Welke cross-beschermers?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
andrea16

Berichten: 6239
Geregistreerd: 26-03-04
Woonplaats: Hardenberg

Welke cross-beschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-06 21:25

Aangezien ik bijna over moet naar de L en ik wel van plan ben voorlopig door te gaan met crossen ( ) wil ik graag de echte crossbeschermers aanschaffen. Ik heb tot nu toe met gewone peesbeschermers rondgereden maar nu het wat hoger en technischer gaat worden lijkt het me verstandig om betere bescherming aan te schaffen.
Maar welke? Ik hoop dat jullie me er een beetje bij kunnen helpen.

Ik heb er een paar uitgezocht die ik kan betalen
(foto's zijn van www.canter-equipment.nl)

CC-boots:
Deze Beenbeschermers zijn gemaakt van ballistic nylon met een een harde beschermende guard voor de pezen, zijn waterafstotend en schuren niet op de huid. Machinewasbaar op 30°, 59.50 euro
Afbeelding

N.E.W. Lightweight Competition front:
Lichtgewicht Cross Country/Hunting boots voor de voorbenen, met ingebouwde kunstofplaat voor extra bescherming. Deze boots wegen de helft van wat eender welke andere cross boots wegen. Sluiting met kwalitatieve velchro. Deze vernieuwde versie is gemaakt met een buitenzijde van kwalitatief ballistisch nylon waardoor ze zeer sterk zijn.
67 euro

Afbeelding

N.E.W. Airoflow Sport boot front:
Een unieke baanbrekend design in cross country bescherming! Deze boot ademend niet gewoon, maar zorgt voor een constante stroom frisse lucht om de benen (en vooral de pezen) koel te houden tijdens het werk. De ingebouwde kunstofplaat zorgt voor een optimale peesbescherming voor de voorbenen. Sluiting met kwalitatieve velchro. Machinewasbaar op lage temperatuur. 75 euro

Afbeelding

Misschien dat je nog andere goede weet in deze prijsklasse, laat het dan even weten
Laatst bijgewerkt door andrea16 op 14-02-06 21:29, in het totaal 1 keer bewerkt

M59
Berichten: 917
Geregistreerd: 08-08-05
Woonplaats: ZH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 21:27

Ik cross eigelijk gewoon met mn beschermers die ik oo bij het springen heb..(Eskadron by Ludger Beerbaum dingen)
Maar helpen echte crossbeschermers nou meer of niet ..?

Sim
Berichten: 31483
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Re: Welke cross-beschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 22:15

Andrea, de crossbeschermers van CC en NEW zijn beide goed. Tis maar net welke je zelf het prettigste vindt.
Zelf heb ik voor mijn beide paarden de NEW's die zonder luchtstroming, want die waren er nog niet toen ik mijn sets aanschafte (voor de voorbenen met bont gevoerd, voor de achterbenen zonder bont).

Hannekj: echte crossbeschermers beschermen de pezen van het voorbeen en het bot van de achterbenen beter dan "gewone" peesbeschermers. Dat komt door de extra verstevigende plaat in de crossbeschermers.

jollyjoker

Berichten: 2465
Geregistreerd: 16-06-04
Woonplaats: Amsterdam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 22:40

Ik zou voor het nieuwste model gaan, omdat deze meestal weer de nieuwste (en meestal beste) snufjes bevatten.

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 22:50

ik heb alleen ervaring met de NEW(Zonder bont en luchtstroming) erg ideaal schoon te houden

zelf crosste ik gewoon met normale beschermers hoor (t/m de M)

CarpeDiem

Berichten: 7419
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Back in Brabant!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 22:53

Ja ik zou ok voor de iets duurdere, maar ook wrs betere bescherming gaan. Ik oefen nu met gewone peesjes en achter gewone 3 in 1. *zonder extra plaat ofzo*. Mocht ik ook ooit serieus (>L nivo) gaan crossen, dan komen er ook van die dure.
Op bescherming bespaar ik nooit, niet voor mezelf, en zeker niet voor me paard.

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 23:24

Persoonlijk zou ik de CC Boots niet kopen, Cheval had die ook en binnen korte tijd knapte 2 strips van 2 beschermers. Erg zonde, want dan zijn de beschermers niet meer goed te gebruiken.
Ik vind zelf de beschermers van New erg fijn en dan die met bont gevoerd. Deze schuren niet en blijven erg goed zitten.
De luchtgestroomde lijken me overigens ook erg fijn.

MJ_
Berichten: 7859
Geregistreerd: 02-12-03

Re: Welke cross-beschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 23:26

Andrea, ik heb voor beschermers van NEW en die bevallen goed. Ik heb de "simpele" uitvoering.

Achter heb ik style, die vind ik fijner maar die zijn erg duur geworden, vandaar dat ik voor de voorbenen de laatste keer maar beschermers van NEW heb gekocht!

Canter

Berichten: 1642
Geregistreerd: 04-12-04
Woonplaats: Bussum

Re: Welke cross-beschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 00:34

De Airoflow van N.E.W. is een fijne beschermer die de pezen wat koeling geeft. Door de gaatjesconstructie is deze alleen niet zo stevig als bv. de Lightweight. Ik zou de Airoflow alleen doen bij een paard met niet al te sterke pezen.

Sanniehh
Berichten: 5
Geregistreerd: 14-02-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 00:40

hey ik heb ook speciale dinge voor het crosse/springe want die van mij heeft iets aan het been maar het is gewoon voor de cros het lijkt op een peesbeschermer met een springschoen eraan vast..je moet die dan ook ergens speciaal bestelle ik kon ze nie vinde in de ruiterschop

Lielle

Berichten: 66261
Geregistreerd: 12-01-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 09:00

Ik heb de bont NEWs voor allebei de paarden en ik ben er supertevreden over

CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 09:06

zijn deze beenbeschermers speciaal alleen voor het crossen? Of zijn ze ook te gebruiken als je met je dressuurpaard op buitenrit gaat en die nogal gekke sprongen kan maken en zijn eigen benen dan snel beschadigd?

MJ_
Berichten: 7859
Geregistreerd: 02-12-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 09:09

Nimmedor schreef:
zijn deze beenbeschermers speciaal alleen voor het crossen? Of zijn ze ook te gebruiken als je met je dressuurpaard op buitenrit gaat en die nogal gekke sprongen kan maken en zijn eigen benen dan snel beschadigd?


Tsja, theoretisch kan je ze daar best voor gebruiken, maar het lijkt mij niet echt nuttig. De voorbeenbeschermers geven bijvoorbeeld extra bescherming aan voorkant been, daar kan je paard zichzelf toch niet aantrappen lijkt me?? Ik zou ze daar niet voor aanschaffen in ieder geval, maar het kan wel.

g0otje

Berichten: 1939
Geregistreerd: 31-05-05

Re: Welke cross-beschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 09:19

Hoii,
ik rijd martino met de style crossbeschermers, die heb ik destijds voor prodeo gekocht(2jr geleden) en daar is nog niet een beschadiging aan. Het is wel een hele investering.
Daarom heb ik voor mijn nieuwe paard (paso doble) de new aangeschaft. Van achter had iknog een m-tje liggen met fleece het oude model die ik al sinds mijn pony tijd heb (4jaar) en ik heb een paar voor voor aangeschaft ook met fleece. Die bevallen mij ook uitstekend.

Nimmedor: je heb van new ook een peesbeschermer (die niet aan de voorkant gesloten is) maar wel met de vertstevigende plaat achter, ik denk dat meer is voor buitenritten
miss_jumpy schreef:
Nimmedor schreef:
zijn deze beenbeschermers speciaal alleen voor het crossen? Of zijn ze ook te gebruiken als je met je dressuurpaard op buitenrit gaat en die nogal gekke sprongen kan maken en zijn eigen benen dan snel beschadigd?



Tsja, theoretisch kan je ze daar best voor gebruiken, maar het lijkt mij niet echt nuttig. De voorbeenbeschermers geven bijvoorbeeld extra bescherming aan voorkant been, daar kan je paard zichzelf toch niet aantrappen lijkt me?? Ik zou ze daar niet voor aanschaffen in ieder geval, maar het kan wel.

AntheaV

Berichten: 6769
Geregistreerd: 02-09-05
Woonplaats: Op de grens van Groningen en Drenthe

Re: Welke cross-beschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 12:36

Ik heb de CC Boots en daar heb ik geen problemen mee gehad tot nu toe

Mosh

Berichten: 6017
Geregistreerd: 16-09-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 12:43

Ik heb voor beschermers van NEW met bont,springschoenen van NEW omdat mijn vorige pony altijd de springschoenen stuk sprong. Achter heb ik Double Clear strijklappen. Helaas kan ik niet vertellen hoe de beschermers blijven na het crossen(ik heb ze nooit gebruikt en zal ze voorlopig ook niet gebruiken ) ,maar de springschoenen blijven iig top! Ik crosste ook altijd met gewone peesberschermers. Mij is altijd verteld dat de stof aan de binnenzijde water naar binnen 'pompt' , daardoor worden ze zwaar en laat het klitteband ook snel los.

viefdepief

Berichten: 12353
Geregistreerd: 14-01-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 14:31

Sam kreeg dikke benen van de CC-Boots
Weten jullie of het materiaal van de andere beschermers wat zachter is? Iets beweegbaarder aan de bovenkant zegmaar..
Moet namelijk ook weer opzoek naar wat anders

Voor achter heb ik zulk soort beschermers:
Afbeelding
Maar vraag me af of deze wel sterk genoeg zijn om de pezen van de voorbenen goed te beschermen, erg hard zoals m'n gewone peesbeschermers zijn ze namelijk niet..

Sim
Berichten: 31483
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 16:33

Vief, geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om met die beschermers te crossen.

Mi bieden deze absoluut veel te weinig bescherming voor de pezen.

viefdepief

Berichten: 12353
Geregistreerd: 14-01-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 16:38

Ik was er al bang voor..

Sim
Berichten: 31483
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 16:42

Djin (mijn volbloedje is ook zo gevoelig voor harde dingen ed. Voor haar heb ik de NEW's met bontvoering (voorbenen). Zij kan hier gelukkig goed tegen en krijgt er geen zwellingen/wondjes van. Tis toch uitproberen wat voor jouw paard het beste is.

kimdepim
Berichten: 7956
Geregistreerd: 27-02-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 16:56

viefdepief schreef:
Sam kreeg dikke benen van de CC-Boots
Weten jullie of het materiaal van de andere beschermers wat zachter is? Iets beweegbaarder aan de bovenkant zegmaar..
Moet namelijk ook weer opzoek naar wat anders

Voor achter heb ik zulk soort beschermers:
[img]
http://www.piafferuitersport.nl/prodIma ... .jpg[/img]
Maar vraag me af of deze wel sterk genoeg zijn om de pezen van de voorbenen goed te beschermen, erg hard zoals m'n gewone peesbeschermers zijn ze namelijk niet..


Ik heb ook zulk soort.. (voor achter)
en daar nog een bandage overheen.. (zo'n zelf klevende..)
en voor hebben we gewoon een peesbeschermer met zelfklevende bandage erover..

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 17:59

Vief --> Lucky is ook wat gevoelig op de huid (schimmeltje..) maar met de NEW Beschermers met Bontvoering gaat dit ook prima!

viefdepief

Berichten: 12353
Geregistreerd: 14-01-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 18:07

Weten jullie hoe duur die NEW bontbeschermers zijn??

Zat ook al aan die kleefdingen te denken kim

SGWukkie

Berichten: 386
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Omgeving Alkmaar

Re: Welke cross-beschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 18:14

Ik cross met de Style crossbeschermers. Ze zijn inderdaad wat prijzig maar ik heb ze al jaren en er zit nog geen enkele beschadiging op! Ze zijn supersterk maar de New en CC beschermers lijken me ook wel erg goed.

Sim
Berichten: 31483
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 18:17

viefdepief schreef:
Weten jullie hoe duur die NEW bontbeschermers zijn??




Niet uit mijn hoofd. Moet je even op Canters site kijken.

www.canter-equipment.nl