reglement SGW en Eventing kampioenschappen 2006

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lielle

Berichten: 66266
Geregistreerd: 12-01-01

reglement SGW en Eventing kampioenschappen 2006

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-06 11:42

bron: www.knhs.nl
Citaat:
De volgende KNHS Eventing kampioenschappen worden verreden:

· Varsseveld 15, 16, 17 september paarden klasse ZZ (CIC**)
· Diepenheim 28 en 29 oktober pony’s klasse L, M, Z, Equipekampioenschap
· Princenhage 3 en 4 november paarden klasse L, M, Z

1. Voorwaarden voor deelname aan KNHS Eventing kampioenschap paarden


Klasse L paarden:

· De combinatie dient tenminste te zijn opgenomen in de klasse L met 8 winstpunten;
· In het betreffende kalenderjaar dient de combinatie aan tenminste 1 wedstrijd in de klasse L te hebben deelgenomen en te zijn geklasseerd;
· Resultaten behaald tot 14 dagen voor het kampioenschap tellen mee.

Klasse M paarden:
· De combinatie dient tenminste te zijn opgenomen in de klasse M met 4 winstpunten;
· In het betreffende kalenderjaar dient de combinatie aan tenminste 1 wedstrijd in de klasse M te hebben deelgenomen en te zijn geklasseerd;
· Resultaten behaald tot 14 dagen voor het kampioenschap tellen mee.


Klasse Z paarden:
· Deelname aan de klasse Z is vrij voor startgerechtigde combinaties in deze klasse;
· Combinaties moeten in het betreffende kalenderjaar tenminste 1 wedstrijd in de klasse Z hebben gereden en hierbij zijn geklasseerd (buitenlandse nationale wedstrijden tellen niet mee);
· Combinaties, die in de periode tussen het voorgaande en het te houden kampioenschap aan een C.I.C.** of hoger hebben deelgenomen zijn uitgesloten voor deelname aan het SGW Kampioenschap klasse Z.
· Resultaten behaald tot 14 dagen voor het kampioenschap tellen mee.


Klasse ZZ paarden:
· Voor het ZZ kampioenschap moet een combinatie CIC** startgerechtigd zijn en nog geen CIC*** of CCI*** hebben gestart;
· Voor deze eis geldt dat resultaten behaald tot 14 dagen voor het kampioenschap meetellen.

2. Voorwaarden voor deelname aan KNHS Eventing kampioenschap pony’s

Klasse L pony’s:
· De combinatie dient tenminste te zijn opgenomen in de klasse L met 2 winstpunten;
· In het betreffende kalenderjaar dient de combinatie aan tenminste 1 wedstrijd in de klasse L te hebben deelgenomen en te zijn geklasseerd;
· Resultaten behaald tot 14 dagen voor het kampioenschap tellen mee.



Klasse M/Z pony’s:
· Deelname aan de klasse M en Z is vrij voor startgerechtigde combinaties in deze klassen;
· Combinaties moeten in het betreffende kalenderjaar tenminste 1 wedstrijd in de betreffende klasse hebben gereden en hierbij zijn geklasseerd;
· Resultaten behaald tot 14 dagen voor het kampioenschap tellen mee.


Equipekampioenschap pony’s:
· Een pony equipe bestaat uit 3 of 4 verschillende ponyruiters van één of twee ponyclubs behorende tot dezelfde regio;
· Voorwaarden voor deelname aan het equipe kampioenschap zijn gelijk aan de voorwaarden voor deelname aan het individuele kampioenschap;
· In elk equipe mag door een deelnemer maximaal één pony worden gestart;
· De resultaten van de drie beste combinaties tellen voor het equipeklassement;
· Een combinatie die uitkomt voor een equipe, rijdt automatisch mee voor het individuele kampioenschap.

Algemene voorwaarden voor paarden en pony’s:

1. Regiokampioenschappen zijn opengesteld voor ruiters buiten de regio. (Dit houdt wel in dat combinaties binnen de regio voorrang krijgen op combinaties van buiten de regio. Die voorrang geldt tot en met de sluitingsdatum van de wedstrijd)
2. Regionale kampioenschappen zijn geen selectie voor de KNHS kampioenschappen omdat:
· Niet elke regio een regionaal kampioenschap organiseert
· Hierdoor ongelijkheid in de selectie voor KNHS kampioenschappen



Dus het M niet 8 wp'en, maar 4 en het L wel 8. Lijkt me niet onredelijk.

Scum

Berichten: 33101
Geregistreerd: 11-08-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 14:43

Jammer dat er geen equipe voor paarden is.

Lielle

Berichten: 66266
Geregistreerd: 12-01-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-06 14:47

dat zou leuk zijn, kunnen we heel wat bokt equipes op de been brengen

Scum

Berichten: 33101
Geregistreerd: 11-08-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 14:48

Dat bedoel ik

andrea16

Berichten: 6239
Geregistreerd: 26-03-04
Woonplaats: Hardenberg

Re: reglement SGW en Eventing kampioenschappen 2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 15:26

Dat vind ik ook erg jammer, lijkt me wel wat hebben om meer als team te rijden. Ook een bokt equipe is natuurlijk wel mogelijk, wel meer denk ik

marjoleine
Berichten: 128
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Breukelen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 17:15

Mischien valt er een pny-equipe op de been te brengen??? Wel beter dat het in Diepenheim is, Hattem (sorry voor de organisatie het zag er mooi uit enzo) had er een zooitje van gemaakt, ze zeiden dat ik uitgebeld was terwijl ik 2 stops had, nou heb ik dus 2 minpunten terwijl het helemaal niet zo is... :S Ik heb ook gehoord dat dat bij meer mensen gebeurd was, maarja volgende keer beter..

andrea16

Berichten: 6239
Geregistreerd: 26-03-04
Woonplaats: Hardenberg

Re: reglement SGW en Eventing kampioenschappen 2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 17:20

Ja, ik heb ook wat probleempjes in Hattem gehad... Lag mijns inziens ook aan het vage aangeven van de hindernis, niet duidelijk vermelden voor welke klassen die hindernis is enzo. Heb bij een aantal hindernissen echt even goed moeten kijken hoe het zat terwijl ik daar normaal nooit moeite mee heb

marjoleine
Berichten: 128
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Breukelen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 18:04

Ja, inderdaad andrea dat was zo.. Maar ik had de cross samen met Rom en me vader gelopen, en met een aantal mensen doorgesproken, dus mij ga je niet vertellen dat ik verkeerd gereden ben... Maar me moeder was dus nog naar het secretariaat gegaan en die zeiden van, we hebben een nieuwe bouwster en die heeft een paar nieuwe dingen uitgeprobeerd (handig op een NK)...

andrea16

Berichten: 6239
Geregistreerd: 26-03-04
Woonplaats: Hardenberg

Re: reglement SGW en Eventing kampioenschappen 2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 18:13

Ja, heeeel fijn om het dan maar even uit te proberen, not Ik was ook echt niet de enige die op de wiebertjes het 'verkeerde' had gesprongen. Ik nam de combinatie terwijl de B paarden dus alleen maar de eerste sprong mochten nemen. Ik had dat echt niet gezien bij het verkennen. Heb het 2 keer heel goed gelopen!

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 19:53

Scum schreef:
Jammer dat er geen equipe voor paarden is.


dat was ook het eerste wat mij opviel

viefdepief

Berichten: 12353
Geregistreerd: 14-01-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 14:00

Zo'n Equipe is echt leuk
Alleen ben ik B

g0otje

Berichten: 1939
Geregistreerd: 31-05-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 17:44

ik vind het wel een goede aanpassing van het regelement eigenlijk!!

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 18:50

viefdepief schreef:
Zo'n Equipe is echt leuk
Alleen ben ik B


ga dan ook niet zoveel dressuren

Jorrn

Berichten: 100
Geregistreerd: 07-04-06

Re: reglement SGW en Eventing kampioenschappen 2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 13:06

Een equipe lijkt me vet leuk alleen moet je voor het equipe bij dezelfde vereninging, bij dezelfde kring of in dezelfde regio zitten

_lautje_

Berichten: 9290
Geregistreerd: 23-03-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 18:45

Eigenlijk dezelfd eclub maar t mag ook van 2 clubs uiit dezelfde provincie.

Jiska

Berichten: 2099
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Wijhe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 15:10

wij hebben het met de pony's een een paar jaar gedaan. (pc wijhe) zelf nog eenk eer Nederlands kampioen geworden. is altijd erg gezellig! wel jammer dat het met de paardeni dd niet is, maar ik ben toch de enigste van de club die crosst.