Hoe zijn jullie aan het crossen gekomen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Evony

Berichten: 6454
Geregistreerd: 16-04-06

Re: Hoe zijn jullie aan het crossen gekomen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 17:20

wij hielde op de ponyclub een trainings week elke dag 2 uur les 1 uur dressuur en 1 uur springen en toen gingen we de laatse dag een cross training doen voor de gene die dat wou bij patrick kuijpers ( oud nederlands kampioen en internationaal ruiter etc ) en toen ging ik met mijn pony ( tinker) daar heen en toen gingen de andere die het al vaker hadden gedaan eerst en toen moest met nog een paar en die van mij sprong alles in 1 keer omdat die mij zo vertrouwde nou wij later vragen of dat we les mochten van patrick zij die is goed maar dan eerst op gesprek want hij wil niet iedere lanter fanter les geven nou wij opgesprek eigenlijk kwam het uiteindelijk op dit neer: met je tinker kom je niet verder je hebt het maximale er uit gehaald en als je beter wil worden moet er een andere komen ( ik had een tijdje gelede het er thuis ook al over gehad ) nou zo gezegt zo gedaan eigenlijk paar weken later kwam ik met een nieuw paard toen hadden we een tijdje later clubkampioen schappen met een cross nou die gedaan ( zonder trainingen voor af ) en toen ging ik een tijdje gelde naar putten eerst 3 trainingen er voor nou ging op zich hartstikke goed en ze vindt het super leuk alleen soms beetje kijkerig en nu start ik bij mijn thuis club de eerste officiele cross ( in westerbork)

butengeweun

Berichten: 3667
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: voorne putten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 17:29

ik cross nooit wedstrijden heb me der eigenlijk nooit zo in verdiept. Een vriendin heeft met haar pony wel crossen gereden alleen ze zijn zo ver weg.

Eigenlijk dan nog een vraag wat wordt er van je paard/pony verwacht in een B oefenparcours.

the_nollie
Berichten: 131
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: Nuenen, paard in Son

Re: Hoe zijn jullie aan het crossen gekomen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 10:09

Door mijn ouders en de hobby die ik beoefen. Ging veel met mn pa naar buiten en tijdens jagen kom je wel eens een sloot, hek en dergelijke tegen...... dus voor training zochten we die dan op in de bossen. Daarbij hebben wij jaarlijks club en nationale kampioenschappen jachtpaard waarbij je ook een cross rijdt (+- L-niveau) en vond dit zooo gaaf dat ik hier en daar ben gaan oefenen etc.etc.etc. balletje rolt dan vanzelf