Cap of crosshelm???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
floor01

Berichten: 3301
Geregistreerd: 22-09-05

Re: Cap of crosshelm???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-06 10:34

Ik ging laatst ook met een mega sprong over een hindernis heen en toen zakte mij cap ook naar onder..maja daar moet ik het dan maar mee doen..

ik ben idd met je eens dat zon helm zonder silk echt geeeeen gezicht is (net zo'n eierdop op je kop )

juleke

Berichten: 633
Geregistreerd: 04-07-05

Re: Cap of crosshelm???

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 14:34

ik cross met een gewone cap. Ik denk dat het een Horka is ofzo, het is al een redelijk oud ding maar wel goedgekeurd. Ik trek er altijd een hoesje over. Voor het springen heb ik een andere, nieuwere cap.

De cap waar ik mee cross heeft geen flexibel klepje. Soms als ik in verlichte zit zit tijdens de cross, ervaar ik dat ik bijna niets zie door het klepje van de cap. Bovendien is het nog gevaarlijk ook omdat het niet flexibel is. Daarom wil ik nu een andere cap of helm om mee te crossen.

Is er nog iemand last heeft van een gezichtsbeperking door de klep op de cap of ligt dit aan mij?

Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 00:22

peanutbutter schreef:
Ik rijdt eerlijk gezegt bijna nooit met cap. Vergeet m zelfs vaak met zadelmak maken van beesten. Wel heel slecht, maar ik val eigenlijk bijna nooit.

Ik rijd ook nooit met cap, heb zo'n hekel aan die dingen. Idd niet echt goed, maar ik val eigelijk nooit, laatste keer was ysselstyen 2004, mét cap

g0otje

Berichten: 1939
Geregistreerd: 31-05-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 08:23

marieketencate schreef:
L0ve schreef:
ik rijd tegenwoordig altijd met cap, waait em haar niet zo in mijn gezicht!!!


Als ik em eens vergeet is dat inderdaad het meest irritant!

Ik heb een GPA, maar ondanks dat ie wel fijn zit, gaat hij bij een afsprong een beetje over mijn ogen en das nie zo handig in de cross
Ga dus nu ook maar een crosshelm aanschaffen, doe ik er wel zo'n cover over, want een helm zonder klep is geen gezicht


dat heb ik dus ook met de cap die ik nu heb!!

_lautje_

Berichten: 9278
Geregistreerd: 23-03-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 09:33

Ik heb gisteravond een nieuwe crosshelm besteld. Van Marc Owen geloof ik.

g0otje

Berichten: 1939
Geregistreerd: 31-05-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 15:45

ik heb ook een nieuwe crosshelm! Zondag voor het eerst op gehad

SuusEventing
Berichten: 136
Geregistreerd: 24-10-04

Re: Cap of crosshelm???

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 15:53

Twee jaar geleden was ik in badminton aan het kijken en toen viel er recht voor onze neus iemand van zijn paard (het was geen deelnemer) die had uiteindelijk door zijn capklep zijn neus op drie plaatsen gebroken.

Ik heb diezelfde dag nog een Champion crosshelm van mijn ouders gehad. Er was daar een pas-service van de fabrikant dus dat ding is helemaal opgemeten.
Mijn helm lijkt op een GPA, dus wel een streep maar geen klep. Ik rijd er eigelijk altijd mee, omdat hij veel lekker zit als mijn GPA, en heb er voor alledag een donkerblauw fluwelen hoesje overheen.