak eigenlijk niet mee omgaan.

Eventinggek

Berichten: 2490
Geregistreerd: 11-02-04
Woonplaats: Belfeld

Re: Castenray 6/7 mei: wedstrijdverslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 16:50

Ibonn: volgende beter! (ik weet in ieder geval dat je t kunt hoor )

Margo: Super gereden! Ik zou ook zenuwachtig zijn voor t M hoor! Lijkt me super spannend. Van die e-pony vind ik trouwens dat je t ook super hebt gedaant! Toch maar effe in 4 weken zoveel vertrouwen voor elkaar gekregen!

Lielle

Berichten: 66260
Geregistreerd: 12-01-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 16:58

Even een mod opmerking. Ik heb al een paar PBs gestuurd naar aanleiding van dit topic, ik wil er in het openbaar nog aan toevoegen dat ik het op prijs zou stellen als we hier op bokt de sfeer net zo leuk weten te houden als op de sgw's zelf

g0otje

Berichten: 1939
Geregistreerd: 31-05-05

Re: Castenray 6/7 mei: wedstrijdverslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 17:02

miss_jumpy schreef:
LOve heb ik hier ook al lang niet gezien op Bokt, maar ik zag in de resultaten dat ze weer goed gereden heeft!


Jha klopt ik had besloten geen berichten meer te plaatsen, heb een beetje vervelende opmerking gekregen over de berichten die ik plaats (zouden er teveel zijn en
alleen maar als ik goed heb gereden

, wat overigens nergens op slaat), maar zal verder geen namen noemen.
Maar ik heb me hier een beetje aangestoord.

[/quote]

Haha, ben benieuwd wie dat dan gezegd zou hebben, want ik snap er niks van. Kan jij het helpen dat het de laatste tijd alleen maar goed gaat ?!! Maar wel vervelend als er zo gepraat wordt
Gefeliciteerd weer met je goede resultaten!! Ik snap dat je het spannend vindt, is ook niet niks, met zoveel paarden aan de start en ook in het M!
Maar als je het zelf leuk vindt moet je gewoon blijven meekletsen hier hoor, ik vind het wel gezellig! De mensen die negatieve berichten plaatsen moet je maar negeren!!
[/quote]

Ach zolang er over je gepraat wordt ben je belangrijk he Heb jij niet meegereden?

Simmie: volgens mij heb ik jou los zien rijde in het m, wel balen van je val!!! Gaat het weer een beetje?

Eventinggek: Bedankt, die E-pony is trouwens wel een heel fijn paardje!! Super inzet!! Alleen wel een echt merrie!! En ik vind het m toch wel een heel groot verschil met de L elke keer als ik aan het lopen ben valt het me weer tegen. Gelukkig gaat het altijd goed tot nu toe dan!!!

Peunutbutter": ik hou ook helemaal niet van die bitten. Heb alleen niverma er een paar keer op gereden (die met 1 ring) om haar even te leren bij me te blijven. Maar heb hem bij die pony meteen uit gedaan.
[/quote]

g0otje

Berichten: 1939
Geregistreerd: 31-05-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 17:09

jitske: jij hebt het ook super gereden!! heb je nog gezien, herken je aan je beige dekje en oortjes.
Je hebt een hele leuke pony en dat je er groot voor bent: ik vind dat het wel meevalt, je hebt lange benen maar je bent er zeker niet te zwaar voor.
Ik mag niet klagen. Vooral op tino ben ik super trots: hij doet het toch maar voor me, terwijl ik ongelooflijk zenuwachtig ben!!

MJ_
Berichten: 7859
Geregistreerd: 02-12-03

Re: Castenray 6/7 mei: wedstrijdverslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 17:17

nee, ik heb niet meegereden, in mei heeft mijn zus weer even wat meer echt op ons gezamenlijke paard, in juni ga ik weer crossen (VP en Ede, zin in!!).

MJ_
Berichten: 7859
Geregistreerd: 02-12-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 17:18

Lielle schreef:
Even een mod opmerking. Ik heb al een paar PBs gestuurd naar aanleiding van dit topic, ik wil er in het openbaar nog aan toevoegen dat ik het op prijs zou stellen als we hier op bokt de sfeer net zo leuk weten te houden als op de sgw's zelf


phieuww, ik heb niks ontvangen!
Maar ben het met je eens!
Volgens mij gaat het ook wel helemaal lukken, op een enkele aanvaring na is het hier gewoon gezellig!

gr_roos
Berichten: 7578
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: noord holland

Re: Castenray 6/7 mei: wedstrijdverslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 17:20

Hoi Margo, welkom terug.
Je hebt goed gereden las ik.

Bento ook super gedaan.

Simmie balen van je val. Hoe is het nu met jullie?

Ukkie gelukkig komt het weer goed met je vertrouwen.

Lielle schreef:
Even een mod opmerking. Ik heb al een paar PBs gestuurd naar aanleiding van dit topic, ik wil er in het openbaar nog aan toevoegen dat ik het op prijs zou stellen als we hier op bokt de sfeer net zo leuk weten te houden als op de sgw's zelf



Ik begon me er al behoorlijk aan te irriteren. Wilde er bijna op gaan reageren, vond de reactie van de aangevallene ook niet zo heel netjes

g0otje

Berichten: 1939
Geregistreerd: 31-05-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 17:33

gvdt: bedankt!!beter had niet gekunt voor mijn gevoel!
Missjumpy: ohh haha doen jullie samen!!! Dan zie ik je in VP wel denk ik !!