Het atletisch vermogen:
- veel galoppeervermogen (volbloed, 7/8 of minstens 3/4)
Heeft ie wel volgens mij. Bloed weet ik niet precies. Wel een NRPS, dus arabisch bloed zit er sowieso in

- een grote singeldiepte (met zuivere en ruime ademhaling tijdens de inspanning)
Weet ik niet
Misschien dat jullie het weten met de foto's hieronder?- bij voorkeur een lage hartslag (rond 30) in rust
Weet ik ook niet precies. Hij is namelijk nogal gestressd voor de cross waardoor hij bij de eerste keuring al meestal een hartstlag van 60 heeft ofzo

Goede bewegingen (geen beperkte of korte bewegingen in de driegangwijzen, een winnaar heeft "super" bewegingen)
Goed bewegen kan die wel

Een goede springtechniek
Check!
Gezonde benen (voeldoende massief beenwerk, liefst met korte pijp, zuivere pezen (dit is een absolute voorwaarde)
Ok alles in orde, pijp weet ik niet hoor!
Goed karakter en toch voldoende temperament
Dit had wel wat beter gekund.. Temperament heeft ie wel, maar het is wel echt een scheiterd in de cross
Maarja kan nog komen toch?! 
Bereidwilligheid om zich in te zetten
Dressuur, springen > JA. Cross.. uhhhm

Over het extrieur:
- Een duidelijke, hoge en lange schoft (gelijk of iets hoger dan de achterhand)
Lange schoft heeft hij wel, niet extreem hoog, maar wel hoog.
- Een breed voorhoofd (intelligentie)
Ja, zeker weten, past geen enkele ponyfrontriem

- Glanzende, open en eerlijkje ogen

- Lange oren
Nope, echte ponyoortjes
- Een licht afhellend kruis
ja

-Een goede verbinding tussen achter en voorhand met een rug die een goeie zadelligging garandeerd
Ja ook
- Geen onderstaande of achteruitstaande achterbenen
check!
- Geen brokkelige hoeven
Super sterke hoefjes. Hele winter geen hoefsmid gezien

- Voldoende lange hals (geen aanzet die te hoog of te laag is)
Volgens mij ook wel goed

- Liefst een schuine, lange schouder
Uhhmm.. ff hulp nodig

- Een diepe en brede borstkas
?
- Rechte en vlakke voorknieën
Ja

- Gelijke voeten, niet te steil en met voldoende hiel en elastische koten
Check

Over de bewegingen:
- Een goede balans (d.i. een natuurlijk evenwicht)
uhu

- Het paard heeft bij voorkeur een ruime en "rechte" stap
ja

- Het paard heeft bij voorkeur een veerkrachtige draf en een ronde, ruime en goed gedragen galop die over voldoende veerkracht beschikt
ook

- Het paard moet kunnen verruimen in draf; alleen dan kan het paard later leren strekken
Kan die wel

- Het paard moet bij het springen voorzichtig zijn, de rug basculerend gebruiken, de onderarmen goed optrekken en de achterbenen goed invouwen (behendigheid); het moet daarbij zelf zijn afzet kunnen bepalen (intelligent taxeren)
Ja
- Voor de cross: quick-thinking, quick-witted, quick-reacting
reageert wel snel opzich, maar meedenken doet ie nog niet echt

Psychische kwaliteiten:
- Het paard heeft een eerlijk en gelijkmatig temperament (op stal, in het terrein, tegenover anderen)
Ja, maar kan zich wel aanstellen

- Het paard moet rust uitstralen, d.i. van nature kalm zijn, lef hebben en moedig zijn tegenover natuurlijke hindernissen, vooral tegenover "water" en "grachten", vertrouwen hebben in de ruiter en in zichzelf.
Water geen probleem, soms is de rust alleen een beetje ver te zoeken

Nu jullie