terreinrit Vasse

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Odeale

Berichten: 1775
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Twente

terreinrit Vasse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-04 12:51

Afgelopen zaterdag was het dan eindelijk zover! De terreinrit in Vasse.

De zenuwen gierden me al door de keel. Ik vond het heel gaaf, maar ook superspannend.

Om de dressuur maakte ik me niet zo druk, maar het springen Hyper! , ik heb nog nooit een officiële wedstrijd met ulisse gesprongen. Daarbij kwam nog, zo stom als ik was Frusty ik de vrijdag ervoor graag het springen nog even "bevestigd" wilde hebben, en nog een oefenparcour heb gedaan. Daarbij wilde ik een oxer van 1 mtr breed en 1 mtr hoog springen met inspringen, maar kwam er met te weinig vaart in waardoor ze met haar achterbenen de achterste balk doormidden brak. Ze wilde daarna bijna niet meer springen (hoe heb ik zo stom kunnen zijn...). Met inspringen in Vasse weigerde ze dan ook standaard elke "nieuwe" sprong (hoger of oxer). Toen maar het parcour in, ik had maar 1 gedachte, en dat is voorwaarts rijden. Gelukkig zijn we er kantje boord, met twee weigeringen en een balk op hindernis 10 doorgekomen. Ik was door het dolle van blijdschap, voor de cross deed ik het immers allemaal Hyper!

Toen de cross, mijn man wenste me nog veel plezier, en daar gingen we. De eerste hindernis die we tegenkwamen hoefden we niet te springen, maar ben er toch op afgereden, en ja hoor, meteen een weigering. Oeps, viel dat even tegen Nagelbijten / Gniffelen Maarja, die telde toch niet. Ze was ontzettend kijkerig, en slingerend gingen we op de eerste hindernis af. Die sprong ze gelukkig wel, en daarna ging het prima, tot een hindernis in het bos, een simpele boomstam met daaronder een bos takken, hop, weer een weigering, opnieuw aangereden, maar blijkbaar was dit zo eng, nogmaals een weigering. De man die bij de hindernis zat, zei, "nog 1x!" Dus nu moest het gebeuren, gelukkig sprong ze ´m nu wel. Daarna ging het weer een tijd prima totdat ik na een hek met een flauwe afsprong bij een een donkerbruin hek aankwam (± 70 cm?). Ik had even mijn benen er niet bij en ja hoor, weer een weigering. Gek genoeg had ze daarna de smaak te pakken en sprong ze alles, ook de sprongen die we niet hoefden.

Ik vond het helemaal te gek, en mijn waardering voor de mensen en paarden die de officiële SGW rijden is alleen maar gestegen. Het is dus niet zo gemakkelijk als het eruit ziet!!!! OK dan! Ik doe volgend jaar zeker weer mee, maar dan ga ik eerst even "in oefening" met een crosstraining.

Odeale

Berichten: 1775
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-04 12:54

Voordat ik commentaar krijg, met gemakkelijk bedoel ik dat de paarden het niet zo vanzelfsprekend springen als dat het eruit ziet, ook al zijn de hindernissen laag. Tenminste, die van mij niet... (hihihi)