paarden voor cross

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
renskek

Berichten: 1953
Geregistreerd: 27-10-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 15:11

Ik denk dat er op lange termijn niks aan te doen is. Die niet altijd even nette oplossingen van Peanutbutter werken maar tijdelijk. (of de paarden worden te voorzichtig, dat ze bang gaan worden)
En natuurlijk zijn er ook volbloeden die super kunnen springen, maar de meeste zijn mindere springers. (Vooral als ze zenuwachtig worden en dat zijn ze meestal wel als ze doorhebben dat ze gaan crossen)

_lautje_

Berichten: 9278
Geregistreerd: 23-03-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 17:19

Daar heb je absoluut gelijk in. Ik zou ze zelf ook nooit gebruiken. Helaas denken een hoop mensen daar anders over...
Als je soms ziet hoe paarden springen weet je dat het niet netjes is geweest.

Sim
Berichten: 31483
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 18:18

Ik begrijp wat je bedoelt met een "minder nette oplossing". Ik zou daar nooit voor kiezen om reden die renskek al noemt.
En het zou ook geen zin hebben omdat ze thuis dus erg goed springt. Als ik dan zou barreren zou Djin zich alleen maar erg beledigd voelen en niet meer voor me willen springen.
Ik merk wel dat het enigszins helpt als ik in het springparcours uit haar rug blijf met mijn zit. Maar helaas werkt dat ook niet altijd.
Zelf ben ik ook helemaal niet zenuwachtig voor het springen en naar mijn idee kan ik toch wel aardig met Djin's heetheid overweg.

reeskees

Berichten: 1392
Geregistreerd: 28-07-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 00:13

porscherider schreef:
Een kennis van mij heeft een Poolse Volbloed in de SGW lopen, die van de renbaan af komt. Die kan hárd!!

Hee, das de mijne dus
MIjn ervaring is dat je met volbloeden heel consequent moet om gaan en heel duidelijk tegen ze zijn. Zodra ze duidelijkheid hebben zijn ze super te hanteren. ... en kun je er ook nog goed meer dressuren
Door hun bouw (iets kort in de rug en een relatief langer achterbeen) hebben ze gewoon meer moeite om de achterhand onder te kunnen brengen, en daardoor vlakker kunnnen gaan springen. Maar als je ze dressuurmatig goed traint en ze krijgen op de goeie plaatsen meer spieren, dan kunnnen ze het springwerk beter aan en worden daardoor ook iets minder heet.
Die van mij springt zo 1.20 - 1.30, maar heeft wel ontzettend veel moeite met rekken op bijv dikke oxers in dubbel en driesprongen. Dit weer vanwege zn korte rug.
In de cross vind ik het een superfijn paard. Ze zijn intelligent en denken heel goed mee.
In de cross heb ik meestal nog wel tijdfouten... te langzaam . IK durf hem nog niet helemaal voluit te laten gaan, want dan ben ik bang dat ik m niet goed terug kan nemen voor de sprong en dat we er dan dwarsdoorheen gaan...
Maar hard kan ie echt wel, vorig jaar getest op het strand

ammi

Berichten: 431
Geregistreerd: 01-08-03
Woonplaats: Here, there, everywhere

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 22:39

Ik heb een Irish draught, zelf uit ierland gehaald.
De Ieren zweren bij deze paarden, eventueel gekruist met een engels volbloed.
Voor mij moet dat dit seizoen gaan blijken dan start ik dit
paard voor het eerst. Ik kan al wel zeggen dat ze erg oplettend
is en als ze me eenmaal vertrouwd, ze voor me door het vuur gaat.
Zo ver zijn we nog niet helemaal...

pindakaas

Berichten: 728
Geregistreerd: 24-02-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 16:08

peanutbutter schreef:
Ik weet wel enige oplossingen daarvoor om te zorgen dat ze voorzichtig blijven maar die zijn niet altijd even netjes.
Daarnaast heb ik eigenlijk geen ervaring met vlak springende paarden. Ik weet dat die van pindakaas het wel eens doet als ie knetterheet is maar pindakaas heeft op het moment een ban van 3 maanden Dus haar kan je het ook niet vragen


Hehe ik lees dit nu pas. Mijn paard is overigens een halfbloed, de vader is Narew xx en de moeder is een Alme maal Ramiro, dat is dus wel weer echt springbloed.

Die van mij wil ook wel eens vlak worden als ie heet wordt. Van mijn instructrice moet ik hem heel Duits rijden, iedere pas controleren zeg maar. Ik merk trouwens dat sinds ik er niet meer mee cross, het springen vooruit is gegaan.

lizzylove
Berichten: 1
Geregistreerd: 18-02-06

Re: paarden voor cross

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 12:11

hallo
ik heb een nieuw paardje gekocht en haar vader is de engels volbloed
hengst krius en ik kan niks over hem vinden wie kan me hierbij helpen gr tamara

Scum

Berichten: 33101
Geregistreerd: 11-08-03

Re: paarden voor cross

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 12:34

Lizzy, ik denk dat je die vraag beter bij F&A kunt stellen. Dit topic gaat over paarden voor de cross