Hoe zijn jullie aan het crossen gekomen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Re: Hoe zijn jullie aan het crossen gekomen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 22:55

miss_jumpy schreef:
Leuk verhaal Maartjuh

Ben nog altijd blij dat ik gevallen was, anders had ik Rob nooit als trainer gehad, en had ik nooit Z kunnen rijden. Want zonder Rob was me dat echt nooit gelukt..

_Jitske_

Berichten: 5542
Geregistreerd: 30-05-05
Woonplaats: Gelderland

Re: Hoe zijn jullie aan het crossen gekomen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 16:36

maartjuh schreef:
miss_jumpy schreef:
Leuk verhaal Maartjuh

Ben nog altijd blij dat ik gevallen was, anders had ik Rob nooit als trainer gehad, en had ik nooit Z kunnen rijden. Want zonder Rob was me dat echt nooit gelukt..

whaha maartje, tjah, zo kun je het ook bekijken!
wel een grappige manier trouwens om aan het crossen te komen!

Ils_K

Berichten: 7532
Geregistreerd: 09-01-05
Woonplaats: Roden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 10:30

ik heb het crossen altijd geweldig gevonden, om na te kijken en om zelf een keer mee te gaan doen. Toen de vrouw van de manege stopte kwam ik op 1 van haar paarden te rijden ( rijd ik nu nog op), dat paard is l sgw geweest. ik had toen nog springangst maar dara gingen we aan werken, en dat ging steeds beter, toen zag ik dat er een oefencross was in nijeberkoop, ik zo daar wil ik aan mee doen:D en dat heb ik gedaan, vondt het geweldig en het paard natuurlijk ook want die had al 1,5 jaar niet eme gecrosst. Dus nu gaan we volgend jaar officieel crossen en heb er reuze zin in :D

gomir

Berichten: 25550
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 18:10

Bij ons op de ponyclub werd altijd fanatiek SGW gereden. In mijn dressuurles zaten ook een stel van die fanatiekelingen(o.a. Janneke Sinnige). Ik heb me uiteindelijk over laten halen om een keer mee te doen met de oefencross(vond het levensgevaarlijk, maar wie a zegt... )

Na die oefencross was ik verkocht en heb ik met diverse paarden gereden Pony ging in het L super, maar wilde in het M jammer genoeg niet via een (af)sprong het water in, toen hield het op
Paard erna paktte super aan, maar helaas weer problemen met het water(begon al aan mezelf te twijfelen).
Nu heb ik Otje en die deed alles superbraaf, maar paktte eigenlijk niet zo goed aan. De laatste wedstrijden gaat het ineens super en lijkt hij het spelletje door te hebben. Volgend jaar ga ik dus maar weer eens verder waar ik met mijn pony gestrand ben (L-paarden/M-pony's)

Tien

Berichten: 1691
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Makkinga

Re: Hoe zijn jullie aan het crossen gekomen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 11:01

Ik geloof dat het begonnen is doordat ik altijd ging kijken bij de cross in Nijeberkoop. Dat ligt 2 km bij ons huis vandaan Vanaf toen vond ik het helemaal geweldig, maar helaas geen pony/paard waarmee ik mee kon doen. Toen ik eindelijk 2 jaar terug mijn eigen paard kocht, ben ik de eerst volgende oefencross in Nijeberkoop gaan rijden. Dat ging wel aardig, alleen de snelheid ging niet goed . Dus heb ik dit jaar weer meegedaan met de oefencross in Nijeberkoop en toen gingen we wel hard . Dus ik ga volgend jaar starten in de B-paarden.

viefdepief

Berichten: 12353
Geregistreerd: 14-01-05

Re: Hoe zijn jullie aan het crossen gekomen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 11:01

Ik dacht dat ik mijn verhaaltje ook al gepost had, maar dat was dus niet zo

Mijn vader heeft zelf gecrosst, dus ik ging mee
Uiteindelijk wilde ik het zelf ook wel gaan doen, vond mijn vader helemaal leuk, mijn moeder wat minder
Ik was tien toen ik mijn eerste cross reed.
Begon toen met mijn C-welshje, was een kleine scheiterd, kroop helemaal in elkaar als je uit het bos het open veld op kwam, maar met een beetje steun begon hij het echt leuk te vinden
Wilde alleen maar B starten omdat ik de L veels te eng vond
Achteraf wel om gelachen..

Toen kreeg ik Flame, Flame was heel laconiek en gelijk het eerste jaar al een paar crossjes gereden, eerste ging goed alleen heel traag, hij kon echt nog niet galopperen ofzo
Hij was waarschijnlijk zo overrompeld dat hij van schrik zo het water in gewandeld is iets wat hij daarna nooit meer heeft gedaan, zelfs het "eigen" water in Bathmen ging hij niet in
Vanalles geprobeerd maar hij deed het niet. De rest van de cross vond hij wel heel leuk
Flame was toch niet helemaal mijn pony en toen Sam groot genoeg was hebben we hem verkocht..

En jah toen moest Sam er ook maar aan geloven

Yolien
Berichten: 3201
Geregistreerd: 05-08-05

Re: Hoe zijn jullie aan het crossen gekomen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 11:06

Hoe ben ik aan het crossen gekomen? Nou crossen niet zelf, wel groomen al 7 jaar bij Patsmu
Zij was in mijn ponytijd mijn instructrice en vroeg me op een zaterdagmorgen of ik zin had om mee te gaan naar Princenhage daagserna.
Ok, ik mee, en ik was verkocht!
Dat is nu 7 jaar geleden en we kennen het allemaal, dit laat je nooit meer los!

Kitty

Berichten: 7703
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 12:33

Ik keek altijd naar de cross op tv.
En tijdens het buitenrijden mag ik graag wat vaste hindernissen meenemen.
Maar eigenlijk door de foto's en enthousiaste verhalen op Bokt ben ik er van overtuigd geraakt ook te willen crossen!
Ik had dit najaar nog willen starten maar dat is er niet van gekomen, dus richt ik mij nu op Roden.

_lautje_

Berichten: 9276
Geregistreerd: 23-03-05

Re: Hoe zijn jullie aan het crossen gekomen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 22:57

Ik had een hele snelle, groene pony en reed eigenlijk mijn dressuurproefjes altijd in recordtempo door. En een vriendin van mn moeder werkte op duindigt en dar werd toendertijd nog jaarlijks een SGW met oefencross georganiseerd.
En die vriendin vond dat ik toch echt mee moest doen.
Na veel moeite mn moeder zo ver gekregen. Nog vlug een keer springles gekregen (we hadden nog nooit gesprongen) en ik de oefencross in.
Resultaat foutloos en 1ste, was alleen een minuut binnen de tijd .
Toen zijn we toch maar wat serieuzer gaan trainen en springen en het jaar erop gestart en na 9 crossen waren we Z.
Die pony heeft nog nooit geweigerd in de cross.
Ondetussen is ze nog Z geweest met Mara de Vries (in een record van 5 crossen van L naar Z) en nu loopt ze L met Maxime de Beaufort en mag ze alweer M starten.

Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Re: Hoe zijn jullie aan het crossen gekomen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 08:31

peanutbutter schreef:
Ik had een hele snelle, groene pony en reed eigenlijk mijn dressuurproefjes altijd in recordtempo door. En een vriendin van mn moeder werkte op duindigt en dar werd toendertijd nog jaarlijks een SGW met oefencross georganiseerd.
En die vriendin vond dat ik toch echt mee moest doen.
Na veel moeite mn moeder zo ver gekregen. Nog vlug een keer springles gekregen (we hadden nog nooit gesprongen) en ik de oefencross in.
Resultaat foutloos en 1ste, was alleen een minuut binnen de tijd .
Toen zijn we toch maar wat serieuzer gaan trainen en springen en het jaar erop gestart en na 9 crossen waren we Z.
Die pony heeft nog nooit geweigerd in de cross.
Ondetussen is ze nog Z geweest met Mara de Vries (in een record van 5 crossen van L naar Z) en nu loopt ze L met Maxime de Beaufort en mag ze alweer M starten.

Knap, dat je zover en zosnel gekomen bent.. Is dat die pony met startproblemen? De allerlaatste cross pony van Mara? want daarmee heeft ze iig in hattem 2004, laatste cross gereden, in het M..

_lautje_

Berichten: 9276
Geregistreerd: 23-03-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 14:41

Nee, dat is santos. Dat was haar eigen pony. Misty had ze van mij in bruikleen gekregen.
Het enioge startprobleem dat Misty heeft is dat ze met 3 man vast moet worden gehouden omdat ze anders al gaat

M59
Berichten: 917
Geregistreerd: 08-08-05
Woonplaats: ZH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 14:50

Die Misty kom ik weleens tegen op concours...Goede springpony:D

_lautje_

Berichten: 9276
Geregistreerd: 23-03-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 15:00

Ja, heb er ook Z mee gesprongen. Was echt een super beestje.

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 19:50

Mensen van de vereniging vroegen een keer of ik mee wilde naar een SGW. Ik ben toen meegegaan en vond het super enzo. Toen erna ben ik nog een keer meegegaan. Toen hebben we met een klein clubje geregeld een keer te gaan crossen in Ermelo met begeleiding. En dat beviel me eigenlijk wel heel erg goed... toen heb in als eerst de INdoor cross in Lisse gereden en toen ben ik begonnen aan de outdoor crossen En met mn pony heb ik alle crossen uitgereden

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 23:09

ja peanutbutter!! ik keek altijd mijn ogen uit als jij langs kwam...vieuw...niet te volgen echt doodeng zag dat er wel eens uit
ik woonde in Wieringerwerf waar ook de cross is(woonde tegen het bos aan) ik mocht alleen nooit op zondag wedstrijd rijden en reed dus ook echt 1x in de 3 maanden ofzo! maar omdat SGW Wieringerwerf zo dichtbij was(op loopafstand:P ) mocht ik op zondags in de B meedoen..
het kwam omdat een aantal vriendinnen van mij al crosste, en ik net zoals Gomir een EK pony in onze les hadden met een papa die graag crossles gaf ik denk dat het zo een beetje is gekomen, mijn ouders vonden het helemaal niks haha, maja het zijn dan ook geen paardenmensen, met die pony ben ik uiteindelijk L geworden(3x wieringerwerf:P)
de pony erna reed ik ook niet heel fanatiek, mijn interesses lagen meer bij het springen, die pony had nooit een bos gezien, laat staan een gewone hindernis, maar die liep op het end toch M, helaas(goh net zoals bij Gomir...alweer ) hadden we problemen bij het water.
daarna heb ik nog 2 paarden in het B gestart
en misschien in de toekomst de schimmel
Laatst bijgewerkt door Biertabje op 06-11-05 23:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Jiska

Berichten: 2099
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Wijhe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 23:14

ik ben begonnen doordat de cross in heino altijd onze laatste kringwedstrijd was. en als je eenmaal met crossen begint!!! haha

_Jitske_

Berichten: 5542
Geregistreerd: 30-05-05
Woonplaats: Gelderland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 00:00

@peanutbutter; haha, tjah, dat is idd het enige startprobleem voor Misty! Deze zomer zat Maxime trouwens nog in dezelfde week op kamp in Ermelo, wat kan Misty springen zeg!
@Jiska; een SGW een kringwedstrijd?

xXLidewijXx
Berichten: 104
Geregistreerd: 04-01-06
Woonplaats: Baarle-Nassau [N-B]

Re: Hoe zijn jullie aan het crossen gekomen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 13:33

Hoe ik ben begonnen.. Mijn vader heeft ook altijd gecrosst en ging vroeger altijd al mee. Vanaf het begin wist ik al dat ik zelf ook wilde gaan crossen

floor01

Berichten: 3301
Geregistreerd: 22-09-05

Re: Hoe zijn jullie aan het crossen gekomen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 17:32

Hoe ben ik an het crossen gekomen?
Alhoewel ik pas begonnen ben is het toch al lang geleden dat ermee in aanraking kwam!
Vroger werd bij ons vanuit de vereniging altijd een oefencross gereden en mijn vriendin en de hele bups van de stal reed daar natuurlijk mee.. ik vond het toen allemaal maar gaaf om te zien maar niets voor mij..(kon zelf nog niets eens paardrijden! laat staan springen )

Via die vriendin ben ik dus op dezelfde stal komen te rijden. Maar de oefencrossen werden bij gebrek aan vrijwilligers al heel snel afgeschaft (een schande!)..
Daar heb ik nooit en cross gereden dus. Maar telkens als mijn vriendin en ik in het bos gaan rijden gingen we mooie boomstammen springen, of we bouwden wat hindernisjes of we sprongen wat wegafsluitingen..

Dit laatste is ongeveer sinds een jaar of twee, net wanneer de eigenaresse van al die paarden ook weer begonnen is met crossen Ze vroeg ene keer of ik mee ging om te groomen en toen heeft ze me zelf aangestoken! Vanaf die tijd ben ik ook meer gewoon aan het springen en met veel overleg heb ik afgelopen winter de indoor-crosstraining in Ijsselsteijn mee mogen doen!

Dat ging gelukkig zoooo super dat ik nou de buitencrosstrainingen ook mee doe En ik ben helemaal verkocht! (mijn paardje ook, maar die heeft altijd al een liefde gehad voor vast hout )

Ik zal ook voorlopig nog geen B-cross rijden, net als jou Scum, daar is mijn springhouding namelijk veel te lsecht voor haha! Maar umm ik ga wel een paar oefencrossjes rijden

ammi

Berichten: 431
Geregistreerd: 01-08-03
Woonplaats: Here, there, everywhere

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 21:56

Ik ben juist aangespoord door mijn vader om cross te gaan rijden.
Mijn vader komt uit engeland, en daar is SGW paardensport nummer 1!!
Dus ja, het zit een beetje in mijn bloed terwijl mijn vader absoluut geen
paardenman is. Komt er nog bij dat we een irish draught merrie uit ierland
hebben gehaald, wat uitstekende cross paarden moeten zijn.

Volgens mij ben ik in 2003 begonnen met crossen.
Ik was absoluut geen held met een gewoon parcoursje
springen, en niemand geloofde het dan ook toen in mijn eerste cross gereden had.
Ik deed mee aan de regiotrainingen en dit pakte mijn paard heel goed op,
je kon echt merken dat ze er ontzettend veel lol in had. Zo ben ik begonnen.
Helaas moest dit paard verkocht worden omdat ze toch iets aan de kleine
kant was voor mij.

black_light

Berichten: 1734
Geregistreerd: 29-04-05
Woonplaats: NH, Warmenhuizen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 13:00

Bij onze club is iedereen vaak fanatiek met springen en cross.
Ik ben voor het eerst met m'n pony bij manege Beukers een oefencross gedaan ik wil van de zomer naar dijkgatbos!
Ik vind het echt heel leuk!

AnneMieKe_89

Berichten: 2361
Geregistreerd: 08-12-04
Woonplaats: Strijen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 13:34

Mijn moeder vond dat ik altijd veel te strak en gespannnen op mijn pony zat, dus gingen we eens een keer een cross training doen, misschien dat ik daar wat soepeler van werd..

Alleen was ik ook gelijk met het virus besmet en bleef het niet bij 'een' training

Jiska

Berichten: 2099
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Wijhe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 22:55

_Jitske_ schreef:
@peanutbutter; haha, tjah, dat is idd het enige startprobleem voor Misty! Deze zomer zat Maxime trouwens nog in dezelfde week op kamp in Ermelo, wat kan Misty springen zeg!
@Jiska; een SGW een kringwedstrijd?


Ja er was ook B dressuur en B springen en als je hoger was ging je maar crossen...

Pops

Berichten: 2649
Geregistreerd: 28-10-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 00:11

Jaah ik doe gewoon wat oefencross voor zover dat lukt... (paard werkt niet altijd helemaal mee )
Maarjaah de manege waar ik rijd is een echte crossmanege, vol met crossruiters... Dan word je toch wel een beetje aangestoken moet ik zo zeggen

Jorrn

Berichten: 100
Geregistreerd: 07-04-06

Re: Hoe zijn jullie aan het crossen gekomen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 20:58

[b]Ik ben eeen keer in Ede naar de Z cross weze kijken daar startte iemand van de vereniging, daarmee ben ik later nog een keer meegeweest naar etteleur. Ik begon het steeds leuker te vinden en toen vbertelde jitske ( ook hier van de bokt ) over crosstrainingen bij rob jansen en dat is superr goed bevallen