[SGW] Bathmen met Raimaer

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

Bathmen met Raimaer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-05 10:19

Nog even het beloofde verslagje van Bathmen.

Afgelopen zaterdag al vertrokken naar Bathmen, met wat adressen voor overnachtingen die ik via bokt had verzameld. Raimaer zou op stal t Eik ( http://www.eik.nl ) slapen, en wij op pension Ruimzicht ( http://www.xs4all.nl/~asz00406/ ). Eerst Raimaer maar even op stal gezet, ze stond mooi op haar gemak alles te bekijken, en daarna een half uurtje gereden. Lekker los gewerkt, beetje geknutseld aan de middendraf en toen een paar sprongetjes van de oefencross gepakt. Die waren bepaald niet hoog (30 cm) maar ik lag er toch wel bijna naast toen ze achterlijk hoog besloot te springen Daarna even kennis gemaakt met Sonja en Dick, en uiteraard hun paarden bewonderd

Daarna zelf naar het pension, in een geweldige oude boerderij op 2 km van stal af en de route verkend naar de cross. Dat was ong 5 minuten rijden, ideaal dus gezien de vroege start (kwart voor negen zondag). Cross gelopen, net als ieder jaar weer erg mooi, met vooral bij 7 en 8 een leuke uitdaging. 7 was een op-opsprong (in-uit) met dan op 1 galopsprong een steiltje. Meteen een U bocht en dan een vergelijkbare route naar beneden waar je goed moest sturen om niet halverwege de afsprong buiten de vlaggetjes te komen. Verder was 6 een leuke dubbel van steeplehaag en dikke boom (M/Z was nog veel mooier) en de rest was niet bijzonder moeilijk.

's Avonds heerlijk gegeten in het dorp en op tijd naar bed gegaan Dressuur op zondag ging redelijk, wat kleine dingetjes die ik minder vond gaan maar iig bleef ze nu netjes met vier voeten aan de grond Uiteindelijk 152 punten en ergens in de middenmoot. Springen was daar al snel na, op het voorterrein ging ze super (veel rustiger dan vorige keer) en dat kom ik t/m 5 ook goed vasthouden in het parcours. Op 6a keek ze enorm naar het blok onder de hindernis, ik rommelde er daardoor nog een 7e galopsprong in en uit stilstand ketste ze uitendelijk nog van de grond, en zowel a als b raakte ze niet eens aan Als straf volgde er wel op 8 en 9 een balk (1e een ruiterfout, 2e wat pech) zodat we uiteindelijk 8 strafpunten hadden

Voor de cross werd ze weer wat opgewonden, maar de levade was dit keer niet vereist zodat we nog redelijk normaal van start konden 1 t/m 4 (steil, flinke haag, dikke boom, steil met lagere landing) gingen fijn, op 5 prutste ze er nog een galopsprong tussen, waardoor ze hard aanstootte en we aardig uit balans waren. 6 ging wel weer fijn, de opsprong combinatie ook (ze keek even maar ging toen mooi door), alleen de afsprong ging wat hard. Op het laatste moment bedacht ze dat het mss toch niet zo'n goed idee was om de twee treden in een keer te doen Dat dacht ik ook wel Hooiberg, combinatie bij de put (gebroken lijntje) en dubbel van hooiruiven ging goed, bij de kuil sprong ze zo groot over de eerste (diepe landing) dat ik echt zo'n vlieggevoel kreeg Water was ook geen probleem, en de laatste twee waren niet moeilijk, dus we waren foutloos en 7 seconden te snel binnen 4 L cross en weer foutloos

Uiteindelijk 7e geworden, met nog net een prijs Die 20 euro dekten de kosten weliswaar totaal niet, maar ach

Sjoert

Re: Bathmen met Raimaer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 10:31

Lielle, ik vind het nog steeds jammer dat we je pas tegenkwamen toen je de cross al gereden had.
Maar toch moet ik zeggen dat ik deze cross-ervaring erg leuk vond. Ik wil zeker nog eens gaan kijken, maar ja.. dan zou het wel in de buurt moeten zijn.
Ik heb trouwens nog in de eerste binnenmanege gelopen voor we weg gingen, maar daar stonden meerdere blauwe auto's met grijze trailers.

Erg leuk verslag. Volgens mij heb jij je wel vermaakt in Bathmen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-05 10:33

Barchem is toch ook niet zo ver

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 10:38

Als jij me komt ophalen daar ergens in de buurt wil ik best eens even helpen.

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 10:45

Weer netjes gedaan Lielle! Heerlijk hè om er zo'n weekendje van te maken!!

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 10:45

Voor mij helaas wel, dus ik moet het nog maar even met de verslagen blijven doen

Klinkt goed Lielle, gefeliciteerd met de foutloze cross (en de 20 euro onkostenvergoeding )

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 14:36

Leuk hé zo'n weekend! Leuk verslag Lielle!
Ik heb hetzelfde in juni in Vrouwenpolder gedaan. Was mn eerste cross met Pasjha dus ik vond t wel een goed idee om alles lekker om mn gemakkie te kunnen doen. Het was voor mij 3 uur rijden dus het was zeker n goed plan. (het heeft zich ook geloond want ik had ook prijs )

Zo'n weekendje is net vakantie! De laatste tijd had ik t echter vrij druk waardoor t n beetje moeilijk plannen is, zo'n overnachting... Jammer

g0otje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 14:44

Heej Lielle,
super gerede he zondag!!
Wij hebben er ook een weekendje van gemaakt.
Wij sliepen op een boerderij 2 straten van de manege.
De paarden stonden daar ook gestald.
En ze hadden een bubbelbad!! Echt super!!
Smorgens lekker ontbijtje gekregen van die mensen.
Ik hoop dat we volgend jaar weer welkom zijn.
En zaterdagavond lekker na de chinees geweest!!
Was een leuk weekendje
gr amrgo

Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 15:58

* Fijn dat het jullie zo goed is bevallen hier in de regio!
* Leuk dat het ook nog wat heeft opgeleverd, gefeliciteerd met je plaatsing!
* Jammer dat ik zelf zowel zaterdag als zondag in jouw provincie was, zodat ik niet eventjes bij de buren kon gaan kijken hoe er werd gecrosst...

Maar Barchem ligt idd ook niet ver weg, wie weet zie ik je daar!

kimdepim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 19:03

Leuk verslagje lielle
Ik vond het ook erg leuk in bathmen weer dit jaar
volgend jaar weer
maar eerst over 2 weken naar barchem

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 19:18

leuk verslag lielle
en nog gefeliciteerd met je prijs!
vond het ook weer een leuke cross in bathmen!

Pinacolada

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 20:32

Fotooooooo's

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 10:23

leuk verslag Lielle!
gefeliciteerd met je foutloze cross en je prijs
(als je rijk wil worden moet je denk ik een andere hobby kiezen )