Voorstel voor wedstrijdtopics

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lielle

Berichten: 66261
Geregistreerd: 12-01-01

Voorstel voor wedstrijdtopics

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-06 09:55

Het nieuwe seizoen is weer begonnen en dus zijn er al weer diverse topics over de wedstrijden. Het lastige is alleen dat ze met 20 pagina's niet echt overzichtelijk meer zijn, dus ik stel het volgende voor:

Voor iedere wedstrijd komen er meerdere topics:

Vooraf:
- wie gaat er ook naar?

Ca twee weken voor de wedstrijd (zodra de tijden bekend zijn)
- 1 topic met starttijden (daar kan dan ook de bellijst op aangepast worden)
- 1 topic met foto's en bespreking hindernissen

Na de wedstrijd:
- topic met verslag (bij voorkeur ieder zijn eigen topic)
- topic met links naar fototopics

Suggesties?

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 10:54

klinkt goed Lielle...maar waarom niet gewoon 1 topic met alle verslagen?! met als Titel: Verslagen SGW Ede oid?! anders krijg je al die topics en nu kan je gewoon in 1x doorlezen...
en link naar fototopics bedoel je mee....naar HAW ofzo?! of echt naar sites van fotografen?!

en als je een topic hebt met startlijsten en bespreken hindernissen...sluit je dan wel het topic 'vooraf'?

Lielle

Berichten: 66261
Geregistreerd: 12-01-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-06 10:55

- Ik vind het vaak wel leuk om als ik een lang verslag maak dit in een apart topic te doen, maar als iemand dat niet wil hoeft het natuurlijk niet.
- zowel HAW als fotografen sites
- ja, vooraf topic gaat dan op slot.

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Re: Voorstel voor wedstrijdtopics

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 10:58

Van mij hoeft het niet; ik vind het juist nu fijn dat alles over een wedstrijd gewoon in 1 topic staat. En die topics gaan nu ook weer niet zo hard dat je de draad kwijtraakt. De meesten van ons zijn toch wel meerdere keren per week op bokt te vinden.

En ik lees juist liever de verslagen van iedereen achter elkaar door en niet weer in aparte topics, maar dat is puur persoonlijk.

AnneMieKe_89

Berichten: 2361
Geregistreerd: 08-12-04
Woonplaats: Strijen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 11:03

Ik vind een appart verslagen topic wel een goed idee!
Maar dan alle verslagen in een topic, zoals BT ook zei..
Maar andere apparte topic lijken mij niet zo nodig..
Het gaat indd toch niet super hard!

Maar een appart verslagen topic lijkt me een goed idee

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 11:05

misschien kun je het eens proberen bij 1 cross?! westerbork bv?! dat is nu echt 11 pagina's redelijk gezwam en als je die straks op slot zet en een nieuwe aanmaakt als de startlijsten er zijn?!

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 11:06

ik was trouwens gister topic van SGW wieringerwerf aan het lezen, van 2 jaar terug ofzo?? maar dat waren 15 pagina's vol en ik wilde alleen even de verslagen lezen dus dat vond ik wel een beetje irritant

andrea16

Berichten: 6239
Geregistreerd: 26-03-04
Woonplaats: Hardenberg

Re: Voorstel voor wedstrijdtopics

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 11:12

Het lijkt me wel een goed idee. Alle verslagen van 1 wedstrijd in 1 topic, dan hoef je ook niet meer zo te zoeken hoe iemand gereden heeft

viefdepief

Berichten: 12353
Geregistreerd: 14-01-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 11:28

Ik vind het opzich ook wel een goed idee. Alleen zou je na de wedstrijd dan nog wel een link van je verslag in het eerste topic kunnen plaatsen?? Dat lijkt me namelijk wel handig. Dan houd je het eerste topic als een soort uitgangspunt

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Re: Voorstel voor wedstrijdtopics

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 11:41

Zoveel topics lijkt me dus echt niet fijn, moet je voor hindernissen, foto's en dan voor ieder verslag weer naar een ander topic. Ik heb ook niet de behoefte om mijn verslagje in een eigen topic te zetten.

Je moet dan steeds heel veel klikken en dan is de nieuwe reactie "leuke foto's" ....nee, dan lees ik liever alles achter elkaar door!

WestBest
Berichten: 2458
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: A1-lokatie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 12:26

Ik vind 1 topic met alle verslagen en alle gezwam ook leuker. He is wel wat onoverzichtelijker, maar ik 'beleef' de verhalen meer als ze bij elkaar staan en als men op elkaar reageert. Als er voor elk verslag een apart topic komt, dan zijn de reacties over het algemeen meer one-liners en ontstaat er niet echt een (zinnig) gesprek over de wedstrijd.

Lielle

Berichten: 66261
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Voorstel voor wedstrijdtopics

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-06 12:29

zoietdan:
Lielle schreef:
Vooraf:
- wie gaat er ook naar?

Ca twee weken voor de wedstrijd (zodra de tijden bekend zijn), dan gaat het eerste topic op slot met een link naar
- 1 topic met starttijden (daar kan dan ook de bellijst op aangepast worden), foto's en bespreking hindernissen

Na de wedstrijd:
- topic met verslag en links naar fototopics



met de vrijheid om je verslag in een apart topic te zetten.

Scum

Berichten: 33101
Geregistreerd: 11-08-03

Re: Voorstel voor wedstrijdtopics

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 12:40

Volgens mij zwammen wij gewoon erg graag met mekaar. En het liefst in zoveel mogelijk SGW topics tegelijk Soms raak ik weleens de draad kwijt. Dan zwam ik tegen iemand in 2 verschillende topics

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Re: Voorstel voor wedstrijdtopics

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 13:18

Van mij mag daarom alles over 1 wedstrijd in 1 topic. Als iemand dan een verslag voor de rest van bokt wil maken, zet ie gewoon een link in het wedstrijdtopic.

Lielle

Berichten: 66261
Geregistreerd: 12-01-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-06 13:36

ik vind het persoonlijk behoorlijk chaotisch, maar als ik de enige (een van de weinige) ben, laten we het zo.

Jorrn

Berichten: 100
Geregistreerd: 07-04-06

Re: Voorstel voor wedstrijdtopics

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 13:41

Goed idee kun je de berichten lezen die je ook wilt lezen

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Re: Voorstel voor wedstrijdtopics

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 15:04

Hmmm, ik stoor me er niet zo aan, maar vind het wel irritant als je 5 topics moet openen om te kijken of er nog iets bruikbaars wordt gezegd, terwijl het merendeel van de reacties dan onliners zijn...

Lielle

Berichten: 66261
Geregistreerd: 12-01-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-06 15:06

eigenlijk bedoel ik dus precies hetzelfde, nu staan al die oneliners in het centrale topic en kun je geen verslagen en starttijden meer vinden.

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Re: Voorstel voor wedstrijdtopics

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 15:14

das waar, maar ik ben eigenlijk nog nooit op zoek geweest naar starttijden en verslagen lees ik gewoon 1 keer als ze erop worden gezet en daarna zoek ik ze ook niet meer

Lielle

Berichten: 66261
Geregistreerd: 12-01-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-06 15:17

met foto's heb ik dat bv wel, en ook met verslagen moet je eerst door een reeks oneliners heen voordat er weer ergens op een pagina een verslag staat. Maar zoals ik al zei, als ik de enige ben, laten we het fijn bij het oude.

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 17:07

Lijkt mij een prima idee Lielle!
Zelf maak ik trouwens ook altijd wel graag een nieuwe topic voor een wedstrijdverslag. Maar wie ben ik, ik kom toch de komende tijd niet aan crossen toe..

AntheaV

Berichten: 6769
Geregistreerd: 02-09-05
Woonplaats: Op de grens van Groningen en Drenthe

Re: Voorstel voor wedstrijdtopics

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 20:18

Allemaal verschillende topics lijkt mij persoonlijk niet zo handig, word zo'n geswitch tussen die topics maar een apart verslagentopic is denk ik wel fijn

Sim
Berichten: 31483
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Re: Voorstel voor wedstrijdtopics

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 23:20

Ik vind het idee van Lielle helemaal niet slecht. Ik zou het alleen net iets anders vorm willen geven.

Ik stel voor om per wedstrijd 2 topics aan te houden. 1 topic waarin je je startnummer en tijden e.d. kwijt kunt (in het eerste bericht boven in het topic). Nou weet ik dat jullie als “gewone” bokkers geen berichten kunnen editten, dus jullie ook niet je starttijden e.d. in dat 1e bericht kunnen zetten. Ik bied mezelf bij deze vrijwillig aan om jullie starttijden e.d. dan in dat 1e bericht te zetten. Als je mij dan per pb de gegevens pbt, zet ik ze in het bericht erbij.

Tevens kan er in dat topic ook foto’s van hindernissen geplaatst worden en de bespreking daarvan. Zwammen hoeft daar niet, want daar hebben we ons SGW of Life gezwam topic voor. Ik ben het met Lielle eens dat de topics over wedstrijden serieus moeten blijven zonder oneliners en off topic reacties.

Het 2e topic kan dan geopend worden na de wedstrijd voor alle verslagen. Ik ben wel met jullie eens dat het leuk is om alle verslagen in 1 topic te houden. Degenen die het willen kunnen natuurlijk altijd zelf een topic openen met een link in het “echte” topic.

Het gezwam over sgw, los van de wedstrijden, en alle andere dingen die we als SGW-ers onder elkaar kwijt willen horen in ons SGW of Life gezwam topic thuis.

Barst maar los over mijn idee hierover…………

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 23:57

ik vind dat ook weer zon gedoe, ik heb niet zon zin om jouw dan een pb te sturen met de gegevens die jij in mijn 1e bericht moet gaan plaatsen...(laat staan dat ik dan nog weet wie dit heeft voorgesteld en wie ik een pb moet sturen zo blondT ben ik dan weer)
en lijkt me voor jou helemaal zo'n gedoe

2 topics lijkt mij wel prima, 1 voor en 1 na topic... ik denk toch dat je het een beetje houdt die oneliners enz. iemand vraagt of iemand foto's kan maken, en vervolgens zit je 2 pagina's veder en zijn we er nog niet uit wie er foto's gaat maken je weet hoe we zwammen

een verslagentopic vind ik nog steeds goed klinken! mag ik daarin dan wel bv mijn foto's plaatsen?die van mij zijn gemaakt zal maar zeggen?! bijhorend bij het verslag? want ik hoef niet zozeer in HAW te worden geplaats vind het hier wel knus

Sim
Berichten: 31483
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 00:08

Biertabje schreef:
ik vind dat ook weer zon gedoe, ik heb niet zon zin om jouw dan een pb te sturen met de gegevens die jij in mijn 1e bericht moet gaan plaatsen...(laat staan dat ik dan nog weet wie dit heeft voorgesteld en wie ik een pb moet sturen zo blondT ben ik dan weer)
en lijkt me voor jou helemaal zo'n gedoe



Of je mij nou een pb stuurt of zelf je tijden in een topic zet, dat is toch om het even? Het topic wordt geopend door iemand die in het eerste bericht de starttijd zet. Dat kan ik zijn, maar ook elke willekeurige bokker die meedoet aan die betreffende wedstrijd.
Of we spreken af dat zo'n topic door een mod (ik zei de gek of Lielle of Gomir ofzo) geopend wordt.

En ik vind het geen gedoe, maar leuk om te doen.