nieuw zadel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nickeltje

Berichten: 28258
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Dalfsen

nieuw zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-06 14:09

Inmiddels rij ik ongeveer 2 jaar sgw, eerst een beetje rectratief, nu echt wat serieuzer. Ik ben gewoon op mijn veelzijdigheids zadel gaan rijden, maar ik heb nu het idee dat het toch niet optimaal zit, en elke keer heb ik ook nu een cross of na een training allemaal blauwe plekken, zadel is oud en hard, zadelmaker kan er nieit zo vel meer zee vrees ik...
Eigenlijk wil ik dus een nieuwe kopen, maar ik heb geen idee wat dan een goede keuze zou zijn... tips?
En is nieuw echt noodzakelijk, of zou tweedehans ook kunnen?
Alvast bedankt voor eventuele tips...

MJ_
Berichten: 7859
Geregistreerd: 02-12-03

Re: nieuw zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 14:27

als je een goede zadelmaker hebt die aan huis komt passen, maakt het eigenlijk niet uit of je een goed 2de hands of een nieuw zadel koopt lijkt me.

Ik heb een paar jaar geleden wel een nieuw zadel gekocht, ik cross op een springzadel, de prestige gold en ben daar erg blij mee!

loulou

Berichten: 14812
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Re: nieuw zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 14:47


Scum

Berichten: 33101
Geregistreerd: 11-08-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 14:59

Sinds kort crossen wij ook met een springzadel. Daarvoor hebben wij jarenlang een vzh gebruikt. Ik moet zeggen dat dat eigenlijk ook fijn te gebruiken is (een Kieffer Garmisch).
Nu hebben we een Stubben Roxane. Er zijn meerdere fijne merken. Maar het ligt er natuurlijk ook aan wat jij lekker vindt zitten en wat goed op je paard ligt.

Het beste kun je iemand laten komen die daar verstand van heeft en kijkt welke zadels er fijn liggen.

Scum

Berichten: 33101
Geregistreerd: 11-08-03

Re: nieuw zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 15:00


Canter

Berichten: 1642
Geregistreerd: 04-12-04
Woonplaats: Bussum

Re: nieuw zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 15:15

Ik zou inderdaad voor een springzadel gaan, en iemand langs laten komen die er verstand van heeft. Het is gewoon belangrijk dat het zadel goed op het paard ligt, jij lekker zit en het binnen je budget past. Als je er dan meerdere kunt proberen is dat wel fijn, dan loop je op een gegeven moment wel tegen een zadel aan waar je echt tevreden mee bent.

Vieva
Berichten: 3058
Geregistreerd: 19-09-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 15:24

Ik heb nu een lemetex,maar je ziet ook veel in de cross een forsterier, stubben prestige en meerdere merken, eigen kan je bijna met alle springzadels crossen!

Maarja het ligt er ook aan wat je wilt uit geven!

Nickeltje

Berichten: 28258
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Dalfsen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-06 15:49

Bedankt voor alle reacites. Wat ik zo begrijp is dat de meesten wel met een springzadel rijden...
Dan ga ik daar maar op uit denk ik... Bij ons in de buurt zit een paardensport zaak met een bak in de tuin, en je kan daar met je paard heen gaan om verschillende te passen, waar ook tweedehans is... Daar maar heen denk ik..'.
Nogmaals bedankt voor jullie tips...

Nickeltje

Berichten: 28258
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Dalfsen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-06 16:01

Gericht aan Loulou:
Kom je toevallig op zaterdag naar Castenray? Ik zou je zadel wel willen passen op mijn paard. Misschien is het wel wat...