Dijksgatbos

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Denies
Berichten: 2723
Geregistreerd: 21-01-06

Dijksgatbos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-06 20:05

Ik ga morgen waarschijnlijk met eigen pony voor t eerst naar Dijksgatsbos (wil in Augustus (?) daar die oefencross doen) Welke hindernissen staan er vast? Ik weet zowiezo de waterbak (hé slim he ) en mag je zo gewoon dat terrein op? Heeft iemand nog tips voro de 1e keer? En hoe hoog zijn de "vaste" hindernissen, ik kij keerst hoe gaat als ze lekker relaxed is miss. een paar keer ergens voer heen

_Denies
Berichten: 2723
Geregistreerd: 21-01-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-06 21:50

Ik heb nog een een vraagje, die cross is dat gewoon een rondje kan je dan verdwalen of niet? Help me alsjeblieft!!!!

VeronicaM

Berichten: 3300
Geregistreerd: 04-04-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 23:15

hey!
ik woon er in de buurt en kom er ook wel eens.
In het bos staan nu niet veel hindernissen. Maar je kan er wel gewoon in. Iig wij gaan er gewoon heen zonder gedoe ofzo..
Verder zijn er wel andere paden (voetpaden, mountainbike paden en brede paden waar je evt. met auto op past maar weet niet of dat mag? zo veel weet ik er ook niet van).
Maar als je eht ruiter pad blijft volgen moet het lukken. En anders kom je er vanzelf wel weer uit hoor

Sim
Berichten: 31483
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 23:46

Biertabje hier op bokt reed daar ook altijd. Pb haar anders eens.

hesterv

Berichten: 2853
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Bitgummole

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 09:49

Ik heb er dinsdag nog crosstraining gehad. Er staan nog wat lage hindernisjes het bos door (kleine triple, dubbel, kruis, vanalles wat). Dan heb je nog twee kleine slootjes en een piano. Op het (open) terrein liggen nog wat boomstammetjes en heb je de waterbak en een 'bult' ernaast die je evt. als opsprong/afsprong kan nemen (maar is wel een vrij hoge). Maar als je creatief bent kan je er vanalles bedenken . Maar er staat dus nog wel wat leuk oefenmateriaal!!

Succes!

_Denies
Berichten: 2723
Geregistreerd: 21-01-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-06 09:52

Ik ben gister dus gewoon gegaan met alle risico's!
http://bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=1 ... 185&hilit=
Zie hier het resultaat

IK ga zeker vaker! Ben nu al velriefd op crossen Heb niet alles gepsrongen omdat t toch eerste keer was allemaal nieuw etc. dus de kleine dignen heb ik gesprongen En mevrouw wou niet door t water en sprong er dus overheen die kleine slootjes op de route En de waterbak wou ze al helemaal niet in Volgende keer beter

hesterv

Berichten: 2853
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Bitgummole

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 10:02

Volgende keer even iemand meenemen met pony die wat makkelijker het water in gaat . Is in het begin wat makkelijker om vertrouwen te krijgen!! Maar leuk dat je gewoon even bent gegaan!!! het IS ook hartstikke leuk

(PS in het topic SGW trainingen friesland, harich, zoiets heet dat topic, heb k foto's van mijn training in Dijkgatsbos, kleine impressie )

_Denies
Berichten: 2723
Geregistreerd: 21-01-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-06 10:13

Leuk hoor
Was ook niet de bedoeling om alleen te gaan met mijn paardje

In augustus is oefencross aan de beurt
En misschien dat ik zelfs ooit start
(Heb helemaal de smaakt te pakken )

Anne_
Berichten: 2309
Geregistreerd: 22-09-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 15:32

Het is fysiek onmogelijk om te verdwalen in het dijkgatsbos..
Het SGW-rondje is heel simpel..

Vast staan er een aantal lage boomstammetjesm(stelt niets voor dat kan Perla makkelijk)
een aantal greppeltjes
een paar rioolbuizen (zou ik nog maar even niet aan beginnen Perla kan erdoorheen als ze wil
Een piano op twee hoogtes (De laagste un je wel!)
een waterbak natuurlijk en een opsprong daarachter

Volgens mij was dat het wel zo ongeveer!

Veel plezier!

_Denies
Berichten: 2723
Geregistreerd: 21-01-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-06 15:37

Hahah nouja ik ben al geweest verdwalen kan idd. bijna niet was 1× van ruiterpad af, er waren geen witte paaltjes meer. Maar ga binnenkort weer (hoop ik ) Daar begint mijn cross-liefde beetje o pte bloeien denk ik De rioolbuizen zijn dood eng, mevrouw durfde er neit langs! Dus die ook neit gesprongen voor de rest de meeste boomstammen wel en water is heel eng dus daar zijn we óvér gesprongen Dus heb ook niet de waterbak gedaan. Maar bedankt

Pinacolada

Berichten: 4083
Geregistreerd: 04-05-03
Woonplaats: Friesland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 16:01

Ik vind het om te oefenen een leuk terrein. Helaas heeft mn pa (chauffeur ) weinig tijd..anders wilde ik er ook best nog eens heen. ben wel weer van plan de oefencross te gaan rijden