CC-boots

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JECKYLL

Berichten: 1411
Geregistreerd: 14-10-01
Woonplaats: VELP

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 19:48

Ik heb zelf een NEW set, ik vind ze erg fijn! Maar na al die jaren ben ik toe aan een nieuw setje..

Maar nu ben ik aan het twijfelen... je hebt ze met een soort fleecebont en met leren coating en de normale. Heeft een van jullie ervaring met die leren coating? of met dat fleece bont? en droogt dat fleece snel?

Lielle

Berichten: 66260
Geregistreerd: 12-01-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 08:56

ik heb de NEWS met fleece voering en daar ben ik zeer tevreden over. Dat droogt redelijk snel, sneller dan neopreen.

Evony

Berichten: 6454
Geregistreerd: 16-04-06

Re: CC-boots

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 18:28

nou ik heb het nagevraagd bij diej mense diej ze verkope en het ligt niet aan de beschermers
en achter moet je ze eerst gewoon als ze een beetje warm zijn goed buigen

Scum

Berichten: 33101
Geregistreerd: 11-08-03

Re: CC-boots

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 20:07

justSaar schreef:
nou ik heb het nagevraagd bij diej mense diej ze verkope en het ligt niet aan de beschermers
en achter moet je ze eerst gewoon als ze een beetje warm zijn goed buigen



MSN taal is niet toegestaan op Bokt. Gewoon Nederlands is ook een stuk leesbaarder

Evony

Berichten: 6454
Geregistreerd: 16-04-06

Re: CC-boots

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 20:10

sorry
ik zal er op letten

andrea16

Berichten: 6239
Geregistreerd: 26-03-04
Woonplaats: Hardenberg

Re: CC-boots

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 11:57

Ik ga ook de CC-boots bestellen maar ik weet niet welke maat ik moet hebben. Ze zijn voor een KWPN-er van 1.65, peesbeschermers maat full.

Scum

Berichten: 33101
Geregistreerd: 11-08-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 12:01

Voor Oro heb ik de allergrootste maat (ik weet eigenlijk niet welke er allemaal zijn). Dus als er behalve L nog XL is, dan heeft hij dat. Hij heeft niet overdreven dikke benen.
Voor Ienie heb ik maat Cob, die heeft superdunne beentjes.

Ik denk dat jij gewoon de normale maat M moet hebben. Of Canter even vragen.

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 12:05

Ik weet niet of de CC Boots dezelfde maat als de NEW beschermers hebben.

Maar voor de NEW beschermers geldt bij mij:
D en E pony's maat M
Paarden maat L (Lucky 1.65m heeft maat L, idem als Cheval die ook maat L had en die was dik 1.80m)

Scum

Berichten: 33101
Geregistreerd: 11-08-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 12:06

Volgens mij vallen de NEW wel iets groter uit. Ik had toen voor Ienie ook maat Cob voor de NEW, maar die waren haar veel te groot in de omvang.

viefdepief

Berichten: 12353
Geregistreerd: 14-01-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 12:51

Ik denk ook dat je M moet nemen
Maar je zou het voor de zekerheid nog wel even aan Canter kunnen vragen

andrea16

Berichten: 6239
Geregistreerd: 26-03-04
Woonplaats: Hardenberg

Re: CC-boots

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 13:15

Oke, bedankt! Ja haha, daar bestel ik ze toch

Lappie_Lap

Berichten: 3232
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: Fryslân

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 14:27

Ik zit een beetje met een dilemma.
Mijn paardje heeft goede sterke pezen en aangezien ik in de 1e plaats niet hele hoge ambities in de sgw heb (B/L is eerst genoeg), was ik niet van plan om de duurdere crossbeschermers met pvc platen aan te schaffen.
Maar nou is het zo dat ik haar tijdens de cross met haar benen over de hindernis hoor schrapen, vooral bij afsprongetjes met een boomstam ervoor (ik kan het me niet goed herinneren, maar volgens mij doet ze het met haar voor- en achterbenen). Ik weet in dit geval niet zeker of het verstandig is om toch beschermers met een plaat erin aan te schaffen, i.v.m. het aantikken/schrapen.
Dit schrapen is ook de reden dat ik haar niet peesbeschermers aan durf te doen in een cross. En pijpkousen weet ik niet of dat dan dus stevig genoeg is.

Ik cross haar nu nog met goede dikke onderleggers en bandages (+tape) en tja .. ze blijven tot nu toe goed zitten. Maar het dat kan zomaar gebeurd zijn en het duurt best lang om het hele zwikje om en af te doen.

Ze doet het trouwens alleen bij natuurlijke hindernissen, in het springparcours raakt ze het hout nooit aan. Ze heeft dan trouwens òf niets òf wat peesjes aan.

Dus ik zit eigenlijk met een eventuele keus tussen de NEW lighweight competition of de Woofwear brushing boots.

Lielle

Berichten: 66260
Geregistreerd: 12-01-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 15:13

Ze hebben bij mij vanaf de allereerste cross met echte crossbeschermers gelopen. Die mogen dan duur zijn, mijn paard is veel duurder. En beide paarden zijn wel heel erg voorzichtig maar een misstap is snel genoeg gebeurd.

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Re: CC-boots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-06 20:31

hey
ik heb ondertussen die CC boots ook al. Heb een maat M voor m'n paard. Ze passen wel, draaien niet, maar heb het gevoel dat ze net te kort zijn?
Zal een keer foto maken om jullie oordeel te horen daarover. Als ze niet goed zijn, moeten ze ook weer verkocht worden
xxx
ps: heb vandaag m'n eerste crosshindernisje gemaakt met m'n nieuwe paard *trots*

MJ_
Berichten: 7859
Geregistreerd: 02-12-03

Re: CC-boots

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 20:32

KimS schreef:
ps: heb vandaag m'n eerste crosshindernisje gemaakt met m'n nieuwe paard *trots*


Daar willen we ook foto's van zien
Leuk!!

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Re: CC-boots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-06 11:50

miss_jumpy schreef:
KimS schreef:
ps: heb vandaag m'n eerste crosshindernisje gemaakt met m'n nieuwe paard *trots*


Daar willen we ook foto's van zien
Leuk!!


In mijn profiel sinds gisteren

Was het topic alweer uit het oog verloren
xxx

MJ_
Berichten: 7859
Geregistreerd: 02-12-03

Re: CC-boots

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 17:50

Gezien
Leuk paard!!

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Re: CC-boots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-06 19:12

bedankt Ze gaat met reuzesprongen vooruit in training

Nog even vraagje over die CC boots alweer: ik heb maat medium voor m'n paard. Heb de indruk dat ze net te kort zijn, maar qua omvang zijn ze wel goed. Zit er veel verschil in de omvang tussen maat M en L ?
Oja, en als ik ermee door de modder rij, dan komt er nog steeds vanalle zand en vuil tussen. Ik dacht net dat dat niet kon? En er stond ook op die "verpakking" dat ze waterafstotend zijn, maar wanneer ik ermee door modder / water heb gereden, was binnenin alles kletsnat Is dat normaal?

Owja, en nog laatste vraagje..
M'n paard heeft linksachter aan de achterkant van haar been een bult zitten.Het is een overblijfsel van een wond die ze als veulen heeft opgelopen. Ze heeft er dus geen last van.
Maar het is wel moeilijk om gepaste beenbescherming te vinden. Gewone strijklappen zitten niet goed, de linker moet dan ongeveer een cm lager dan de rechtse die gewoon omkan
Bandageren gaat wel, maar hoe zit het dan met crossbeschermers? Die gaan haar nooit passen
xxx

Evony

Berichten: 6454
Geregistreerd: 16-04-06

Re: CC-boots

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 19:58

met waterafstotend bedoelen ze dat ze geen water opnemen
de lengte maakt op zich haast geen verschil tussen L en M
dat zand dat hou je toch dat heb je bijna altijd

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Re: CC-boots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-06 19:51

hey
ik heb dan eindelijk een foto van mijn beschermers.
Ze zijn maat M (cob?) voor een paard van 1.65. Zitten ze goed zo?
Zit de kogel vooraan altijd vrij?
Afbeelding
xxx

andrea16

Berichten: 6239
Geregistreerd: 26-03-04
Woonplaats: Hardenberg

Re: CC-boots

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 20:56

Ze lijken mij goed te zitten hoor

Lielle

Berichten: 66260
Geregistreerd: 12-01-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 21:16


Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Re: CC-boots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-06 21:21

dan is het goed Ben gerustgesteld.
Nu alleen nog veel en hard trainen... (ze is niet bepaald overtuigd van het nut van deftig springen)
xxx

Eventinggek

Berichten: 2490
Geregistreerd: 11-02-04
Woonplaats: Belfeld

Re: CC-boots

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 09:35

Ik rijd nu al n tijdje met de Woofwear Ultra Combination Boots beschermers en ik moet zeggen dat ze me heel goed bevallen je moet ze wel goed omdoen, m.a.w. de klitteband netjes goed strak vastdoen. Verder zijn ze ook heel gemakkelijk schoon te maken (gaan af n toe ook in de wasmachine). Ze zien er nog steeds heel netjes uit, heb op eentje wel n flinke bruine streep omdat Pasjha een keer n hinders flink gestreken heeft ... maarja daarvoor zijn die dingen hé