Castenray 6/7 mei: wedstrijdverslagen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sim
Berichten: 31483
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Castenray 6/7 mei: wedstrijdverslagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-06 12:51

In dit topic kun je je wedstrijdverslag van Castenray kwijt.

Canter

Berichten: 1642
Geregistreerd: 04-12-04
Woonplaats: Bussum

Re: Castenray 6/7 mei: wedstrijdverslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 18:51

Ik had mijn verslag natuurlijk alweer bij het gezwam neer gezet.
Even kopietje gemaakt, bij deze!

Ben weer terug uit Castenray. Dressuur was ik tevreden over, 198 punten en een 8e plaats. Springen ging super, heerlijk rondje foutloos gereden.
Cross was weer drama! Al ver voor de eerste draaide hij alweer om en stond hij te stuiteren. Op een gegeven moment was iemand zo vriendelijk om in de baan ernaast mee te galloperen en toen was ik er zo overheen. 2e was geen probleem, hindernis 3 was vlak na een kort bochtje, vanuit zijn ooghoeken zag hij alweer van alles staan en ik kreeg hem dus nooit meer de bocht om. Na een paar keer omdraaien kreeg ik ook nog een fikse steigerpartij voor mijn kiezen waarbij hij op een gegeven moment zo hoog kwam dat we begonnen te wankelen. Toen hij vervolgens weer omhoog kwam ben ik eraf gesprongen, kl*te bok! Echt vreemd, zodra hij ervoor staat is er niks aan de hand en springt hij, maar als hij er vanuit de verte naar toe moet is er paniek.

Ik doe nog maar een paar lesjes en ik kijk of het in Ede en Maarsbergen beter gaat en anders hou ik het lekker bij springen met meneertje Junior!

Ik vond het trouwens wel goed eruit zien allemaal, ik had er ook echt zin in. Ach ja, paarden!

MJ_
Berichten: 7859
Geregistreerd: 02-12-03

Re: Castenray 6/7 mei: wedstrijdverslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 19:01

Jammer canter. Wel fijn dat de andere onderdelen fijn gingen, maar balen van de cross.

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Re: Castenray 6/7 mei: wedstrijdverslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 19:08

Poe zeg, klinkt toch als een paard dat eens een paar rake klappen moet hebben! Hoe doet ie dat als je alleen het bos in wilt?

Vieva
Berichten: 3058
Geregistreerd: 19-09-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 19:14

hallo, canter, echt jammer, volgende keer beter, die van mij heeft ook streken as steigeren!

Canter

Berichten: 1642
Geregistreerd: 04-12-04
Woonplaats: Bussum

Re: Castenray 6/7 mei: wedstrijdverslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 19:15

Dat gaat in principe wel goed, hij raakt gewoon echt van rare dingen van slag. Als er ergens in de verte een hond op hem af loopt kan hij helemaal in de stress schieten, maar een dikke vrachtwagen die langs dendert interresseert hem niks.

Ik zat me wel te bedenken dat hij in het verleden eens een wervel scheef heeft gehad in zijn nek waardoor hij een tijdje waarschijnlijk dubbel heeft gezien. Dat is allang in orde maar ik vraag me af of hij daar toch niet een tic aan heeft overgehouden. Ik denk dat ik hem sowieso nog maar eens na laat kijken, ik wil eerst zeker weten of hij niet ergens last van heeft. En wat ik al zei, anders hou ik het gewoon bij springen met hem, dat doet hij wel super.

CarpeDiem

Berichten: 7419
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Back in Brabant!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 20:16

bah canter, dat is niet lekker crossen. Welk nummer had je? Misschien heb ik je wel gezien.
de 1e hindernis was sowieso voor 9 op de 10 paarden wel spannend, daar hebben er flink wat benen en zwepen moeten werken.

renskek

Berichten: 1953
Geregistreerd: 27-10-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 20:48

Canter, wat balen zeg...

Canter

Berichten: 1642
Geregistreerd: 04-12-04
Woonplaats: Bussum

Re: Castenray 6/7 mei: wedstrijdverslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 21:08

CD, ik had nummer 25. Ach, ben er al wel weer overheen. We proberen in ieder geval Ede en Maarsbergen, en anders is het misschien gewoon niks voor hem. Springen vindt ik wel echt fijn gaan met hem dus als hem dat beter ligt vindt ik het ook goed. Ga ik met mijn eigen paardje en mijn toekomstige paardje gewoon lekker verder crossen!

AnneMieKe_89

Berichten: 2361
Geregistreerd: 08-12-04
Woonplaats: Strijen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 21:20

hé bah Canter, echt super balen!!

marjoleine
Berichten: 128
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Breukelen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 22:29

He canter balen zeg. ik was aan het cross lopen toen, heb het niet gezien maar wel gehoord via de speaker....
Grace ging in de dressuur redelijk goed, voor ons doen. Ik had 192 en stond 5e (van de 6.... ).
Springen ging wel redelijk, ik was foutloos maar het voelde niet zo lekker...
Cross ging al weer beter dan in Etten, ze had nu weer redelijk vertrouwen, nou ik nog.. Ik had een stop op 1 (goed begin..) en toen een stop op 3, en toen nog 1 op het water.. Op zich lijkt het balen, maar het gaat al weer beter.

marjoleine
Berichten: 128
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Breukelen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 22:30

Ow en volgens mij heb ik Jitske foutloos, gehoord (via de speaker).. Dacht ik.

CarpeDiem

Berichten: 7419
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Back in Brabant!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 11:10

jitske had 2 balken in t springparcours maar was in de cross foutloos. Volgens mij zelfs in de tijd..

AntheaV

Berichten: 6769
Geregistreerd: 02-09-05
Woonplaats: Op de grens van Groningen en Drenthe

Re: Castenray 6/7 mei: wedstrijdverslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 11:14

canter: balen zeg van de cross, hopen dat je paard het wel beter op gaat pakken

marjoleine: fijn dat het alweer beter gaat

super van jitske!

damour

Berichten: 432
Geregistreerd: 05-02-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 12:43

Super dag gehad,heerlijk weer en het zag er super uit allemaal.
Ging als 1e van start met Live,dressuur was slecht en 1 stop op de laatste hindernis.Meneer was afgeleid doordat nr 2 de ring in kwam toen ik de hindernis aanreed.Was wat benauwd voor hindernis 1 want het was de eerste cross dit jaar voor Live en voor het eerst in de L.Pakte super aan trok lekker op de hindernissen en liep of die vleugeltjes had.Tot hindernis 13,het huisje wou ik hem iets op terug nemen en toen stopte die.Met Knock Out moest ik aan het eind van de B paarden om 15.00 uur.Dressuur ging wel maar punten vielen tegen,springen foutloos en cross foutloos,keek nergens naar zo braaf.Alleen wat tijdfouten maar de bodem was aardig mul en wou Knock ook niet over zijn top rijden.
Fijna dag gehad en zitten nu lekker aan de vlaai.

CarpeDiem

Berichten: 7419
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Back in Brabant!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 14:30

toppie breunis! Klinkt als een geslaagde dag!
enne smakelijk

AnneMieKe_89

Berichten: 2361
Geregistreerd: 08-12-04
Woonplaats: Strijen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 15:49

Goedzo dat het beter gaat Marjoleine!
Breunis, ook netjes hoor..

viefdepief

Berichten: 12353
Geregistreerd: 14-01-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 15:50

Netjes Breunis
Was jij nou trouwens nog op Texel? Had je nog wel op de startlijst zien staan, maar op Texel niet meer gezien..

Scum

Berichten: 33101
Geregistreerd: 11-08-03

Re: Castenray 6/7 mei: wedstrijdverslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 15:59

Mijn verslagje.

Dressuur ging gemiddeld. Qua lopen wel fijn, maar er stond een speaker naast de ring en dat vond Ienie niet zo leuk. Daar ging ze dus een keer in de travers en dat hoeft niet in de B Toch nog 197 punten en redelijk vooraan erbij.

Losspringen ging goed. Het stond weer heel erg aan de maat (het L van vandaag stond lager dan het B van gisteren ). Op hindernis 3 weet ik niet precies wat er gebeurde. Het paste niet ofzo. Ze sprong de hele hindernis omver. Ze schrok zich daar zo van dat ze stopte op 4. 5 Ging er ook af en dus stopte ze ook op de dubbel daarna.
Ze wordt gewoon bang als ze zich flink raakt en dan durft ze niet meer.
Jammer dat er niet vriendelijker gebouwd wordt; het is maar B.... Maar ik wil er ook heel eerlijk in zijn; ik vraag me af of ze het springen wel mentaal kan verwerken. We proberen het nog 2 wedstrijden uit en dan beslissen we of we doorgaan.

De cross is het probleem niet. Ze heeft dan tussen 2 hindernissen in genoeg tijd om alles te kunnen verwerken.
De cross vond ik voor het B niet vriendelijk. Hindernis 1, 3, 7, de coffin, en het huisje vond ik echt TE voor het B . Voor het L (en soms voor het M ook) stond hij precies hetzelfde als voor het B, dus voor het L vond ik het wel een fijne cross.

Vandaag ook veel weigeringen gezien bij de coffin. Iemand mij heeeel toevallig nog herkend.........???

CarpeDiem

Berichten: 7419
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Back in Brabant!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 16:01

Ik vond de cross voor de B best meevallen, alleen hindernis 3 vind ik ook iets teveel van het goed. We waren er een paar rot afstanden. Het springparcours leek mij juist lager dan dat van Ettenleur.. Maar kan ook gezichtsbedrog zijn geweest.

Jammer dat het niet zo lekker ging, mocht Lex nou wel of niet crossen?

Scum

Berichten: 33101
Geregistreerd: 11-08-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 16:04

Ik heb het springparcours met een meetlat gemeten . Het stond echt aan/over de top. Lex heeft niet gecrosst (3 weigeringen bij het springen). Eigenlijk vond hij het nog niet eens zo erg, vanwege hoe de cross gebouwd was.

CarpeDiem

Berichten: 7419
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Back in Brabant!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 16:08

owh ok.
jammer voor m. Maar volgens mij zag hij de cross ook niet zo zitten, we kwamen hem onderweg nog een keer tegen bij hindernis 5 en 6..

viefdepief

Berichten: 12353
Geregistreerd: 14-01-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 16:09

Jammer zeg..
Maar wel erg raar dat er zo hoog gebouwd werd met het springen

Scum

Berichten: 33101
Geregistreerd: 11-08-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 16:10

Hoe ging Julia eigenlijk?

CarpeDiem

Berichten: 7419
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Back in Brabant!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 16:11

uiteindelijk 10 geworden volgens mij.

ze was 1 na laatste met dressuur, en had 2 balken met springe. Cross was foutloos