Hoe zijn jullie aan het crossen gekomen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Scum

Berichten: 33101
Geregistreerd: 11-08-03

Hoe zijn jullie aan het crossen gekomen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-05 18:23

Heeft iemand je overgehaald? Ben je uit jezelf begonnen? Vonden je ouders het leuk?

'k zal zelf beginnen. Vroeger waren bij de vereniging waar ik reed altijd de Limburgse kampioenschappen. Iedereen van de club ging dan kijken en we vonden het prachtig hoe die paarden over die flinke hindernissen gingen. Er was toen nog geen B paarden, en volgens mij (achteraf gezien) werd er altijd stevig gebouwd.

Ik ging zelf dan ook met mijn pony altijd de bossen in en de gemakkelijkere dingetjes oefenen. Toen ik Bitwise leerde kennen en wij samen deden paardrijden zag ik bij de vereniging een keer een uitnodiging hangen voor de cross van Ysselsteyn (toen die nog in het voorjaar was). Het leek me wel grappig om Bitwise daar eens voor in te schrijven en hij twijfelde eerst een beetje. Vroeger had hij wel eens gecrosst en toen ging het nog niet zo goed.

Maar een beetje doorgedramd en toen vond hij het goed. Uiteindelijk vond hij het zo leuk dat we zijn doorgegaan. Hij heeft toen zelfs een heel goed cross-seizoen met dat paard gehad.
Dat paard ging uiteindelijk weg en toen kwam Online er voor in de plaats. Met Online hebben we het crossen ook weer opgepakt, en toen hij ervaren genoeg was durfde ik het zelf ook.... (wat een schijtbroek ben ik toch ).

Ik ben niet van plan om officieel te gaan crossen, want dan moet ik dat wp in het springen halen, maar ik hoop volgend jaar wel weer Ede te kunnen rijden (alleen de oefencross natuurlijk), of een tripalon.

Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Re: Hoe zijn jullie aan het crossen gekomen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 18:32

Ik ben aan het crossen gekomen door de KNHS zomerinstructieweken 2003(1e x). Voor die tijd vond ik het ook al heel gaaf,maar mocht ik het niet,tot ik op de zomerinstructieweken voor het eerst echt crosste,en dat vond ik zo gaaf(al ging het niet echt gemakkelijk. we moesten de wal oprijden,en dan met afsprongetjes eraf,Mijn paard zag haar eigen schaduw en schrok,en viel zo achterwaarts van de hoge kant van de wal af *schrik * Gelukkig wel goed afgelopen.En ook gewoon doorgecrosst.) Ik vond het zo gaaf,dat ik mijn ouders had overgehaald. En zij vonden het oke als ik zelf mijn protector aanschafte,en dan mocht ik wel crossen van hun. Heb toen met dat paard 3 crossen gereden(ze vond de eerste doodeng,en de andere 2 was ik foutloos rond!) Daarna werd ze helaas verkocht,dus zat ik zonder crosspaard. Maar waarschijnlijk ga ik volgend jaar weer crossen met een paard van iemand anders.Want het kriebelt ontzettend bij mij! Ik heb afgelopen week al een oefenrondje gemaakt op de tripalon.

_Jitske_

Berichten: 5542
Geregistreerd: 30-05-05
Woonplaats: Gelderland

Re: Hoe zijn jullie aan het crossen gekomen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 19:42

ik hield altijd al van buitenrijden en springen, vooral over boomstammen enzo, en ik reed ook graag bij het water en aangezien mijn pony zo lekker fel is en ik op de KNHS site zag staan dat er weer SGW-trainingen begonnen heb ik aan mijn moeder gevraagd of ik daaraan mee mocht doen (dat wilde ik altijd al erg graag, ooit eens SGW's rijden) en zo ben ik dus eigenlijk op het crossen gekomen!

Liezjuh

Berichten: 225
Geregistreerd: 27-12-04
Woonplaats: Friesland

Re: Hoe zijn jullie aan het crossen gekomen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 19:51

hmm..leuk topic
mijn vader rijd als SGW sinds hij rijdt ofzoo...zo'n 45 jaar..
vroeger gingen we altijd al mee naar de SGW's en dat was natuurlijk altijd geweldig.. mijn vader hield niet van pony wedstirjden..we hadden wel altijd pony's maah we reden alleen een beetje in het bos.. maar mijn oom was jaren de veterinaire arts bij het EK pony's en mijn tante groom.. en toen we daar een x waren kwmane zij net terug uit Spanje van het EK en dat leek mij ook helemaal geweldig!
du sthuis vertelde ik het aan mijn vader, en die zei noujaah als je het echt wel gaan we gauw op zoek naar een ponyclub, want ik had een pony die het goed aan kon, een super elastieke D pony!
toen reed ik dus een paar wedstrijdes en halverwege het jaar begonnen we natuurlijk te crossen want daar ging het om! ik begon meteen in de L en dat ging meteen super.. uiteindelijk zijn we Z met winstpunten geweest, alleen de dressuur is altijd een probleem geweest.. (dus geen EK door die dressuur..) maar het was een super beestje!
daarnaast ben ik nog met een E pony M SGW geweest, ben nu met een andere E pony L gestart, en ben met een paard nog L.
en ik wil dit altijd blijve doen! en ik wil heel graag verder komen! we krijge straks ook een jong military-gefokt paard die we gaan opleiden (A)
noujaah..dit wa smijn verhaal..

Sim
Berichten: 31483
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Re: Hoe zijn jullie aan het crossen gekomen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 21:31

Mijn voormalig instructrice rijdt al jaren Eventing. Een paar jaar geleden ben ik eens bij haar gaan kijken toen ze ** in Ede reed.
Toen ik dat eenmaal had gezien had ik maar 1 gedachte: DAT WIL IK OOK!!!!

Helaas had ik er op dat moment geen geschikt paard voor, maar het was al de bedoeling dat er een 2e paard bij zou komen, dus dat moest een paardje zijn die zou kunnen crossen.

Mijn voormalig instructrice wist wel een leuk paard te koop.
Om een lang verhaal kort te maken: Djinny was snel gekocht en niet veel later reed ik mijn eerste SGW. En ja, het is net zo gaaf als ik me had voorgesteld toen ik voor het eerst in Ede ging kijken.

CarpeDiem

Berichten: 7419
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Back in Brabant!

Re: Hoe zijn jullie aan het crossen gekomen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 21:38

Ja ik ben inmiddels aangestoken door een actieve vriendin. eerst een keer mee wezen kijken, wou wel eens weten wat het inhield. Ben zelf wel van het "rauwere" werk (om het zo maar te noemen). Ik vond het eik leuk, en tja, als je dan iedere week meemag, je het sfeertje mag proeven wil je toch ook zelf een keer over zon baan heen. Ik had al ja gezegd tegen de tripalon. En ondanks dat het niet mega geweldig ging, vond ik het echt geweldig. Nou ja.. nu zit het eik een beetje in een stroom versnelling: Ik heb van de week mijn body protector gekocht, heb vandaag mijn 1e ronde ysselsteyn gehad.. En zal van de week eens met de eigenaar van mijn verzorgpaardjes gaan babbelen.. Hij vond het vandaag in elk geval ook heel leuk.. Maar goed, het blijven zijn paarden.. Maar ik ben volgend jaar ook van de partij, sowieso als groom, en anders misschien wel als echte SGWer

MissM

Berichten: 508
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Aan de Dijk

Re: Hoe zijn jullie aan het crossen gekomen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 21:40

Mijn juf reed al een tijd crossen, en ik ging vaak met haar mee om te helpen. Toen ik zelf een trailer had vroeg ze of ik een keer zin had om mee te gaan trainen. Ze had twee trainingen afgesproken, een in moordrecht en een bij Rob in Nijmegen. Na deze twee trainingen was ik verkocht, en heb ik een paar oefencrossen gereden.
Na de orun cursus die ik in de richting dressuur had gedaan, maar waarbij mijn paard met 3 anderen een B-parcours had gelopen kreeg ik van haar de opmerking: "Als je paard het met drie vreemden kan, kan ze met jou ook springen. Zodoende ben ik toch maar gan springen om zo mijn winstpunten te halen zodat ik "echt" kon gaan crossen.

Ben niet heel erg fanatiek, maar heb er nooit spijt van gehad dat ik ben begonnen en ik geniet er van om met Marple op deze manier bezig te zijn, en zij heeft er ook lol in, dat is het belangrijkste!

MJ_
Berichten: 7859
Geregistreerd: 02-12-03

Re: Hoe zijn jullie aan het crossen gekomen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 22:26

Onze vereniging organiseerde vroeger de cross op landgoed Voorlinde in wassenaar, en pleun van der marel was voorzitter van onze vereniging. Dan is het moeilijk om er omheen te kunnen

Als klein meisje stond ik op die cross de wal bij het water aan te harken, prima baantje en ondertussen lekker dromen om zelf te crossen! Mijn eerste pony wilde niet springen (met niemand), wel een paar oefencrossen mee gereden. De volgende had waterangst. Daar heb ik wel wat goede B crossen mee gereden (bij de paarden) als het water niet verplicht was en crosstrainingen mee gereden. Maar dan nu een paard waarmee het dan eindelijk gelukt is het B te ontstijgen

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Re: Hoe zijn jullie aan het crossen gekomen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 22:29

Bij ons op de vereniging organiseren we ieder jaar een cross (Gorssel). De instructeurs in de tijd dat ik mijn 1e cross startte waren er nooit zo enthousiast over, maar ik zelf wel! Het heeft dus even geduurd voordat ik daadwerkelijk aan het crossn kwam, maar het kwam wel helemaal uit mezelf.
Eerlijk zal ik dan ook bekennen dat ik de 1e cross totaal onvoorbereid in ging. Ik maar ook mijn ouders hadden eigenlijk geen idee waar we aan begonnen. Maar nadat ik mijn 1e cross had gereden wilde ik echt niet meer anders dan meer crossen rijden...

MJ_
Berichten: 7859
Geregistreerd: 02-12-03

Re: Hoe zijn jullie aan het crossen gekomen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 22:34

oh ja, mijn moeder vindt het eigenlijk maar niks! Ik moet vanaf een wedstrijd altijd bellen als ik weer veilig bij de trailer ben Op onze eigen wedstrijd in Vlietland post ze op zondag, maar volgens mij doet ze d'r ogen dicht als ik dan langs kom

AntheaV

Berichten: 6769
Geregistreerd: 02-09-05
Woonplaats: Op de grens van Groningen en Drenthe

Re: Hoe zijn jullie aan het crossen gekomen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 23:49

Wij kochten een paar jaar geleeden een connemara en die mensen hadden het dus de hele tijd over sgw. Vlak daarna kregen we een brief thuis van sgw roden dat daar een oefencross was, dus ik daar aan meedoen met yentil. dat ging dus alles behalve goed maarjah ik vond het wel heel leuk. Toen ben k in nijeberkoop weer gestart en dat ging ook voor geen meter (ze wou niet bij de andre paarden weg ) de eerste 2 jaar reed ik alleen roden en nijeberkoop omdat Yentil er niet zo heel veel talent voor leek te hebben maar vorig jaar in roden ging het opeens super goed en sindsdien rij ik bijna alleen nog maar crossen in het outdoor seizoen en Yentil vind het nu ook hartstikke leuk. En ik heb geluk dat mijn moeder het ook heel leuk vind, want anders zou ze vast geen 3 uur wilen rijden om bij een cross te komen

MJ_
Berichten: 7859
Geregistreerd: 02-12-03

Re: Hoe zijn jullie aan het crossen gekomen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 07:21

AntheaV schreef:
En ik heb geluk dat mijn moeder het ook heel leuk vind, want anders zou ze vast geen 3 uur wilen rijden om bij een cross te komen


haha, ik ben ook pas meerdere crossen gaan rijden sinds ik zelf mijn E-rijbewijs heb, daarvoor was het alleen de thuiscross en lisse!!

gr_roos
Berichten: 7578
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: noord holland

Re: Hoe zijn jullie aan het crossen gekomen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 09:33

Ik ben ooit eens als klein pony meisje met iemand mee geweest naar een cross om te helpen. Toen besloot ik dat mocht er ooit een eigen paard komen ik zou gaan crossen.
Ik denk dat dat een jaar of 20 terug was.

Toen ik mijn pony kocht hoopte ik dat ie wilde gaan springen zodat crossen misschien ook mogelijk was.
Als de vader van je springinstructeur crossbouwer is kom je er al niet zo makkelijk meer onder uit

Een aantal jaar de crosscursus gevolgd en B paarden met mijn pony gestart.
Toen bleek dat dat niet meer mogelijk was heb ik bewust een springpaard gekocht waarvan we dachten dat ie ook wel zou kunnen crossen.
Wel de afspraak gemaakt als ze niet het water in wilde dat ze dan terug kon.
Scheelt wel dat zowel mijn instructeur als zijn broer vroeger veel gecrosst hebben. Zijn broer heeft zowel bij de junioren als bij de young riders EK gereden.

Lielle

Berichten: 66260
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Hoe zijn jullie aan het crossen gekomen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 09:44

Dat weet ik niet eens meer Ik heb vroeger wel vaak gekeken op Outdoor Helvoirt en zo, maar toen ik nog met Trammelant startte (in de grijze middeleeuwen) heb ik een keer besloten te gaan crossen met hem. Thuis eens wat geoefend op een wal, een keer het water geoefend (drama) en vol goede moed vertrokken naar Vlaardingen. Dat ging maar matig (al heeft hij daar wel een van de beste dressuurproeven van zijn leven gelopen, bijna 80 maar hij wilde niet bij de andere paarden weg (stop op 1 en 2), daarna wel goed (oa de eerste afsprong van zijn leven zonder problemen) tot het water waar hij weer stopte. Het was trouwens een L cross, B bestond toen nog niet meen ik.

Daarna in het voorjaar nog een paar keer gestart, steeds uitgesloten op het water, alleen Bergharen (geen water) heb ik toen uitgereden met 1 weigering. Toen ik in Baarle Nassau weer uitgesloten werd, ben ik maar gestopt. Leuk was wel dat een paar maanden terug bleek dat ik nog L+8 was geworden met hem, ik kreeg nl 7 wp'en cadeau omdat we M springen waren.

Ik heb sindsdien wel altijd gezegd dat ik weer zou gaan crossen als er een geschikt paard was en in 2000 kwam Pablo Eerst wat gerommeld met blessures en schrikkigheid en in 2003 nav een advertentie in de sgw gids en een PBtje van Marieke Rob Janssen gebeld voor een introductieles. Dat moest wel want ik had me al ingeschreven voor de sgw week in Ermelo en voor Wieringerwerf een paar weken later.

Introductieles is geweldig bevallen, en de rest is wel bekend

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Hoe zijn jullie aan het crossen gekomen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 11:49

Jeetje he, ik zit maar te denken en te denken, maar ik weet het gewoon niet meer..
Ik ben de enige van mijn club die SGW rijdt dus daar heb ik het niet van. Misschien toch door de verhalen hier op Bokt over SGW. Dat leek mij zo geweldig dat ik me vader zover kreeg dat hij met mij naar een SGW wou. Had van te voren volgens mij met veel SGW bokkers gePBt zodat ik veel informatie had over SGW. Mijn moeder vond het maar niks. Voor mijn eerste SGW ging ik een crossles volgen in Biddinghuizen en me moeder deed het liefst haar ogen dicht Die zag mij al bijna in de greppel liggen (wat helemaal niet het geval was ). Nadat ik me eerste SGW heb gereden (Nijeberkoop) wou ik er absoluut mee door gaan
Helaas heb ik dit jaar alleen maar aan Ede mee gedaan.. Alleen Hattem nu nog

patsmu
Berichten: 851
Geregistreerd: 06-06-05

Re: Hoe zijn jullie aan het crossen gekomen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 13:01

Nou mijn moeder reed vroeger al sgw's. Al 40 jaar geleden ofzo.
Ze ging elke zondagmorgen met een man uit buurt een hele grote buitenrit maken dat was meestal in Ysselsteyn en wij gingen mee op de pony's en mijn moeder sprong al die hindernissen, dus deden wij dat ook maar.
Zoals scum al zegt in Helden waren altijd de limburgse kampioenschappen.(lang gelden trouwens) Daar ben ik 3 jaar op rij kampioen geworden 2 x L pony's en 1 x M pony's.

Vroeger dus een jaar of 13 geleden reden we dan alleen in de buurt. Helden, Ysselsteyn, Baarle Nassau, Etten Leur, Hooge Mierde.

Toen ik naar de paarden ging moest ik een maand stage lopen van school en was ik in Deurne op een voorlichtingsavond geweest van de sgw. Daar werkte Rob Janssen ook aan mee, en heb toen aan hem gevraagd of ik niet bij hem stage mocht komen lopen.
Enzo is het balletje gaan rollen.

Vanaf toen starten we op vele sgw wedstrijden. Zo zijn mijn zusjes ook aan het crossen gegaan en mijn nichtje. Dus we rijden met heel de familie sgw / eventing....

We hebben ook met alle pony's en paarden die we hebben gehad sgw gereden. Ze vonden en vinden het allemaal harstikke leuk.

andrea16

Berichten: 6239
Geregistreerd: 26-03-04
Woonplaats: Hardenberg

Re: Hoe zijn jullie aan het crossen gekomen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 13:30

Mijn vader heeft vroeger veel SGW gereden, een paar paarden naar de Z gereden. Toen ik klein was ging ik altijd mee met mijn ouders, weet ik overigens niets meer van. Toen ik een jaar of 7 was is dat Z paard met pensioen gegaan en toen heb ik er op leren hobbelen. Mijn vader kreeg een aantal jaren later een nieuw paard en is er ook SGW mee gaan starten. Ik ging natuurlijk weer mee en vond het hartstikke tof! Toen ik 14 was reed ik mijn eerste SGW bij de B paarden in Roden. Hartstikke gaaf en vanaf toen wou ik niets anders meer Maar Landgraaf bleek niet meer geschikt voor de wedstrijdsport en toen ben ik met Madine begonnen. Na een paar springwedstrijden de eerste cross in Neede omdat ik me toch al opgegeven had. Ze pakte alles erg goed op en ik besloot om het maar vol te houden, ook al was ze nog erg moeilijk te rijden. Nu gaat het gelukkig veel makkelijker en ik kan me niet meer voorstellen dat het vorig jaar nog zo'n k*tbok was

Mijn ouders hebben me overigens helemaal niet gepusht om te gaan crossen, heb me gewoon zelf opgegeven.

g0otje

Berichten: 1939
Geregistreerd: 31-05-05

Re: Hoe zijn jullie aan het crossen gekomen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 16:35

Ik ben gaan crossen even denken:
5 jaar geleden mocht ik eindelijk op de ponyclub.
Mijn oom had een pony voor me gekocht van 2,5jaar, die was inmiddels 5jaar geworden en oud genoeg om wedstrijden mee te rijden
The Piece Luck heette deze pony en ik had haar alles zelf geleerd, ik wilde graag springen en daarom werd ik lid van de ponyclub.
Ik kon maar geen winstpunt met mijn pony haalde, omdat ze steeds haar hoofd hoog in de lucht hield (arabier!!)
Springen mocht ik na het zomerseizoen nog steeds niet, maar de sgw in P'hage hield een terreinrit en daar hoefde je geen winstpunt voor te hebben.
Dus had de ponyclub mij ingeschreven.
na de dressuur stond ik 1 na laatst, maar ik crosste foutloos en werd uiteindelijk 3de.
Toen begon het crossen, week erna haalde ik trouwens wel een winstpunt en mocht ik ook gaan springen.
Ik werd na 2 jaar Z springen, L2 dressuur en Lsgw met die pony. We reden eerst alleen Chaam, Etten Leur, Hooge Mierde en Princehage.
Dit jaar zijn we voor het eerst naar crossen geweest die verder weg zijn, zoals Ede, Vlietland, Wieringerwerf, Gorssel, Bathmen enzo.
gr margo

kimdepim
Berichten: 7956
Geregistreerd: 27-02-05

Re: Hoe zijn jullie aan het crossen gekomen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 16:59

Mijn vader heeft Z gecrosst.. En ik ging dan altijd mee.. en ik vond het altijd heel gaaf om te zien.. en toen wou ik het zelf ook een keer proberen..
mijn 1e was in nijerbekoop met mn C pony.. niet exht een succes
de dressuur ging wel goed.. met springen lag ik er naast.. en ik wist niet dat je dan weer op mocht stijgen en doorgaan.. dus dat schreeuwden ze van de kant (en je jury zelf wist het ook niet want volgens hem moest ik eruit.. ) maar goed ik zou weer opstappen om verder te gaan.. ben net met 2 benen van de grong glijd mn voet uit de beugel.. toen belde de jury weer.. (dan is dit je 2e val zij die..) en ik snapte er helemaal niks meer van.. nou goed dikke discusse geweest.. en ik mocht dus nietmeer crossen vond de jury.. maar ik ben gewoon gegaan .. naja pony die moest bij de meeste hindernissen eerst een keertje kijken en dan pas springen ..

Mosh

Berichten: 6017
Geregistreerd: 16-09-02

Re: Hoe zijn jullie aan het crossen gekomen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 17:11

Mijn instructeur had een zoontje die op een pony SGW reed.Zelf is hij ook fanatiek en rijd hij,als het even kan,alle crossen mee.De pony werd aan ons verkocht enja dan voel je je eigenlijk 'verplicht' om er mee verder te gaan.

tenemieken

Berichten: 2326
Geregistreerd: 30-07-04
Woonplaats: Aalst oost-vlaanderen

Re: Hoe zijn jullie aan het crossen gekomen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 19:00

de eigenaar van de manege waar mijn paardje staat crosst al heel lang en ik mocht altijd met hem meegaan naar de cross om te helpen en in het begin zei ik altijd dat ik dat nooit ging doen maar dan uiteindelijk na een jaar meegaan gingen ze op de manege allemaal gaan trainen en ben dan maar eens meegeweest en vanaf dan was ik verkocht aan het crossen
men vader vondt het direct goed,men moeder twijfelde wel even...

Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Re: Hoe zijn jullie aan het crossen gekomen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 20:45

Ehhh een meisje in onze club (daisy vervoort) crosste al. We gingen een keer kijken naar Wanroi, was een jaar of 10. Zei al meteen " waaah mam, dat wil ik ook. Wil alleen niet die enge punt, en al die hoge breede dingen"...

Dusja, toen hebben we een keer oefencross ysselstyen gereden. Met een pony die alles wel deed, maar ik als klein meisje, totaal geen controle. Van te voren al de cross gelopen, en we kwamen bij een Championnen-bak. Zoals ik me hem herinner was hij 1.50 hoog, maar dat zal wel niet zijn .. 50 cm ofzo zal het wel zijn geweest. Maar iig, ik vond hem doodeng, wilde er niet overheen. Eenmaal in de cross liep het anders, Rose sprong er doodleuk overheen. Ik had helemaal geen sprong verwacht, en verloor mn evenwicht.

Ik viel, 10 meter voor de finish. In een busje naar het ziekenhuis, want mn arm deed ergg pijn. In dat busje zat ook Inge Janssen, de dochter van Rob janssen. We raakte aan de praat, en ze vertelde dat ze thuis een eigen cross terrein had.

We vroegen telefoon nummer, en een maand later gingen we daar trainen. En nu is Rob nog altijd mn trainer

MJ_
Berichten: 7859
Geregistreerd: 02-12-03

Re: Hoe zijn jullie aan het crossen gekomen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 23:02

Leuk verhaal Maartjuh

Margriet_

Berichten: 7045
Geregistreerd: 11-05-05

Re: Hoe zijn jullie aan het crossen gekomen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 23:31

Ok nou ja met mijn pony ben ik gaan crossen omdat een heleboel vriendinnen ook crossten. Daarbij kwam dat ik in Nijeberkoop woonde en dus zonder het bos ertussen in de tuin kon gaan zitten om te kijken. Dit maar niet gedaan maar besloten om zelf mee te doen! Ik ben laat begonnen met wedstrijden rijden dus was ook later in de cross. Mijn eerste wedstrijd was dus Nijeberkoop. Het ging super! Alleen een beetje jammer dat de dressuur zo slecht ging! Springen en cross was ik iig foutloos. Dat werkt motiverend! Uiteindelijk heb ik metde pony maar 3 crossen gereden. Nijeberkoop, Exloo en Roden. laatste 2 in de L.

Met de paarden gaat het tot nu toe super slecht. Net als ik denk dat het goed gaat gebeurd er wat. Met Reline heb ik 2 jaar geleden de oefencross in Nijeberkoop gereden en vorig jaar HC bij de B ponys Maar helaas is Reline in Mei dood gegaan dus moet weer overnieuw beginnen!

RedFlame

Berichten: 2210
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Nijmegen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 15:27

Omdat ik bij Rob op de manege reed (deed toen mee met manegepony ) en dus mijn eigen pony daar ook kwam te staan daar heb ik een paar lessen mee in de crosswei gereden had wel altijd gewoon springles maar dat ging hopeloos. Ook bijna iedereen die daar stond crosste (wat wil je met zo'n terrein)
toen verhuist naar andere stal omdat Rob weg moest. Nieuwe pony gekregen die springen helemaal geweldig vind dus zo ging ik weer bij Rob springen en daar ook wat cross hindernisjes doen nu staat op de palnning om haar deze winter in het springen uit te brengen als ze te houden is en dan volgend seizoen te gaan crossen. op de stal waar ik nu sta vind iedereeen het eng en gevaarlijk en zijn het allemaal dressuurmutsen, die nu springles krijgen op stal.